علم و دانش و اطلاعات عمومی در همه زمینه ها

علم و دانش و اطلاعات عمومی در همه زمینه ها 

علم و دانش و اطلاعات عمومی در همه زمینه ها 

آشنایی با حقوق مسلمان بر مسلمان

حقوق بشر اسلامی

حقوق بشر اسلامی

 

چقدر زندگی زیبا بود اگر همه اینطور بودیم . حضرت علی واقعا دل بزرگی داشت

مولاي متقيان حضرت علي عليه السلام فرمود که پيامبر اکرم(ص) فرموده است: هر مسلماني بر ذمه برادر مسلمانش سي حق دارد و ذمه اش از آنها بري نمي شود، مگر اينکه آن حق را ادا کند يا برادرش از او درگذرد. (آن حقوق عبارتند از:)
۱-از لغزش او چشم بپوشد ۲- به اشک چشمش شفقت آورد ۳-عيبش را بپوشاند ۴- عذرش را بپذيرد ۵- اگر کسي غيبت او را کرد از او دفاع کند ۶- همواره خيرخواهش باشد ۷- دوستي و محبت او را حفظ کند ۸- عهد و پيمانش را مراعات کند ۹- در موقع بيماري عيادتش کند ۱۰- در تشييع جنازه اش حاضر شود ۱۱- دعوتش را بپذيرد۱۲- هديه اش را قبول کند ۱۳- در انجام خواسته اش کوشش کند ۱۴- موقع عطسه کردن «يرحمک ا…» بگويد. ۱۵- راهنماي گمشده اش باشد .۱۶- کلامش را خوب تلقي کند. ۱۷-  بخشش او را ارج نهد. ۱۸- سوگندهايش را تصديق کند. ۱۹- دوست او را دوست داشته باشد. ۲۰- با وي دشمني نکند. ۲۱- اگر ظالم يا مظلوم واقع شد او را ياري کند. ۲۲- ياري کردن در حال ستمگري آن است که او را از ستم بازدارد ۲۳- ياري دادن در حال مظلوميت آن است که در بازپس گرفتن حقش به او کمک کند. ۲۴- گرفتارش نکند. ۲۵- خوارش ندارد. ۲۶- آنچه از خير براي خودش مي خواهد براي او نيز بخواهد و آنچه از بدي ها که براي خودش نمي پسندد براي او نيز نپسندد. ۲۷- به سلامش پاسخ دهد.
سپس فرمود: از پيامبر اکرم(ص) شنيدم که مي فرمود: هر يک از شما اگر چيزي از حقوق برادرش را به جا نياورد، روز قيامت از او مطالبه و به نفع يا ضرر او حکم خواهد شد.

(ترجمه کتاب العشره وسائل الشيعه، باب وجوب ادا کردن حقوق واجب و مستحب، ج ۲۴)

 

 

دستگاه‌های الکترونیکی که از بدن انسان نیرو می گیرند.

برای انجام تمامی اعمال حیاتی و حرکت به انرژی نیاز داریم. هر دم‌ و ‌بازدم حدود 1 وات و برداشتن هر قدم نزدیک به 70 وات توان نیاز دارد. محققان دانشگاه پرینستون با استفاده از بلورهای پیزوالکتریک و لایه‌ای از مواد انعطاف‌پذیر، تلاش کرده‌اند انرژی جنبشی عضلات ساق پا را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند.

این بلورها می‌توانند درون پوتین‌های تا زیر زانو تعبیه شوند یا مستقیما به بدن متصل شوند. انرژی الکتریکی ایجاد شده توسط آنها در شارژ دستگاه‌های کوچک الکترونیکی یا ایمپلنت‌های طبی موجود در بدن فرد استفاده خواهد شد.

نمونه دیگر این فناوری، چکمه‌های شرکت Orange است که می‌توانند حرارت بدن را به جریان الکتریکی تبدیل کنند. البته در مدل فعلی هر 12 ساعت راه رفتن انرژی مورد نیاز برای شارژ تلفن همراه به مدت 1 ساعت را تأمین خواهد کرد.

اگر مانند مترو فضا محدود باشد و انسان‌های بسیاری در آن جمع شده باشند، دیگر برای تأمین انرژی به حرکت نیازی نیست. با استفاده از این انرژی حرارتی در متروی پاریس، بسیاری از خانه‌های ساخته‌شده برای افراد بی‌بضاعت در این شهر گرم می‌شوند. تا سال 2011 انتشار گازهای گلخانه‌ای از سیستم گرمایشی این خانه‌ها به یک‌سوم کاهش پیدا خواهد کرد.

 

منبع : http://www.taknaz.ir

سطل زباله هوشمند

یک طراح ژاپنی که FRP نام دارد  یک سطل زباله هوشمند طراحی کرده که زباله را در هوا مسیر يابی می کند.

این سطل زباله هوشمند به کمک یک دوربين و يک سنسور کينکت می تواند زباله های پرتاب شده در فضا را تشخیص دهد. پس از شناسايی زباله در هوا محاسبه می کند که زباله در چه مکانی فرود می آيد و نتیجه اين محاسبه را به سطل زباله ارسال می کند. اکنون ماموریت سطل زباله شروع می شود. به کمک چرخ هايی که زير آن تعبيه شده به سمت زباله حرکت کرده و آن را شکار می کند.

طرح اين سطل در حال تکامل بیشتر است و فعلا زیاد هم دقیق و سریع عمل نمی کند اما طراح آن امیدوار است که سرعت و دقت آن را بهبود ببخشد و بعد از آن به فکر رساندن اين محصول به خط تولید تجاری خواهد بود.

کیبرد قابل شستشو

لاجیتک به تازگی کیبرد مدل K310 قابل شستشو و ضد آب خود را رونمایی نمود. این کیبرد تا عمق ۳۰ سانتی متری به راحتی آب را تحمل می کند و یک سیستم زه کشی داخلی باعث می شود آب آن بسیار سریع خارج شده و کیبرد راحت تر خشک شود. علاوه بر این نشانه های روی کلیدها با لیزر حکاکی شده و با یک لایه UV محافظت می شوند تا شستشو و آب به مرور زمان به آنها آسیبی نرساند.

لاجیتک ادعا می کند که این صفحه کلید در آب کم عمق حتی تا ۵ میلیون بار فشردن هر کدام از دکمه هایش را تاب آورده و بدون مشکل به کارش ادامه می دهد. این کیبرد قرار است از اواخر ماه جاری میلادی با قیمت ۴۰ دلار وارد بازار آمریکا شده و از اکتبر هم در اروپا عرضه خواهد شد.

WhatsApp us