کاشان

درود بر شما

یک عکس زیبا از کاشان در یکی از سایت های خارجی دیدم که دلم نیامد براتون به اشتراک نگذارم. امیدوارم شما هم به اندازه ما از دیدن این تصویر لذت ببرید.

عکس از بنای تاریخی شهر کاشان
عکس از بنای تاریخی شهر کاشان
عکس از بنای تاریخی شهر کاشان

عکس از بنای تاریخی شهر کاشان

 کاشان

همانطور که میدانید شهر زیبا و باستانی کاشان از توابع استان اصفهان است. این شهر بدلیل داشتن آثار منحصر به فرد و شگفت انگیز دارای محبوبیت و معروفیت بسیار است.
مردم مهمان نواز و خوش سخن کاشانی هم در معروفیت این شهر بسیار تاثیر گذار بوده اند. لهجه کاشانی یک زبان شیرین و دوست داشتنی است.
این شهر سالانه محل اطراق گردشگران ایرانی و توریست های بسیاری است.
در یکی از سایت های معروف این تصویر زیبا را دیدم با لایک و نظرات بسیار و باور نکردنی است که این شهر بسیار محبوب اروپایی ها است

شهر کاشان

کاشان شهری تاریخی است که مرکز شهرستان است و بخشی از استان اصفهان محسوب می‌شود. این شهر در مرکز ایران در ۲۲۰ کیلومتری جنوب پایتخت ، ۹۰ کیلومتری قم و ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان (شهر اصفهان) واقع است.

کاشان مهد تمدن و فرهنگ سنتی ایران و مشهور به دارالمؤمنین است. این شهر دارای بیش از ۷,۵۰۰ سال قدمت شهرنشینی و یکی از زیباترین شهرهای ایران است.

کاشان اولین سکونت گاه جمع نشینی و شهرنشینی بشر روی کره خاکی با نام تمدن سیلک بوده و اولین تمدن آریایی و اولین گویش و لهجه و زبان آریایی و فارسی کنونی از این تمدن و این شهر بوده است….

هیچ شهر و مکانی در ایران و جهان تمدنش به کاشان و سیلک نمی رسد….

کاشان شهری با اصالت و با مشاهیر علمی و ادبی زیادی است و نقش پررنگی در صنعت گردشگری ایران دارد. عده‌ای از مورخین کاشان را با اصالت ترین و اولین شهر ایران و جهان می‌دانند.

جاذبه‌های گردشگری و اقلیم این شهر که دارای دو بخش کوهستانی و کویر ایست آن را به یکی از سکونتگاه‌های مهم در ایران بدل ساخته است و آداب و رسوم گلاب‌گیری و قالی‌شویی از مراسم سنتی این شهر است که سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

شهر کاشان , نقشه شهر کاشان , تحقیق در مورد کاشان , فرهنگ مردم کاشان , دیدنی های کاشان , کاشان در نقشه ایران , نماد شهر کاشان , شهرستان کاشان نقاط محبوب , از روستاهای دیدنی شهرستان کاشان

منبع : ویکی پدیا 

کاشان شهری با چندین هزار سال سابقه تاریخی است که در استان اصفهان قرار دارد و از نظر فرهنگی و تاریخی شهری مهم و معروف است. شهر کاشان با داشتن باغ‌ها، دیوارهای باستانی، مساجد، مدارس، برج‌ها، قنات‌ها، باغ‌های گل و گیاه و مجموعه‌های بناهای تاریخی و اماکن مذهبی به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در ایران تبدیل شده است

شهر کاشان با داشتن تاریخی غنی و مساجد و آثار معماری باستانی مانند مسجد جامع، مدرسه جعفریه، مصلای میر احمد، عمارتهای تاریخی مانند عمارت خانیکی، عمارت عبدالصم

WhatsApp us