انواع چوب در مقابل راش ( برای دکوراسیون ، کفپوش و کابینت )

این یک بررسی دقیق از چوب بلوط و چوب راش است که نکات مثبت و منفی آنها را در مورد در دسترس بودن ، استفاده در دکوراسیون ، استفاده از کفپوش و استفاده از کابینت نشان می دهد .

تفاوت چوب راش و بلوط
تفاوت چوب راش و بلوط

بلوط و راش هر دو از انواع چوب های کم رنگ شناخته شده هستند . اما با وجود شباهت ‌های ظاهری ، تفاوت‌ های مهمی نیز بین آنها وجود دارد . بلوط یا راش ؟ برای دکوراسیون و کفپوش و کابینت کدام بهتر است ؟

بلوط سفید و راش هر دو کار نسبتاً آسانی دارند و به خوبی خم می شوند . بلوط سفید نسبت به راش سخت تر و در برابر پوسیدگی مقاوم تر است . همچنین جذاب تر و گران تر نیز است .

چوب راش برای کفپوش ارزان تر است . بلوط قرمز معمولاً چوبی با ارزش پایین تر از بلوط سفید یا راش است .

بیایید تفاوت های بین چوب بلوط و راش را با جزئیات بیشتری در نظر بگیریم تا بهتر بفهمیم کدام چوب را باید انتخاب کنید .

چوب بلوط چیست ؟

تفاوت چوب راش و بلوط
تفاوت چوب راش و بلوط

بسیاری از گونه های جنس Quercus چوب بلوط تولید می کنند . این جنس دارای تعداد زیادی گونه است ، اما کارگران نجاری همه بلوط های دنیای جدید ( و بلوط انگلیسی ) را که به صورت تجاری برداشت شده اند ، به عنوان بلوط قرمز یا بلوط سفید طبقه بندی می کنند .

بلوط های قرمز دارای لبه های برگ نوک تیز هستند ، در حالی که بلوط های سفید دارای لبه های گرد هستند . در خواص چوب آنها نیز تفاوت های چشمگیری وجود دارد که به بررسی آنها می پردازیم .

راش چیست ؟

تفاوت چوب راش و بلوط
تفاوت چوب راش و بلوط

گونه هایی از جنس Fagus راش تولید می کنند . دو گونه ای که معمولاً برای خرید به عنوان چوب در ایالات متحده موجود است عبارتند از  Fagus grandifolia ، راش آمریکایی ، که در شرق ایالات متحده رشد می کند ، و Fagus sylvatica ، راش اروپایی .

بلوط و راش چه تفاوتی با هم دارند ؟

اکنون می دانید که بلوط و راش چیست ، بیایید ببینیم که چه چیزی آنها را با هم متفاوت می کند .

شرح بلوط و راش :

تفاوت چوب راش و بلوط
تفاوت چوب راش و بلوط

چوب راش دارای دانه ‌ای مستقیم با بافتی ریز و ساده بر روی سطوح اره ‌ای صاف است ، در حالی که سطوح اره ‌ای دارای الگوی لکه ‌ای نقره ‌ای است . دارای اشعه های آشکار و منافذ ریز است و معمولاً رنگ آن زرد است .

چوب بلوط دارای دانه ای مستقیم با بافت درشت و ناهموار است . سطوح یک چهارم اره ، الگوهای پرتوهای برجسته ای را نشان می دهد ، به ویژه در گونه های بلوط سفید ( که گاهی اوقات ” بلوط ببری ” نیز نامیده می شود ) .

چوب بلوط معمولاً قهوه‌ ای روشن است که در اکثر گونه ‌های بلوط قرمز رنگ آن کمی متمایل به قرمز است و در گونه ‌های بلوط سفید رنگ آن کمی به رنگ زیتونی است . با این حال ، رنگ متغیر است و تشخیص دو نوع بلوط بر اساس رنگ به تنهایی غیر قابل اعتماد است .

دانه انتهایی بلوط راه قابل اعتمادی را برای تمایز بین دو نوع بلوط فراهم می کند ، مشروط بر اینکه رنگ آمیزی ، مهر و موم یا خشن اره نشده باشد .

منافذ حلقه ‌های رشد بلوط قرمز بسیار باز هستند ، تا جایی که امکان دمیدن حباب ‌ها در آب از طریق رولپلاک در بلوط قرمز وجود دارد . از طرف دیگر بلوط سفید منافذ آن توسط تیلوزها مسدود شده است .

بنابراین بلوط سفید برای رگ ‌های آب ‌بند مناسب است و در برابر پوسیدگی و خرابی مقاوم‌ تر است .

بلوط قرمز و سفید را نیز می توان با پرتوها تشخیص داد ، مخصوصاً در نواحی اره ای تخته . اینها رگه های ریز قهوه ای تیره هستند که موازی با دانه هستند .

بلوط قرمز معمولاً دارای پرتوهای بسیار کوتاه است ، معمولاً بین 25 سانتی متر و 6 سانتی متر طول دارد ، در حالی که بلوط سفید دارای پرتوهای بسیار طولانی تر ، معمولاً بیش از 15 سانتی متر است .

چوب بلوط در حین کار بوی متمایزی دارد که برای اکثر افراد جذاب است ، در حالی که راش رایحه خاصی ندارد .

بلوط قرمز و راش اروپایی هر دو تقریباً 20 کیلوگرم در هر متر مکعب وزن دارند . راش آمریکایی تقریباً 20 کیلوگرم در هر متر مکعب و بلوط سفید حدود 21 متر در هر متر مکعب است .

ماندگاری بلوط و راش :

تفاوت چوب راش و بلوط
تفاوت چوب راش و بلوط

راش دوام ندارد و مستعد حمله حشرات است و به مواد نگهدارنده نفوذ پذیر است .

چوب بلوط سفید بادوام ( مقاوم در برابر پوسیدگی ) و در برابر مواد نگهدارنده بسیار مقاوم است . چوب صنوبر نسبت به پوسیدگی نسبتاً مقاوم است . چوب بلوط قرمز بادوام نیست و در برابر حشرات مقاوم نیست زیرا چوب صنوبر نفوذپذیر است .

خواص مکانیکی بلوط و راش :

بلوط سفید دارای قدرت له شدن متوسط است ، در حالی که بلوط قرمز و راش استحکام له شدن بالایی دارند . راش ویژگی های خمشی بهتری نسبت به بلوط دارد و برای خمش با بخار عالی است . با این حال ، سفتی کم بلوط آن را برای خمش با بخار نیز مناسب می کند .

بلوط سفید سخت تر از راش است ، با سختی جانکا 1350 تا راش 1300 . با این حال ، بلوط قرمز تنها سختی 1220 دارد .

چاشنی بلوط و راش :

چوب راش به سرعت خشک می شود ، در حالی که هر دو بلوط قرمز و بلوط سفید به آرامی خشک می شوند . راش و بلوط هر دو تمایل به شکافتن و خراب شدن را نشان می دهند . بلوط تمایل به لانه زنبوری شدن ، دارد ، در حالی که بدترین قسمت چوب راش تمایل آن به زبر شدن ، است .

خواص کاری بلوط و راش :

تفاوت چوب راش و بلوط
تفاوت چوب راش و بلوط

کار با راش با ابزار دستی و برقی آسان است . به خوبی میخ می شود و می چسبد . به راحتی لکه می‌ شود و جلا می ‌دهد و به خوبی ظاهر می ‌شود . به خمش با بخار واکنش بسیار خوبی نشان می دهد .

بلوط سفید به خوبی میخ ها و پیچ ها را می گیرد ، اما برای جلوگیری از شکافتن چوب باید آن را از قبل سوراخ کنید . خواص چسبندگی آن متفاوت است . به راحتی لکه می‌ شود و جلا می ‌دهد و به خوبی ظاهر می ‌شود .

بلوط قرمز از نظر چگالی متفاوت است و اثر کندی متوسطی روی برش ها دارد . خاصیت چسبندگی آن متفاوت است و ممکن است مجبور شوید برای میخ زدن آن را از قبل سوراخ کنید . به راحتی لکه می‌ شود و جلا می ‌دهد و به خوبی ظاهر می ‌شود . بلوط قرمز به عنوان یک چوب خمش با بخار عالی در نظر گرفته می شود .

در دسترس بودن و پایداری بلوط و راش :

هر دو بلوط و راش به راحتی در دسترس هستند .

نه ضمائم CITES و نه فهرست قرمز IUCN از گونه های در معرض خطر ، بلوط یا راش را به عنوان گونه های در معرض خطر فهرست نمی کنند .

کدام یک برای دکوراسیون بهتر است ، بلوط یا راش ؟

تفاوت چوب راش و بلوط
تفاوت چوب راش و بلوط

از آنجایی که راش در مقایسه با سایر چوب ‌ها برای دکوراسیون جذابیت کمتری دارد ، قیمت آن کمتر است و سازندگان دکوراسیون اغلب از آن به عنوان چوب ثانویه برای قسمت ‌هایی مانند پشت و کناره‌ های دفتر یا پایه ‌های صندلی استفاده می ‌کنند .

چه بلوط قرمز و چه بلوط سفید ( اما عمدتاً بلوط سفید ) ، بلوط دانه ‌ای جذاب در نظر گرفته می‌ شود و برای دکوراسیون مورد علاقه است ، اما گران ‌تر است .

کدام یک برای کفپوش بهتر است ، بلوط یا راش ؟

تفاوت چوب راش و بلوط
تفاوت چوب راش و بلوط

بلوط قرمز ارزان ‌تر از بلوط سفید یا راش است و کار کردن با آن راحت ‌تر است . کار با بلوط سفید چالش برانگیزتر و گران تر از بلوط قرمز است ، اما ارزان تر از راش و بادوام ترین است . راش معمولاً برای کفپوش پرهزینه ترین است ، اما کار کردن با آن آسان است و از دوام قابل قبولی برخوردار است .

کدام یک برای کابینت بهتر است ، بلوط یا راش ؟

تفاوت چوب راش و بلوط
تفاوت چوب راش و بلوط

بلوط قرمز معمولاً برای کانترها در نظر گرفته نمی شود ، زیرا به راحتی خراشیده می شود و بسیار خالدار است .

بلوط سفید مقاومت به سایش خوبی دارد و تیلوزهای موجود در منافذ و غلظت بالای اسید تانیک آن را در برابر آب مقاوم می کند . با این حال ، چوب می تواند طعم و بو را به موادی که در تماس با آن باقی می ماند ، بدهد .

راش طعم و بو نمی دهد و ممکن از روی مواد دیگر ملایم باشد . با این حال ، برای جلوگیری از تاب برداشتن در اثر رطوبت ، باید آن را به درستی آب بندی کنید .

نتیجه :

هنگام انتخاب بین بلوط و راش برای دکوراسیون ، احتمالاً می خواهید از بلوط برای ظاهر زیبای آن استفاده کنید ، به خصوص بلوط سفید . هر دو بلوط سفید و راش برای کفپوش و کابینت به خوبی عمل می کنند .

ترجیحاً باید از بلوط قرمز اجتناب کنید مگر اینکه دوام ، عامل مهمی در کاربرد مورد نظر برای فرد نباشد .

چوب سدر در مقابل راش ( برای دکوراسیون ، کفپوش و کابینت )

این یک مقایسه جامع از چوب راش و چوب سرو است تا در مورد مواد دکوراسیون ، کفپوش و کابینت ، انتخاب بهتری پیدا کنید .

تفاوت چوب راش و بلوط
تفاوت چوب راش و بلوط

سرو و راش هر دو از انواع چوب های معمولی برای کاربردهای مختلف نجاری هستند . اما جدای از مشترک بودن ، وجه اشتراک چندانی با هم ندارند . برای دکوراسیون ، کفپوش و کابینت ، سرو یا راش کدام بهتر است ؟

کار با سرو و راش هر دو آسان است . سروها عموماً چوب ‌هایی بادوام هستند که برای کاربردهای بیرونی مناسب هستند ، در حالی که راش دوام ندارد و در برابر حمله حشرات آسیب ‌پذیر است . هیچکدام به عنوان چوب زیبا در نظر گرفته نمی شوند . با این حال ، می توانید راش را به گونه ای رنگ آمیزی کنید که شبیه چوب های دیگر باشد .

بیایید تفاوت های بین سرو و راش را با دقت بیشتری بررسی کنیم تا بتوانید تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه کدام چوب را برای کدام کاربرد انتخاب کنید ، بگیرید .

سرو چیست ؟

تفاوت چوب راش و بلوط
تفاوت چوب راش و بلوط

کارگران چوب طبقه بندی ” سرو ” را برای بیش از دوازده گونه از جنس های چوب نرم و سخت چوب اعمال می کنند . با این حال ، آنها تمایل دارند برخی از ویژگی های مشترک را به اشتراک بگذارند :

     سرو به طور کلی معطر است و بوی آن برای طولانی مدت می ماند .

     سرو در برابر پوسیدگی و آفات مقاوم است و بنابراین اغلب برای کاربردهای خارجی استفاده می شود .

     سرو نسبتا سبک و نرم است و به همین دلیل به راحتی قابل استفاده است .

     سرو به طور کلی قهوه ای مایل به قرمز است ، با استثناهایی مانند سرو زرد یا سرو سفید شمالی .

تنها دو گونه سرو معمولاً در آمریکای شمالی دیده می شود ، یعنی سرو قرمز غربی ( Thuja plicata ) و سرو قرمز شرقی یا سرو معطر (Juniperus virginiana  ) .

سرو و راش چه تفاوتی دارند ؟

اکنون که به سرو و راش نگاهی انداخته ایم ، بیایید بررسی کنیم که چه چیزی آنها را با هم متفاوت می کند .

شرح سرو و راش :

سرو قرمز غربی دارای چوب قلب مایل به قرمز تا صورتی مایل به قهوه ای است ، با نوارها و رگه هایی از چوب تیره تر . چوب صنوبر باریک و به رنگ زرد مایل به سفید است . دانه صاف و درشت است که بر توانایی شما برای صاف کردن این چوب تأثیر می گذارد .

چوب درخت سرو قرمز شرقی مایل به قرمز یا بنفش مایل به قهوه ای است . چوب صنوبر زرد کم رنگ است و می تواند به صورت رگه هایی در چوب قلب ظاهر شود .

دانه صاف و غالباً گره دار است و به ندرت می توان تخته های شفاف بزرگی از این چوب پیدا کرد . بافت یکنواخت و ظریفی دارد و می توانید این چوب را با روکشی بسیار صاف به پایان برسانید .

راش دارای بافتی ریز و ساده بر روی سطوح اره‌ ای مسطح و الگوی لکه ‌ای نقره‌ ای روی سطوح اره‌ ای است . دارای پرتوهای آشکار ، منافذ ریز و دانه های مستقیم است و عموماً زرد روشن است .

سرو قرمز غربی بویی شبیه مدادهای چوبی دارد و سرو قرمز شرقی بویی شبیه آستر گنجه می دهد ، در حالی که راش بوی مشخصی ندارد .

سرو قرمز غربی تقریباً 14 کیلوگرم در هر مکعب وزن دارد . سرو قرمز شرقی 14 کیلوگرم در هر  متر مکعب ، در حالی که راش چوب سنگین تری است ، با راش اروپایی با وزن 20 کیلوگرم در هر مکعب متر ، و راش آمریکایی با وزن 21 کیلوگرم در هر متر مکعب است .

ماندگاری سرو و راش :

چوب سرو در برابر پوسیدگی بسیار بادوام است . سرو قرمز شرقی در برابر حمله آفات بسیار مقاوم است ، در حالی که سرو قرمز غربی مقاومت کمتری در برابر آفات دارد . راش چوبی با دوامِ کم است و مستعد حمله حشرات است .

خواص مکانیکی سرو و راش :

سرو دارای قدرت له شدن متوسط است ، در حالی که راش استحکام له شدن بالایی دارد .

سرو دارای سفتی کم است که آن را برای خمش با بخار مناسب می کند ، در حالی که راش استحکام خمشی بالایی دارد و برای خمش با بخار عالی در نظر گرفته می شود .

سرو نرم تر از راش است ، سختی جانکا سرو قرمز غربی تنها 350 و سرو قرمز شرقی 900 است ، در مقابل راش که 1300 است .

چاشنی سرو و راش :

سرو و راش هر دو به سرعت خشک می شوند ، اما این همان جایی است که شباهت ها به پایان می رسد . سرو هیچ تمایلی به شکافتن ، چکش کردن یا زبر شدن نشان نمی دهد ، در حالی که راش تمایل به شکافتن ، چکش و تار شدن دارد .

خواص کاری سرو و راش :

تفاوت چوب راش و بلوط
تفاوت چوب راش و بلوط

با ابزار دستی و برقی می توانید به راحتی سرو را اره کنید . شما می توانید سرو قرمز شرقی را با یک سطح صاف بپوشانید ، در حالی که سرو قرمز غربی خشن باقی می ماند . میخ سرو ، پیچ و چسب بسیار عالی . به راحتی لکه می کند و جلا می دهد و لعاب های سخت را نگه می دارد .

راش به سرعت با ابزارهای دستی و برقی کار می کند . به خوبی میخ ، پیچ و چسب می شود و می ‌توان آن را لکه ‌دار و صیقلی کرد تا به خوبی پرداخت شود .

در دسترس بودن و پایداری سرو و راش :

تفاوت انواع چوب
تفاوت انواع چوب

سرو و راش هر دو به راحتی در دسترس هستند . تخته های بزرگ و شفاف از سرو قرمز شرقی غیر معمول هستند ، اما تخته های باریک تر با گره به راحتی در دسترس هستند .

نه ضمائم CITES و نه فهرست قرمز IUCN از گونه های در معرض خطر هیچ گونه راش را به عنوان در معرض خطر فهرست نمی کنند . نه سرو قرمز غربی و نه سرو قرمز شرقی تهدید نمی شود . با این حال ، برخی دیگر از گونه های معروف به سرو ، مانند سرو اسپانیایی ، در معرض تهدید هستند .

کدام یک برای دکوراسیون بهتر است ، سرو یا راش ؟

تفاوت انواع چوب
تفاوت انواع چوب

از آنجایی که صنعتگران چوب ، راش را نسبت به سایر چوب ‌ها برای دکوراسیون کمتر جذاب می ‌دانند ، قیمت آن کمتر است و از آن به عنوان چوب ثانویه برای پایه ‌های میز و صندلی ، پایین کشوها و پشت و کناره‌ های کمد استفاده می‌ کنند .

نجاران در طول تاریخ از سرو به دلیل خاصیت دافع حشرات و پوسیدگی آن برای کمد یا قفسه سینه و روکش کمد استفاده می کردند .

کدام یک برای کفپوش بهتر است ، سرو یا راش ؟

تفاوت انواع چوب
تفاوت انواع چوب

راش زمانی که برای کفپوش استفاده می شود نسبتاً گران است اما کار با آن آسان است و نسبت به سایش مقاوم است . سرو در برابر پوسیدگی و آفات بسیار مقاوم ‌تر است ، اما نرم است و نمی‌ تواند در برابر ترافیک سنگین ثابت مقاومت کند .

کدام یک برای کابینت بهتر است ، سرو یا راش ؟

تفاوت انواع چوب
تفاوت انواع چوب

راش برای کابینت سازی مفید است زیرا بو نمی دهد و بر تیغه های چاقو اثری کدر نمی گذارد . با این حال ، برای جلوگیری از تاب برداشتن در اثر رطوبت ، باید آن را به خوبی آب بندی کنید .

سرو برای استفاده در غذا بسیار معطر است . می توان از آن برای کابینت های دیگر استفاده کرد ، زیرا دوام آن باعث جذابیت این چوب است .

نتیجه :

راش از این دو نوع چوب برای کف پوش بهتر است و برای استفاده در کابینت نیز مناسب تر است . برای دکوراسیون ، سرو از نظر مقاومت در برابر آفات و پوسیدگی دارای بسیار بهتر است .

توس در مقابل چوب راش ( برای دکوراسیون ، کفپوش و کابینت ) :

در اینجا ما نگاهی دقیق به تفاوت های چوب توس و راش می اندازیم تا مشخص کنیم کدام انتخاب بهتر برای دکوراسیون ، کفپوش و کابینت شماست .

تفاوت انواع چوب
تفاوت انواع چوب

توس و راش از چوب های مرتبط با نام های مشابه و بسیاری از خواص مشابه هستند . اما این دو نوع چوب یکسان نیستند و تفاوت بین آنها در انتخاب توس یا راش برای دکوراسیون ، کفپوش و کابینت تاثیر می گذارد .

کار کردن با راش نسبت به توس راحت تر است ، اما هر دو به خوبی به پایان می رسند . هر دو نوع چوب به خوبی به خمش بار بخار پاسخ می دهند . هر دو نوع چوب فاسد شدنی و مستعد حمله حشرات هستند . کارگران نجاری عموما توس را چوبی جذاب تر از راش می دانند و آن را برای دکوراسیون و کابینت ترجیح می دهند .

بیایید توس و راش را عمیقاً بررسی کنیم تا بهتر بفهمیم کدام چوب را برای چه کاربردی باید انتخاب کنید .

چوب توس چیست ؟

این یک نگاه دقیق به تخته سه لا باعث می شود متوجه شوید این چوب از چوب توس است .

گونه هایی از جنس چوب سخت برگریز Betula منبع چوب توس هستند . این جنس در مناطق معتدل شمالی نیمکره شمالی و حاشیه شمالی رایج است .

این جنس شامل 30 تا 60 گونه است که بیشتر آنها گونه های پیشگام نسبتاً کوتاهی هستند . گونه های اصلی که احتمالاً در ایالات متحده خریداری می شوند ، توس زرد ، توس کاغذی ، توس شیرین و توس رودخانه ای هستند .

شما همچنین ممکن است با توس نقره ای یا چوب توس پرزدار از اوراسیا روبرو شوید .

همه این چوب ها تا حدودی خواص مشابهی دارند ، به استثنای وزن و سختی قابل توجه .

این چوب بخشی از خانواده  Betulaceae ، مربوط به Fagaceae ( خانواده راش – بلوط ) است .

چوب راش چیست ؟

تفاوت انواع چوب
تفاوت انواع چوب

این دو نوع چوب از نظر خواص و قیمت بسیار شبیه به هم هستند ، اگرچه احتمالاً برای راش اروپایی وارداتی کمی بیشتر هزینه خواهید کرد .

توس و راش چه تفاوتی با هم دارند ؟

تفاوت انواع چوب
تفاوت انواع چوب

اکنون که توس و راش را به خوبی می شناسید ، بیایید ببینیم که چه چیزی آنها را متفاوت می کند .

شرح توس و راش :

چوب توس عموماً به رنگ قرمز مایل به قهوه ای روشن است و چوب صنوبر تقریباً سفید است . حلقه‌ های رشد سالانه معمولاً تمایز رنگ زیادی را نشان نمی ‌دهند و ظاهری یکنواخت به چوب می ‌دهند .

دانه صاف یا کمی موج دار است . گاهی اوقات چوب های شکل دار با پیچ های پهن و کم عمق مشابه آنچه در گیلاس یافت می شود در دسترس است .

بافت خوب و یکنواخت است و دانه انتهایی خالدار است .

برخی از کارگران نجاری ظاهر توس را با افرا مقایسه می کنند .

راش به طور کلی یک رنگ مایل به زرد روشن با بافت ظریف و ساده روی سطوح اره‌ ای است . سطوح یک چهارم اره یک الگوی لکه نقره ای را نشان می دهد . راش دارای پرتوهای برجسته و منافذ ریز و دانه های مستقیم است . کارگران چوب معمولاً آن را چوبی ساده و غیرجذاب می دانند .

نه توس و نه راش هیچ بوی خاصی ندارند .

این چوب ها همگی وزن های قابل مقایسه ای دارند .

ماندگاری توس و راش :

تفاوت انواع چوب
تفاوت انواع چوب

توس و راش هر دو فاسد شدنی هستند و به سرعت پوسیده می شوند . این چوب ها در برابر حمله آفات نیز حساس هستند . چوب ها در برابر مواد نگهدارنده نفوذ پذیر هستند .

خواص مکانیکی توس و راش :

توس و راش هر دو قدرت له شدن بالایی دارند . هر دو نوع چوب دارای سفتی کم و مقاومت خمشی بالا هستند و به خمش با بخار پاسخ فوق العاده ای می دهند .

سختی جانکای راش 1300 است که بالاتر از توس کاغذی 910 است ، در حالی که توس زرد دارای سختی جانکا 1260 و سختی توس شیرین 1470 است .

چاشنی توس و راش :

توس به آرامی خشک می شود البته با تخریب کم و حرکت قابل توجهی را در خدمات نشان می دهد .

راش به سرعت خشک می شود اما تمایل به شکافتن و چکش را نشان می دهد . همچنین در معرض تاب برداشتن است . همچنین تمایل زیادی به حرکت دارد .

خواص کاری توس و راش :

تفاوت انواع چوب
تفاوت انواع چوب

شما می توانید به راحتی با ابزارهای برقی توس کار کنید ، اگرچه تاثیری کدر بر روی برش دارد . کار با دست بسیار چالش برانگیز است . با ابزار دستی و برقی به راحتی می توانید با راش کار کنید .

هر دو نوع میخ چوبی می توانید را بچسبانید ، و خیلی خوب لکه و جلا دهید . توس برای میناکاری سفید بسیار عالی است .

در دسترس بودن و پایداری توس و راش :

اینها درختان راش در جنگل راش هستند .

تفاوت انواع چوب
تفاوت انواع چوب

توس و راش هر دو به راحتی در دسترس هستند . نه ضمائم CITES و نه فهرست قرمز IUCN از گونه های در معرض خطر این گونه های مختلف را به عنوان در معرض خطر فهرست نمی کنند .

کدام یک برای دکوراسیون بهتر است ، توس یا راش ؟

تفاوت انواع چوب
تفاوت انواع چوب

کارگران نجاری از توس برای تمام جنبه های ساخت دکوراسیون استفاده می کنند ، زیرا ظاهر دلپذیری دارد و به خوبی کار می کند . کارگران نجاری در طول تاریخ از راش به عنوان چوب ثانویه استفاده می کردند و از آن برای پشت و کناره های کمد یا پایه میز و صندلی استفاده می کردند .

کدام یک برای کفپوش بهتر است ، توس یا راش ؟

تفاوت انواع چوب
تفاوت انواع چوب

اکثر گونه ‌های توس مورد استفاده در ایالات متحده به اندازه ‌ای سخت هستند که برای کفپوش مناسب باشند ، و چوب‌ کاران در طول تاریخ از آن‌ ها برای این منظور در شمال شرق استفاده می‌ کردند . چوب راش معمولاً هنگام استفاده برای کفپوش گران تر است ، اما کار کردن با آن آسان است و به خوبی در برابر ترافیک مقاومت می کند .

کدام یک برای کابینت بهتر است ، توس یا راش ؟

تفاوت انواع چوب
تفاوت انواع چوب

توس گزینه مناسبی برای کابینت است ، اما باید به اندازه کافی از آن در برابر رطوبت محافظت کنید . برخی از کابینت سازان کابینت های ساخته شده با توس را دارای ظاهری قدیمی می دانند ، زیرا شکل متمایز توس در دهه های 1960 و 1970 مد بود .

راش به غذا بو و طعم نمی دهد و تیغه ها را کدر نمی کند . با این حال ، برای جلوگیری از تاب برداشتن در اثر رطوبت ، باید آن را به درستی آب بندی کنید .

نتیجه :

هنگام انتخاب بین توس و راش برای دکوراسیون ، توس ظاهر دلپذیرتری دارد و چوب انتخابی است .

هر دو نوع چوب برای کاربردهای کفپوش یا کابینت بسیار مناسب هستند ، مشروط بر اینکه به طور مناسب در برابر رطوبت و آفات محافظت شوند تا ماهیت فاسد شدنی آنها جبران شود .

مترجم : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : انواع چوب ، چوب راش ، چوب بلوط


مطالب مرتبط با موضوع معرفی انواع چوب :

WhatsApp us