ساخت درب چوب کاج

درب چوب کاج روسی , درب های تمام چوب از چوب کاج
درب چوب کاج روسی , درب های تمام چوب از چوب کاج

استفاده از چوب در ساخت درب از قدیم متداول بوده و هنوز هم بهترین درب ها از چوب ساخته می شوند . استفاده از انواع چوب بدلیل داشتن مزایا و معایب متفاوت چوب ها بصورت اقلیمی می باشد . مثلا در شمال ایران درب های چوبی از چوب کاج , بلوط , چوب جنگلی ( آزاد ) بسیار دیده می شود . در منطقه مرکزی ایران ساخت درب با چوب ملچ , چوب درخت توت , چوب های سخت مانند چوب راش استفاده می شود . در جنوب و نزدیک به خط استوا از چوب درختان سخت و روغنی مانند اکاژو , ماهون , بلوط , ساج و غیره استفاده می شود . درب چوب کاج .

مزایای چوب کاج برای درب چوبی

چوب کاج سبک است و نجاران حرفه ای از این چوب به جای ام دی اف در مرکز قاب ها و چهارچوب ها استفاده می کنند تا وزن درب بیش از اندازه زیاد نشود . با بالا رفتن وزن درب تحمل لولا ها کم می شود و باید تعداد بیشتری لولا استفاده شود , درب های تمام چوب کاج در صورتی که به خوبی رنگ و نگهداری شوند , عمر بالایی خواهند داشت . چوب کاج مقاومت بهتری در برابر رطوبت از خود نشان می دهد .

نقاط ضعف چوب کاج روسی

چوب کاج روسی بدلیل چگالی پایین از یک نرمی خاص در بافت میان آوند برخوردار است که این چوب را در برابر ضربه و فشار ضعیف می کند . در برخی از چوب ها جای شیره دیده می شود که اگر در زمان رنگ کاری به درستی اصلاح نشود بعد از رنگ جای آن روی چوب مشاهده می شود .

WhatsApp us