رنگ نارنجی در دکوراسیون

رنگ در دکوراسیون داخلی , خواص و ویژگی های رنگ در دکوراسیون اداری و تجاری

هر تکه نارنجی در محیط اطراف می تواند نگاه ها را به سوی خود بکشاند. یک تی شرت نارنجی، یک بیلبورد تبلیغاتی در بزرگراه با زمینه ای به رنگ نارنجی، یک تاکسی در ترافیک و همین طور دیواری در اتاق شخصی، به رنگ نارنجی. این رنگ را روی دیوارهایی استفاده کنید که قرار است حسابی جلب توجه کند.

Source link
به نقل از وب سایت : www.ashwood.ir

ماهنامه ایران آذین – شیما کامیابی: نارنجی آدم را یاد تاکسی می اندازد. این البته تاثیر قابل توجه رنگ نارنجی در جلب توجه را نشان می دهد. هر تکه نارنجی در محیط اطراف می تواند نگاه ها را به سوی خود بکشاند. یک تی شرت نارنجی، یک بیلبورد تبلیغاتی در بزرگراه با زمینه ای به رنگ نارنجی، یک تاکسی در ترافیک و همین طور دیواری در اتاق شخصی، به رنگ نارنجی. این رنگ را روی دیوارهایی استفاده کنید که قرار است حسابی جلب توجه کند.

نارنجی از ترکیب رنگ های زرد و قرمز به وجود می آید. ترکیب دو رنگ گرم نتیجه ای جز شور و هیجان ندارد. روانشناس ها استفاده از رنگ نارنجی را به آدم های افسرده توصیه می کنند. این رنگ آدم های فعال و پر انرژی است. نارنجی با دو رنگی که از آنها به وجود آمده، هماهنگی چشم نوازی دارد. مثلا قرار دادن یک صندلی یا روکش نارنجی برابر دیواری به رنگ زرد، تصویر را پر از انرژی می کند. نارنجی با درصد بیشتری از رنگ زرد نسبت به قرمز، ترکیبی فوق العاده با رنگ قرمز می سازد. مثلا قرار گرفتن قاب عکس های چوبی به رنگ قرمز، روی دیواری به رنگ نارنجی کم رنگ.

شعله آتش یکی از زیباترین ترکیب های رنگ را معرفی می کند؛ آبی پررنگ (نزدیک به سرمه ای) در ترکیب با نارنجی پررنگ. این ترکیبی شگفت انگیز است که نگاه ها را خیره می کند. اتاقی را تصور کنید که دیوارهایی به رنگ آبی پررنگ دارد و پرده اتاق به رنگ نارنجی انتخاب شده است. در این اتاق اگر از رنگ نارنجی در چند شیء تزیینی دیگر هم استفاده شود، فضایی منحصر به فرد برابر نگاه ها قرار می گیرد. ایده دیگر برای چیدمان داخلی اتاقی با دیوار آبی پررنگ استفاده از تصاویری است که زمینه ای به رنگ نارنجی دارند. مثلا پاییز که با شنیدن نامش اغلب رنگ نارنجی را به خاطر می آورند.

گروه بندی رنگ ها بر اساس تم هایی مثل جدی یا فانتزی بیشتر حاصل سلیقه شخصی و باورهای عمومی است. با این حال بیشتر مردم این طور فکر می کنند که نارنجی در طیف رنگ های فانتزی قرار می گیرد. به این ترتیب این رنگ پر انرژی بیشتر در مکان هایی تخصصی مثل گالری ها و آتلیه ها و همین طور مکان هایی عمومی با رویکرد فانتزی (مثل کافه ها و رستوران ها) مورد استفاده قرار می گیرد. البته رنگ نارنجی در زمره رنگ های اشتها برانگیز هم قرار می گیرد، بنابراین انتخابی ایده آل برای محیط های مرتبط با غذا محسوب می شود.

استفاده از رنگ نارنجی، به هیچ عنوان در اتاق خواب ها توصیه نمی شود. این رنگ ممکن است افراد را عصبی کند. نارنجی اشتها را افزایش می دهد و ممکن است نیمه شب احساس گرسنگی به شما دست دهد. در اتاق خواب می توانید از رنگ نارنجی به عنوان رنگ کمکی استفاده کنید. مثلا می توانید در رنگ آباژور اتاق خواب، بالش، روتختی و لوازم موجود در ویترین از آن استفاده کنید.

نارنجی رنگ گرم است و زندگی بلندمدت در اتاقی به رنگ نارنجی ممکن است مشکلات عصبی به همراه بیاورد. با این حال نارنجی انتخابی مناسب برای اتاق هایی است که رو به جنوب نیستند، به دلیل این که چنین اتاق هایی معمولا نورگیر نیستند. یک دیوار به رنگ نارنجی می تواند انرژی گرم و آرام بخشی را به اتاق بیاورد. نارنجی با رنگ های خنثی ترکیبی کم نظیر می سازد. برای مثال نارنجی در ترکیب با خاکستری فوق العاده است. چنین ترکیبی هرگز تکراری و خسته کننده به نظر نمی رسد. حتی ترکیب گرمای نارنجی با خنثی بودن خاکستری، چنین اتاقی را تبدیل به فضایی برای دستیابی به آرامش می کند.

رنگ نارنجی

رنگ در دکوراسیون داخلی , خواص و ویژگی های رنگ در دکوراسیون اداری و تجاری

رنگ در دکوراسیون داخلی , خواص و ویژگی های رنگ در دکوراسیون اداری و تجاری

نارنجی رنگی است بین قرمز و زرد. رنگ نارنجی در یک طیف قابل رؤیت در طول موج حدود ۵۸۵–۶۲۰ نانومتر خودنمایی می‌کند. نارنجی یک فام ناب بر روی چرخ رنگ‌ها بشمار می‌آید.

نارنجی با انرژی، گرما، احساسات تند و آتشین، سرحالی، سلامتی و جذابیت مرتبط است. رنگ نارنجی یکی از موارد مهم در طراحی و گرافیک و بازاریابی است.

رنگ نارنجی، احساس هیجان، گرما و شور را به ذهن می آورد. نام این رنگ از میوهٔ پرتقال گرفته شده است. در طبیعت رنگ نارنجی را می‌توان در غروب خورشید، آتش، بعضی از سبزیجات، گل‌ها و ماهی‌ها و خانوادهٔ مرکبات دید.

نارنجی رنگ جشن هالووین و مخروط‌های ایمنی کنترل ترافیک می‌باشد . این رنگ در حالت منفی می‌تواند با احساس کله شقی و بی خردی هم مرتبط باشد و احساس عدم اطمینان را منتقل کند.

استفاده از این رنگ در دههٔ 70 میلادی بسیار رونق داشت تا اینکه در سال 1991 میلادی، مقاله ای در مجلهٔ فوربز منتشر شد با این عنوان که تأثیرات رنگ نارنجی بر انتخاب و خرید مشتریان چیست؟ و به‌طور کلی به این موضوع اشاره داشت که انتخاب این رنگ و خرید محصولات و البسه با رنگ نارنجی شاید مقرون به صرفه باشد اما با اصول مد متغایر است. پس از انتشار این مقاله، استفاده از نارنجی در بین مردم کمرنگ تر شد.

طیف رنگ نارنجی از نارنجی تیره(نارنجی مایل به قرمز یا قهوه ای؛ تقریباً رنگ سفال) شروع شده و در ادامه قرمز_نارنجی (رنگ خرمالو) ، رنگ نارنجی خالص(مثل رنگ انبه)، صورتی_نارنجی (مثل رنگ ماهی سالمون) است و در خاتمه با رنگ نارنجی روشن(مثل رنگ طالبی) می‌رسد.

طیف تیرهٔ رنگ نارنجی احساس راحتی را القا می‌کند. یادآور زمین است و ادویه. طیف روشن آن آرامش بخش است و تداعی کنندهٔ سلامتی و حال خوش می‌باشد .

منبع ویکی پدیا 

WhatsApp us