خانه » Blog » صنایع چوب » ترمو » ترمووود » اشباع چیست و چوب اشباع شده چگونه چوبی است؟ فروش چوب اشباع شده

اشباع چیست و چوب اشباع شده چگونه چوبی است؟

اشباع شده٬ چوب اشباع٬ چوب اشباع شده٬ چوب ترمووود
اشباع چوب در کلمه، به معنای تزریق یا نفوذ دادن مایع در چوب، تحت تاثیر فشار است.

این کلمه که بعنوان غلط مصطلح در میان عوام و حتی خواص جا افتاده، همان تیمار چوب است که معادل واژه Treatment و یا در اصل Impregnation به کار برده می شود. در این فرآیند، مواد حفاظتی که به شکل مایعات سمی هستند به داخل سیلندرهایی هدایت می شوند که قبلا در آن قطعات چوبی قرار گرفته است. سپس این مواد بر اثر فشار به داخل چوب نفوذ می کنند. قدمت شیوه های صنعت اشباع چوب در دنیا حدود 150 سال بوده و 2 روش آن معروف است:

1. سلول پر یا روش بتل
2. سلول خالی یا روش روپینگ.
منظور از سلول پر یا خالی آن است که در روش اول سلول های چوب پر از مواد حفاظتی می شوند و در روش دوم خالی از آن (فقط دیواره سلولی آغشته به مواد می شود).

ویژگی های عمومی :

اشباع چوب، مقاومت آن را در مقابل حمله قارچ ها، حشرات مخرب چوب و به ویژه موریانه ها و عوامل محیطی افزایش می دهد. به عبارت دیگر، اشباع صحیح قطعات چوبی، دوام و پایداری آنها را ده ها برابر کرده و بدین ترتیب موجب صرفه جویی صدها هزار متر مکعب چوب و جلوگیری از قطع درختان در هزاران هکتار جنگل تجارتی و صنعتی می شود.

موارد استفاده چوب های اشباع:

عبارت است از کلیه لوازم و تجهیزات چوبی که بخصوص در فضاهای باز مصرف می شوند، مانند: صندلی، آلاچیق، سطل زباله، وسایل تفریحی، تراورس های راه آهن، تیر های برق و تلفن، سازه های دریایی، اسکله ها، برجهای خنک کن در مجتمع های پتروشیمی و نیروگاه ها و بسیاری از سازه های چوبی.

در آخر ذکر این نکته ضروری است که عمر متوسط چوب در ایران 5 سال و در کشورهای پیشرفته بیش از 30 سال است.

روش نصب: در این روش نیز مانند روش نصب در ترمو از زیرسازی های چوبی و یا فلزی استفاده می شود و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و فقط در مواردی خاص به دلیل قدرت بالای این گونه چوب در خمش و پیچش باید اتصالات قویتری (چه از نظر سایزبندی و چه از نظر تعداد) مصرف نمود.
برچسب‌ها: چوب اشباع شده، اشباع چوب، سلول پر، سلول خالی

دیوارپوش ترمووود چوب ترمو نمای چوب چوب نمای ساختمان کفپوش اصلاح چوب چوب نما چوب فنلاندی چوب طبیعی نما دکینگ کفپوش لمینیت لمینیت لوستر دیوارپوش pvc پارکت کف پوش چوب ضدآب نمای چوبی پارکت چوبی ترمو کردن چوب کاربرد ترمووود مزایای ترمووود روش نصب ترمووود پارکت لمینیت نحوه انتخاب پارکت انتخاب پارکت فرایند ترمووود روغن کاری چوب ترمو مزایای pvc دیوارپوش عجیب ترمو وود دیوارپوش mdf طراحی نورپردازی ساختمان نورپردازی کاغذ دیواری نما دکوراسیون کامپوزیت

منبع : وبلاگ

اصلاح شیمیایی چوب

یکی از روش‌های اصلاح چوب اصلاح شیمیایی آن است. در این فرایند، یک ماده شیمیایی که می‌تواند با گروه‌های واکنش پذیر چوب پیوند کووالانسی برقرار کند، با آن ترکیب می‌شود.

استیک انیدرید یکی از این مواد شیمیایی است که با گروه‌های هیدروکسیل چوب، پیوند تشکیل داده و سبب اصلاح شیمیایی ان می‌شود.

اصلاح حرارتی

روش اصلاح حرارتی چوب به منظور بهبود برخی خواص چوب مانند مقاومت آن بکار می‌رود. در این نوع اصلاح باید توجه داشت که خواص چوب در اثر حرارت کاهش پیدا نکنند و چوب آسیب نبیند.

چوب ترمووود هم از جمله چوب‌های اصلاح شده حرارتی برای مقاومت در مقابل ضربه پذیری و پوسیدگی است.

اشباع چیست و چوب اشباع شده چگونه چوبی است؟

ژانویه 2, 2016
آغشته کردن چوب (اشباع چوب) / حفاظت و اصلاح چوب / متن های خواندنی / مقاله و تحقیق

اشباع چوب در کلمه، به معنای تزریق یا نفوذ دادن مایع در چوب، تحت تاثیر فشار است. این کلمه که بعنوان غلط مصطلح در میان عوام و حتی خواص جا افتاده، همان تیمار چوب است که معادل واژه Treatment و یا در اصل Impregnation به کار برده می شود.

در این فرآیند، مواد حفاظتی که به شکل مایعات سمی هستند به داخل سیلندرهایی هدایت می شوند که قبلا در آن قطعات چوبی قرار گرفته است. سپس این مواد بر اثر فشار به داخل چوب نفوذ می کنند. قدمت شیوه های صنعت اشباع چوب در دنیا حدود150 سال بوده و 2 روش آن معروف است:
1. سلول پر یا روش بتل
2. سلول خالی یا روش روپینگ.
منظور از سلول پر یا خالی آن است که در روش اول سلول های چوب پر از مواد حفاظتی می شوند و در روش دوم خالی از آن (فقط دیواره سلولی آغشته به مواد می شود).

ویژگی های عمومی:

اشباع چوب، مقاومت آن را در مقابل حمله قارچ ها، حشرات مخرب چوب و به ویژه موریانه ها و عوامل محیطی افزایش می دهد. به عبارت دیگر، اشباع صحیح قطعات چوبی، دوام و پایداری آنها را ده ها برابر کرده و بدین ترتیب موجب صرفه جویی صدها هزار متر مکعب چوب و جلوگیری از قطع درختان در هزاران هکتار جنگل تجارتی و صنعتی می شود.

موارد استفاده چوب های اشباع:

از چوبهای اشباع شده در همه محیطی میتوان استفاده کرد ، اما هدف از اشباع بالابردن تحمل چوب و عمرچوب در شرایط مخرب است .

مثلا چهارچوب چوبی در محیط استخر و سونا بدون هیچ محافظی نهایتا سه تا ماه عمر مفید داشته باشد . و به سرهت از بخشی که با رطوبت تماس دارد شروع به تجزیه و پوسیدگی میکند . این در شرایط خوب به سه سال هم میرسد و در محیط خیس نهایتا بعد از یک ماه اثار پوسیدگی مشهود است .

مانند: صندلی، آلاچیق، سطل زباله، وسایل تفریحی، تراورس های راه آهن، تیر های برق و تلفن، سازه های دریایی، اسکله ها، برجهای خنک کن در مجتمع های پتروشیمی و نیروگاه ها و بسیاری از سازه های چوبی. در آخر ذکر این نکته ضروری است که عمر متوسط چوب در ایران 5 سال و در کشورهای پیشرفته بیش از 30 سال است.
wood-paper.ir

PANNAQ OHT چوب    | روند  |  ویژگی های  |  فنی  استاندارد

چوب PANNAQ ™ OHT

pannaq ™ چوب OHT کشورهای عضو اکو راه حل های نوآورانه توسط Qijuk، یک شرکت کانادا بر اساس تخصص که زوج جنگلداری بین المللی با مهندسی آلمانی است. تمامی مراحل سازگار با محیط زیست است، به عنوان تنها طبیعی، درمان غیر سمی استفاده می شود، بدون به خطر انداخته به زیبایی شناسی و توابع.

همه از pannaq  چوب ™ OHT از جنگل گواهی PEFC منبع FSC دقت. پس از آن حرارتی با روغن در آلمان درمان می شود. روغن برای درمان چوب استفاده می شود تا طبیعی است که آن خوراکی و مورد تایید FDA است.

نتیجه OHT، روغن درمان گرم می شود، که توسط پروفسور دکتر علی رپ و پروفسور دکتر محمد سیلر در همکاری نزدیک با مرکز فدرال آلمان تحقیقات جنگل و جنگل محصولات (BFH) در هامبورگ توسعه داده شد، است امن، محصول چوب طبیعی و سازگار با محیط زیست با ثبات ابعادی استثنایی، بهبود مقاومت به هوازدگی و پوسیدگی، بهینه سازی دفع حشرات، دوام فوق العاده و قابلیت های صوتی برتر.

فرآیند

OHT درمان چوب حرارتی منحصر به فرد و ابتکاری با هدف افزایش دوام روش wood.The OHT داخلی است دارای سه عبارات: گرم کردن، درمان و خنک شود. این کشتی OHT است تقریبا به طور کامل با روغن از قبل گرم شده کلزا طبیعی در فاز گرم تا آب گرفتگی. چوب است و سپس در مدت زمان های مختلف گرم به اجازه می دهد برای شدت درمان های مختلف را به خیاط برای گونه های چوبی مختلف و نتایج مورد نظر. پس از درمان، چوب ddown coole و شرطی است.

اشباع چیست و چوب اشباع شده چگونه چوبی است؟
اشباع چیست و چوب اشباع شده چگونه چوبی است؟

امکانات

ثبات ابعادی

  • افت کمتری با توجه به رطوبت
  • جذب آب کم اجازه می دهد تا برای استفاده در مناطق مرطوب
  • کاهش تاب و چک کردن
  • کاهش تورم و انقباض در رطوبت و درجه حرارت نوسانات

حشرات دفع

  • حساسیت کمتر به بیشتر حملات حشرات در مقایسه با چوب عدم درمان

پوسیدگی و قالب مقاوم در برابر

  • بهتر است در فضای باز برنامه های کاربردی زمینی در مقابل چوب عدم درمان مناسب
  • بهبود عملکرد در گرم / شرایط مرطوب در مقابل چوب عدم درمان
  • حساسیت کمتری به سطح قالب پس از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در مقابل چوب عدم درمان

دوام

  • بهبود مقاومت در برابر ساییدگی و پارگی ناشی از شرایط بیولوژیکی و هوا
  • نیاز کمتر برای تعمیر و یا جایگزینی در مقایسه با چوب عدم درمان
  • بدون نیاز به سالانه دوباره رنگ آمیزی و یا آب بندی

 

صنعت قرار دادی طراحی

  • انواع گونه های چوبی و پس از اتمام در دسترس با توجه به هر پالت
  • همه موارد با مشاوره طراحی شده توسط هنرمندان صنعتی با تخصص در ارائه pannaq ™ OHT جامد طراحی چوب و فن آوری
  • سفارشی طراحی تجربه را به طور کامل به فرد سرمایه گذاری سازگار با محیط زیست شیوه زندگی خود را

سازگار با محیط زیست

  • تمام چوب منابع از FSC / PEFC گواهی پایدار جنگل
  • پایداری برتر و سازگار با محیط زیست دوستی در سراسر چرخه عمر محصولات؛ از برداشت به تولید به تکمیل بازیافت در پایان، از استفاده
  • میزان انتشار مواد شیمیایی قابل اغماض، به خصوص هنگامی که در مقایسه با درمان شیمیایی، کامپوزیت، و یا در غیر این صورت جنگل مهندسی
  • pannaq OHT  ملاقات و یا بیش از استانداردهای صنعت بین المللی از انتشار فرمالدئید کم

املاک صوتی برتر

  • خواص آکوستیک برجسته ای از OHT ناشی از رفتار مناسب ارتعاشی: برای تلفن های موبایل به صورت مشخص تقویت شده و منتقل، در حالی که فرکانس clanging ضعیف می شود.
اشباع چوب ترمووود
اشباع چوب ترمووود
اشباع چوب ترمووود
اشباع چوب ترمووود
اشباع چوب ترمووود
اشباع چوب ترمووود
اشباع چوب
اشباع چوب ترمووود

استانداردهای فنی

رطوبت

بلافاصله بیشتر سود قابل تشخیص است pannaq است مقاومت در برابر تغییر شکل ناشی از رطوبت بالا. در آزمایش از درمان نشده راش comparedwith چوب pannaq ™ OHT، تفاوت اثرات رطوبت بالا را می توان در عرض 24 ساعت دیده می شود. این نتایج نمونه ای از تمام می pannaq گونه OHTwood ™.

چوب معمولی سریع برای نشان دادن جذب آب به علت رطوبت است، با تغییر شکل دیده می شود در عرض، طول و ضخامت و حتی از چوب درمان نشده. قیاس، pannaq ™ OHTB دیده می شود که منجر به تورم بسیار کمتر – تغییر شکل حداقل 50٪ کمتر از مقدار کل. نتایج قرار گرفتن در معرض حرارت در تاب کمتر و یا چک کردن محصول نهایی، جلوگیری از آسیب ساختاری به طور معمول در عرض چند فصل است. برای استفاده در فضای باز به ویژه، مصالح کف سازی سنتی نیاز به درمان سالانه، تعمیر و یا جایگزینی مکرر، و نمایش تخریب عمده ظرف مدت ده سال. در مقابل، pannaq ™ OHT چوب نیاز به نگهداری کمتر و به ویژه طولانی مدت، جلوگیری از ضایعات بی و مصرف از زمان و منابع.

فرمالدئيد

pannaq فرآیند OHT ™ شامل استفاده از مواد طبیعی و عملیات حرارتی به انتقال سود ساختاری و زیبایی را به چوب درمان نشده. تعهد ما به استانداردهای سبز اطمینان حاصل شود که هیچ مواد افزودنی شیمیایی استفاده می شود، و این که در نتیجه محصول ملاقات و یا بیش طیف گسترده ای از استانداردهای بین المللی برای انتشار فرمالدئید.

pannaq سطح ™ OHT میکروسکوپی هستند که با استانداردهای چندین بازار بزرگ، از جمله گیگابایت چین / T 15،036.1-2،009 و استانداردهای ایالات متحده تعیین شده توسط OSHA و ANSI مقایسه شده است. این استانداردها در نظر گرفتن مقدار انتشار 3-15 برابر بیشتر ازpannaq OHTas ™ قابل قبول غیر سمی است.  pannaq ™ OHT همچنین در دیدار با نیازهای دقیق تر از آلمان و ژاپن در 0.10 قسمت در میلیون.

حرارت

سطوح بالای گرما هستند نگرانی در مناطق مختلف از خانه، به خصوص خارج از منزل در مکان هایی مانند پاسیو یا تراس پشت بام. در این مناطق، گرما می تواند تغییر شکل از چوب تنها در یک روز می شود و منجر به تجزیه سریع کلی محصولات چوبی. pannaq فرآیند OHT ™ تمایل از چوب طبیعی به کوچک شدن در دماهای بسیار، ارائه استقامت و مقاومت بهتر در برابر آسیب از تاب برداشتن و یا چک کردن کاهش می دهد.

قیاس، pannaq ™ OHT B دیده می شود که منجر به کوچک شدن بسیار کمتر – تغییر شکل حداقل 40٪ کمتر به طور کلی. این نتایج نمونه ای از تمام می pannaq ™ گونه های چوبی OHT. به طور مستمر، این می تواند به آسیب عمده نیاز به تعمیر مکرر و جایگزینی علاوه بر تعمیر و نگهداری نمونه مورد نیاز برای مبلمان چوب طبیعی منجر شود. pannaq چوب ™ OHT نشان می دهد کمتر انقباض در گرمای شدید، جلوگیری از آسیب تجمعی و کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر و یا بازپرداخت.

طراحی و توسعه به عنوان سرمایه گذاری در زندگی سبز، pannaq محصولات ™ OHT چوب طراحی شده اند به آخرین طولانی تر و تأمین آسایش و راحتی بیشتر بیش از جایگزین درمان نشده یا مهندسی شده است.

با تشکر از توجه شما


مطالب مرتبط با چوب ترمووود :

WhatsApp us