شنای موزون ، سینکرونایز
نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – پنجشنبه ٢٩ فروردین ۱۳٩٢
تاریخچه شنای موزون در جهان

هر چند شواهدی مبنی بر وجود شناگران باله در آب طی دوران باستان موجود است ولی مبنای باله در آب به‌عنوان یکورزش رقابتی سازمان‌یافته به اوائل قرن بیستم برمی‌گرددبه طوری که اولین رکورد ثبت شده از شنای موزون به سال 1891 باز می گردد، هنگامی که گروهی از شناگران مرد در برلین نوعی از شنا را به نام شنای فیگور معرفی و اجرا کردند.

شنای موزون ترکیبی از شنا، ژیمناستیک و باله می‌باشد که شرکت‌کنندگان اعم از انفرادی، دوتائی، سه‌تائی یا تیمی را وادار به ترکیب قدرت، طاقت، نرمش و هنر با کنترل تنفس کنند تا بتوانند در زیر آب طاقت بیاورند. رقابت‌کنندگان باید به قدرت، نرمش و تحمل ایروبیک مورد نیاز برای ارائه حرکات مشکل مجهز باشند.

باله در آب، از سال ۱۹۸۴ برای زنان در جهان افتتاح شده است. المپیک و رقابت‌های قهرمانی جهان برای مردان اجرا نمی شود، ولی دررقابت‌های ملی و بین‌المللی دیگری به مردان اجازه رقابت داده می شود. در مسابقات Canada Synchro و USA Synchro به مردان اجازه رقابت بازنان داده می شود.

در دهه ۱۹۲۰ یک گروه از زنان کانادائی تحت سرپرستی خانم مارگارت سلر “Margaret Seller” بازیکن واترپلوو شیرجه، برنامه‌ای را اجراءکردند که از تکنیک‌های نجات‌غریق و شنا استفاده می‌کرد. آنها این برنامه را شنای تزئین شده “Ornamental Swimming” نامیدند.

در سال ۱۹۰۷، آنتکلرمن “AnnetKellerman” استرالیائی، در یک سیرک درنیویورک در یک مخزن شیشه‌ای حرکاتی در آب اجراء کرد که باعث شدتوجه ملی آمریکا به او به‌عنوان نخستین بالرین آبی در هنری بهنام “Water Ballet” جلب شود. کاترین کورتیس “Katherine curtis” دانشجوی دانشگاه ویسکانین تجربیاتی در مورد حرکات شیرجه و بدلکاری در آب در سال ۱۹۱۵ شروع کرد. کرتیس یک کلوپ باله زیرآبیدر دانشگاه شیکاگو به نام پری‌های مدرن دریائی ایجاد کرد، در سال۱۹۲۳و بعد از آن در “دریاچه ی نمایشگاه پیشرفت‌های قرن” در شیکاگواجراهای زیادی داشتند. حضور در نمایشگاه ۱۹۳۴ توجهات بسیاری را به ‌خود جلب کرد و مقالات زیادی در این‌باره نوشته شد. کلرمن الهام بخش زنیبود که بعدها تبدیل به یکی از نمادهای هالیوود و سینما شد.

استرویلیامز”Ester Williams”(قهرمان شنای آزاد آمریکا و شرکت‌کننده در المپیک)،زندگی کلرمَن را به‌صورت فیلمی موزیکال به نام “پری دریائیمیلیون دلاری” بازی کرد. همچنین وی در بسیاری از فیلم‌های “متروگلدوین‌مایر” در گروه موزیکال‌های آبی در سال ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰بازی کرد. در طول بیست سال بعد این روش رشد کرده و بسیار فنی وحرفه‌ای گردید. در سال ۱۹۶۰ بعد از یک سفر دور دنیا، شناگران آمریکائی این ورزش را در بازی‌های المپیک رم ارائه دادند. باله زیرآب در سال ۱۹۸۴ به‌صورت ورزش المپیکی در دو نوع رقابت‌های انفرادی و دو نفری پذیرفته شد. امروزه تنها انواع دونفره و تک‌نفره و گروهی در المپیک وجود دارد. ایالات متحده آمریکا تنها کشوری است که مسابقات سه نفری را در سطح ملی انجام می‌دهد. اولین مسابقات رسمیثبت شده در ۲۷ مه ۱۹۳۹ بین کالج معلمین شیکاگو تحت مربیگری کرتیس وکالج نوجوانان رایت در شیکاگو انجام شد. پس از مدت کوتاهی بابرنامه‌ ریزی بیلی‌رز که در نمایشگاه ۱۹۳۹ نیویورک با شرکت قهرمانانالمپیک الئنورهوئم و “جانی ویسمولر ( Jonny Weissmuller”اولینتارزان سینما) این ورزش مقبولیت عمومی بیشتری پیدا کرد. به‌حدی کهبرای نمایشگاه سال بعد در سانفرانسیسکو با شرکت استر ویلیامز رزروشد.

سازمان مرکزی ورزش‌های آماتوری در سال ۱۹۴۰ اولین مسابقه چند تیمیرا در ویلمت در ایالت ایلینویز برگزار کرد. در سال بعد سازمان رسماً باله زیر آب را به‌عنوان یک ورزش رقابتی دو نفره و تیمی تصویب کرد.

سه کلوپ شیکاگوئی در اولین مسابقه قهرمانی ملی نیناه‌ویسکانسیندر آگوست ۱۹۴۲ شرکت کردند مسابقات بعدی به‌علت جنگ جهانی دوم به تأخیر افتاد. اما در سال ۱۹۴۶ اولین مسابقات رسمی قهرمانی ملی برگزار شد.
در سال 1950 برنامه انفرادی شنای هماهنگ به مسابقات قهرمانی اضافه شد و اعتراضات زیادی را به همراه داشت که شنای هماهنگ انفرادی یک جمله متناقض است. در واقع شرکت‌کنندگان باید با موسیقی هماهنگ می‌شدند نه با حرکات نفر دیگر.

برنامه‌های بین‌المللی تقریباً هم‌زمان با گسترش این ورزش در ناحیهغرب آمریکا و در کانادا گسترش پیدا کرد و بعد از جنگ جهانی دوم درتمام دنیا گسترش یافت. شناگران آمریکائی و کانادائی این ورزش را درسال ۱۹۵۱ در نخستین بازی‌های پان‌امریکن و در ۱۹۵۲ در المپیک هلسینکی فنلاند نمایش دادند. از آنجائی که بسیاری از کشورها به اینقضیه علاقه‌مند شده بودند. فینا که مقررات ورزش‌های آبی در جهانرااداره می‌کند در سال ۱۹۵۴ بخشی را به باله زیر آب اختصاص داد.
نخستین مسابقات رسمی بین‌المللی در بازی‌های پان‌امریکن ۱۹۵۵برگزار و در سال ۱۹۵۹ از برنامه پان‌امریکن حذف شد و در سال ۱۹۶۳مجدداً اضافه شد. در سال ۱۹۶۷ مجدداً حذف شد و از سال ۱۹۷۱ دوبارهبه برنامه‌ها اضافه شد. این ورزش از نظر بین‌المللی موقعیت مستحکمی پیدا کرد که فینا در سال ۱۹۷۳ در مسابقات قهرمانی ورزش‌های آبی اینورزش را به‌همراه شنا، شیرجه و واترپلو به رسمیت شناخت.

در مسابقات المپیک ۱۹۸۴ لوس‌آنجلس مسابقات تکی و دونفره به‌طوررسمی برگزار شد. در سال ۱۹۹۶ مسابقات تیمی ۸ نفری جانشین آنها شد. اما در سال ۲۰۰۰ برنامه دو نفری باز به این مسابقات اضافه شد.
گرداوری سایت جامع پیمانکاران

منبع : http://www.esfswim.ir/index.php/2013-03-05-08-49-52/synchronize/165-synchro-history-in-world

دسته: سینکرونایز
منتشر شده در پنج شنبه, 29 فروردین 1392 08:23

شنا در استخر های تهران

نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – چهارشنبه ٢٤ آبان ۱۳٩۱

شنا در استخر در فصل تابستان بسیار مفرح و لذت بخش است

مطب زیر که از سایت خبری فارسی نیوز گرداوری شده به این موضوع پرداخته است .

گرداوری سایت جامع پیمانکاران

لینک منبع ::

http://www.farsnews.com

نگاهی به استخرهای تهران

آب‌تنی در استخر، سرگرمی لذت‌بخش تابستان
هیچ تفریحی در تابستان لذت‌بخش‌تر از آب‌تنی در یک حوض تمیز با کاشی‌کاری آبی براق یا استخر نیست تا خنکی آب آن خستگی یک روز گرم را از تن‌مان بشوید.
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حتی بعد از سال‌ها، باز هم گاهی اوقات فکر حوض آبی وسط حیاط خانه‌مان می‌افتم که با وجود اندازه کوچک و آب کمش، به بزرگی یک شهربازی برایمان شادی به ارمغان می‌آورد. وقتی که خستگی کاشی بازی و خاله بازی سر تا پایمان را می‌گرفت هیچ چیز مثل خالی کردن آب حوض روی سر و صورت‌مان لذت‌بخش نبود اما حالا که خانه‌های کوچک مثل حوض‌های آبی دوران کودکی روی هم چیده شده دیگر فضای اتاق‌ها آنقدر نیست که بتوان در آن بازی کرد چه برسد به آب بازی. حالا اگر هوای آن روزها به سرمان بزند یا باید سری به دریا بزنیم و یا مسیر کوتاه کنیم و به استخر نزدیک محله‌مان برویم.
اما داستان استخر امروز سر دراز دارد، ورزش یا بهتر است بگویم تفریحی که بیشتر با گرمای هوا خواهان پیدا می‌کند و سرما، روی آن یخی از فراموشی می‌کشد. این روزها با بالا رفتن درجه دماسنج ناخودآگاه دل آدم لک می‌زند برای استخر تمیزی که نه کلرش چشم را بسوزاند و نه آنقدر جمعیت داشته باشد که جایی برای نفس کشیدن نماند. در این گزارش می‌خواهیم سری به استخرهای منطقه بزنیم و آنها را برایتان معرفی کنیم.
استخرهای دوروبرمان چند تا هستند
برای اینکه ورزش شنا برای خیلی‌ها قابل دسترس باشد باید کاری انجام شود که تا از در خانه بیرون می‌آیید در نزدیک‌ترین فاصله به یک مجتمع ورزشی برسید که پولش سر به فلک نزند و آبش چشم را نسوزاند. کشورمان در مجموع هزار و 700 استخر دارد که 380 استخر آن در تهران ساخته شده است. با اینکه فقط 38 مورد آن زیر نظر اداره کل تربیت‌بدنی استان تهران است اما بیشتر آنها در مالکیت ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر است مانند مجموعه ورزشی شهید معتمدی محله باغ آذری که زیر نظر وزارت کار و امور اجتماعی است.
سرانه ورزشی تهران، 23 صدم مترمربع است در حالی که استاندارد جهانی دو مترمربع است. آن وقت با این همه جمعیت که هر روز چرتکه‌ها را می‌لرزاند باید برای هر چند نفر یک استخر در نظر گرفت. باید بررسی کرد که آیا با این همه آدم که میان آنان علاقمندان به شنا کم نیستند تعداد استخرها آنقدر که باید باشد هست؟ از آن بدتر گاهی اوقات در یک محله تا سه استخر ساخته شده و در یک محله دیگر خبری از این چیزها نیست. واقعاً این تعداد استخر با آن توزیع، جوابگوی اهالی مختلف تهران هست؟
شنا از المپیک شروع شد
بهتر است کمی در مورد مسابقه استخرهای شنا صحبت کنیم. استخرها با آن همه عظمت تقریباً از قرن نوزدهم وارد زندگی‌های مردم شد. آن اوایل قبل از اینکه استخرها عمومی شوند و در خیلی از خانه‌ها به ویژه خانه‌های مرفه و بزرگ شکل بگیرند جزء بازی‌های المپیک 1968 بود که هر کسی نمی‌توانست در آن مسابقه دهد. بعد از آن کم‌کم ساخت استخرهای شنا رشد کرد و در شهرهای مختلف دنیا استخرهای عمومی ساخته شد.
مدیران ورزشی هم قوانین و مقرراتی وضع کردند و به اسم شنا آن را ثبت کردند تا هر شیطنت و بازی در آب، ورزش شنا محسوب نشود. بعد از جنگ جهانی دوم بود که دیگر خیلی از صاحب‌خانه‌ها دوست داشتند برای خانه‌شان استخر درست کنند و از آن به اصطلاح بدون دغدغه لذت ببرند.
حالا بعد از گذشت چندین سال، شنا ورزش باکلاس و پرخرجی به حساب می‌آید چون آنقدر خانه‌ها کوچک شده که همه نمی‌توانند خانه‌هایشان را با کاشی‌های آبی براق مزین کنند و فقط خانه‌های شمال شهری و بزرگ هستند که صاحب‌خانه‌هایشان را به آب‌تنی دعوت می‌کنند.
برای استخرهایتان تبلیغ کنید
با این اوضاع باید کاری کرد و برای ایجاد انگیزه ورزش دست به کار شد. به جز اینکه خیلی‌ها فقط و فقط به دلیل کمر درد و یا شکم چربی زده‌شان به استخرها می‌آیند اما باید فایده‌های این ورزش مشخص شود که انگیزه‌ها مهم‌تر از چیزهایی شود که عرض کردم.
باید آن‌قدر اطلاع‌رسانی و تبلیغ شود که استخرهای نزدیک خانه‌ها کجا هستند و چرا باید شنا کرد. بند «ج» اصل چهار قانون اساسی سازمان تربیت‌بدنی و اداره کل متبوع می‌گوید که مکان‌های ورزشی را می‌توان به بخش‌های خصوصی اجاره داد تا آنها با برنامه‌ریزی محکم‌تری مردم را به حوضچه‌های آبی بکشانند.
حتی این بند اضافه کرده که صاحبان استخر با تبلیغات و نصب اطلاعیه و پارچه‌نویسی‌ها در سر در ساختمان‌ها می‌توانند اطلاع‌رسانی کنند و اجازه دارند از تبلیغات در تلویزیون‌ها و روزنامه‌های ورزشی هم استفاده کنند. همین تبلیغات است که رقابت را بین صاحبانشان بالا می‌برد و سعی می‌کنند استخرشان را آنقدر تمیز و شیک نگه دارند تا جمعیت بیشتری را طرف خود بکشانند. آن وقت با زیاد شدن تعداد مشتاقان شنا چند چیز دیگر هم اصلاح می‌شود. مثل وضعیت بهداشتی و نظارتی آنها، سالم بودن آب‌شان و از همه مهم‌تر تخفیف بلیت‌ها برای گروه‌های خاص.
استخرهایی که قهرمان‌پرورند
اگر قرار باشد شنا را فقط یک سرگرمی و وقت گذرانی بدانیم خیلی از هدف‌های بزرگ‌تر زیر آب مدفون می‌شوند و از بین می‌روند. باید جنبه قهرمان و قهرمان‌پروری را یکی از ویژگی‌های ورزش شنا بدانیم تا اتفاق‌های مهم و بزرگ بیفتد.
همین استخرهای منطقه، به ویژه آنهایی که سابقه قدیمی‌تری دارند روزی جایی برای تمرین ورزشکاران بزرگ بوده که اسم شان نه تنها ایران بلکه در دنیا آمده است. اما مهم است وقتی استخرهایی را از رده خارج می‌کنیم برای آنها جایگزین هم داشته باشیم تا بین بد و بدتر گزینه‌ای برای انتخاب وجود داشته باشد. گرچه مسئولان سعی می‌کنند هر استخر قدیمی و فرسوده‌ای را سر و سامان بدهند تا قابل استفاده شود اما سرعت انجام این کار گاهی اوقات چنان به صفر می‌رسد که سال‌ها طول می‌کشد تا بچه‌هایمان از آنها بهره ببرند.
مثلا استخر 450 نفری هویزه حدود چهار سال است که تعطیل شده اما هنوز تغییر آن چنانی در آن به وجود نیامده، و یا استخر 17 شهریور شاید جایش را به یک استخر آبی و تمیز بدهد و جوان‌های منطقه را طرفدار خود کند.
بهداشت باید در آب موج بزند
در جایی خواندم که رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی وزارت بهداشت گفته 13 درصد استخرهای کشور وضعیت بهداشتی درستی ندارند. البته بهتر است آنهایی را که بدون مجوز قانونی کار می‌کنند کنار بگذاریم و سراغشان نرویم. حتی اگر به مشکلی برخورد کردید و دیدید آن طور که باید مسائل مربوط به شنا رعایت نمی‌شود به معاونت توسعه امور ورزش تهران موارد غیرقانونی را گزارش بدهید. به هر حال چون این ورزش عمومی است و آدم‌های زیادی در یک زمان از آن استفاده می‌کنند حتماً دردسرهای خاص خودش را هم دارد.
در خیلی از مجموعه‌های ورزشی کسانی هستند که هر از گاهی به شما گوشزد می‌کنند که فلان کار را نکن و یا فلان کار را انجام بده. به جز اینها چندسالی است که تیم‌های بسیاری از طرف دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران، شبانه‌روزی به استخرها و مراکز تفریحی سر می‌‌زنند تا وضعیت بهداشتی‌شان را کنترل کنند. آنها از متصدیان استخرهای آبی می‌خواهند که استخر را مرتب و تمیز و آب آن را طبق برنامه تخلیه و عوض کنند.
همه در خانه‌هایشان استخر ندارند
آن قدیم‌ها خیلی‌ها در حیاط خانه‌شان حوض آب و یا استخر کوچک داشتند که کفاف آدم‌های خانه را می‌داد اما حالا این وضعیت کاملاً نابه‌سامان است و فقط در خانه‌های بزرگ شمال شهری است که استخر و سونا و جکوزی‌های بزرگ و شیک دیده می‌شود.
این طوری است که ورزش شنا، ورزش غیرقابل دسترسی برای بقیه شده و باید توزیع مجموعه‌های ورزشی طوری باشد که این معضل را حل کند. این را گفتم برای اینکه در مقابل حرف‌هایی که در مورد شنا می‌زنند باید تعداد استخرها را هم خوب توزیع کنند. صریح‌تر بگویم محله باغ آذری آنقدر به چند استخر دسترسی دارد که محله‌های دیگر مثل جوادیه ندارند.
دلیلش را نمی‌دانم اما سال گذشته قرار بود برای جوان‌های جوادیه استخر درست کنند اما هنوز خبری نیست. باید برنامه‌ای داشت و هرطور که شده این مشکل را در محله‌هایی مثل جوادیه رفع کرد. در این صورت است که می‌توان گفت شنا سبب تسکین اعصاب، آرامش روح و جسم و دردهای مفصلی است، به سراغش بروید. باید همه اهالی از این نیاز استفاده کنند و برایشان جزو ضروریات شود.
استخر فرهنگسرای بهمن
استخر فرهنگسرای بهمن مدتی است که برای تعمیرات بسته شده است تا با تغییر و تحولات اساسی، فصل تابستان جدیدی را برای متقاضیان فراهم کند. شاید برای بعضی‌ها جالب باشد که بدانند فرهنگسرای بهمن که بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مرکز فرهنگی جنوب شهر است استخر بزرگ و شیکی هم دارد که به جز اهالی فرهنگی کسانی هم هستند که فقط از استخرش استفاده می‌کنند.
این استخر سال 70 ساخته شده و تعداد 100 نفر می‌توانند در یک زمان از آن استفاده کنند. بهتر است در کنار استخر، از نگارخانه‌ها و کتابخانه فرهنگسرای بهمن هم استفاده کنید برای همین برنامه‌تان را طوری تنظیم کنید که با یک تیر چند نشان بزنید.
مجموعه ورزشی معتمدی
استخر این مجموعه را به اسم استخر کارگران می‌شناسند و آنقدر بزرگ و تمیز است که از مناطق شمالی شهر هم مشتری دارد. این استخر سال 72 تأسیس شده و سالن کشتی حرفه‌ای‌اش حسابی معروف است. در استادیوم این ورزشگاه مسابقه‌های زیادی برگزار شده که وزن معروفیت آن را هم به دوش کشیده است.
این ورزشگاه زیر نظر وزارت کار و امور اجتماعی است و رشته‌های بدنسازی، فوتسال، وزنه‌برداری، کاراته، جودو و … هم دارد.
در تابستان به دلیل شلوغ شدن، این استخر زمان‌بندی خود را برای آقایان و خانم‌ها به صورت روزهای فرد و زوج در نظر گرفته و به قول معروف سانس‌هایش اپن است تا راحت‌تر استفاده شوند.
مجموعه ورزشی مرغوبکار
مجموعه ورزشی مرغوبکار اسمی است که از زبان خیلی از قدیمی‌ها و به‌ویژه ورزشکاران منطقه می‌شنوید که زندگی ورزشی خود را در زمین این ورزشگاه شروع کرده‌اند.
مجموعه ورزشی مرغوبکار حدود 40 سال پیش ساخته شده و صاحب بزرگ‌ترین استخر منطقه است که حدود 300 نفر می‌توانند در روز از آن استفاده کنند. یکی از چیزهایی که این استخر را از دیگر استخرهای منطقه جدا می‌کند سکوی پرش سه متری‌اش است که لنگه‌اش پیدا نمی‌شود. اما بدانید که استخر این ورزشگاه فقط تابستان‌ها باز است و قابل استفاده و برای فصل‌های دیگر باید سراغ دیگر استخرهای منطقه بروید.
مجموعه شهدای گمنام
تنها مجموعه ورزشی اهالی جوادیه است که اردیبهشت 88 مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در این زمین هزار و 34 متری یک سالن چند منظوره در طبقه بالا قرار دارد که شامل رشته‌های توپی، رزمی، کشتی برای آقایان و برای خانم‌ها آمادگی جسمانی، یوگا، بدنسازی و بدمینتون است.
قرار بود برای این مجموعه یک استخر بسازند تا جوان‌های جوادیه بتوانند بدون رفتن به مناطق دیگر و یا محله‌های دیگر به یک مکان‌ تر و تمیز برای شنا کردن دسترسی داشته باشند.
امیدواریم در طرح تفصیلی که به تازگی مدون و برنامه‌ریزی شده کارهای خوبی در زمینه ورزش محله جوادیه انجام شود و با تملک خانه‌های فرسوده بتوان این محله را استخردار کرد. حیف است محله‌ای که مجموعه ورزشی‌اش، دستگاه‌های بدنسازی دارد که با دستگاه‌های آکادمی المپیک برابری می‌کند، استخر نداشته باشد.
مجموعه ورزشی یادآوران
دومین مجموعه آبی منطقه است که حدود 4 هزار و 290 متر زیربنا دارد و فقط 2 هزار متر آن استخر است. رشته شنا هم به ویژه تابستان‌ها حسابی مشتری دارد و ورزشگاه را شلوغ می‌کند.
به‌ جز آن سونای خشک و بخار، جکوزی و حوضچه آب سرد و سالن چند منظوره هم دارد. رشته‌های فعال ورزشی‌اش هم ایروبیک، بدنسازی، کاراته، بسکتبال، تکواندو، کونگ فو، والیبال و کشتی است.
این مجموعه ورزشی قدیمی‌ترین مجموعه در منطقه است که در سال 75 افتتاح شد و هم زیر نظر وزارت بهداشت و هم اداره تربیت بدنی جنوب غرب تهران کار می‌کند و برای همین یکی از تمیزترین استخرهای منطقه است. ظرفیت واقعی این استخر 180 نفر است و گاهی اوقات آنقدر مشتری دارد که از منطقه‌های هم‌جوار هم مهمان می‌پذیرد اما فقط تا همان 180 نفر. مجموعه‌های ورزشی یادآوران و ستاره، دو استخر منطقه‌اند که زیر نظر شهرداری منطقه فعالیت می‌کنند.

 

 
استخر موج چگونه کار می کنند ، موج ساز استخر شنا
نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – سه‌شنبه ٢۳ آبان ۱۳٩۱
استخر موج چگونه کار می کنند . ژنراتور موج

How Wave Pools Work

 
One of the release valves at Thunder Bay to watch a video of the valve opening.

Let it All Out

Thunder Bay is 84 feet (26 m) across at the deep end, and it is more than 400 feet (122 m) long. Overall, the pool holds about 2 million gallons (7.6 million L) of water, and the wave itself is 90,000 gallons (341,000 L). To make a wave this big and get it to make its way across the entire pool, you need some pretty heavy equipment.

The wave generator uses a 100-horsepower pump, a 200-horsepower pump and a 300-horsepower pump. Each pump has a motor at the top, which spins a long drive shaft. The drive shaft extends down through a pipe, to a propeller positioned 13 feet (4 m) underwater. When the drive shaft spins, it rotates the propeller, which drives water upward through the pipe (in the same way a spinning fan drives air forward).

At the base level of the pump, the pipe curves, runs horizontal for 6 feet (1.8 m), then curves up and rises another 10 feet (3 m) before finally opening into the water reservoir. In all, the pumps move the water 29 feet (9 m)! At their standard speed, the pumps drive about 40,000 gallons (150,000 L) of water per minute.

The water reservoir is broken up into eight connected chambers, each with its own release valve. The release valve has three major elements:

•    The valve seat – The opening that leads down to the pool

•    The valve plate – A wide piece of metal that fits snugly on top of the valve seat

•    Metal struts that pivot on a stationary steel beam attached to the reservoir walls on one end and to the valve plate on the other end

•    The hydraulic-cylinder piston, which is attached to a metal beam running between the two struts

Since the metal struts pivot freely on the stationary steel beam, you can swing the valve plate back and forth. The plate is fairly heavy, so it naturally will swing over the valve seat. This plugs up the reservoir so water can’t escape. (A rubber gasket around the valve seat keeps the valve from leaking too much.)

When pressurized oil is directed to the hydraulic cylinder, it moves the piston with a great deal of force. This pushes out on the metal struts. The valve plate extends outward, unplugging the water reservoir. The water drops directly underneath the reservoir, into a curved passageway leading to the pool. As it rushes into the pool, the water ramps up a sort of reef in the concrete floor. This focuses the flowing water so that it moves in a good-sized, surfable wave.

The water pumps do most of the work in building up a wave, but the hydraulic system is the crucial element that actually gets it going. In the next section, we’ll look at the simple but ingenious mechanism that controls this system.

Out with the Old, In with the New

A wave pool, just like any swimming pool, is constantly losing water. Some of it evaporates into the air, some of it is filtered out and a good bit is carried away in swimmers’ bathing suits (and on their bodies).

To keep the water level up in Thunder Bay, Emerald Pointe has to constantly pump in new water. The park is connected to the city water line, but most of the water comes from several underground wells. The wells pump water into the wave-pool canal as well as into other feeder pools in the park. Installing the water wells required a hefty initial investment, but it meant much lower monthly water bills in the long run.
استخر موج چگونه کار می کنند
اطلاعات بسیاری را در این وب درج

کرده ام شاید زیاد نگویم بیش از 4 سال  است که شبانه روز در حال خواندن و کسب تجربه هستم تا این وب را پر بار کنم .
یکی از دریچه های آزادی در تندر خلیج  به تماشای یک تصویر از یک موج ساز .
تندر خلیج 84 فوت (26 متر) در در پایان عمیق است، و آن این است که بیش از 400 فوت (122 متر) طول. به طور کلی، استخر دارای حدود 2 میلیون گالن (7.6 میلیون L) از آب، و خود موج 90،000 گالن (341،000 L) است. برای ایجاد یک موج بزرگ و گرفتن آن را راه خود را در سراسر کل استخر را، شما نیاز به برخی از تجهیزات بسیار سنگین است.

ژنراتور موج با استفاده از یک پمپ 100 اسب بخار، پمپ 200 اسب بخار و 300 اسب بخار پمپ می باشد. هر پمپ دارای یک موتور در بالا، که چرخش محور دیسک بلند است.محور درایو گسترش را از طریق یک لوله به پروانه قرار 13 فوت (4 متر) زیر آب است. در هنگام فعالیت درایو چرخش محور، چرخش پروانه، که درایوهای آب از طریق لوله به طرف بالا (در راه همان یک فن در حال چرخش می راند هوا به جلو).

 

در سطح پایه پمپ، لوله منحنی، افقی اجرا می شود به مدت 6 فوت (1.8 متر)، و سپس منحنی تا افزایش می یابد و دیگری 10 فوت (3 متر) در نهایت قبل از باز کردن در مخزن آب است. در همه، پمپ های حرکت آب 29 فوت (9 متر)! با سرعت استاندارد آنها، پمپ حدود 40،000 گالن (150،000 L) از آب در هر دقیقه رانندگی کنید.

مخزن آب است تا به هشت اتاق متصل، هر کدام با دریچه آزادی خود را شکسته است.دریچه آزادی دارای سه عنصر اصلی است:

صندلی سوپاپ – باز کردن که منجر به استخر
سوپاپ صفحه – گسترده قطعه فلز که به صورت چسبیده متناسب در بالای صندلی شیر
بالادست فلزی که سطح محوری در پرتو فولاد ثابت در انتهای دیگر به دیواره مخزن در یک طرف و متصل به صفحه شیر
هیدرولیک پیستون سیلندر است که بین دو بالادست به پرتو فلز در حال اجرا متصل شده

از آنجا که فلز بالادست محور آزادانه در پرتو فولاد ثابت، شما می توانید صفحه سوپاپ را به جلو و عقب نوسان است. بشقاب نسبتا سنگین است، بنابراین آن را به طور طبیعی نوسان بیش از صندلی شیر. این شاخه مخزن، بنابراین آب نمی توانند فرار کنند. (A واشر لاستیکی در اطراف صندلی دریچه دریچه نگه می دارد از نشت بیش از حد است.)

هنگامی که روغن تحت فشار به سیلندر هیدرولیک، حرکت پیستون با مقدار زیادی از زور است. این هل در بالادست فلزی.بشقاب شیر بیرون گسترش، با unplugging مخزن آب. قطرات آب به طور مستقیم در زیر مخزن، به یک مسیر منحنی که منجر به استخر. همانطور که آن را به استخر، رمپ آب تا نوعی از صخرههای مرجانی در کف بتن به داخل هجوم اورد. تمرکز جریان آب به طوری که آن را در یک اندازه خوب، موج surfable حرکت می کند.

پمپ های آب انجام بسیاری از کار در ایجاد یک موج است، اما سیستم هیدرولیک است که عنصر بسیار مهم است که در واقع میشود از آن رفتن. در بخش بعدی، ما را در مکانیسم ساده اما هوشمندانه است که کنترل این سیستم نگاه کنید.
از قدیمی با جدید
درست مثل هر استخر شنا، استخر موج، به طور مداوم از دست دادن آب است. برخی از این تبخیر به هوا، برخی از آن فیلتر شده و یک بیت خوب دور در لباس حمام شناگران انجام شده (و در بدن آنها) است.

برای نگه داشتن سطح آب در خلیج تندر، زمرد پوینت به طور مداوم در آب پمپ. این پارک به خط شهر آب متصل می شود، اما بیشتر از آب از چاه های زیرزمینی می آید. چاه پمپ آب به داخل کانال موج استخر و همچنین عنوان به استخر تغذیه کننده در این پارک. نصب و راه اندازی چاه های آب، مورد نیاز سرمایه گذاری هنگفت اولیه، اما این صورتحساب های بسیار پایین تر است آب به به صورت ماهیانه در دراز مدت به معنای.
استخر های موج ساز ، ژنراتور موج ، موج افکن ،
بخش تصاویر استخر های موج

هند بوک اپراتور های استخر
نظرات ()

معرفی پارک آبی و استخر های موجساز
نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – شنبه ٢٠ آبان ۱۳٩۱
پارک آبی به نام آکواتک در فلوریدا

در محلی به نام اورلاندو در فلوریدا

متعلق به گروه استون در ماه مارس از سال 2008 این مرکز تفریحی در دوفاز شروع به کار کرد

مساحت این مجموعه بزرگ ورزشی ، تفریحی سرگرمی معادل بیست هکتار است

مختصات: 28 ° 32 ’14 “N 81 ° 22 ’32” W (نقشه)

این پار از 36 قسمت تشکیل شده مانند :

استخر های شنا ، استخر موج سواری ، استخر ساحلی ، دنیای ماهیان اقیانوسیه ( دلفین ، نهنگ قاتل ، و ماهیان دیگر ) شش رودخانه ، تالاب ، محوطه سازی این پارک از مناظر نیوزیلند ، استرالیا ، گینه نو ، الهام گرفته شده ، به نوعی در معماری هر شخص یا گروه معماری دارای ایده و سبک است ، اما اقتباس و ایده گرفتن از نمونه های دیگر ، در انجام روال طراحی به ما کمک میکند .

جاذبه و حیرت این مجموعه سرسره کریستالی آن است که به شما امکان گذر از یک دیای مصنوعی را میدهد در این دریاچه اقیانوسی نما ، ماهیانی همچون دلفین و دلفین سفید ، نهنگ قاتل ( البته نمونه بی آزار آن نوعی از دلفین سفید ) از جاذبه های دیگر این پارک آبی میتوان به عناوین زیر اشاره کرد :

شنا و شیرجه دلفین ها و نمایش

305 متر ، سرسره آبی ، و مسابقه در آن

سرسره چرخان ، گودال فضایی و از این قبیل نام خا برای وسیله ایست که و قتی شما وارد آن میشوید با نیروی گریز از مرکز حاصل از شتاب سرسره چند دوری در آن میچرخید و بعد به وسیله خروجی در انتهای این کاسه به درون حوضچه یا وارد یک سرسره دیگر خواهید شد . در ایران به این وسیله چاله فضایی میگویند .

رودخانه تنبل ، در این رودخانه شما هم میتوانید شنا کنید و هم قایق بادی سوار شوید در ادامه به گرداب ، موج و رودخانه خروشان میرسید .

استخر موج

دو استخر موج اندازه در مورد 7400 متر مربع، در سواحل با صندلی و چتر مجهز شده است. ساحلی برای گشت و گذار

این استخر موج ساز به گونه ای طراحی شده اند که میتوانند انواع موج را بسازند

امواج بزرگ و قوی

امواج نرم و صاف

مناطق مخصوص کودکان

و مناطقی برای سنین مختلف

لینک منبع : تصاویر مربوط به پارک آبی  –  گالری عکس و تصاویر استخر موج ساز
هند بوک اپراتور های استخر
نظرات ()

گالری عکس و مقالات استخر های موج ساز
نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – یکشنبه ٢۳ مهر ۱۳٩۱
در این صفحه ننقشه ها و یافته های تازه را درباره طراحی و ساخت استخر های موج ساز درج میکنیم

این هم یک نقشه کامل از استخر موج
هند بوک اپراتور های استخر
نظرات ()

پارک بزرگ والت دیزنی WAVE POOL
نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳٩۱
پارک بزرگ والت دیزنی ، WAVE POOL

آب فشان

با تشکز گرداوری سایت جامع پیمانکاران

نظرات ()

مسابقات موج سواری 2011 – 2012
نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳٩۱
مسابقات موج سواری،استخر موج

این ورزش به شما شادابی ، تندرستی میدهد.

خانه موج ایران سازنده سازه های آبی
نظرات ()

چگونگی طراحی ساختمان های مقاوم دربرابر سونامی ، شبیه سازی امواج سونامی
نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – پنجشنبه ۱٢ امرداد ۱۳٩۱

بلایای طبیعی چگونه کار میکنند ،

به وبسایت جامع پیمانکاران و مهندسین برتر خوش آمدید

محققان آمریکایی در دانشگاه ایالتی اورگان آزمایشگاهی ساخته اند تابتوانند بر روی امواج سونامی تحقیق کنند . این دستگاه شباهت زیادی به تجهیزات استخر های تولید موج مصنوعی دارد . این آزمایشگاه قابلیت ایجاد امواج منظم و غیر منظم را داراست .

در قاره آمریکا بیش از نیمی از جمعیت آن در عرض سواحل زنگی میکنند . و این خانوار ها در معرض طوفان و سونامی و آب و هوای خطرناک هستند . محققان این دانشگاه بر این باورند که توان مهندسی و راه حل های مناسب میتواند جان و مال مردم این مناطق را نجات دهد .

محققان برای اثبات این راه حل دستگاهی را طراحی کرده اند که یک پیستون هیدرولیکی رانده شده در یک مخزن 300.000 گالنی پر شده از آب و متصل به یک صفحه غول پیکر برای تولید موج بصورت منظم و غیر منظم همانند طبیعت .

به گفته : جان بوشی این امواج بسیار پیچیده تر از امواجی است که شما در پارک های تفریحی و استخر های معمولی میبینید .

به گفته دن کاکس (Dan Cox ) : در نهایت هدف از این تحقیقات طراحی نوع جدیدی از ساختمان است

صفحه فولادی با سرعت 13 متر در ثانیه یک موج به بلندی 4.5 متر تولید میکند . در اقیانوس این فسار معادل 15 متر در ثانیه است و وقتی موج به جلو خم میشود ارتفاع به 5 فوت رشد میکند . این موج حامل ماسه زیادی است که در هنگام فرود همانند یک مته عمل میکند مته ای با قدرت 8000 پوند . حرکت موج به پایین 10 ثانیه زمان میبرد و این در حالیست که ارتفاع این امواج گاهی به 20 فوت میرسد . (

امید وارم از این ترجمه راضی باشید در قسمت 4.5 متر یا فوت صحیح
است )

این دستگاه به یک کامپیوتر وصل است که میتواند انواع امواج را تولید کند در طبیعت امواج سینوسی و خطی بیشتر وجود دارند .

هنگامی که به وسیله کامپیوتر نوع موج مشخص میشود سرور به وسیله دو دستگاه سوپاپ به صفحه فشار می آورد . این سیستم مجهز به دریچه تنظیم جریان دوعدد پیستون سیلندر ، ظرفیت هر سیلند 750 گالن در دقیقه است و این فشار ترای تولید یک سونامی کافیست .

صفحه اصلی به صورت لولا میباشد و فشار از بالا و پایین به صفحه وارد میشود این صفحه فولادی به ایعاد 15 فوت ارتفاع و 12 فوت عرض میباشد .
چگونگی طراحی ساختمان های مقاوم دربرابر سونامی ، شبیه سازی امواج سونامی

سونامی ، موج مصنوعی ، موج ساز
نظرات ()

بزرگترین استخر جهان در شیلی
نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – سه‌شنبه ۳ امرداد ۱۳٩۱
بزرگترین استخر جهان در شیلی

چرا ایران با این همه سرمایه و استعداد و سواحل خطرناک این کار را نکند

نام استخر : در پی دنبال کردن این نامها به این مجموعه غول پیکر خواهید رسید

کریستال لاگون نام دارد (Crystal Lagoon)

واقع شده در شهر آلگاروبو (Algarrobo) کشور شیلی و طول این استخر بیشتر از نیم مایل است

Algarobo

منطقه جغرافیایی :
Algarrobo
محل در شیلی
مختصات : 33 ° 23’28 “S 71 ° 41’34” WCoordinates: 33 ° 23’28 “S 71 ° 41’34” W
کشور شیلی
منطقه Valparaíso
تفریحگاه : سن آلفونسو دل مارس

در دسامبر 2006 این تفریح گاه عظیم در کتاب گینس به عنوان بزرگترین استخر جهان ثبت شد .

Guinness Book of World Records

طول استخر 6000 متر

فاصله از شهر : 90 کیلومتر

محبوب در بین اهالی شیلی و گردشگران

منبع : ویکی پدبا

جمعیت
با توجه به سرشماری سال 2002 موسسه ملی آمار، Algarrobo {دهانه مساحت 175.6 km2 (68 مایل مربع) است و 8601 سکنه (4369 مرد و 4232 زن). از این تعداد، 6628 نفر (77.1٪) در مناطق شهری و 1973 نفر (22.9٪) در مناطق روستایی زندگی می کردند.جمعیت 44.1٪ (2633 نفر) در بین سرشماری های سال های} 1992 و 2002 رشد داشته است. [2]

مساحت کل :

منبع تامین آب اقیانوس آرام

حجم آب تصفیه شده و زلال 66000000 گالن

مدت زمان طی شده برای را اندازی 5 سال 1997 طرح ایده

هزینه 1 Billion POINT

هزینه نگهداری و تعمیرات 2million
Gallery pic. Swimming pool in the world san alfonso del mar
چرا ساخت استخر شنا در کنار اقیانوس ؟

الگاربو ( اگه درست تلفظ کرده باشم ) یا الغاربو شهر کوچکی در ساحل شیلی بود . آب در سواحل شیلی بسیار سرد ، و خشمگین است و خطرات زیادی را برای انسانها به وجود می آورد . در سال 1997 فرناندو فیچر من ، رئیس و موسس مجموعه آبی الغاربو به منظور گسترش منطقه و ایجاد یک منطقه گردشگری تصمیم به ایجاد یک مجموعه منحصر به فرد در منطقه گرفت . دقیقا در مجاورت منطقه شنا ممنوع . یرای آن منطقه بسیار دشوار و غیر قابل امکان بود که بتواند به موفقیت برسد .

رویای بزرگ

رویای یک تالاب یزرگ با آبی شفاف و زلال ، محجیطی برای شنا کردن و لذت بردن از فضا ، محیطی زیبا تمیز ، آبی زلال همچون چشمه ، فضایی برای انجام تمام ورزش های آبی ، در آب گرم ، او در رویای خود این چنین خواست . و دنبال به واقعیت پیوستن رویای خود حرکت را آغاز کرد . در آن سال فن آوری این سیستم وجود نداشت و فقط میتوانست یک استخر بزرگ بسازد و این امر از لحاظ اقتصادی امکان پذیر نبود .

راه حل او ثبت یک اختراع و یک شرکت با نام فناوری تالاب های کریستال بود .

company called Crystal Lagoons Technology (reg. #43534)
فربد: در این گونه فضا هایی که به استخر های اقیانوسیه معروف هستند به بعد هکتار که میرسیم بزرگ ترین مشکل ، تهیه آب مجموعه و فیلتراسیون آن است یعنی به نسیت حجم آبی که نیاز مجموعه است شما باید سیستم تهیه آب و تصفبه و گردش را همزمان داشته یاشی . تهیه آب در مرحله اول : هیچ دولت یا شهرداری به شما اجازه استفاده از سیستم تصفیه شهری را برای کمبود آب استخر شنا را نمیدهد .

سه راه داریم اجازه حفر چاه و تهیه آب مجموعه از آبهای زیر زمینی

استفاده از تانکر های حمل آب

استفاده از آب دریا

فیچرمن رئیس و موسس بزرگترین استخر اقیانوسیه جهان و شرکت بیو شیمیست با فن آوری که به ثبت رساند توانست آب اقیانوس آرام را برای استخرهای شنا تصفیه کند ، فیچ من توانست آبی زلال و پاک را به مشتریان مجموعه خود ارائه دهد .

حتما تابحال استخر رفته اید ، یک استخر به ابعاد 50 * 25متر به عمق سطحی 1 متر و عمق عمیق 5 متر نزدیک به 3.750.000 لیتر آب درخود جای میدهد یعنی 990750 گالن آمریکایی و عملیات تصفیه و زلال سازی آن امری مشکل ، محاسباتی و دقیق است و درصورت اشتباه در تنظیم آب عوارض آن جبران ناپذیر است . متخصصین آب نگهدار باید به علم شیمی ، مکانیک و سیالات مسلط باشند و سالانه برای آشنایی با میکروارگانیسم های آب عوامل آلودگی و روش حفظ آب ، باید مطالعه و در جلسات آموزشی زیادی شرکت کنند . حال این استخر که استخری کوچک و سرپوشیده است و در حد 3800 متر مکعب میباشد. با اینکه حجم استخر های عمومی سرپوشیده بسیار کوچک تر از بزرگترین استخر جهان است اما باز هم هنوز متاسفانه ، متاسفانه شاهد آبی کدر و سوزنده هستیم و بقدری درصد کلر آن بالاست که چشمان انسان دچار التهاب میشود و…

حال بیایید استخری به مساحت بزرگترین استخر جهان را در نظر بگیریم .

جناب فرناندو فیچرمن توانست درسال 1997 تجهیزاتی را اختراع کند که آب اقیانوس را به آبی زلال و شفاف تبدیل کند . و این باعث شد رویای این فرد زندگی انسانها را در شیلی تغییر دهد و امروز این مجموعه در شیلی و دنیا دارای محبوبیت بسیاریست .

این ترجمه و ویرایش زمان زیادی را به خود اختصاص داد امیدوارم بتوانم در مطلب بعدی بیشتر درباره تجهیزات غول پیکر این مجموعه تایپ کنم . با تشکر از توجه شما فربد حیدری مدیریت سایت

منبع این مطلب از : مرجع ویکی پدیا ، ویکی مدیا ، گوگل مپ ، سایت کتاب گینس ، وبسایت شهر و شهردار سان الفانسو دل مار ، سایت فرناندو فیچر من ، سایت شرکت فن آوری کریستال . دراین مطلب کاملتربن گالری عکس درباره این استخر به نمایش گذاشته شده که میتوانید در ادامه مطلب تصاویر را ببینید .
گوشه ای از متن اصلی از سایت فرناندوفیچرمن موسس و رئیس بزرگترین استخر جهان .

the swimming pool at the San Alfonso del Mar resort in Algarrobo, Chile is the largest in the world

Pool San Alfonso del Mar

At 1,013 meters (3,324 ft) in length with a total area of 8 hectares (19.77 acres), the swimming pool at the San Alfonso del Mar resort in Algarrobo, Chile is the largest in the world. It was listed officially as the largest swimming pool by area in the Guinness Book of World Records in December of 2006.

The pool holds a staggering 250 million liters (66 million gallons) of water and is the equivalent to about 6,000 8-meter long pools. Located about 90 kilometers (56 miles) from Santiago, San Alfonso del Mar is a major tourist attraction and popular destination for both Chileans and tourists from around the world.

Below you will find the most extensive gallery online, along with information on the technology behind this incredible pool. You’ll also find out why they bothered with such an elaborate construction when the resort is beside the ocean.

وبسایت جامع پیمانکاران و نیازمندیهای ساختمان

Fallow me
بزرگترین استخر جهان ، شیلی
نظرات ()

بهشت پارک آبی ، تالاب های مصنوعی ، بزرگترین استخر جهان
نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – یکشنبه ۱ امرداد ۱۳٩۱
شهر پارک های عمومی ، استخر های اقیانوسیه ، بهشت بانوان ،

پروژه جزیره مصنوعی تاثیر بزرگ اجتماعی در فضاهای عمومی

ساخت ساحل زندگی ،یک تالاب بزرگ و نقش یک تالاب تفریحی در بسیاری از شهرستانها در سراسر جهان.

به مفهوم تالاب زلال و فن آوری توجه کنید ،

این است که امکان ایجاد زندگی ، پیشرفت یک منطقه و ایجاد یک ساحل و یک بهشت استوایی .

در هر نقطه جهان است. صنعت گردشگری ، استخر های بزرگ و وسیع ، سازگار با محیط زیست

بزرگترین استخر جهان در شیلی

لاگون کربستال

سوناسازان

گالری عکس استخر و سونا شماره 3

محصولات و خدمات | درباره ما  | استخر سونا جکوزی

خانه موج سواری ، استخر های موج سواری

نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – سه‌شنبه ٢٢ فروردین ۱۳٩۱
خانه موج

موج سواری

در یک کلمه سرگرم کننده است.

موج سواری یک نوآوری منحصر به فرد در آب است که سرگرم کننده برای هر کس که از کودکان تا بزرگسالان ، به خصوص که 13 الی 21 سال جمعیتی هستند که در طول تاریخ سخت تحت تاثیر قرار گرفته اند ، به صورتی که اعتیاد به ورزش موج سواری وجود دارد .

این ورزش ساده شما را به یک انسان ماهر در تعادل و به شما سیستم عصبی قوی هدیه میدهد .
نیاز به مهارت در هنگام شروع ندارد بلکه بر پایه یک انسان آماتور ساخته میشود .

این ورزش به شما شادابی ، تندرستی میدهد.

جملات بالا ترجمه ای از یک موج سوار است .

خانه های موج در حال افزایش هستند از هند و سان دیگو و سانتیاگو، شیلی ، سنگاپور و ساراگوسا ، اسپانیا ، لندن در حال ساخت هستند

در حال حاضر هر کس می تواند طعمی از اقیانوس را در منزل خود داشته باشد ، در سراسر ایالات متحده آمریکا و در سراسر جهان ، به عنوان موج سوار آینده ای از طبیعت با موسیقی خوب ، خوب امواج خوب ، همه چیز خوب برای خوردن و نوشیدن و بار خوب است.

ما در روال ساخت به دو نوع سازه تقسیم شده است  :

متحرک و ثابت

از نظر ساخت هزینه ها کمی متفاوت میباشند اما یک مجموعه موج سواری متحرک برای حمل و نقل نیاز به یک 18 چرخ دارد .

از نظر ایمنی 100% ایمن و نرم طراحی شده .

از فن آوری لذت ببرید

طراحی سیستم موج سواری در ایران

نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۳٩۱
طراحی سیستم موج سواری در ایران

هر ساله مسابقات موج سواری در استخر های موج در کشور های مختلف دنیا همچون المپیک برگزار میشود

اما متاسفانه کشور ما از این ورزش مهیج و شاد بی نصیب مانده

ما همکنون در کشور فقط استخر های موج متعلق به 200 سال پیش را استفاده میکنیم آنهم با مکانیزم 10 دقیقه در ساعت و با حداقل قدرت و ارتفاع موج .

تصور موج سواری در ارتفاع 2 متر را درمنزل خود داشته باشید ، شتاب ، قدرت و تماس فیزیکی با آب

سرسره های سرعتی در استخر های شنا – سرسره استخر – سقوط آزاد – استخر های موج –

نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – چهارشنبه ٥ بهمن ۱۳٩٠
سرسره های سرعتی ٰ استخر های مواج و.. در استخر های شنای امروزی و بروز
{ استخر های سرسره دار به استخری اطلاق می شود که دارای یک یا چند سرسره معمولی ٰ سرسره تونلی یا دالانی و یا با شیب تند به انضمام تجهیزات مربوط به گردش آب و نیز عملیات مختص آن باشد . این استخر ها اغلب همان ضوابط و استاندارد های استخر های تفریحی را دارا می باشند . }

ادامه مطلب …..
http://buildingservices.persianblog.ir/ سوناسازان
www.aggahi.com

مقالات و صفحات با بازدید بالا ٰ از وبلاگها و سایت سونا
اینجا نقطه اوج هیجان و لذت است تفریحی سالم و بیاد ماندنی .به شمایی که قلب ضعیفی دارید به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنم به این سمت نگاه کنید. مجموعه سرسره های سرعتی با ظاهری آرام ولی باطنی طوفانی و سرشار از هیجان .
سرسره سرعتی یا سرسره های انتهاری
این سری سرسره ها همانطور که از نامشان پیداست از ارتفاع بالایی نسبت به دیگر سرسره ها برخوردارند و این خود باعث می شود تا سرعت فرود در آب نسبت به سرسره های سری آهسته افزایش چشمگیری پیدا کند که این سرعت بیشتر پیامدی چون هیجان بیشتر را به دنبال خواهد داشت. به عقیده برخی،یکی از جذاب ترین قسمت های مجموعه همین سرسره های سرعتی هستند: سرسره انتهاری : ظاهر این سرسره قابل توصیف نیست سرسره ای به ظاهر صاف ولی دارای گردنه های هیجان انگیز . دیدن و تجربه سرخوردن از آن خود گویای همه مسائل است فقط به تشریح خصوصیات این سرسره اکتفا می کنیم. عمق استخر و محل فرود این سرسره بر اساس ارتفاع میباشد . …. متر و ……. سانتیمتر و زمان پایین آمدن از آن ….. ثانیه است. این سرسره ها به صورت ایستگاهی طراحی میشوند . شما میتوانید از ارتفاع سه متر شروع کنید ٰ یا 4 متر ویا 7 متر ٰ در این سرسره ها دربهایی تعبیه میشوندکه برای امنیت شناگر تا خارج نشدن نفر اول نفر بعد نمیتواند وارد سرسره شود .

سرسره سقوط آزاد: همانطور که از اسم این سرسره پیداست، سرسره چیزی شبیه به سقوط آزاد است. در هنگام سر خوردن از این سرسره اگر احساس کردید درحال سقوط آزاد هستید زیاد تعجب نکنید. شیب زیاد این سرسره و ارتفاع بالای آن عملاً این احساس را به ناظرین هم تلقین می کند که فردی که در حال سرخوردن است عملاً در حال پرواز است .

سرسره های آهسته

سرسره های رنگارنگ به هم پیچیده، به مانند مارهای خوش خط و خال در هم پیچیده، به سرعت نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
اینها همان سرسره های آهسته هستند: سرسره تیوب سواری: از ارتفاع 7 متری مسیری 68 متری را در آب به همراه یه تیوب آغاز می کنید. در ابتدای این مسافرت کوتاه روی آب ممکن است به نظر بیاید 68 متر مسیر کوتاه و 7 متر ارتفاع کمی است ولی پس از گذشت 15 ثانیه و در لحظه ورود به استخر فرودی این سرسره به همراه تیوبتان، مسلماً بر این اعتقاد باقی نخواهید بود. سرسره تک نفره: اندکی پیشتر می رویم، در طبقه ای بالاتر سرسره دیگری از این دسته در انتظار شماست. با این تفاوت که طول مسیر به 81 و ارتفاع به 10 متر رسیده است. به علاوه دیگر تیوب هم به همراه ندارید! بیان لذت پرتاب شدن در استخر آب پس از طی مسیر 80 متری و ظرف مدتی کمتر از 20 ثانیه اندکی سخت به نظر می رسد ولی با یکبار تجربه حتما آن را با تمام وجود احساس خواهید کرد. حفره سیاه: گام را از این هم فراتر مینهیم؛ مسیر 67 متری را درون یک حفره سیاه به قطر 2/1 متر آغاز می کنید. این اول راه است چرا که رسیدن به استخر فرودی از ارتفاع 8 متری درون یک لوله سیاه کار چندان کوچکی نیست. Black Hole چاله سیاهی است که رابط 15 ثانیه ای طبقه اول با استخر فرودی است. اندک اندک هیجان بیشتر رخ نمون می گردد؛ اینبار طول مسیر 31 متر است اما
چاله فضایی: نام چاله فضایی برای اکثر ما آشناست؛ در داستان های فضایی آمده است که چاله فضایی جاییست که اجرام به داخل آن کشیده شده و توسط چاله بلعیده می شوند!

از ارتفاع 10متری وارد مسیر 31 متری چاله فضایی که لوله ای به قطر داخلی 1متر است می شوید. بیشتر از 5 ثانیه طول نمی کشد که به داخل فضایی مخروطی به قطر بیش از 10 متر هدایت می شوید. بعد از چند دور چرخیدن در این چاله به یکباره از قسمت انتهایی مخروط به داخل استخر فرودی این چاله سقوط می کنید. تمام این مراحل در مدت زمانی در حدود 15 ثانیه به طول خواهد انجامید و این بار هم هیجان از حد توصیف خارج است. آنچه در این بند آمد توصیفی ناقص از آنچه در خلال استفاده از این سری سرسره ها ممکن است اتفاق بیفتد، بود. اما همانگونه که از اسم این سری بر می آید، سرسره ها جزو دسته سرسره های آهسته طبقه بندی می شوند! بی گمان در بخش بعدی با سرسره های هیجان انگیزتر روبرو خواهید شد.
سرسره های کودکان
مسلماً آنچه بیش از پیش این مجموعه را جذاب می کند قابلیت استفاده هم زمان افراد از امکانات به همراه فرزندانشان می باشد

استخر کودکان با عمق زیر 80 سانت با آبی گرم و سیکل تصفیه هر یک ساعت و سیستم تصفیه چشمه ای باعث میشود حتی پدر و مادر نیز بخواهند بر خلاف قانون استخر وارد استخر کودکان شوند . اما بهتر از آن سسره کودکان و وسایل بازی ٰ آبی کودکان است که لذت مجموعه را چندین برابر میکند .
هر لحظه که اراده کنید می توانید با خیالی آسوده فرزندتان را در محیطی که برای بازی کودکان تعبیه شده است به دست مربیان کارآزموده و افراد مجرب در زمینه نگهداری کودکان بسپارید تا علاوه بر آسودگی خاطر از تفریح آنها از حیث امنیت ایشان نیز اطمینان کامل حاصل کنید.
چندین سرسره اعم از سرسره های چندتایی، تک نفره و سقوط آزاد در اشکال کوچکتر و با استانداردهای معتبر اروپایی تعبیه شده است تا فرزندان شما نیز همگام با شما بتوانند از این امکانات و فضای تفریحی استفاده کنند.
رودخانه آرام و خروشان

صبر کنید! اینقدر سریع تیوبتان را رها نکنید. هنوز هم می توانید از آن سواری بگیرید. به یکی از ورودی های رودخانه سری بزنید؛
رودخانه ها در مجموعه ها چند مزیت دارند ٰ اول اینکه میتوانید محیطی باور نکردنی برای شناگران بوجود بیاوری . رودخانه ای که هم آبنماست و هم آبشار هم فضای سبز مجموعه شماست و هم محیطی برای تیوپ سواری و بازی .
بسته به طول و عرض مجموعه میتوان رودخانه ای واقعی به وجود آورد .

امروزه مجموعه هایی میتوانند از پس هزینه های نگهداری و سرویس های ساعتی خود برآیند که به روز و از امکاناتی خاص و نشاط آور برخوردار باشند . طراحی و استفاده از علم نوین ٰ و توانایی در ارائه آبی زلال همچون چشمه ٰ کاری است که مستلزم تجربه بالا و رعایت استاندارد در ساخت میباشد .

امید به آنکه متخصصان و مهندسان ما آموزش و آپدیت خود را فراموش نکرده باشند .
ساخت سرسره های آبی ٰ استخر های مواج ٰ استخر های اقیانوسیه ٰ رودخانه های آرام ٰ رودخانه های خروشان ٰ استخر های موج سواری و دیگر ملزومات مجموعه های آبی مستلزم این است که از تجهیزات و فن آوری روز با خبر و در مراکز آموزشی همیشه اولین باشیم . سوناسازان مفتخر است که هر روز در حال یاد گرفتن و آموزش خود میباشد و به لطف خدا با نیتی صاف همچون آب چشمه به آینده ای روشن می اندیشد .

موفق و پیروز باشید

WhatsApp us