معرفی انواع متریال و روش ساخت در بازار چوب ایران :

درود برشما

اگر بخواهیم لوازم چوبی را به چند دسته تقسیم کنیم باید اعتراف کنم کار بسیار سختی است، چون لوازم چوبی منزل از طیف بسیار گسترده‌ای بر خوردارند. ولی ما هم درکار خود بسیار حرفه‌ای هستیم.

1 لوازم منزل از نظر متریال و روش ساخت :

لازم بذکر است ما فرنگی ساز هستیم یعنی نجاری که بیشتر با اتصالات کار می‌کند و از پیچ و میخ به ندرت استفاده می‌کنند. یعنی اتصالات مانند دم چلچله، فاق و زبانه، قلیف ها، شیارها و در نهایت مواقعی که مجبور میشویم از چسب چوب استاندارد و بی رنگ و میخ و پیچ استفاده می شود. 

اتصالات و مفاصل چوبی در ساخت درب ورودی و درب کابینت
اتصالات و مفاصل چوبی در ساخت درب ورودی و درب کابینت

1.  ساخت با ام دی اف با روکش چوب یا مصنوعی به روش پیچ و چسب، اگر این سازه با چسب ساخته شود با یکی دو مرتبه جابجایی و حمل و نقل دچار مشکلاتی از قبیل سست شدن طبقات، متزلزل شدن سازه می گردد. 

2. چوب و ام دی اف با روکش های طبیعی و با کیفیت

3. تمام چوب خالص با استفاده از اتصالات فاق و زبانه و چسب سرد.  اتصالات مورد استفاده مانند :دمچلچله، قلیف و بیسکویت یا همان قلیف. اتصال فاق و فرنگ یک اتصال بسیار زیبا و جالب چوبی است که علاوه بر استحکام بالای سازه به آن زیبایی خاص و منحصر به فردی می دهد. این اتصال فقط برای کسانی که از ما بخواهند اجرا می شود. این سازه 100 درصد از نظر محیط زیست و سلامت خانواده مورد تایید هستند. 

4.  استفاده از ورق های سه لایی و چوب خالص که استقامت و ماندگاری بسیار بالایی دارند. ورق های چند لایی بدلیل ساخته شدن از چوب راه راست و راه پود و چسب های حرارتی از استقامت بالا و خمش و تنش پایین‌تری نسبت به چوب خالص و ام دی اف برخوردار است. ورق های چند لایی از چوب خالص و چسب ساخته میشوند از آنجایی که این چسب ها اغلب از رزین اوره و فرمالدئید است، از نظر محیط زیست و سلامت کمتر مورد تایید می‌باشند. 

5. تمام چوب خالص با استفاده از چسب های سرد و سازگار با محیط زیست ویژه افراد سخت پسند و آگاه در زمینه عوارض چسب های فرمائید که در چهار روش ابتدایی ناخواسته وجود دارند.

روش پیشنهادی و حرفه ای گروه فن و هنر

از آنجایی که استفاده از چوب به تنهایی احتمال کج شدن چوب در اثر سرما گرما، رطوبت و غیره را دارد  محققان اروپایی روشی را ابداع و به ثبت رساندن به نام lvl wood در این روش چوب همانند سه لایی، البته در لایه های ضخیم‌تر و زیبا بهم جوینت می‌شوند تا صفحه و پانل شود و در نهایت با این چوبها که با چسب سرد سازگار با محیط زیست ساخته می‌شود اقدام به ایجاد یک سازی با اتصالات چوب به چوب بدون استفاده از چسب می‌کنند. در نهایت شما سازه ای دارید که احتمالا با 8 عدد پیچ یا میخ چوبی بهم متصل هستند و به راحتی باز و بسته می‌شوند. عمر این سازه حداقل 100 سال و قابلیت بسته بندی و مونتاژ دارد.

این روش حاصل دو نسل درودگری در خانواده ما میباشد و به نظر ما این سازه بعد از 50 سال تبدیل به یک سرمایه می‌شود و اگر اصولی و ارگونومیک طراحی شود مطمئنا جاودانه خواهد شد.

بهترین چوب برای ساخت گردو آفریقا و آمریکا ، راش پل مایر آلمان، بلوط کانادا، ون و صفحات فینگر جوینت  میباشد.

WhatsApp us