استاندارد کف پله

ضخامت کف پله استاندارد از 1 اینچ تا 2 اینچ است. اما هیچ جایی ضخامت استانداردی برای کف پله‌ها وجود ندارد – این به عرض کف پله بستگی دارد. پله های بدون رایزر ( پیشانی ) معمولاً ضخیم تر از پله های با رایزر هستند.

روزی یکی از دوستان از آخرین پروژه خود شکایت می کرد – نصب پله های جدید روی کف پله های خانه اش. یکی از نگرانی‌های اصلی او این بود که نمی‌توانست کف پله‌ای را پیدا کند که با ابعاد فعلی پله‌هایش مطابقت داشته باشد و اندازه‌های بسیار متفاوتی وجود دارد. این ما را به تعجب واداشت – ضخامت استاندارد کف پله چقدر است؟

دلایل تفاوت بسته به مواد و نوع چوب دارد , مثلا چوب های سخت میتوانند در ضخامت های پایین مقاومت بالایی از خود نشان دهند , مثل چوب بلوط یا راش که برای کف پله حتی با ضخامت 2 سانت هم کارایی دارند و بلعکس چوب های نرم باید با ضخامت بیشتری استفاده شوند . مثل چوب کاج روسی که حداقل ضخامت آن برای کف پله 27 میلیمتر پیشنهاد می شود . به همین خاطر هیچ ضخامتی الزامی نیست و باید به سایز , نوع چوب و شرایط نگاه کنیم .

ضخامت کف پله چوبی
ضخامت کف پله چوبی

ضخامت استاندارد کف پله چقدر است؟

ضخامت استاندارد کف پله تا 1-1/16 اینچ است ( 2.5 سانت الی 3 سانتی متر ) ، اگرچه کف پله های 1 اینچی بسیار رایج هستند و در تمام فروشگاه های بزرگ یافت می شوند. همچنین به یاد داشته باشید که پله ها باید حداقل عمق 10 اینچ ( 25 سانتی متر ) و حداقل عرض 24 اینچ ( 60 سانتی متر ) داشته باشند.

نوع چوب مورد استفاده برای کف پله

از انواع چوب میتوان برای کف پله استفاده کنیم . و حتی چوب های مهندسی شده مثل پلای وود . در ایران سه نوع چوب بیشترین استفاده را دارند , چوب راش , بلوط و کاج روسی .

چوب بلوط با ضخامت 19 میلیمتر

چوب راش با ضخامت 25 میلیمتر

چوب کاج با ضخامت 4 سانتی متر

مطالب مرتبط با موضوع کف پله چوبی :

WhatsApp us