دکوراسیون آشپزخانه معاصر 

طراحی معاصر و اصطلاحاتی که در معماری و دکوراسیون داخلی متداول هستند میتوانند معانی مختلفی داشته باشند . در جایی نقل قولی خواندم که میگفت : سبکی که به هیچ سبکی شبیه نباشد را میتوانید سبک معاصر یا هرچه دوست دارید بنامید .

پس میتوانیم ادعا کنیم سبک معاصر میتواند سبک مد روز یا سبک شما باشد .

اصطلاحات «طراحی داخلی مدرن» و «طراحی داخلی معاصر»، با وجود تفاوت هایی که با یکدیگر دارند، اغلب به جای هم مورد استفاده قرار می گیرند. طراحی داخلی معاصر می تواند تنها به معنای ظاهری مطابق مد روز، و شیوه هایی باشد که در دوران حاضر مورد استفاده قرار می گیرد؛ در حالیکه طراحی داخلی مدرن به سبکی با خطوط بی پیرایه و استفاده از فرم های هندسی مدرن گفته می شود. اینکه سبک مدرن بخشی از ظاهر مد کنونی و شیوه های رایج است، تفکیک این دو سبک را از یکدیگر دشوار می گند.

آشپزخانه سبک معاصر

مدرن معاصر آشپزخانه

طراحی داخلی معاصر ـ بدون ایجاد درهم ریختگی و یا تاریکی ـ فضاهای راحت تر و گرم تری دارد، و سبکی است که هم مناسب خانه هاست و هم فروشگاه ها و اداره ها. خانه های سبک معاصر می تواند فضایی آرام و دنج داشته باشد. عنصری که بیش از هر چیز به این سبک هویت می بخشد «خط» است. خط می تواند در استفاده از سقف های بلند، لبه های «مربع شکل» مبلمان، خطوط طولی کفپوش های چوبی، پادری ها، پنجره های ساده و فرم های هندسی تزیینات دیواری و اکسسوری ها به کار آید. در این سبک فضاهای منفی (فضاهای بین مبلمان، فضاهای خالی روی دیوار، فضاهای نزدیک به سقف) درست به اندازه فضاهای پوشیده شده از اشیا، اهمیت دارد.

در دکوراسیون سبک معاصر، استفاده از فرم های هندسی و نرم ضرورت دارد. روکش های مبلمان معمولا به رنگ های خنثی (سیاه، سفید، خاکستری، کرم و قهوه ای) در می آیند، و عموما ساده، بدون تزیینان و پیچ و تاب هستند. بطور خلاصه، در طراحی معاصر فضاهای داخلی به «مختصر و مفید» بودن توجه می شود.

گالری عکس و ایده های منحصر به فرد از دکوراسیون داخلی سبک های محتلف 

جمع بندی ویژگی های شاخص طراحی داخلی معاصر:

• مطابق مد روز
• استفاده جسورانه اما بدون تزیینات، از خطوط و فرم های اصلی
• توجه و اهمیت دادن به فضاهای منفی (به اندازه فضاهای مبله شده و مثبت).
• استفاده از فرم های هندسی ساده و نرم.
• استفاده از مبلمان های سفارشی و منحصر بفرد.

دکوراسیون “معاصر” آن‌چیزی است که اکنون تولید می‌شود، که در عین حال از هیچ قانون نوشته‌ای پیروی نمی‌کند و در هیچ سبک و روشی حتی در سبک مدرنیستی‌ نمی‌گنجد. در نتیجه دکوراسیون معاصر کثرت‌گرا و در عین حال با نگاهی به آینده شکل می‌گیرد.

در طراحی دکوراسیون معاصر اشکال و احجام به شکل خام مورد استفاده قرار می گیرند اما رنگ آنها اغلب جسورانه انتخاب می شود، روشن است و توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در کل همه چیز را در حالت ساده، بی پیرایه، ابتدائی و ساختاری استفاده کنید.
توجه به پس زمینه ای که اجزای دکوراسیون داخلی معاصر را در خود جای می دهد از نکاتی است که باید به آن توجه داشت. فضای خالی، روی دیوارها، بین مبلمان و بالای بخش های فوقانی، به اندازه فضاهای پر شده از وسایل اهمیت دارد.
با یک نگاه کلی باید خطوط هنوسی صاف، واضح و روشن باشند. در بعضی این خطوط صاف و واضح حال منحنی به خود می گیرند و تنوعی به محیط می بخشند.
در طراحی داخلی معاصر مبلمان و وسایل، ظاهری منحصر به فرد دارند و فضایی خاص را می آفرینند. امکان همنشینی مبلمانی با جنس و ظاهری طبیعی و مصنوع در کنار هم وجود دارد

منبع: تحریریه چیدانه

همانطور که می دانید در سبک دکور معاصر پالت رنگی بیشتر قهوه ای، بژ، کرمی و سفید خالص است و جلوه هایی از رنگ های شاد و جذاب برای مثال روی یک دیوار دیده می شود، یا این جلوه به صورت یک قالی خوشرنگ است و یا تابلو یا وسیله تزئینی دیگری بجایش گذاشته می شود.

مبلمان اغلب خطوطی صاف و بی آلایش دارند و تزئینات یا منحنی در آنها دیده نمی شود. اغلب مبلمان از جنس چوب، شیشه، استیل یا نیکل و کروم هستند.

پارچه های دکور معاصر نیز بیشتر از جنس سیلک، پشم، نخ یا کتان هستند تا با رنگ های خنثی فضا هماهنگی داشته باشند. البته رنگ های شاد و جسورانه بیشتر برای بالش ها و کوسن ها، قالی یا پتو استفاده می شود.

نورپردازی نیز عنصری هنری در دکور داخلی معاصر محسوب می شود.

در زیر نمونه هایی از دکور آشپزخانه های سبک معاصر را مشاهده می کنید.

آشپزخانه معاصر در منزلی در منهتن با قفسه های چوب گردو و کابینت های استیل ضدزنگ

آشپزخانه منزل التون جان و دیوید فرنیش در بورلی هیلز کالیفرنیا با کابینت های سفید و کانترهای کوریان با جلوه هایی از رنگ های زرد و سبز

آشپزخانه معاصر منزل جیمی دریک در نیویورک با کابینت جزیره سفارشی

آشپزخانه منزلی در مونتانا با هود استیل و جزیره، اجاق و یخچال از برند وایکینگ

آشپزخانه معاصر منزلی در لندن با هود و اجاق رومیزی Miele

آشپزخانه سبک معاصر خانه ای در لوس آنجلس با کانترهای گرانیت سیاه و کابینت های سفید براق، هود و لوازم خانگی از وایکینگ

آشپزخانه معاصر با کابینت های چوب بلوطی تمام مشکی و کانترهای گرانیت سیاه در خانه ای در کلرادو

آشپزخانه آپارتمانی در منهتن با کابینت های تمام سفید کریستوفر پیکاک، هود و اجاق رومیزی Wolf

آشپزخانه معاصری در نیویورک با کابینت های تمام سفید و کفپوش مرمر و گرانیت، هود استیل و کانتر گرانیتی

آشپزخانه معاصر منزلی در نیویورک با کابینت های چوبی و کانترهای سنگ سزار و اجاق وایکینگ

 

WhatsApp us