ام دی اف چیست ؟ mdf چیست ؟

MDF مخفف فیبر تخته ای با چگالی متوسط ​​است. این یک محصول مهندسی شده چوبی است که با تجزیه مواد باقیمانده چوب به الیاف چوب ترکیب شده با موم و چسب رزین ساخته شده است.

رنگ کاری ام دی اف و چوب تهران خاوران
رنگ کاری ام دی اف و چوب تهران خاوران

MDF مخفف فیبر تخته ای با چگالی متوسط ​​است. این محصول از جنس خرده چوب است. با تجزیه مواد باقیمانده چوب به الیاف چوب ایجاد می شود. این الیاف چوبی سپس با موم و چسب رزینی ترکیب می شوند. سپس مخلوط مسطح شده و با اعمال دما و فشار زیاد در قالب هایی با ابعاد خاص خود ساخته می شود.

MDF کاملاً شبیه تخته سه لا است ، اما همچنین نسبت به آن مزایای زیادی دارد. مانند تخته سه لا ، MDF می تواند به عنوان مصالح ساختمانی استفاده شود. مزیت MDF این است که از الیاف جدا شده تشکیل شده است. این اجازه می دهد تا از تخته سه لا متراکم تر و همچنین از تخته ذرات قوی تر و متراکم تر باشد.

رنگ کاری ام دی اف و چوب تهران خاوران
رنگ کاری ام دی اف و چوب تهران خاوران

علاوه بر این ، MDF شامل گره یا حلقه هایی مانند چوب طبیعی نیست. این بدان معنی است که MDF از نظر طبیعت یکنواخت تر است و برش و کار با آن راحت تر از چوب های سنتی است. MDF دارای یک سطح صاف ، صاف و صاف است که آن را برای روکش ایده آل می کند. MDF همچنین می تواند چسب ، روپوش یا روکش باشد. با این حال ، MDF شبیه چوب است به گونه ای که امکان تقسیم در حین کار با آن را دارد ، به خصوص هنگام نصب قلاب های چوبی بدون سوراخ خلبان. همچنین ، MDF ناخن های صاف و صاف و پیچ های محکم را در خود نگه نمی دارد.

رزین های فرمالدئید اغلب برای اتصال MDF به یکدیگر در طول ساخت استفاده می شوند.

ورق ام دی اف
ورق ام دی اف

یک مضرات کار با MDF این است که هنگام قطع مقدار زیادی از ذرات گرد و غبار و اوره فرمالدئید در هوا آزاد می شود. به همین دلیل برای شخص حتی در کار با ام دی اف مخصوصاً دستگاه تنفس از وسایل محافظتی نیز مهمتر است. همچنین توصیه می شود در محیط کنترل و تهویه با MDF کار کنید.

ورق ام دی اف
ورق ام دی اف

علاوه بر این ، MDF حداقل چند ماه پس از تولید ، به طور مداوم اوره فرمالدئید و سایر ترکیبات آلی فرار را در هوا منتشر می کند. این ترکیبات در غلظت های کافی خطرات سلامتی را ایجاد می کنند. از این رو ، توصیه می شود که MDF از همه طرف محصول نهایی رنگ آمیزی شود تا در اوره فرمالدئید بسته شود. موم و اتمام روغن نیز ممکن است به عنوان اتمام استفاده شود. با این حال آنها در آب بندی در اوره فرمالدئید کمتر موثر هستند.


مطالب مرتبط با موضوع ام دی اف :

WhatsApp us