وب سایت

وب سایت : تفاوت سرویس هاست لینوکس ایران و خارج از ایران

در این مطلب مقالاتی از سایتهای مختلف با موضوع مرتبط با هاست ایران گرداوری شده که امیدوارم مورد پسند شما قرارگیرد .

من خودم میخواستم سایت را به هاست ایران منتقل کنم اما از آنجا که برخی از بازدید کنندگانم از خارج از کشور به سایت مراجعه میکنند و هاست ایران برای کشو های خارجی و کسانی که از پروکسی استفاده میکنند سرعت پایین تری دارد . فعلا پشیمان شدم . با تشکر از توجه شما وود نیوز
در دنیای خدمات میزبانی وب یا به اصطلاح هاستینگ در ایران می توان سرویس های هاست، به عنوان مثال هاست لینوکس را با توجه به موقعیت سرور به دو دسته هاست لینوکس ایران  و هاست لینوکس خارج از ایران تقسیم بندی کرد.
انتخاب کدام از آنها می تواند به نوع استفاده و سلیقه کاربر مربوط باشد. ما در زیر سعی کردیم به مهمترین مزایا و معایب هر یک از آنها اشاره کنیم تا شما با دید بازتری اقدام به خرید نمایید.

هاست لینوکس ایران (داخل کشور)

به طور خلاصه به سرویس های هاستی گفته می شود که سرور آن در داخل کشور یعنی ایران قرار دارد.


1 – مزایا

– سرعت 2 الی 4 برابر بالاتر جهت دسترسی به سایت ها :
اگر سرور میزبان سایت شما در داخل ایران باشد سرعت دسترسی به اطلاعات یا به اصطلاح سرعت لود شدن سایت برای کاربران داخل ایران سریعتر از دسترسی به اطلاعات در سرور های موجود در خارج از کشور است و این بیشتر به دلیل بُعد مسافت و پایین بودن پینگ می باشد.

– امنیت اطلاعات برای سایت های دارای اطلاعات حائز اهمیت و حیاتی، مانند سایت های دولتی :
از آنجا که سایت های دولتی و سایتهای برخی شرکتها حاوی اطلاعات حیاتی و مرتبط با منافع ملی هستند به این گونه سایت ها اکیداً توصیه می شود از هاست ایران برای میزبانی وب سایت خود استفاده نمایند.

– دسترسی به سایتها در صورت بروز اختلال شبکه اینترنت کشور:
هنگام اختلال در اینترنت ایران معمولا شاهد کندی یا عدم دسترسی به سایتهایی که روی سرورهای خارجی قرار دارند خواهیم بود اما در صورتی که سایت بر روی سرور های محلی (داخل ایران) میزبانی شود سایت برای بازدید کنندگان ایران بدون هیچ مشکلی بازخواهد شد.

 

2 – معایب

– کیفیت متوسط شبکه دسترسی به اینترنت :
متاسفانه در ایران از نظر کیفیت شبکه ی دسترسی به اینترنت دارای توان رقابتی چندانی با برخی از کشورهای پیشرفته قاره آمریکا و اروپا (فرانسه,آلمان,آمریکا,کاناداو …) نیستیم و از این نظر دیتاسنترها در نتیجه سرور های موجود در این قاره ها از کیفیت و شبکه پرقدرت تری برخوردار هستند.

– پایداری (UpTime) پایین تر نسب به هاست خارج از ایران:
همانطور که در بالا ذکر شد متاسفانه در ایران کیفیت شبکه ای در حد کشور های پیشرفته نداریم که این عمل باعث کمی پایین آمدن میانگین آپتایم سرور ها و در نتیجه آپتایم وب سایت ها می باشد آپتایم شبکه در ایران می تواند بین 98.5 الی 99 درصد باشد. در سرور های هاست ایران میهن میزبان به دلیل استفاده از یکی از معتبر ترین دیتاسنتر های خاورمیانه آپتایم سایت ها تا 99.9 درصد تضمین می شود.

– پهنای باند کمتر:
به دلیل کم و گران بودن پهنای باند در داخل کشور به سرویس های هاست ایران پهنای باند کمتری نسبت به سرویس های هاست خارج ایران تعلق می گیرد.

– عدم امکان استفاده مستقیم از کنترل پنل cPanel بر روی سرور های ایرانی:
متاسفانه کنترل پنل محبوب و پرقدرت سی پنل سرور و ای پی های ایرانی را تحریم کرده است و به همین این دلیل امکان نصب این کنترل پنل به طور مستقیم بر روی سرور های ایرانی وجود ندارد و از این رو نصب این کنترل پنل بر روی این سرور ها به دلیل نیاز به استفاده از ترفند ها، دشوار می باشد و معمولا به همین دلیل اکثر سرویس های هاست داخل کشور دارای کنترل پنل دایرکت ادمین می باشند.

 

هاست لینوکس خارج از ایران

به طور خلاصه به سرویس های هاستی گفته می شود که سرور آن در خارج از کشور به عنوان مثال یکی از کشور های قاره اروپا  قرار دارد.

1 – مزایا

– پهنای باند بسیار وسیع :
به دلیل ارزان بودن پهنای باند در خارج از کشور به سرویس های هاست خارج از کشور (هاست لینوکس استاندارد,هاست لینوکس حرفه ای) پهنای باند چندین برابر بیشتر نسبت به سرویس هاست ایران تعلق میگیرد.

قیمت ارزان تر :
به دلیل ارزان بودن سخت افزار در نتیجه قیمت سرور ها و همینطور ارزانی قیمت شبکه و پهنای باند در خارج از کشور قیمت سرویس های هاست خارج از کشور نسبت به پهنای باند و کیفیت شبکه ای که دارا می باشد ارزان تر از هاست داخل کشور می باشد.

– جایگاه بهتر در موتور های جستجو:
به دلیل بالاتر بودن سرعت لود صفحات در سرور های خارجی برای موتور های جستجو و عدم وجود سایت بر روی سرور های داخل ایران (موضوع تحریم) وب سایت های بر روی سرور های خارجی از رتبه و جایگاه بهتری برخوردار هستند. که البته این موضوع تنها حدود 10 درصد در موقعیت سایت در موتور های جستجو تاثیر دارد جایگاه سایت در صفحات موتور های جستجو بیشتر به وضعیت بهینه سازی یا به اصطلاح سئو (SEO) وب سایت شما مربوط می شود.

– امکان استفاده از کنترل پنل سی پنل:
به دلیل عدم وجود تحریم بر روی این سرور ها امکان نصب این کنترل پنل محبوب بدون هیچ مشکلی وجود دارد.

2 – معایب

– خطر تحریم :
به دلیل فشار های سیاسی و اقتصادی بر کشور عزیزمان احتمال هرگونه تحریم از سمت کشور میزبان دیتاسنتر وجود دارد. البته میهن میزبان ریسک این مسئله را در نظر گرفته است و به همین دلیل از وب سایت های کاربران به صورت روزانه در یک سرور در کشوری دیگر بک آپ گرفته و نگه داری می کند.

– سرعت دسترسی پایین تر به وب سایت نسبت به هاست ایران :
همانطور که عرض شد بُعد فاصله در سرعت لود سایت و دسترسی به اطلاعات بسیار حائز اهمیت است از این رو به دلیل پینگ بالاتر سرور های خارجی، سرعت دسترسی به اطلاعات نسبت به هاست ایران پایین تر می باشد. البته منظور از سرعت لود پایین تر این نیست که سایت ها بسیار کند لود شوند بلکه بر روی سرورهای هاست خارج  میهن میزبان از هارد پرسرعت SSD و همینطور وبسرور لایت اسپید استفاده می شود که سرعت بالایی را ارائه خواهد کرد تنها منظور این است که نسبت به هاست ایران سرعت کمتری دارا می باشد.

– عدم داشتن ثبات قیمت :
در صورت داشتن نوسان قابل توجه در بازار ارز امکان تغییر در قیمت این سرویس ها وجود دارد.

در رابطه با تفاوت سرویس های “هاست لیتوکس استاندارد” و هاست لینوکس حرفه ای” باید خدمتتون عرض شود که این سرویس ها تفاوتی مهمی با یک دیگر ندارند و مکان سرور کیفیت سرور و … یکی می باشند تنها تفاوت، قیمت پایین تر سرویس هاست لینوکس استاندارد نسبت به هاست لینوکس حرفه ای است که دلیل آن ارائه پهنای باند بسیار کمتر (به عنوان مثال پهنای باند پلن 1 در سرویس هاست لینوکس حرفه ای خارج از ایران 125 گیگابایت می باشد با اینکه در سرویس هاست لینوکس استاندارد خارج از ایران پهنای باند این سرویس 15 گیگابایت می باشد) و عدم ارائه ادان دومین (یعنی بر روی هر هاست تنها امکان راه اندازی یک سایت محیا است) می باشد.

 

تعدادی از نکات:

وب سایت شما چه بر روی سرور داخل کشور و چه بر روی سرور خارج کشور قرار داشته باشد از کلیه نقاط دنیا قابل دسترسی می باشد و این سرویس ها مختص به منطقه خاصی نیست.
برخی از کاربران به اشتباه گمان می کنند که سرویس هاست ایران تنها برای دامنه های ملی قابل استفاده می باشد، باید عرض شود که این تفکر کاملا اشتباه است و هر دو سرویس هاست ایران و خارج از ایران برای کلیه دامنه های ملی و بین المللی قابل استفاده می باشد.
 
منبع : میهن میزبان


 

 

فاوت هاست های سرور ایران با سرور های خارج از کشور

در این مقاله به مزایا و معایب سرور های داخل ایران و خارج از کشور میپردازیم

– سرور های خارجی

مزایا

– سرعت بالای پورت و کیفیت بالای Network دیتاسنتر از نظر فنی
– استفاده از امکانات و سرویس ها بین المللی بدون نگرانی از تحریم ها
– Uptime بالا و استفاده از جدیترین تکنولوژی های نگهداری سرور
– پشتیبانی فنی با دانش نوین روز
– مناسب برای سایت هایی که نیاز به پورت قوی جهت ارائه خدمات با کیفیت دانلود و آپلود دارند.
– قیمت های مناسب با کیفیت بالا نسبت به مشابه ایرانی

معایب

– امکان خطر تحریم ( لازم به ذکر است برتینا با توجه به اینکه یک شرکت بین المللی می باشد این ریسک را تا سطح قابل قبولی کاهش داده است )

– در صورت اختلالات اینترنتی ایران ممکن است سایت ها با سرعت پایین مشاهده شوند یا کلا سایت ها دیده نشود.

– سرورهای ایران

مزایا

– بازشدن سایت در صورت وجود اختلالات اینترنتی
– امنیت در رابطه با هر گونه تحریمات خارجی
– لود بهتر سایت های معمولی به جهت داخلی بودن بستر اینترنتی سرور ها

معایب

– امکان استفاده از خدمات سرویس های بین المللی به دلایل تحریم های خارجی ( برتینا سعی نموده با تکیه بر دانش نوین بعضی از این سرویس ها را با کیفیت اصلی خود برای کاربران فراهم آورد مانند هاست های لینوکس ایران که با سی پنل نسخه اصلی به همراه وب سرور قدرتمند لایت اسپید مانند سرور های خارج از کشور ارائه دهد )

– به دلیل محدودیت های نگهداری و پهنای باند قیمت این سرویس ها نسبت به مشابه خارجی گرانتر می باشد

– محدودیت در پهنای باند پورت ها نسبت به مشابه خارجی


هاست داخل ایران

سلام به نظر من هاست داخل ایران خیلی خوبه چرا که سرعت یا آپ تایم بالاتری داره .

من سرعت یک هاست داخل ایران رو با یک هاست خارج از ایران مقایسه میکنم و فقط تنها کاری که میکنم پینگ میگیرم

نکته : هرچی پینگ کمتر باشد بهتر است

بین 2 تا سایت یکی یاهو (yahoo.com) که در امریکا هست و یکی Entekhab.ir که در ایران هست.

تست سرعت یاهو :

http://up.ashiyane.org/images/97b0nmy63ojcj08hmviw.jpg
بهترین حالت:time:310ms
بدترین حالت:time:404ms
تست انتخاب :

http://up.ashiyane.org/images/vff159on8zy9aknt3z6.jpg
در بهترین حالت
time:31ms
در بدترین حالت
time:42ms
همونطور که میبینید خیلی سرعت بالایی داره ! یکی از مشکلات هاست داخل ایران گران بودن بیش از حد اونه که اصلا خوب نیست , اون به نظر من کندی سرعت پیشرفت در زمینه هاست و سرور در ایران باشه.


ویژگی های سرویس های هاست داخل ایران
تفاوت سرویس هاست لینوکس ایران و خارج از ایران میهن میزبان

ویژگی های سرویس های هاست داخل ایران


عدم امکان تحریم: به دلیل میزبانی سایت ها در داخل کشور امکان قطع دسترسی به دلیل تحریم توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات خارجی موثر نیست . البته نرم افزار ها و سیستم عامل ها یا کنترل پنل ها … شامل این موارد نمی شود مگر آنکه تولید داخل کشور باشد . با این حال وجود سرور اختصاصی در ایران به دلیل دسترسی دایمی به اطلاعات و بکاپ یک حسن بزرگ محسوب می شود.

دسترسی به سایت ها با سرعت بالا هنگام مشاهده از بستر اینترنت ایران: وجود فاصله فیزیکی کمتر بین سرور ایران و کاربرانی که از داخل ایران سایت ها را لود می کنند ، سرعت دسترسی برای این دسته از کاربران داخلی که از بستر اینترنت داخل کشور قصد لود سایتی که در داخل کشور هاست شده است ، را دارند بمراتب سرعت دسترسی بیشتر خواهد بود.

دسترسی دائمی به دلیل اختلال در شبکه اینترنت داخلی : در صورت بروز اختلال در اینترنت ایران معمولا موجب اختلال ، عدم دسترسی یا کندی دسترسی به سایت هایی که روی سرور های خارجی میزبانی می شوند از مشکلاتی خواهد بود که ممکن است کاربران هاستینگ خارج از کشور با آن روبرو شده باشند . لیکن دسترسی به هاست ایران به دلیل استفاده از بستر داخلی Description: هاستینگ کانادااینترنت تا حد زیادی ، دسترسی دائمی را برای کاربران ایرانی فراهم می آورد.

 

 

ویژگی های سرویس های هاست خارج ایران

 

دسترسی با سرعت بالاتر برای مشاهده سایت برای کاربران خارج از کشور : پایداری خدمات به دلیل وجود اینترنتMirror در دیتاسنتر های خارج از کشور و همچنین موقعیت محلی سرور ها در امریکا و کانادا ، این امکان را برای کاربران خارج از کشور فراهم می آورد که سایت ها یا پورتال ها را با سرعت بالاتر و پایداری بیشتری مشاهده نمایند.

پهنای باند و ترافیک ماهیانه بالاتر: استفاده از تکنولوژی روز و همچنین وجود شرکت های صاحب فناوری در خارج از کشور موجب شده تا خدمات دیتاسنتر در خارج از کشور از تکنولوژی پیشرفته تری نسبت به داخل کشور استفاده کند و یکی از این محاسن حجم تبادلات سایت (ترافیک ماهیانه) بالاتر است . سرعت اینترنت ، دسترسی دایمی به اینترنت ، و نزدیکی به شرکت های تولید فناوری هم هزینه ترافیک ماهانه برای هاستینگ ها و سرور ها را کمتر می کند و هم هزینه پهنای باند را برای دیتاسنتر ها کاهش محسوسی نسبت به هاست داخل کشور میابد.

رتبه بالاتر در موتورهای جستجو و الکسا: افزایش رنگینگ ، رتبه سایت در گوگل ، یا سایر موتور های جستجو گر و همچنین سایت های دیگری که قرار است به سایت شما امتیاز بدهند یا کلمات کلیدی مورد نظر شما را (سئو) براحتی جستجو و به صفحات سایت شما امتیاز بدهند به دلیل وجود هاستینگ شما در خارج از کشور ، سرعت بالاتر ، پایداری بیشتر ، به این گونه سایت ها رتبه و امتیاز بیشتری میدهند . این مزیت مربوط به سایت هایی است که در خارج از کشور خدمات خود را دریافت می کنند.
ذکر این نکته الزامیست ، برخی از سایت ها با استفاده از موتورهای خودکار سایت ها را با توجه به IP میزبان سایت تفکیک و در رنگینگ کشور مورد نظر قرار می دهند و در این صورت وجود سایت شما در سرور ایران یک مزیت خواهد بود

 

چرا بهتر است وب سایت اینترنتی خود را بر روی سرور های داخل ایران راه اندازی کنم؟

چرا بهتر است وب سایت اینترنتی خود را بر روی سرور های داخل ایران راه اندازی کنم؟

چند سالی است دولت ، سازمانهای دولتی و نهاد های حکومتی را موظف کرده تا نسبت به انتقال میزبانی وب خود به داخل کشور اقدام نمایند و نمودار تقاضای میزبانی در داخل ایران در سالهای اخیر توسط کاربران ایرانی یک نمودار سعودی را نشان می دهد و از از این رو شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ اقدام به راه اندازی سرور های هاستینگ در داخل کشور نموده اند . بدیهی است سرورهای داخلی مزایای زیادی نسبت به دیتاسنترهای خارجی دارند که عبارتند از :

بر خلاف گذشته ، تعرفه پلان های هاست بر روی سرور خارج از کشور بسیار بالاتر از تعرفه سرورهای ایرانی می باشد و دلیل این امر گرانی و ارزش بالای دلار در برابر ریال می باشد .
یکی از محاسن هاست ایرانی ، سرعت بالاتر و محسوس میزبانی وب در کشور است و علت سرعت بالای سایت ها و پورتال ها نیز این است که کاربران سایتها و پورتال ها از سرویس اینترنت داخل کشور استفاده می کنند ، و این امر تا حد زیادی سرعت را بطور مجازی افزایش می دهد . به همین اگر با افزایش کاربران داخلی بر روی سایت خود مواجه شوید ، انتقال هاست سایت شما به سرورهای ایرانی راه حل مناسبی خواهد بود.
قوانین جاری کشور ، شرکت ها و سازمان ها را بنا به دلایل امنیتی ، موظف به انتقال به سرورهای ایران نموده و ممکن است عدم انتقال سایت تان به ایران از مصادیق عدم تمکین در برابر قانون شناخته شده و عواقب بدی داشته باشد.
به دلیل میزبانی سایت ها در داخل کشور امکان قطع دسترسی به دلیل تحریم ، توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات خارجی ممکن نیست .
از سوی دیگر وجود سرور اختصاصی در ایران ، به دلیل دسترسی دایمی به اطلاعات و بکاپ سایت ، یک حسن بزرگ محسوب می شود.
وجود فاصله فیزیکی کمتر بین سرور ایران و کاربرانی که از داخل ایران سایت ها را لود می کنند ، سرعت دسترسی برای این دسته از کاربران داخلی را بمراتب افزایش می دهد.
بروز اختلال در اینترنت ایران ، معمولا موجب اختلال و عدم دسترسی یا کندی دسترسی به سایت هایی که روی سرور های خارجی میزبانی می شوند خواهد شد که ممکن است کاربران هاستینگ خارج از کشور با آن روبرو شده باشند . لیکن دسترسی به سرور داخل ایران به دلیل استفاده از بستر داخلی اینترنت تا حد زیادی ، دسترسی دائمی را برای کاربران ایرانی فراهم می آورد.
افزایش رنگینگ و رتبه سایت در گوگل ، یا سایر موتور های جستجو گر نیز یکی از مزایای استفاده از سرورهای داخلی است. به این دلیل که گوگل به این پارامتر که یک سایت در کنار کاربرانش میزبانی شود ، بها می دهد.
ذکر این نکته الزامیست ، برخی از سایت ها با استفاده از موتورهای خودکار سایت ها را با توجه به IP میزبان سایت تفکیک و در رنگینگ کشور مورد نظر قرار می دهند و در این صورت وجود سایت شما در سرور ایران یک مزیت خواهد بود
نهایتا نیز ایجاد اختلالات مکرر از سوی مخابرات ایران در بازدید از سایت های خارج از کشور و لزوم مشاهده برخی از سایت ها به کمک وی پی ان و امثال آن ، یکی از دلایل دیگر مزیت هاستینگ داخلی است.

 

 

هاست ابری چیست و مزایای آن چه می باشد+معرفی سرویس هاست ابری

راه اندازی سرویس هاستینگ ابری

“هاست ابری” — مدتی است که تکنولوژی Cloud گسترده تر شده است واکثر شرکت های معتبر به سمت هاستینگ و سرویس های ابری می روند.هاست ابری به این دلیل که هیچ وقت سایت ها Down نمی شود،از محبوبیت بالایی می توانید برخوردار شود.ما در این پست این سرویس را معرفی می کنیم و یک سرویس هاستینگ ابری نیز معرفی می کنیم.

علت این امر این است که دیتاسنترها سرورهای مختلفی را به عنوان پشتیبان در کنار سرور اصلی هاستینگ آماده کرده اند و در صورتی که یکی از سرورها خاموش شد،در عرض کمتر از ۱ دقیقه سرور بعدی جایگزین می شود.

همچنین در تکنولوژی ابری شما می توانید سرور و مشخصات را خودتان تعیین و دریافت کنید.مثلا شما یک هسته سی پی یو و مثلا ۱ گیگابایت رم انتخاب و هارد مورد نظر خود را انتخاب و سرویس را دریافت می کنید.همچنین امکان عرضه ی سرور یا هاست برای ۱ ساعت نیز در این سرویس ها و تکنولوژی ابری تعریف شده است.

این سرویس ها هنوز در ایران به طور کامل عرضه نشده اند به دلیل گران بودن نرخ ارز و همچنین گران بودن این سرویس ها در درنیا.

سرویس هاستینگ Rapidnet.ir با خدمات هاستینگ Cloud راه اندازی شده است.

 

 

 

تفاوت وب هاستینگ های ایرانی و خارجی

وب هاستینگ های خارجی دارای مزایای بسیار بالاتری نسبت به وب هاستینگ های داخلی هستند که برخی از موارد را اینجا ذکر می کنیم:

1 – 99/9% بالا بودن وب سایت با توجه به پهنای باند بالا و قطعی برق پایین در برندهای معتبر وب هاستینگ

2 – قیمت پایین نسبت به وب هاستینگ های داخلی با توجه به وجود پهنای باند و اینترنت ارزان در کشورهای برند وب هاستینگ

3 – پشتیبانی 24 ساعته با توجه به بین المللی بودن مشتریان برندها

4 – امنیت بالا با توجه به دسترسی به علم روز دنیا در کشورهای برند وب هاستینگ

5 – تنظیمات مطابق با اکثر اسکریپت های رایگان محبوب در دنیا

منبع : http://ashiyane.org/forums/


گرداوری و بازنشر : وود نیوز 

WhatsApp us