دانلود مقاله آموزش ویترای روی شیشه


سلام دوستان

دانلود

vitray

 

اول از همه تشکر از دوستای گلم که نظرای زیباشونو برام گذاشتند. و به مریم بانو عزیز و همه ی عزیزان این عید رو تبریک میگم.البته پیشاپیش!مریم جان،نظرت رو دیدم.متشکرم گلم.ولی چرا نظراتت به دستم نمیرسید؟

از سایت تبیان براتون سوغاتی آوردم.اونم سوغاتی ای که فکر میکنم طرفدار هم داشته باشه.

اونم یک فیلمه که ویترای(نقاشی روی شیشه) رو آموزش میده.

امیدوارم لذت ببرید و استفاده کنید.پیشنهاد میکنم حتما به سایت تبیان سر بزنید و از قسمت فیلم های هنری فیلم های زیبا رو برای خودتون دانلود کنید.

خب این هم فیلم.

منبع:سایت تبیان

لطفا نظرات زیباتون رو درمورد این فیلم بگین.

و اما الهه جان ، توی نظر ارزشمندت یه سوال کرده بودی که من به حد توانم توی قسمت نظرات پاسخت رو دادم .ولی اینجا هم میذارم تا شما ببینی .امیدوارم استفاده کرده باشی گلم.

شاید دلیل اینکه رد قلم مو روی شیشت می مونه این باشه که رنگت رو کم میذاری و یا طرز پخش کردن رنگت درست نباشه.و یا شاید قلم مو ی خوبی نداشته باشی.فکر میکنم به جنس رنگ هم بستگی داشته باشه.راستش من تابه حال با رنگ ورسای کار نکردم.فقط دورگیر ورسای یکبار خریدم.ولی فکر نمیکنم خیلی بد باشه.میدونی گلم بهترین رنگ برای ویترای که واقعا رنگ رو پخش میکنه همون ال لب هستش .امیدوارم بزودی پیدا کنی.

امیدوارم که کمکی بهت کرده باشم الهه جان.

خوشحال میشم اگر وب نداری کاراتو برام بفرستی تا با اسم خودت توی این وب گذاشته بشه عزیزم تا بقیه هم از هنرت لذت ببرن همچنین من .

فعلا بدرود دوستان.

منبع: blogfa.com

آموزش ویترای

 

روح لطیف و زیبای شیشه این ماده را به یکی از مناسبترین ابزار برای نقاشی تبدیل کرده چراکه به دلیل شفافیتی که دارد میتواند ماهیت رنگها را همانگونه که در خور موجودیت زیبایشان است به نمایش گذارد. این نوع نقاشی قدمتی دیرینه دارد و به خاطر قدیمی بودنش روشهای مختلفی هم برای ایجاد یک اثر در این هنر موجود است که با گذشت زمان، روشها، ابزار مورد نیازش و حتی طرحها و نقشهای آن نیز دچار تحول و پیشرفت بسیار زیادی شده، که امروزه متداولترین روش استفاده از خمیرهای دورگیر ویترای و رنگهای مخصوص نقاشی روی شیشه و طرحهای مدرن می‌باشد.

از رنگهای قشنگ ویترای می شه برای تزئین شیشه های خالی سس و مربا و … که تو دست و بال هر خانوم خونه ای حسابی پیدا می شه استفاده کرد و این اشیای بی مصرف رو برای زیبایی بیشتر محیط خونه و آشپزخونه به کار گرفت:

قبل از شروع آموزش مقدماتی، لازم است تا با رنگهای متنوع و زیبای ویترای بیشتر آشنا شویم. یکی از ویژگیهای رنگهای ویترای این است که خاصیت منیر بودن شیشه را به خوبی حفظ می‌کنند و در عبور زیبای نور از لطافت شیشه اختلال ایجاد نمی‌کنند. ( حضور نور و عبور آن از این رنگها مهمترین دلیل زیبایی نقاشیهای روی شیشه محسوب می‌شود) برای یک شروع ساده و ابتدایی به یک سری مواد و ابزار احتیاج است که شامل موارد زیر می‌باشد

رنگهای ویترای بر دو پایه تینر و آب موجودن، که اولی برای وقتی که احتمالا بخوایم ظرف رو در آینده بشوریم مناسبه. خمیرهای دورگیر ویترای هم از همین موضوع تبعیت می کنن.

بعد از رنگ و خمیر دورگیر نیاز به قلم موهای مختلف داریم، قلم مو رو بر اساس تمایل خودتون و مناسبت کاری می تونین انتخاب کنین. من دو تا قلم موی صفر و یه قلم موی پهن دارم در حال حاضر و کارم رو راه می ندازه.

یه بطری تینر هم برای رقیق کردن رنگ که منجر به کمرنگ شدن اون می شه و احیانا پاک کردن اشتباهات سطح کار نیازه.

در آخر هم به یه پالت یا سطح شیشه ای بی مصرف که بشه رنگها رو روی اون گذاشت و کم کم استفاده کرد احتیاج داریم.

اگه نقاشیتون مثل من خوب نیست می تونین طرح مورد نظرتون رو پشت سطح کار بچسبونین و با خمیر دورگیر طرح رو از روی خطوط بکشین و بعد رنگ آمیزی کنین.

خمیر دورگیر ویترای

منبع: hammihan.com

هنر ویترای یا نقاشی روی شیشه همراه با طرحهاي متنوع و آثار اجرا شده و آموزش تئوري
هنر ویترای یا نقاشی روی شیشه

تزئین ظروف شیشه‌ای با رنگ و نقاشی هنری است كه قرن‌ها در میان ملل مختلف محبوبیت داشته است و آثار متعدد و متنوعی از این هنر را می‌توان در موزه‌های نقاط مختلف جهان یافت.

گذشته از ظروف شیشه‌ای شكیل با نقاشی‌های حرفه‌ای و یا كنده كاری‌های پیچیده و ظریف كه از گذشته‌های دور تا حال توسط هنرمندان چیره دست در این رشته آفریده شده گاه ایجاد طرح‌ها و حتی خطوط ساده رنگی نیز می‌توانند ظروف شیشه‌ای بسیار ساده را به ظروفی زیبا و چشمگیر تبدیل كنند. شیشه یکی از مناسب ترین متریال ها برای نقاشی است چراکه تنوع رنگی را به بهترین شکل به نمایش می گذارد.روشهای مختلفی برای این هنر مورد نظر است که عمومی ترین آنها روش استفاده از خمیر ویترای و رنگ آن است.ویژگی رنگ ویترای در این است که خاصیت منیر بودن شیشه را حفظ می کند یعنی عبور نور از شیشه را مختل نمی کند و شما به آسانی می توانید طرف دیگر شیشه را ببینید.رنگهای فرانسوی ویترای ویناتو از کیفیت بالایی برخودارند به طوریکه علاوه برخلوص رنگی بالا از شفافیت کامل  برخوردارند ، رنگهای ویترای ویناتو از حجم بالاتری نسبت به مارکهای دیگر در بازار برخودار است  در حالی که قیمت انها بسیار مناسب است.

تکنیک نقاشی روی شیشه در منزل

آراستن بطری‌ها، لیوان‌ها و ظروف شیشه‌ای و همچنین آینه‌های كوچك و بزرگ با نقاشی‌های ساده كاری بسیار ساده است كه با یادگیری چند تكنیك ساده می‌توانید ظرف چند ساعت در منزل انجام دهید. برای نقاشی روی شیشه كه آن را ویترای نیز می‌نامیم، نیاز به وسایل متعدد و خاص نیست.

این نوع نقاشی قدمتی طولانی دارد و البته کاربردهای دیگری نظیر ظروف،ویترین مغازه ها وتزئینات دارد و بسیار زیبا و جذاب است.طرح های مناسب برای ویترای شامل طرح های کارتونی،برخی مینیاتورها و ترکیب های ساده هندسی هستند.

مواد و ابزار مورد نیاز:

خمیر ویترای(ترجیحا مشکی) – رنگ شیشه – طرح مورد نظر در ابعاد دلخواه(طرح باید تنوع رنگی زیاد داشته و ظریف کاری اش کم باشد) – شیشه در ابعاد طرح – پالت رنگ وقلمو – قطره چكان

در اينجا تعداد متنو عي از جديدترين طرح هاي اوليه نقاشي ويتراي توسط بخش تحقيق و توسعه وبسايت هنري ارژنگ ارت براي شما گذاشته شده است كه ميتوانيد روي سطوح مختلف نقاشي كنيد:

(در انتخاب طرح ميتوانيد به صورت كاملا خلا قانه و فلبدائه عمل كنيد و حتما لازم نيست از طرح هاي آماده استفاده كرد:زيبايي نقاشي ويتراي در اين است كه هنرمند محدود نيست و شما ميتوانيد هر طرح دلخواهتان را روي سطوح مختلف پياده كنيد.اما در نظر گرفتن اصول زيبايي شناسي در طراحي اثر شما را به كاري جذاب و ارزشمند تبديل ميكند.طرح هاي زير ميتواند به شما ايده هاي جديدي را در ذهنتان شكوفا كند)

جديدترين طرح هاي نقاشي ويتراي

روشهای مختلفی برای این هنر مورد نظر است که عمومی ترین آنها روش استفاده از خمیر ویترای و رنگ آن است.ویژگی رنگ ویترای در این است که خاصیت منیر بودن شیشه را حفظ می کند یعنی عبور نور از شیشه را مختل نمی کند و شما به آسانی می توانید طرف دیگر شیشه را ببینید.

می بینید که با مقداری رنگ مخصوص ویترای یا كار بر روی شیشه و وسایل متداولی مانند قلم مو و اسفنج می‌توانید ظروف شیشه‌ای بسیار معمولی و حتی كم ارزش مثل بطری‌ها و شیشه‌های محتوی سس، مربا و آبلیمو را به ظروف زینتی و منحصر به فردی تبدیل كنید. برای انتخاب ظرف مناسب در ابتدا ظروف كم قیمتی را جست وجو كنید كه از شكل خاص و ویژه‌ای برخوردارند. برای یافتن چنین ظرفی این بار كه برای خرید مایحتاج منزل به سوپرماركت می‌روید، به شكل ظاهری ظرف انواع مربا، ترشی، سس، آبلیمو، سركه، روغن و خلاصه هر آنچه در لیست خرید شما وجود دارد، توجه كنید و ظروفی را كه برای آراستن با رنگ و نقاشی مناسب ترند انتخاب نمایید. پس از خالی كردن ظرف آن را خوب بشویید. برای پاك كردن سطح شیشه از هرگونه چربی می‌توانید با یك قطعه پنبه آغشته به تربانتین آن را تمیز كنید. اگر برچسب روی شیشه به راحتی جدا نمی‌شود، آن را با آب داغ خیس كنید و پس از برداشتن كاغذ برای پاك كردن باقی مانده اثر چسب از روی شیشه از یك پنبه آغشته به آستون استفاده كنید. برای نقاشی بر روی شیشه رنگ‌های مخصوص شیشه در بازار موجود است. این رنگ‌ها را می‌توان به سه گروه تقسیم كرد.

گروه اول رنگ‌های محلول در آب هستند. این رنگ‌ها نیازی به حرارت دیدن در كوره ندارند. این رنگ‌ها به ویژه برای نقاشی بر روی وسایلی مانند آینه كه نیاز به شست‌وشو ندارند، مناسب‌تر هستند. رنگ‌های محلول در آب همچنین برای بچه‌ها ایده‌آل هستند. با این رنگ‌ها كودكان شما می‌توانند بدون نگرانی از این رنگ‌ها برای نقاشی روی وسایل شیشه‌ای استفاده كنند.رنگهای ویترای پایه آب ورساچ تنها ویترای پایه اب ایرانی است که هم کیفیت خوبی داره و هم میتونید با قیمت مناسبی تهیه کنيد!

گروه دوم رنگ‌های مخصوص شیشه هستند كه باید در كوره حرارت ببینند. این رنگ‌ها باید حدود 30 دقیقه در دمای 200 درجه سانتی‌گراد پخته شوند و پس از پخت ثابت شده و قابل شست وشو خواهند بود.

رنگ‌های گروه سوم رنگ‌های محلول در تینر هستند كه اغلب شفاف بوده و بدون حرارت دیدن در كوره نیز می‌توان ظروف رنگ آمیزی شده (مثل رنگهاي ويتراي ويناتو و ورساچ)با آنها را با دقت و احتیاط شست. علاوه بر رنگ از خمیر ویترای نیز می‌توان برای ایجاد طرح‌های خطی برجسته و یا خطوط مرزی طرح‌های رنگی استفاده كرد. این خمیرها امروزه به صورت آماده در تیوب‌هایی با سر باریك و مناسب برای رسم خطوط باریك از فروشگاه‌های عرضه كننده لوازم هنری قابل تهیه هستند.

روش کار

روش‌های متنوعی برای رنگ آمیزی شیشه وجود دارد. برای انتقال طرح بر روی شیشه می‌توانید به آسانی آن را زیر شیشه قرار دهید و در صورتی كه قابل دسترسی باشد با چند قطعه چسب در جای خود ثابت كنید. اگر ظرف شما فرمی مانند یك بطری دارد و نمی توانید طرح را در داخل آن بچسبانید، كافی است آن را لوله كرده و در بطری قرار دهید. سپس داخل بطری را با لپه، عدس و یا موادی از این قبیل پر كنید تا طرحی بی حركت و چسبیده به شیشه باقی بماند. برای رنگ كردن طرح‌ها علاوه بر استفاده از قلم مو از یك قطعه اسفنج نیز می‌توانید بهره بگیرید. اسفنج را به كمی رنگ آغشته كنید و با ضربات ملایم رنگ را روی شیشه بزنید تا پوشش كافی را ایجاد كند. یكی دیگر از تكنیك‌هایی كه برای اجرای طرح‌های رنگی روی شیشه استفاده می‌شود، تكنیك استنسیل است. برای این منظور استنسیل طرح مورد نظر را با كاغذ درست كنید و آن را روی شیشه بچسبانید. سپس با یك قطعه اسفنج آغشته به رنگ قسمت‌های خالی آن را رنگ كنید.

وقتی طرح مورد نظر را زیر شیشه چسبانده و دقیقا منطبق کردید طراحی خطی طرح را بااستفاده از خمیر انجام دهید.(دقت داشته باشید خطوط شما باید صاف و بدون خط خوردگی باشد.)در صورت خط خوردگی آنرا رها و بعد از خشک شدن خط را با کاتر بردارید.پس از خشک شدن کامل خطوط رنگهای طرح را در پالت تشکیل دهید و بادقت فضای خالی بین خطوط را رنگ آمیزی کنید.برای رنگ آمیزی بهتر است از قطره چكان استفاده شود.

برای تزئین انواع ظروف شیشه‌ای از چسباندن انواع سنگ‌های زینتی، نگین‌ها و همچون مهره‌های شیشه‌ای تخت نیز بهره می‌گیرند.

) 2   اولین و مهمترین کار برای شروع نقاشی روی شیشه پاک کردن سطح شیشه از هرگونه آلودگی (حتی اثر انگشت خودمان ) می‌باشد.

سپس طرح مورد نظر را انتخاب کرده پشت شیشه قرار میدهیم به طوری که کمترین جابجایی را داشته باشد، در این مرحله با خمیر دورگیر طرح انتخابی را روی شیشه میکشیم . پس از کشیدن طرح، زمانی را برای خشک شدن دورگیر اختصاص می‌دهیم که این زمان در دورگیرهای مختلف متفاوت است ولی معمولا بین 20 تا 45 دقیقه می‌باشد. پس از گذشت این زمان حالا به هیجان انگیز ترین قسمت نقاشی یعنی رنگ‌آمیزی رسیده‌ایم رنگهای مورد علاقه‌مان را البته با توجه به طرح انتخاب کرده و کار رنگ‌آمیزی را شروع میکنیم . هر بار که قلمو را به رنگ آغشته میکنید به اندازه و ابعاد طرح دقت داشته باشید چون اگر مقدار رنگ برداشته شده از طرح شما بیشتر باشد امکان جاری شدن رنگ روی قسمتهای دیگر طرح زیاد است و اگر رنگ برداشته شده با قلمو کمتر از میزان لازم باشد رد قلمو روی نقاشی شما نقش می‌بندد و هر دوی این موارد باعث ایجاد نازیبایی می‌شود.

برای شستشوی قلموهای خود و محافظت از آنها از مدیوم های حلال خوشبو با مارک ورساچ و ویناتو استفاده کنید.این حلالها از کیفیت بالایی برخوردارند و علاوه بر اینکه نقاشی روی شیشه را برای شما بسیار آسان میکند ، از خرابی قلمو های شما جلوگیری میکند.

دنیای رنگارنگ نقاشی روی شیشه به همینجا ختم نمیشود، تکنیکها و روشهای بسیار زیادی برای ایجاد نقشهای زیبا و دلفریب روی شیشه وجود دارد که آموزش و یادگیری آن به صورت تئوری امکان پذیر نبوده و مستلزم کارعملی و تمرین زیاد میباشد. ارائه این مطلب در واقع جهت آشنایی بیشتر علاقمندان به این هنر بود که امیدوارم به هدف خودش رسیده باشه.

كاربردهاي هنر زيباي ويتراي در معماري داخلي،تابلو هاي هنري،صنايع دستي متنوع و ..

(بهره جستن از رنگهاي ويتراي به چند روش يا جايگاه محدود نميشود،لطافت و شفافيت اين رنگها(رنگهاي ويتراي ويناتو و ورساچ) ميتواند به همراه ذهن خلاق شما تا هر كجا بيايد واز آن لذت ببريد  )

1) كاربردهای هنر ويترای در معماری و دكوراسيون داخلی :

كاربد رنگ ويترای در معماری داخلی و دكوراسيون داخلی

منبع: arzhangart.com

آموزش ویترای

 
اول یه توضیح کلی درباری وسایل ویترای  بدم !
رنگهای ویترای بر دو پایه ی تینر و آب تو بازار هستن.

که بر پایه ی تینر برای این هست که اگه بخوایم ظرف رو بشوریم مناسب تر هست.

در مورد قلم مو هم اینکه. از مدل های مختلف استفاده کنید. یعنی شماره ی قلمو که از صفر هست تا …

همیشه یه قلم موی شماره ی 4 و 8  و صفر داشته باشید. باز بسته به خودتون داره که چطور راحت هستید. با چه قلمویی راحت هستید.

به پالت هم احتیاج دارید برای اینکه رنگ ها روش بریزید و موقعه ی کار رنگ رو بریزید روش و  بردارید استفاده کنید.
برای طرح هم اگه نقاشیتون خوب نیست. تصویر مورد نظر رو پرینت بگیرید و پشت سطح کارتون بچسبونید و اول با خمیر دورگیر ،دورگیری کنید .و بعد رنگ آمیزی کنید.
برای ویترای احتیاج به شیشه دارید. حالا میتونید از یه شیه صاف استفاده کنید و بعد قاب بگیرید یا روی پارچ و لیوان وشیشه های خالی سس و مربا.و آینه و کاشی و…. هر چی که مایل بودید بکشید.

اول ظرف یا شیشه ی موردنظرتون رو بشورید و خشک کنید. نباید روش کثیفی و گرد و غبار باشه.
ولی اگه اولین بار هست که میخواید ویترای انجام بدید رو سطح صاف انجام بدید که دستتون راه بیفته.

در ضمن یه نکته ایی رو بگم که رفتید رنگ ویترای بخرید اگه فروشنده گفت اکرلیک ببرید همه از اینا میبرن برای ویترای گوش ندید ! از اکرلیک هم استفاده میکنن ولی رنگ ویترای نیست .

برای استفاده از رنگ اکرلیک برای اینکه رنگ اکرلیک روی شیشه ثابت و قابل شستشو باشه بهتره رنگ رو با  چسب شیشه glass medium   مخلوط کنید و با ابر به شکل ضربه ای به روی شیشه بزنید.

یا  رنگ اکرلیک رو با ژل مات کن به نام frosting jeel  (فروستینگ ژل) مخلوط کنید و استفاده کنید.
بعد هم اینکه یه سری رنگ های ویترای هست که تو جعبه است 6 رنگ هست ایرانی فکر کنم !. از اونها هم نخرید عین لاستیک میمونه ! رنگ ویترای اصل بخرید که روش نوشته ویترای البته به زبون انگلیسی ! تک تک هم هستن.

برای ثابت شدن ویترای روی کارتون میتونین ازاسپری فیکساتور استفاده کنین
وسایل لازم

رنگ ویترای ( مارک LB یا pebeo )
برای شروع کار رنگهای اصلی قرمز ، سبز، زرد و ابی کفایت میکنه.. می تونید با ترکیب رنگها ، رنگهای جدید رو به دست بیارید..
خمیر دورگیر( مارک pebeo یا touch)برای شروع کار یه دورگیر مشکی و یه دونه طلایی بخرید

تینر

پالت

قلم مو ( که حتما باید نوک گرد باشه)

شیشه
اول طرح رو میندازیم زیر شیشه ، برای اینکه تکان نخوره ، یه مقدار چسب نواری بزنید به حاشیه شیشه …
بعد با دورگیر طرح رو می کشیم .مهمترین قسمت ویترای دورگیری هست. میزان فشاری که روی تیوپ دورگیر وارد میکنید باید یکنواخت باشه.. تا طرح یکسان دربیاد..

بعد از اینکه دورگیری کردین..بذارید یه چند ساعت بمونه تا  خشک بشه و بعدشروع کنید به رنگ کردن.بذارید کاملا دورگیر خشک بشه.
بعد از اینکه دورگیرها خشک شد. شروع کنید به رنگ کردن. یه  مقدار از رنگ رو بریزید تو پالت بعد یه مقدار کم تینر هم بریزید تو رنگ و مخلوط کنید.
میتونید رنگ ها رو با هم مخلوط کنید تا رنگ موردنظرتون رو دربیارید.
خشک شدن رنگها هم یه چند ساعتی وقت می بره

 

برچسب‌ها: ویترای، آموزش ویترای، آموزش رنگ کردن، آموزش نقاشی
(575 لایک)

تاریخ ارسال: چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:57 ب.ظ | نویسنده: … | چاپ مطلب

نظرات (204)
یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 09:41 ق.ظ

فاطمه مرادی [ ] لینک نظر
خیلی عالی بود . من عاشق نقاشی هستم ولی با این کار هیچ آشنایی نداشتم .کلی به اطلاعاتم افزوده شد .
به زودی ابزارش رو تهیه و شروع میکنم .
مرسی از سخاوتت در آموزش عزیزم .پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم.
خوشحالم که دوست داشتی و امیدوارم موفق بشی.

دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 02:13 ب.ظ

مهنوش مالکی [ ] لینک نظر
سلام
ممنون که خیلی راحت همه چیو توضیح دادین
من با رنگ ایرانی کار میکنم اما قلم مو اصلا تمیز نمیشه !!! مشکل از رنگ یا تینر ؟پاسخ:
سلام عزیزم
خواهش میکنم عزیزم.
شما بعد از کار سریع قلمو رو بذار تو تینر و بذار یه 1 ساعت بمونه بعد بشورش.
ولی تمیز تمیز نمیشه. روش رنگ میمونه.

چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 01:21 ب.ظ

رویا [ ] لینک نظر
سلام.اولا تبریک واسه اینهمه هنر.وثانیا تبریک واسه این همه هوش.من مطالب زیادی در این مورد خوندم ولی هیچ کدوم لوازمو اینقدر کامل توضیح ندادن.سوالم اینکه توی طرحهای پرکار مثل همین نمونه لاینر استفاده شده در همه جای طرح بایدیک رنگ باشه؟مثلا توی این طرح همش با لاینر طلاییه؟؟؟////پاسخ:
سلام عزیزم
ممنون گلم شما لطف دارید.
نه عزیزم بسته به سلیقه ی خودت داره. مثلا میتونی خونه رو مشکی دورگیری کنی. برگ ها رو طلایی و…. همه چه بسته به سلیقه هرشخصی که کار میکنه داره.

چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 05:02 ب.ظ

آوا [ ] لینک نظر
سلام مرسی از آموزشتون.من مدتیه ویترای کار میکنم.رنگ ایرانی کار کردم با اینکه کیلر زدم اما دو سه هفته بعد از پایان کار رنگش میپره و خیلی کمرنگ میشه.چکار باید کنم؟پاسخ:
سلام عزیزم
سعی کن اصلا مارک ایرانی نخری. هیچکدومشون به درد نمیخورن.
همین مارک هایی که گذاشتم رو بخر و خیالت راحت باشه که هرچقدر هم بشوری مشکلی براشون پیش نمیاد.

یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1392 08:11 ب.ظ

محمدرضا [ ] لینک نظر
سلام آموزشتون ساده و روان بود و مرسی از اینکه جواب همه ی کامنتا رو دادی موفق و پیروز باشی
مهمتر از هنرتون شخصیت بالاتونه که به همه احترام میزاریدپاسخ:
سلام جناب محمدرضا
خواهش میکنم دوست عزیز نظر لطف شماست
ممنون

سه‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1392 07:01 ب.ظ

زهرا [ ] لینک نظر
خیلی عالی بود لطفا نام چندتا مکان برای اموزش این هنر معرفی کنید به همراه ادرسش و تلفن ممنونم از سایت خوبتون پاسخ:
شرمنده عزیزم واقعا نمیدونم. چون من تا حالا کلاس نرفتم. ولی فکر کنم فنی حرفه ایی خوب باشه

پنج‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1392 02:40 ب.ظ

samira [ ] لینک نظر
سلام آپم خوشحال می شم بهم سر بزنیدپاسخ:
سلام عزیزم
چشم حتما

جمعه 6 دی‌ماه سال 1392 12:09 ق.ظ

سامیه [ ] لینک نظر
سلام استاد واقعا از توضیحات کاملت ممنونم واقعا راهنمایی های کاملی ارائه دادی فقط میشه یه راهنمایی دیگه هم ازت بگیرم گلم… میخام ببینم قیمت این رنگ ها و دورگیر چنده ؟ خیلی گرونه ؟پاسخ:
سلام عزیزم
خواهش میکنم گلم. لطف داری شما.
نه عزیزم گرون نیستن زیاد. دقیق نمیدونم چنده!! خیلی وقته نخریدم. قیمت ها از دستم در رفته ! اینجا هم قیمت امروز با فردا فرق داره !!
ولی مطمئنم که زیاد گرون نبود. چون اگه گرون میشد خودم نمیخریدم !!

چهارشنبه 11 دی‌ماه سال 1392 12:33 ق.ظ

منیره [ ] لینک نظر
باسلام میشه طیقه سایه زدن روی صرت رو بگید وطریقه درست کردن خمیر دورگیر من دست دارم خمر دورگیرو خودم درست کنم ممنون نفسمپاسخ:
سلام عزیزم
درست کردن خمیر دورگیر و بلد نیستم ولی اگه جایی دیدم حتما بهتون میگم.
سایه زدن هم به این صورت هست که شما رنگ زمینه رو میزنید وقتی کمی خیس هست رنگ دیگه ایی رو که میخواهید باشه رو هم کمی روی رنگ قبلی میزنید و با قلمو به آرومی میکید با تمرین قلقش دسستون میاد

جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 11:47 ب.ظ

آرنیکا [ ] لینک نظر
بسیار زیبا ممنوووووووونمممممم.خیلی جالبه حتما امتحان میکنم پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم

شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 11:17 ق.ظ

ستاره [ ] لینک نظر
سلام دوست عزیز خیلی عالی بود ممنونم…. منم می خوام تازه شروع کنم چون در جریان جنس رنگ نبودم ،فروشنده همون نوع 6 تایی داد که به قلمو می چسبه.. یعنی کارم خوب در نمی یاد؟؟؟ پاسخ:
سلام عزیزم
خواهش میکنم گلم. خوب در میاد ولی مثل ویترای خوب نمیشه.
حالا برای تمرین که خوبه. غصه نخور

یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 02:15 ب.ظ

لاله [ ] لینک نظر
عالی بود خیلی لذت بردمپاسخ:
خوشحالم که دوست داشتی عزیزم

سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 10:42 ق.ظ

سحر [ ] لینک نظر
سلام من تازه شروع کردم به این کار فقط دستام خیلی می لرزه .دست گرفتن دورگیر قلق خاصی داره -یعنی عمود باشه زاویه دار باشه .کلی افسرده شدم
راهنماییم کنید ضمناً برای اینکه خطوط هم اندازه باشن از نظر کفتی یا نازکی چیکار باید کرد؟ .ممنون می شم جوابمو بدینپاسخ:
سلام عزیزم
عزیزم با تمرین دستت را میافته. فشاری که به تیوپ میاری باید یکسان باشه. اگه یکم ضخیم شد عیب نداره با یه خلال دندون اروم کار رو تمیز کن
تمرین که کنی لرزش دستت به مرور از بین میره. افسرده نشو به این زودی. ما اونقدر سعی و خطا کردیم که راه افتادیم.
عمود و زاویه دارش بستگی بهخودت داره که چطوری راحت تری.

سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 11:38 ب.ظ

Akas Bashi [ ] لینک نظر
توضیحاتتون خیلی خوب و کامل بود ممنون پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم

چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1392 05:27 ب.ظ

بی نام [ ] لینک نظر
سلام عزیزم؛
ببخشید می خواستم که روی بلکس از فیترای رنگ امیزی کنم. حتما باید فیترای خارجی باشد یا ایرانی اگه باشه مشکل پیش نمیاد؟
بلکسی که من نمی خواهم بشورمش. فقط میخواهم قاب بزنم و نصب کنم به دیوار. پس حتما ویترای خارجی باشد یا ایرانی؟
اخه امروز قیمت فیترای خارجی را پرسیدم حدود 12 هزار تومان هست! به نظرم خیلی گرونه. ایرانی هم سه هزار تومان!
ممنون میشوم که جواب بدهید.
یا مهدیپاسخ:
سلام دوست عزیز
جنس ایرانی به این دلیل خوب نیست که حالت لاستیکی داره و کار زیاد باهاش خوب نیست یعنی وقتی کار میکنی بعدا میتونی نقاشی رو از روی کار بکنی !
ولی برای شستشو فقط باید با تینر مخلوط شه.به ایرانی و خارجی ربطی نداره.
شما میتونی از همون ایرانی استفاده کنی مشکلی نیست. چون میخواید قاب درست کنید.

دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 04:31 ب.ظ

شهره [ ] لینک نظر
با درود
خدا رحمت کنه پدر عزیزتون رو
استفاده کردم
شاد باشیدپاسخ:
ممنون عزیزم
خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه.
سلامت باشید

سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 01:08 ق.ظ

نگارین [ ] لینک نظر
سلام دوسته عزیز. مرسی از اموزش خیلی خوبت . من یه چندتایی سوال دارم .
1 اینکه تینر که خطر داره چه جوری استفادش کنیم . هی میگن باید بری تو فضایه باز. میخواستم ببینم پس واسه این هنر چیکار‌کنیم؟
بعد اینکه رنگارو حالت ضربه ای بزاریم دیگه. منظورم اینه رنگ و با قلمو نکشیم رو‌سطحمون همینجور ارو‌م بزاریم رو‌کار. درسته؟پاسخ:
سلام عزیزم
خواهش میکنم گلم
نه عزیزم شما یکم تینر رو تو یه ظرف بریز و بیار تو استفاده کن. به همون اندازه که میخوای استفاده کنی. من که قوطیش رو میذارم کنارم !! خطر داره در صورتی که کنارش کبریت بکشی !!
وگرنه اونطوری خطر نداره. تینر فوری بگیرید. من همیشه تو فضای بسته استفاده کردم مشکلی پیش نیومده !
نه عزیزم ضربه ایی نیست رنگ رو اروم با قلمو بکش رو کار.

پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1392 01:51 ب.ظ

سمانه [ ] لینک نظر
سلام و خسته نباشید
من به وسیله کار شما با مارک رنگ اشنا شدم و رنگها و دورگیر رو تهیه کردم.سوال من اینه که برای ترکیب رنگ با تینر غلظت باید چقدر باشه؟ جوری که شره نکنه.اندازش چقدره؟ این قوطی های مارک پ ب او خیلی کوچیکه ..فکر کنم بعد از یه بار کار تموم شه ؟ درسته؟پاسخ:
سلام عزیزم
عزیزم برای ترکیب رنگ یک یا دو قطره تینر تو رنگها بریز زیاد نریز که رنگ خیلی شل بشه.
بستگی به کاری که میکنی داره اگه تصویر خیلی بزرگ باشه و کار زیاد ببره اره.
ولی زود تموم نمیشه.

دوشنبه 30 دی‌ماه سال 1392 02:41 ب.ظ

نیلوفر [ ] لینک نظر
سلام من این مارک هایی رو که گفتید گیر نیاوردم مجبور شدم مارک persian بگیرم وقتی رنگ ها رو با تینر مخلوط می کنم رنگ کاملا خشک می شهپاسخ:
سلام عزیزم
از این رنگ تا حالا استفاده نکردم. ولی چون ایرانی هست فک کنم نباید با تینر مخلوط شه. همونطور باید استفاده کنید.

دوشنبه 30 دی‌ماه سال 1392 08:09 ب.ظ

مریم [ ] لینک نظر
سلام خانوم خوش سلیقه..
باید بگم که شیفته ی این نوع نقاشی شدم و خیلی دوست دارم که انجامش بدم..:)پاسخ:
سلام عزیزم
ویترای خیلی خوبه. خوشحالم که خوشتون اومده
امیدوارم انجام بدید و موفق بشید

پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1392 04:59 ب.ظ

sama [ ] لینک نظر
سلام عزیزم، واقعا ممنون از آموزشتون. خیلی خیلی عالی بود پاسخ:
سلام عزیزم
خواهش میکنم گلم. خوشحالم که دوست داشتی

جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1392 05:25 ب.ظ

نغمه [ ] لینک نظر
با این پستتون جواب خیلی از سوالاتم رو گرفتم…ممنون عزیز پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم
خوشحالم که دوست داشتید

شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1392 04:56 ب.ظ

مریم [ ] لینک نظر
پاسخ:

یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 01:41 ب.ظ

شادی [ ] لینک نظر
شلام خسته نباشید…خواهش میکنم جوابمو بدید..من 6 تا رنگ وینرای دارم که مارک camel هست.اینو واسم هدیه اوردن و نمیدونم پایش چی هست!! اصلا این به درد میخوره واسه یه کار خوب و تمیز ؟؟!!!!!! پاسخ:
سلام عزیزم
اطلاعاتی در مورد این مارک ندارم . شرمنده.
اگه از این رنگ تویپی ها هست که تو قوطی هست. پایه نمیخواد. همینطور رنگ کن. ولی کیفت رنگ ویترای رو نداره.
برای تمرین که خوبه. استفاده کن و باهاش قاب درست کن .ضرری که نداره.

یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 01:58 ب.ظ

شادی [ ] لینک نظر
ببخشید اینم بگم روش نوشته : solvent based خب یعنی چی ؟ ممنون از وبلاگ خوبتونپاسخ:
بقیه ی نداشت؟؟
solvent یعنی حلال !
based یعنی پایه یا اساسش !!
فکر کنم همونی که گفتم. حلال نمیخواد. احتیاج به پایه نداره.

دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1392 02:03 ب.ظ

حانیه اصغری [ ] لینک نظر
خیلی کارخوبی فقط رنگش گرونهپاسخ:
شما بگو چی ارزونه؟؟
اره والا گرونه !

دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1392 04:24 ب.ظ

یاس [ ] لینک نظر
سلام عزیزم ممنون از توضیحات خوبت
کارت خیلی قشنگه . ت ابه حال تجربش نکردم ولی مشتاق شدم ممنونم.پاسخ:
سلام عزیزم
خواهش میکنم گلم
یعنی شروع کنی این کار رو عاشقش میش دیگه نمیتونی ولش کنید.
اعتیاد اوره

دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1392 09:29 ب.ظ

شادی
وااااای ممنون که جوابمو دادید…راستش فقط همون sovent based نوشته و چیز دیگه نداره..راستی یه رنگ بیرنگ هم داره که روش نوشته واسه سایه زدن و اینا!! این چه جوریه؟ راستی قلم موهامو با تینر تمیز کنم؟ ببخشید توروخدا اینقد وققتتونو میگیرم با این سوالای مسخرم پاسخ:
همون مدلیه که پایه نمیخواد. همنطوری رنگش کن.
اون بیرنگ هم !! بیرنگ میشنوم یاد بیژن بیرنگ میافتم !!!
مدل سایه زدنش اینطوریه که. شما یه قسمت رو میخوای سایه روشن کار کنی . رنگ زمینه رومثلا ابی میکنی بعد که رنگ خیس هست از اون بیژن بیرنگ میزنی روش و با قلمو میکشی سایه دار میشه !!
اره عزیزم قلموها رو اگه با آب و مایع ظرفشویی شستی و پاک نشد با تینر پاک کن.
شما عزیزمی. خواهش میکنم گلم

دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1392 09:30 ب.ظ

شادی [ ] لینک نظر
راستی رنگ ها هم تو قوطی پلاستیکی هستش..واقعا چیز چرتیه. فک کنم واسه بچه هاست پاسخ:
عیب نداره دوستم من از این مدل رنگ ها داشتم
نقاشی کشید روی پلاستیک ضخیم بعد خشک شد. خیلی راحت از پلاستیک کنده شد و چسبوندم گوشه ی اینه میز توالتم !
یه همچین نابغه ایی هستما !!!

پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1392 01:19 ب.ظ

شادی
قربون شما بانوی زیبا و نابغه و هنرمند…. واقعا ازتون ممنونم که اینقدر با صبر و حوصله جوابمو دادید….یه دنیا ممنونپاسخ:
خواهش میکنم عزیز دلم
شما لطف دارید . خوشحالم که خوشتون اومده

شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 07:36 ب.ظ

ساناز [ ] لینک نظر
خیلی جالب بود ولی چند روز کلا طول میکشه؟پاسخ:
عزیزم بسته به خودتون داره. بین دو تا سه روز .

یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1392 01:23 ب.ظ

فاطمه
سلام باران جون.من مدتها دنبال آموزش ویترای بودم خیلی آموزش زیبایی بود ممنون.با افتخار لینکت کردم.امیدوارم موفق باشی .

http://aftab-mah.mihanblog.com/پاسخ:
سلام عزیزم
خواهش میکنم دوست گلم. خوشحالم که دوست داشتی.
ممنون از لینک . شما هم لینک شدید.
 
 
دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 07:28 ب.ظ

الهام [ ] لینک نظر
سلام دوست خوبم. امیدوارم خوب باشی. ممنون از اموزش کاملت. من چند روزه دارم انجام میدم فقط یه مشکل دارم. هرجا میخوام شروع کنم با دورگیر کار کنم یه گولی ایجاد میشه. چکار کنم؟پاسخ:
سلام عزیزم
ببین گلم کار با تیوپ یکم قلق میخواد باید فشار دستت یه اندازه باشه.
ولی اگه گوله شد عیب نداره با یه خلال دندون همون موقعه صافش کن یا بردار.
 
 
پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1392 04:11 ب.ظ

ّfarzaneh 
Awli boood vaghean mamnoon <3 … Faghat cheghadr bayad ba tiner rango makhloot kaRd … 1 ghatre?ya bishtar DAr che had … ?? Bad Age tiner berizim Rang Rangesh bar nemigarde

?پاسخ:
عزیزم یک تا دو قطره اضافه کن.
نه عزیزم چیزی نمیشه. تینر فقط برای اینه که کار قابل شستشو بشه.
 
 
جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1392 02:38 ب.ظ

فرن
سلام ممنون از اموزش خوبتون.اگر رنگ پایه تینر داشته باشه بازم لازمه به رنگ تینر اضافه کنیم؟پاسخ:
سلام عزیزم
نه اگه پایه تنینر هست دیگه احتیاجی به تینر نیست .
 
 
سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1392 01:04 ب.ظ

بهین
سلام برای قاب کردن کار ویترای باید پشت شیشه را رنگ کرد؟ چه نوع رنگی؟ اگر نه چه کاری میشه کرد که بعد ار قاب کردن لک یا خش نیفته؟پاسخ:
سلام
اگه خواستید میتونید رنگ کنید. ولی رنگ هم نکردید مهم نیست. یه کاغذ یا مقوای سفید بچسبونید.
رنگ هم اکرلیک میتونید استفاده کنید.
لک و خش هم سعی کنید بهش زیاددست نزنیددیگه. خش نیافته.
 
قیمت رنگهای ویترای  

چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1392

یگانه 
سلام واقعا کاراتون عالی بود میشه بفرمایید قیمت رنگهای ویترای و خمیر دورگیری چنده و آیا بسته ای هستند یا تکی؟ با تشکر پاسخ:
سلام عزیزم
در حال حاضر قیمتش رو ندارم. من یکی دوسال پیش خریدم یادم نیست.
ولی زیاد گرون نیست.
بسته ایی به درد نمیخوره. ایرانی هستن. ویترای اصل رو باید تکی بخری.

شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 05:11 ب.ظ

فاطمه [ ] لینک نظر
سلام خانوم هنرمند،کارتون عالیه،من واسه اولین بار شروع کردم خیلی خوب شد،شوهرم خیلی تعریف کرد،من فقط مشکل طرح دارم،میشه برام جند تا طرح بذاریم لطفا،پاسخ:
سلام عزیزم
امیدوارم موفق بشی عزیزم
طرح همچشم. ولی تو گوگل سرچ کن طرح خام برای ویترای کلی طرح میاد.

سلام کارتون خیلی قشنگه ، من مارک pebeo رو پیدانکردم چون شهرستانم ،فقط مارک camel و pershian داره کدوم روبگیم بهتره؟پاسخ:
سلام عزیزم
ممنون دوست گلم .
این دوتا مارک زیاد کیفیتشون خوب نیست. ولی camel بهتر هست.

شیوا
سلام عزیز من چند وقتیه ک نزدیک خونمون دنبال کلاس ویترای میگشتم الان ک مطالب خوبتون جوابای کاملتونو دیدم تصمیم گرفتم ب آموزش کامل شما اکتفا کنم و سوالامو ازتون بپرسم خیلی ممنون از آموزشتون پاسخ:
سلام عزیزم
خواهش میکنم دوست گلم. کلاس هم برید همینا رو میگه فقط تو این کارها تمرین و تمرین باید کرد.
موفق باشی

سلام خیلی خوشگله ، تازه کارم دوس دارم بیشتر بدونم پاسخ:
سلام
تمرین کنی بیشتر و بیشتر قلقش دستت میاد
موفق باشی

سلام
سپاسگزار از آموزش های شما هنرمند گرانقدر.
سوال داشتم از خدمتتون و اون اینکه برای مخلوط رنگ و تینر چه مقدار از هر کدام استفاده کنیم؟پاسخ:
سلام
برای رنگ بستگی به طرحتون داره. ولی تینر یک یا وقطره بسه .
شما هرچقدر رنگ ریختید چون مقدار رنگ برای ویترای زیاد نیست. تو رنگ یک یا دو یا سه قطه بریزید. رنگ بیشتر قطره هم بیشتر .

یه سوال اگه بخوام بعد کار پاک نشه اصلا و ثابت بمونه چیکار کنم ،چجور رنگی بخرمپاسخ:
عزیزم وقتی تینر قاطی رنگ کنی دیگه موقعه ی شستن پاک نمیشه.
رنگ هم ویترایی بخر. یعنی مارک ویترای. تو توضیحات نوشتم.

WhatsApp us