راهنمای خریداران قفسه کتاب شامل تصاویر و پیوندهای محصول برای طیف وسیعی از کتابخانه ها در هر طرح و سبک موجود .

به راهنمای خریداران ما برای کتابخانه ها خوش آمدید !

در اینجا نگاهی به دنیای گسترده سبک و طراحی قفسه کتاب می اندازیم ، و اطلاعات لازم برای خرید بهترین مدل برای خانه و زندگی خود را به شما ارائه می دهیم .

مثال فوق یک خلاقیت مدرن است که از فلز و ورقه سفید در یک طراحی زاویه ای و مینیمالیستی برای جلوه ای چشمگیر استفاده می کند .

در ادامه فلسفه های اصلی طراحی ، ساخت مصالح و گزینه های سبک این دسته از دکوراسیون را که به طرز شگفت آور متنوعی بیان می شود ، دنبال کنید .

از کتابخانه های استاندارد ، ارزشمند ، چوبی ، سنتی که پدربزرگ و مادربزرگ شما می توانستند داشته باشند ، تا انتهای ساخت های عجیب و غریب ، نامتقارن و مدرن ، همه مواردی را که برای تصمیم گیری آگاهانه در هنگام خرید کتابخانه خود نیاز دارید ، پوشش می دهیم . راهنمای کتابخانه کوچک ما را نیز اینجا ببینید .

طرح

اولین تصمیمی که می خواهید هنگام جستجوی یک کتابخانه جدید بگیرید ، این است که شما چه نوع طرحی را در خانه خود می خواهید . این گزینه ها را بسیار محدود می کند و به شما امکان می دهد روی جزئیاتی مانند مواد و سبک دکوراسیون جدید خود تمرکز کنید .

 1 .  استاندارد

قفسه های کتاب طرح استاندارد یک دکوراسیون بزرگ و منفرد با مجموعه ای از قفسه های افقی ، دیوارهای نگهدارنده و یک دیوار پشتی خواهد بود . آنها غالباً مستطیل و بلند هستند ، البته در همه موارد اینگونه نیست . متداول ترین مصالح ساخت چوب است ، اما ممکن است آنها را در هر ماده موجود پیدا کنید .

قفسه کتاب
قفسه کتاب

2 .  مکعب

همانطور که از نام کتابخانه های مکعبی بر می آید ، مجموعه ای از فضاهای مکعبی برای ذخیره کتاب ها و وسایل شما وجود دارد . این طرح ها به صورت مربع یا مستطیل هستند ، تا یک آرایه متقارن از مکعب ها را همراهی کنند .

همانطور که از نام کتابخانه های مکعبی بر می آید ، مجموعه ای از فضاهای مکعبی برای ذخیره کتاب ها و وسایل شما وجود دارد . این طرح ها به صورت مربع یا مستطیل هستند ، تا یک آرایه متقارن از مکعب ها را همراهی کنند .

کتابخانه مکعب
کتابخانه مکعب

3 . مدولار

کتابخانه های مدولار دارای مجموعه های 2 ، 3 یا بیشتر هستند . اینها برای آرایه هایی که به انتخاب خودتان در هم قرار گرفته یا در مقابل یکدیگر قرار دارند ، طراحی شده اند . این مدل ها که اغلب در تنظیمات مبتنی بر مکعب ظاهر می شوند ، متناسب با نیازهای شما طراحی شده و پس از خرید می توانند به آنها اضافه کنید .

قفسه کتاب مدولار
قفسه کتاب مدولار

4 . قفسه افقی کج

قفسه کتاب ساده و زیبای چوبی  که طوری طراحی شده است که  در برابر دیوار تعادل داشته باشد . قاب کلی ظاهری کج دارد ، در حالی که قفسه ها وقتی که قاب در زاویه مناسب روی دیوار قرار می گیرد به حالت افقی باقی می مانند .

کتابخانه افقی کج
کتابخانه افقی کج

5 . کتابخانه گوشه ای

منظور از کتابخانه چوبی طراحی گوشه ، قرار دادن در گوشه ها است . با دو طرف کامل رو به بیرون ، گزینه های قرار دادن قفسه گسترش یافته است . اینها مخصوصاً برای صرفه جویی در فضا یا نمایش هنر یا قطعات ظریف در مکانی که مزاحمتی برای آنها ایجاد نشود بسیار مناسب هستند .

کتابخانه گوشه ای
کتابخانه گوشه ای

6  . قفسه کتاب مخصوص دفتر وکیل دادگستری

طرح کتابخانه دفتر وکالت در اصل برای کمک به وکلا در نگهداری و در دسترس بودن مجموعه کتاب های گسترده حقوقی آنها ساخته شده است . به همین ترتیب ، آنها دارای درهایی با شیشه های اغلب دودی هستند تا هنگام جابجایی واحد ، کتاب ها را در جای خود نگه دارند .

قفسه وکیل دادگستری
قفسه وکیل دادگستری

مواد قاب

تصمیم اصلی بعدی که در مورد انتخاب یک کتابخانه جدید خواهید گرفت ، مربوط به مواد ساخت آن است .

آیا ظاهری کلاسیک چوبی می خواهید ؟

 چیزی مدرن تر و فلزی تر ؟

 یا کلا چیز دیگری ؟

 بیایید گزینه ها را تجزیه کنیم .

 7  . چوب

قاب های چوبی گسترده ترین دسته از کتابخانه های موجود در بازار امروز و سال های گذشته را شامل می شود . مواد با کیفیت  با اهمیت ، قفسه های کتاب چوبی را می توان تقریباً در هر طرح و سبکی یافت .

قفسه کتاب چوبی
قفسه کتاب چوبی

 9. فلز

ساخت فلز امکان طراحی با وزن سبک تر ، گزینه های شکل بیشتر و ظاهری را فراهم می کند که به راحتی از طراحی مدرن یا صنعتی را نشان می دهد  . اغلب در قفسه های کتاب با قاب های فلزی هنوز از چوب یا در این حالت از قفسه های مرمر استفاده می شود .

قفسه کتاب فلزی
قفسه کتاب فلزی

9 . لمینت ( سرامیک  )

قفسه های کتاب لمینت مانند هر دکوراسیون لمینت با یک لایه محافظ ، معمولاً با پایه وینیل یا پلاستیک ، پوشانده می شوند . این طراحی قفسه ها و ساختار را زیبا نشان می دهد  ، تقریباً به هر رنگی می تواند متناسب باشد و در برابر ضایعات و نشت ها مقاومت کند .

قفسه کتاب سرامیک
قفسه کتاب سرامیک

 10 . شیشه

قفسه های کتاب شیشه ای عمدتا با ساختار پشتیبانی فلزی ، قطعات شیشه ای را محافظت می کند .

قفسه

 11 . شیشه ( ادامه )

به ندرت یافت می شود ، اما هنوز هم بسیار در دسترس است قفسه های کتاب کاملا شیشه ای ، همانطور که در اینجا دیده می شود .

سبک

آخرین نکته هنگام انتخاب قفسه کتابی که با افتخار وسایل خانه شما را برای سالهای آینده نگه دارد ، عنصر شخصی سبک است . نمونه های سنتی ممکن است آشنا باشند ، اما دامنه گزینه های موجود امروز فراتر از حد مجاز است .

12 . سنتی

سبک سنتی با ساختاری متناسب با کلاسیک ، جزئیات هنرمندانه و ظاهری محکم ، حس بی انتها زیبایی را برمی انگیزد .  قفسه های کتاب سنتی که اغلب از چوب ساخته می شوند ، می توانند از پایه های محکم و جزئیات چوب حک شده برخوردار باشند .

کتابخانه سنتی
کتابخانه سنتی

  13 . مدرن

دکوراسیون به سبک مدرن به دوره خاصی از سبک اواسط قرن بیستم بازمی گردند ، و تمرکز خود را بر شکل های غالباً مینیمال و در عین حال چشم نواز می گذارند . تنظیمات جدید مانند طراحی نامتقارن و بدون پشت در اینجا معمول است .

 14 . طرح روز

طراحی روز محدود به هیچ نگاه یا فلسفه خاصی نیست . صرفاً باید تازه ، بدیع و لحظه ای باشد . این قفسه های کتاب جدیدترین طراحی را به نمایش می گذارند و بیانی آزمایشی یا پیشرونده را برمی انگیزند . مثال ما در اینجا از یک طرح نردبان مستقل ، با یک قاب A پشتیبانی می کند که از قفسه های همیشه گسترده تر پشتیبانی می کند .

15 . روستایی

ظاهر روستایی ، ظاهری شبانی و کلبه مانند ، با چوبهایی به طور معمول طبیعی ، پهن ، اشکال ساده و ظاهری درست نشده و ناخوشایند است . آنها می توانند ناهموار و زیبا به روشی قدیمی باشند .

16 . ساحلی

قفسه های کتاب در الگوی طراحی ساحلی نمای طبیعی دارند که از سبک روستایی متفاوت است به این دلیل که برای سبک اقیانوسی و ساحلی طراحی شده است . این مواد دارای لحنی هواساز یا آفتاب سفید هستند ، در حالی که سادگی ساخت ماهیتی آسان دارد .

17 . صنعتی

دکوراسیون به سبک صنعتی با هدف تقلید از ظاهر و احساس تجهیزات کارخانه ، اغلب دارای ساختاری فلزی جسورانه ، مستحکم و چوبهای لولا دار هستند . این قفسه های کتاب جلوه ای محکم و مردانه به هر فضایی می دهد .

نوشته شده توسط : ف . پاکزاد

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us