لوئی ایزادور کان (۱۹۰۱-۱۹۷۴) معمار

بزرگترین گالری تصاویر لوئی ایزادور کان 50 عکس با کیفیت بالا

Louis Isadore Kahn

Louis Isadore Kahn

لوئی ایزادور کان ( زیسته مورخ ۱۹۰۱-۱۹۷۴ ) معمار استونی تبار آمریکایی بود.

نام اصلی او « ایتزه لیب اشموئیلوسکی» بود . منبع : صفحه Louis Isadore Kahn

لوئی ایزادور کان

 

او درچند موسسه دانشگاهی از جمله دانشگاه ییل ، انستیتو تکنولوژی ماساچوست و دانشگاه پنسیلوانیا تدریس می‌کرد. او یکی از اعضاء اصلی تیم سیام بود. او در نیویورک به سال ۱۹۷۴ درگذشت.

بومی فیلادلفیا لویی کان خارج از موسسه سالک.

 

تاریخ تولد

تاریخ تولد او در جزیره کوره ساره در استونی چندان روشن نیست . در ۱۹۰۵ ( 4 سالگی لوئی کان ) با خانواده یهودی خود به آمریکا مهاجرت کرد. از ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۴ ( سن 19 تا 23 سالگی ) در فیلادلفیا در دانشگاه پنسیلوانیا که شیوه آموزشی آن شبیه دانش سرای عالی ملی هنرهای زیبای پاریس بود تحصیل کرد.

تحصیلات لوئی کان

دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا ، و در محاوره به عنوان ” پن استیت ” شناخته شده . دانشگاه پنسیلوانیا (معمولا به عنوان پن و یا UPenn نامیده می شود) یکی از دانشگاه های آمریکا خصوصی آیوی لیگ پژوهش واقع در فیلادلفیا، پنسیلوانیا است. لینک ویکی پدیا : دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا University of Pennsylvania

(( مدرسه عالی هنرهای زیبا (به فرانسوی: École nationale supérieure des Beaux-Arts): نام برجسته ‌ترین مدرسه عالی مربوط به هنرهای زیبا در کشور فرانسه است که در شهر پاریس قرار دارد. )) منبع : دانشسرای عالی ملی هنرهای زیبای پاریس

تحصیلات

مدت چند سال با شرکت‌ها و دفترهای معماران حرفه‌ای همکاری داشت. بعد از چندین سفر طولانی به کشورهای اروپایی در سال ۱۹۳۷ به پنسیلوانیا رفت و در این شهر شرکتی دایر کرد . و بین سالهای ۵۷- ۱۹۴۷ در دانشگاه ییل تدریس می کرد از سن 46 سالگی تا 56 سالگی .

از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۱ ( 49 تا 50 سالگی ) به روم رفت و روی معماری روم تحقیق کرد و از سال ۶۱-۱۹۵۷ ( سن 56 – 60 ) شروع به تدریس در دانشگاه پنسیلوانیا کرد .

اولین ساختمان‌های کان

زمان اجرای اولین ساختمان‌های کان به سال ۱۹۲۵ بر می گردد ولی تا اواسط دهه ۵۰ با اجرای چند اثر توجه آمریکا و جهان را به خود جلب کرد . در آثار کان تجریبات معماری مدرن ، الهامات کلاسیسم یونان و معماری قرون وسطی ، معماری اسلامی و حتی آکادمیسم قرن ۱۹ اروپا را می توان دید .

در کل می توان گفت او در اکثریت کارها تحت تاثیر مکتب بوزار بود و از همین روست که در کارهای او یک نوع نگرشی به تاریخ است و به خاطر همین او را به پست مدرن های تاریخ گرا نزدیک حس می کنیم . تعدادی از کارهای او در حد پروژه باقی‌مانده است ، پروژه‌ها در بالاترین حد و با پیچیدگی تمام طراحی شده اند ولی در زمان اجرا، فرم‌ها با انتخاب مصالح مناسب و غالباً طبیعی و سنتی ساده می شوند . کان برخلاف استادان برجسته پیش از خود نه در پی توضیح است و نه اثبات نوشته‌ها، و گفتارش با ابهام همراه است . در کارهای لوئی کان کاربرد دقیق مصالح و بیان قواعد استفاده از مصالح و تنوع استفاده کردن از مصالح مشهود است .

معماری کان

لوئی کان نخستین معمار آمریکائی روسی تبار بود

بعد از جنگ جهانی دوم برخاست و نیز اولین کسی بود که از مکتب جهانی ” فرم تابع عملکرد است ” برید .

معماری کان نه در قالب معماری ارگانیک فرانک لوید رایت جای می گیرد و نه در قالب دیگر نهضت‌های معماری مدرن، مثل مکتب معماری مدرن لوکوربوزیه و میس وندروهه . لوئی کان اغلب از فرم ، نور و روشنایی و از فضاهایی که عملکردی بر آنان متربت ( این واژه دارای دو معنی بود که مجبور شدم هر دو معنی را بیاورم : مترتب فرهنگ فارسی معین ، ترتیب داده شده ، پدید آمده و مترتب . [ م ُ ت َ رَت ْ ت ِ ] بر جای ایستنده ، استوار و ثابت و بر جای ایستاده ) است، صحبت می داشت . درباره نور و روشنایی نوشته است که :

نور و روشنایی حضور همه چیز را باعث می‌شود . اجسام از نور مشتق می شوند یا به تعبیری دیگر، هر گاه نور مصرف شود جسم حاصل می آید . اجسام همان‌ها هستند که به سبب وجودشان سایه به وجود می آید و سایه به نور تعلق دارد . نور به جانب جسم حرکت می‌کند و جسم به جانب نور و این امر محیط و جو سازندگی را به وجود می آورد .

فرم به خود می گوید : من باید چیزی بسازم. در آثار لویی کان همواره احساسی یکسان از قدمت و تازگی موجود بود . پژوهشی شدید برای تمام چیزهایی که در قبال سازندگی آدمی در تمام زمانها، زیبا و منطقی بود . این اندیشه که گذشته در حال حاضر ریشه دارد و پژوهش بدنبال حقیقت در جمله ای موجز و شاعرانه از خود کان مستتر است آینده همان امروز است .

جملات لوئی کان :

لوکوربوزیه معلم من بود ولی این را خودش نمی دانست تاثیر از کارهای بتن مسلح و عریان بودن ساختمان

سنتی بودن در معماری مانند سایر موارد به این معنا نیست که گذشته را دوباره تجدید کنیم ، بلکه باید با آن و از امکانات معاصر استفاده کنیم .

سبک متعلق به زمان است در حالی که جوهر هنرمند ابدی است .

ارزش ساختمان با کیفیت فضاهای معماری سنجیده می‌شود .

تکنولوژی شگفت انگیز است و باید بخشی از انگیزه حرفه ای ما شود . اگر یک ساختمان بتواند به تکنولوژی الهام دهد بی اندازه با ارزش است .

آثار لوئی کان

بنگلادش مجلس ملی بنگلادش در داکا ۱۹۶۲

هند موسسه اداری در احمد آباد – هند – ۱۹۶۳

تگزاس موزه هنر کیمبل ۷۲-۱۹۶۶

داکا بیمارستان مرکز ایوب در داکا ۱۹۶۳

گالری هنری دانشگاه یل ۵۴-۱۹۵۰

بنای یادبود شش میلیون یهودی ۶۹-۱۹۶۷

ساختمان آزمایشگاههای پزشکی دیچاردز، پنسیلوانیا ۶۱-۱۹۵۷

ایران توسعه شهر سازی محله عباس آباد تهران با مشارکت کنزوتانگه

پنسیلوانیا خوابگاه الئونوردونولی اردمن،اقامتگاه دانش جویان دختر ،کاهابرن مار-پنسیلوانیا

نیویورک کلیسای موحد ،نیویورک67-1959

اسراییل کنیسه مایکوه،اسراییل ،70-1961

گاهشمار از آثار

Jatiyo Sangshad Bhaban ، داکا . به عنوان شاهکار کان در نظر گرفته

داخلی فیلیپس اکستر آکادمی کتابخانه ، اکستر ، نیوهمپشایر 1965-1972

تمام تاریخ های ساخت پروژه های لوئی کان سال شروع و اختتام پروژه :

1935 – نیوجرسی Homesteads توسعه تعاون ، Hightstown ، نیوجرسی

1940 – جسی Oser مجلس ، 628 کتابخانه استتسون جاده Elkins در پارک ، پنسیلوانیا

1947 – فیلیپ Q. روشه خانه ، 2101 Harts لین، Conshohocken ، پنسیلوانیا

1951 – دانشگاه ییل ، گالری هنری ، 1111 خیابان چپل ، نیوهیون، کانتیکات

1952 – شهر پروژه برج ، فیلادلفیا، پنسیلوانیا ( unbuilt )

1954 – مرکز یهودیان ارتباطات (با نام مستعار ترنتون حمام خانه ) ، 999 پایین فری جاده ، اوینگ ، نیوجرسی

1956 – وارتون Esherick استودیو ، 1520 نعل اسب نوین، مال ورن ، پنسیلوانیا ( وارتون با Esherick طراحی )

1957 – ریچاردز پزشکی آزمایشگاه های تحقیقاتی، دانشگاه پنسیلوانیا ، 3700 همیلتون پیاده روی ، فیلادلفیا، پنسیلوانیا

1957 – فرد E. و ایلین کاکس هوشمندانه مجلس ، 417 شری راه ، گیلاس هیل ، نیوجرسی

1959 – مارگارت Esherick مجلس ، 204 طلوع آفتاب لین، شاه بلوط هیل، فیلادلفیا، پنسیلوانیا [ 18 ]

1958 – ساختمان تریبون نقد شرکت انتشارات ، 622 کابین هیل درایو ، Greensburg ، پنسیلوانیا

1959 – موسسه مطالعات زیست شناسی سالک ، 10 شمالی Torrey سنبه جاده ، لا Jolla ، کالیفرنیا

1959 – اولین کلیسای یکتاپرست ، 220 جنوبی Winton جاده ، روچستر ، نیویورک

1960 – اردمن سالن خوابگاه ، Bryn Mawr کالج ، خیابان موریس ، براین Mawr ، پنسیلوانیا

1960 – نورمن فیشر مجلس ، 197 شرق میل جاده ، Hatboro ، پنسیلوانیا

1961 – نقطه کنتراپوئن II، بارج مورد استفاده توسط ارکستر سمفونیک باد آمریکا

1962 – موسسه مدیریت هند ، احمدآباد، هند

1962 – Jatiyo Sangshad Bhaban ، ساختمان مجلس ملی بنگلادش، داکا، بنگلادش

1963 – املاک رئیس جمهور ، اسلام آباد، پاکستان ( unbuilt )

1965 – فیلیپس اکستر آکادمی کتابخانه ، خیابان اول ، اکستر ، نیوهمشایر

1966 – موزه هنر Kimbell ، 3333 کمپ بلوار بویی ، فورت ورث، تگزاس

1966 – Olivetti کار – آندروود کارخانه ، دره جاده ، هریسنبورگ ، پنسیلوانیا

1968 – Hurva کنیسه ، اورشلیم ، اسرائیل ( unbuilt )

1969 – مرکز ییل برای هنر بریتانیا ، دانشگاه ییل ، 1080 خیابان چپل ، نیوهیون، کانتیکات

1971 – استیون Korman خانه ، Sheaff لین، فورت واشنگتن ، پنسیلوانیا

1973 – ایالات متحده مرکز هنر ( که قبلا به عنوان بنیاد مرکز اجتماعات هنرهای زیبا شناخته می شود) ، فورت وین ، ایندیانا [ 19 ]

1974 – فرانکلین دی روزولت چهار آزادی پارک ، جزیره روزولت، شهر نیویورک ، نیویورک . های انجام شده 2012. [ 20 ]

1979 – فلور Lamson هیولت کتابخانه اتحادیه کلامی فارغ التحصیل، برکلی ، کالیفرنیا [ 21 ]

طراحی

موزه هنر Kimbell ، فورت ورث، تگزاس ( 1966-1972 )

Hurva پروژه کنیسه ، بیت المقدس ( 1968-1974 ) ، مقطع . Unbuilt

Hurva کنیسه ، چشم انداز

دانشگاه ییل ، گالری هنری ، نیوهیون، کانتیکات (1951-1953) ، اولین کمیسیون قابل توجهی از لویی کان و اولین شاهکار خود، مملو از نوآوری های فنی . برای مثال، او توخالی بتن چهار ضلعی فضای قاب است که با نیاز به ductwork دور بود و ارتفاع طبقه به طبقه های هدایت هوا را از طریق ساختار خود را کاهش می یابد طراحی شده است. مانند بسیاری از ساختمان های کان ،گالری هنر می سازد منابع نامحسوس به متن آن در حالی که آشکارا رد هر سبک تاریخی است.

ریچاردز پزشکی آزمایشگاه های تحقیقاتی، دانشگاه پنسیلوانیا ، فیلادلفیا، پنسیلوانیا (1957-1965) ، دستیابی به موفقیت در زندگی حرفه ای کان کمک کرد که مجموعه دستورالعمل های جدید برای معماری مدرن را با بیان روشن آن خدمت کرده است و فضاهای بنده و اشارات آن از معماری از گذشته است.

موسسه سالک ، لا Jolla ، کالیفرنیا (1959-1965) بود که یک دانشگاه متشکل از سه گروه اصلی : ملاقات و کنفرانس مناطق ، محله های زندگی ، و آزمایشگاه . فقط خوشه آزمایشگاهی ، متشکل از دو بلوک موازی میان گذاشتن یک باغ آب ، ساخته شده است. این دو بلوک آزمایشگاهی طرح یک دیدگاه طولانی از اقیانوس آرام ، برجسته توسط چشمه خطی نازک است که به نظر می رسد برای افق برسد.

اولین کلیسای یکتاپرست ، روچستر ، نیویورک (1959-1969) ، به عنوان یکی از بزرگترین ساختارهای مذهبی در قرن 20 توسط پل گلدبرگر ،برنده جایزه پولیتزر منتقد معماری است. [ 17 ] بلند ، باریک پنجره recesses ایجاد یک ریتم غیر طبیعی سایه در قسمت بیرونی در حالی که چهار برج نور سیل دیوار محراببا نور طبیعی غیر مستقیم.

Jatiyo Sangshad Bhaban ( ملی ساختمان مجمع ) در داکا، بنگلادش ( 1962-1974 )

دانشگاه علوم پزشکی شهید Suhrawardy و بیمارستان ، داکا، بنگلادش

موسسه مدیریت هند ، احمدآباد، در احمدآباد ، هند (1962) .

موسسه ملی بیماری های قلب و عروق ( NICVD ) ، داکا، بنگلادش (1963)

فیلیپس اکستر آکادمی کتابخانه ، اکستر ، نیوهمپشایر (1965-1972) ، توسط موسسه معماری آمریکا در سال 1997 موفق به دریافت جایزه بیست و پنج سال . مشهور است برای دهلیز شگرف آن با دهانه های عظیم دایره ای را به پشته کتاب است .

موزه هنر Kimbell ، فورت ورث، تگزاس (1967-1972) ، ویژگی های خلیج تکرار از خزانه هر بشکه شبیه دایره شکل با شکاف نور در امتداد راس ، که استحمام آثار هنری بر روی صفحه نمایش درنور منتشر همیشه در حال تغییر .

Hurva کنیسه ، اورشلیم ، اسرائیل، ( 1968-1974 ) . Unbuilt

مرکز ییل برای هنر بریتانیا ، دانشگاه ییل ، نیوهیون، کانتیکات ( 1969-1974 ) .

فرانکلین دی روزولت چهار آزادی پارک ، جزیره روزولت ، نیویورک ( 1972-1974 ) . ساخت و ساز کامل 2012.

=====================================

میراث و افتخارات

کان به عنوان همکار در انستیتوی معماری آمریکا (AIA) در سال 1953 انتخاب شد. او عضو موسسه ملی هنر و ادبیات در سال 1964 ساخته شده بود و او از فرانک P. قهوه ای مدال در سال 1964 اهدا شد. در سال 1965 او انتخاب شد به آکادمی ملی طراحی به عنوان یک آکادمیسین دانشیار. او عضو آکادمی آمریکایی هنر و علوم در سال 1968 ساخته شده بود و AIA مدال طلا، بالاترین جایزه داده شده توسط AIA در سال 1971 [14] و مدال طلای سلطنتی توسط RIBA در سال 1972 اعطا شده است.
Jatiyo Sangshad Bhaban

JatiyoSangshadBhaban( ساختمان مجلس ملی )

Jatiyo Sangshad Bhaban ( ساختمان مجلس ملی ) در داکا، بنگلادش ، یکی از مهم ترین ساختمان های طراحی شده توسط کان . کان کردم قرارداد طراحی با کمک Muzharul اسلام، یکی از دانش آموزان خود را در دانشگاه ییل ، که با او در این پروژه کار کرده است. این پروژه آخرین کان ، در طول 1962-1974 بود.ساختمان پارلمان در مرکز این مجتمع سرمایه های ملی طراحی شده توسط کان است که شامل خوابگاه ، سالن غذاخوری و یک بیمارستان است . به گفته رابرت McCarter مطمئنا ، نویسنده لوئیس I. کان، ” آن را یکی از بزرگترین آثار معماری قرن بیستم است ، و بدون شاهکار سوال کان

مرگ

در سال 1974، کان از حمله قلبی در دستشوییمردانه در ایستگاه پن در شهر نیویورک درگذشت. او به تازگی از سفر کار به هند بازگشته بود. با توجه به miscommunications پلیس در هر دو شهر نیویورک و فیلادلفیا ، همسر او و دفتر او تا دو روز پس از مرگ او مطلع نشده بود. پس از زندگی حرفه ای طولانی او ، او در بدهی بود که مرگ او .

زندگی شخصی

کان سه فرزند با سه زن داشتند: همسرش ، استر ، که او در سال 1930 ازدواج کرد و با او یک دختر بود ، سو ان . آن Tyng ، که همکاری او و رابطه شخصی با کان در سال 1945 آغاز شد و که او نیز یک دختر به نام الکساندرا Tyng ، با او بود. و هریت Pattison ، که پسر او بود. هنگامی که Tyng در سال 1953 باردار شد ، برای کاهش رسوایی ، او را به رم، ایتالیا رفت ، برای تولد دختر خود را

اگهی در گذشت کان در نیویورک تایمز

اگهی در گذشت کان در نیویورک تایمز ، نوشته شده توسط پل گلدبرگر ، اشاره تنها استر و دختر خود را توسط خود را به عنوان بازماندگان .

در سال 2003، ناتانیل کان، فرزند خود را با Pattison ، منتشر شد یک فیلم مستند در مورد پدر خود ، با عنوان معمار من :

سفر یک پسر . این فیلم نامزد جایزه اسکار دیدگاه ها و بینش را فراهم می کند به معماری خود را در حالی که کاوش او را شخصا از افرادی که او را می دانستند : خانواده، دوستان، و همکاران . شامل مصاحبه با چنین معاصران معمار مشهور به عنوان Muzharul اسلام، BV دوشی ، فرانک گری ، اد بیکن ، فیلیپ جانسون ، IM جزیره پرنس ادوارد ، و رابرت استرن AM . همچنین این دیدگاه خودی از ترتیبات خانواده های غیر معمول و پیچیده کان را فراهم می کند .

بیوگرافی زندگی

جسی Oser خانه ، Elkins در پارک ، پنسیلوانیا (1940)

لویی کان ، که نام اصلی Itze – Leib ( Leiser – Itze ) Schmuilowsky ( Schmalowski ) بود ، در یک خانواده فقیر یهودی در Pärnu متولد شد ، استونی و دوران کودکی خود را در Kuressaare در جزیره Saaremaa به سر برد. این بود پس از آن بخشی از Livonian استانداری امپراتوری روسیه است. در سن 3 سالگی ، او زغال سنگ در اجاق گاز دیدم و با توجه به زغال سنگ گرفتار شد. او زغال سنگ در صحن خود را، که در آتش گرفتار شده و خشکیده صورت خود قرار داده است . او این زخم برای بقیه عمر خود را انجام شده است.

در سال 1906 ، خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرد به ایالات متحده ، به عنوان آنها می ترسیدند که پدرش می توان به ارتش در طول جنگ روسیه و ژاپن به یاد می آورد . سال تولد او ممکن است به اشتباه در روند مهاجرت ثبت شده است. با توجه به 2003 فیلم مستند پسرش ، خانواده می تواند مداد را ندارند. آنها چوب زغال چوب خود را از شاخه های سوخته ساخته شده است به طوری که لوئیس می تواند پول کمی از نقاشی های کسب درآمد .

بعدها او پول را با نواختن پیانو را به همراه فیلم صامت در سینما به دست آورده است . او یک شهروند در 1914 مه 15 تبدیل شد. پدر او نام خود را به کان در سال 1915 تغییر کرده است.

حرفه ای

یک سنت زیبا ، هنر دقیق ، با تاکید بر طراحی

کان آموزش دیده در دانشگاه پنسیلوانیا در یک سنت زیبا ، هنر دقیق ، با تاکید بر طراحی . پس از اتمام لیسانس خود را از معماری در سال 1924 ، کان به عنوان طراح ارشد در دفتر معماری شهر جان گرامی می دارند کار می کرد. او در طرح برای 1926 صد و پنجاهمین سالگرد نمایشگاه کار کرده است.

در سال 1928 ، کان تور اروپا؛ او به ویژه در شهرستان جداره قرون وسطی از Carcassonne ، فرانسه و قلعه های اسکاتلند ، به جای هر یک از سنگرهای سبک باستانی و یا مدرنیسم علاقه مند بود پس از بازگشت به ایالات در سال 1929 ، کان در دفاتر از پل فیلیپ Cret کار ، منتقد استودیو سابق خود را در دانشگاه پنسیلوانیا ، و پس از آن با Zantzinger ، Borie و Medary در فیلادلفیا .

Berninger گروه پژوهشی معماری

در سال 1932، کان و دومینیک Berningerگروه پژوهشی معماری، که اعضای آن علاقه مند به برنامه های اجتماعی مردمی و زیبایی شناسی جدید از اروپا پیشرو و gardes بودند تاسیس شد. از جمله پروژه های کان در طی این همکاری کار طرح unbuilt برای خانه های عمومی که او به خدمات عمومی، که برخی از پروژه های مشابه در دوران رکود بزرگ پشتیبانی ارائه کرده است.

موسسه سالک لویی کان

در میان از همکاری اولیه کان مهم تر با جورج هاو بود. کان با هاو در اواخر 1930s در پروژه های فیلادلفیا مسکن کار می کرد و دوباره در سال 1940 ، همراه با معمار متولد آلمان، اسکار Stonorov ، برای طراحی مسکن تحولات در بخش های دیگر پنسیلوانیا .

کان را در سبک معماری اش وارد نیست تا زمانی که در دهه پنجاه بود. در ابتدا در نسخه نسبتا ارتدوکس از سبک بین المللی کار ، او حیاتی های اقامت به عنوان معمار در محل اقامت در آکادمی آمریکا در رم در سال 1950 ، که نقطه عطفی در زندگی حرفه ای او را تحت تاثیر قرار گرفت. پس از بازدید از ویرانه های ساختمان های باستانی در ایتالیا، یونان، و مصر ، او یک رویکرد بازگشت بهاصول به تصویب رسید. او را توسعه سبک خود او را به عنوان جنبش های مدرن زودتر تحت تاثیر قرار ، اما ایدئولوژی گاهی اوقات جزمی خود را محدود نشده است.

در سال 1961 او را به عنوان کمک هزینه از بنیاد گراهام مطالعات پیشرفته در هنرهای زیبا دریافت کرد به مطالعه جنبش ترافیک [ در فیلادلفیا و ایجاد یک طرح پیشنهادی برای یک سیستم پل راهاهن .

او این پیشنهاد در یک سخنرانی در سال 1962 در کنفرانس بین المللی طراحی در آسپن، کلرادو داده شده شرح داده شده است :

در مرکز شهر خیابان باید به ساختمان تبدیل شده است. این باید با یک حس حرکت که خیابان های محلی را برای ترافیک غیر محلی مالیات نمی interplayed . باید یک سیستم از باردار که در قفس یا جعبه گذاردن یک منطقه است که می تواند در خیابان های محلی را برای استفاده خود اصلاح وجود داشته باشد ، و باید آن را ساخته شده است تا این پل راهاهن یک طبقه همکف از مغازه ها و منطقه قابل استفاده. یک مدل که من برای بنیاد گراهام بود به تازگی ، و که من به آقای Entenza ارائه شده است، این طرح نشان داد .

تدریس کان در دانشگاه ییل در سال 1947 آغاز شد و در نهایت به نام بود آلبرت F. BEMIS استاد معماری و برنامه ریزی در موسسه تکنولوژی ماساچوست در سال 1956 . کان و سپس به فیلادلفیا بازگشت به تدریس در دانشگاه پنسیلوانیا از سال 1957 تا زمان مرگ او ، تبدیل شدن به پل فیلیپ Cret استاد معماری . او همچنین سخنران مدعو در دانشگاه پرینستون 1961-1967 بود.

لویی کان

متولد 1901 فوریه 20
Kuressaare ، امپراتوری روسیه
درگذشت 1974 مارس 17 ( 73 سال)
شهر نیویورک ، نیویورک ، ایالات متحده آمریکا
ملیت آمریکایی
جوایز AIA مدال طلا
RIBA مدال طلا
ساختمان Jatiyo Sangshad Bhaban
گالری هنر دانشگاه ییل
موسسه سالک
موسسه مدیریت هند ، احمدآباد
فیلیپس اکستر آکادمی کتابخانه
موزه هنر Kimbell
پروژه های مرکز فیلادلفیا ، شهری و مطالعه ترافیک

لوئیس ایزادور کان متولد Itze – Leib Schmuilowsky مارس 5 OS فوریه 20 1901 – 17 مارس 1974

او یک معمار آمریکایی بود ، در فیلادلفیا، پنسیلوانیا ، ایالات متحده آمریکا . پس از کار در ظرفیت های مختلف برای شرکت های چند در فیلادلفیا ، او آتلیه خود را در سال 1935 تاسیس شد. در حالی که ادامه مطب خصوصی خود را، او به عنوان منتقد طراحی و استاد معماری در مدرسه ییل معماری 1947-1957 بوده است.

از سال 1957 تا زمان مرگ او ، او را به عنوان استاد معماری در مدرسه طراحی در دانشگاه پنسیلوانیا بود. کان یک سبک است که به یاد ماندنی و یکپارچه بود ایجاد شده . ساختمان های سنگین خود را وزن خود ، مواد خود را ، و یا راه آنها مونتاژ می شوند را پنهان کنم. آثار لویی کان را به عنوان به یاد ماندنی فراتر از مدرنیسم در نظر گرفته . مشهور برای خود آثار با دقت ساخته شده است، طرح unbuilt تحریک آمیز خود ، و تدریس خود را ، کان یکی از معماران تاثیر گذار ترین در قرن 20 بود. او AIA مدال طلا و RIBA مدال طلا اهدا شد. در زمان مرگ او توسط برخی به عنوان در نظر گرفته شد “معمار قبل از هر چیز زندگی در امریکا “.

لویی کان

لویی در خانواده یهودی متولد شد، نامی که با آن متولد شد و بعد ها در امریکا آن را به لویی کان تغییر داد ، سختی زندگی در استونی و فقر باعث مهاجرت آنها به امریکا شد.

لویی در 5 سالگی به همراه خانواده به امریکا مهاجرت کرد، پدر وی بعدا در امریکا به خدمت ارتش در امد.

لویی بعد از کار در شرکت های مختلف معماری در سال 1935 آتلیه معماری خود رو تاسیس کرد، در کنار تدرس خصوصی و تدریس در مدرسه معماری ییل تا سال 1957، و از آن به بعد تا آخر عمر در دانشگاه پنسیلوانیا در دانشکده معماری مشغول به تدریس بود.

سبک بین المل تندرو یا متعصب سبکی بود که لویی از آن تبعیت می کرد. سبک معماری لویی ، الهام گرفته از معماری گذشته بود در عین اینکه احجام بتنی سنگین او می تواند یکی از بارز ترین شاخصه های معماری های او باشد.

در سال 1974 لویی بر اثر حمله قلبی در دست شویی ایستگاه پنسیلوانیای نیو یورک جان به جان آفرین تسلیم کرد. سه روز ناشناس باقی ماند به خاطر اینکه آدرس منزلش که در پاسپورتش نوشته شده بود را قبل از مرگ خط زده بود و قابل خواندن نبود، در ضمن او از سفر طولانی از بنگلادش برمی گشت و در آن زمان شدیدا مقروض بود

منبع : وبلاگ

منبع : ویکی پدیا انگلیسی

گرداوری سایت جامع پیمانکاران ساختمان

مترجم : فربد حیدری

WhatsApp us