در یک دره روستایی در جنوب ایالت نیویورک مخفی شده است و یک ساختمان غیر توصیفی است که در بین توده های درختان و زمین های چمنزار وحشی واقع شده است و دارای چند مرغ بصورت دامداری آزاد است. از خارج ، هیچ نشانه ای از آنچه در داخل اتفاق می افتد وجود ندارد : این نوع از طراحی و ایجاد این مبلمان دست ساز مدرن شگفت انگیز که از قطعه به قطعه دیگر متفاوت هست ، است.
میز اکریلیک “آرگون”.
طراح مبلمان پیتر هریسون با ترکیب مواد مدرن و تکنیک های نجاری غیر سنتی خودش قطعات تولیدی استثنایی محدودی را تولید می کند که از نوآوری های طراحی خاص خود مانند پایه های آلومینیوم ، کابل های ریخته شده و اجزای بتن برخوردار است.
بوفه گالوی دارای طراحی درب است که از آلومینیوم برای تمرکز حرکت چوب استفاده می کند
میز جلو مبلی آرگون دارای موجی از کابلهای فولاد ضد زنگ مانند در یک پایه است که از یک صفحه شیشه ای پشتیبانی می کند.
میز نپتون در چوب ماهون ، گردو ، سیاه و سفید و افرا موجود است.
با هریسون در نمایشگاه طراحی ملاقات کردیم. ما بلافاصله به سمت کارهای وی ، مخصوصاً میز ها جلب شدیم. این میز ها از قطعات جدیدترین خط تولید وی است که دارای نازک کاری آلومینیوم منحصر به فرد است. ما این امتیاز را داشتیم که از استودیوی هریسون بازدید کنیم ، جایی که کار را مشاهده کردیم و با او در مورد روند کار ، طراحی و چگونگی پیشرفت کار صحبت کردیم.
در این میز از یک براکت گوشه ای آلومینیومی در معرض دید استفاده شده است. منحنی های کابل ها نشان دهنده حرکت و انتقال هستند.
در استودیو نگاه دقیق تری به این میز در یک تخته چوب گرمتر داشتیم.
نیم نگاهی به نازک کاری هنری که هریسون برای خلق این قطعه ایجاد کرده است.
نمای نزدیک از نحوه ظریف بودن کابل ها در کنار میز.
از کجا برای قطعات مبلمان دست ساز خود الهام می گیرید؟
هریسون: قطعات مختلف ریشه های مختلفی دارند. آخرین سری به این دلیل به وجود آمد که مشتری ای در هاوایی از من خواست یک میز طراحی کنم که به راحتی به هاوایی پست شود ، اما نه از طریق سرویس حمل و نقل . مجبور شدم آن را در پرواز با خودم بیاورم ، بنابراین مجبور شدم چیزی را طراحی کنم که طولانی ترین قطعه هنوز در چمدان های استاندارد جا شود . آپارتمان مشتری در یک طبقه بلند با منظره اقیانوس قرار دارد بنابراین باید سبک و دلباز باشد. این منجر به تولید براکت های آلومینیومی شد که تکه های چوب را در خود نگه می دارد. براکت یک جهت کاملاً جدید است و برای من بسیار متفاوت است.
شما یک ایده کوچک دریافت می کنید که شما را به سمت و سو متفاوتی سوق می دهد و سپس آن مماس را دنبال می کنید.
طرح میز کامل شده.
در داخل استودیو چندین قطعه وجود دارد که به وضوح نمونه های اولیه هستند. “قبل از اینکه قطعه ای را بسازم ، یک ماکت در اندازه کامل می سازم. به من این امکان را می دهد که به شیوه ای کاملاً متفاوت ایده پردازی کنم. اگر در طول مسیر با مشکل جدیدی روبرو شوم ، می توانم از یک مواد جدید برای غلبه بر آن استفاده کنم. “
ماکت پایه های میز جدید.
ماکت با قسمت صفحه شیشه در محل.
شما به دلیل تکنیک های منحصر به فرد نجاری معروف هستید. چطور تصمیم گرفتید این روش را دنبال کنید؟
هریسون: در سال 2003-2004 ، من به مبلمان ساختن خود نگاه می کردم و از خودم می پرسیدم چه چیزی من را محدود می کند. من متوجه شدم که چسب است و اگر می توانم آن را بدون چسب انجام دهم ، از نظر تئوری می توانم آن را سریعتر انجام دهم. برای قطعه ها زمان خرابی وجود ندارد و به پایان رساندن کارها راحت تر است … با گذشت زمان ، قطعات پیچیده تر شده اند. نازک کاری بسیار دیوانه وار پیچیده شده است زیرا بسیار متفاوت از تکنیک های سنتی نازک کاری است.
طراح مبلمان چوبی پیتر هریسون منطقه کار و دستگاه
استودیوی هریسون به یک منطقه نجاری و یک دستگاه فروشی تقسیم شده است که هر دو دارای ماشین آلات بزرگ و بازسازی و استفاده مجدد هستند. “من از سال آخر تحصیل در دانشگاه ، قطعات ماشین آلات را خریداری کردم. برای من ، ماشین آلات بیشتر به معنای آزادی خلاقیت هستند. “
هریسون پس از کسب کارشناسی هنر های زیبایی خود از برنامه مبلمان در انستیتوی فناوری روچستر ، شروع به ساخت هنر و مبلمان به صورت تمام وقت کرد ، ابتدا در دره هادسون نیویورک و سپس در استان های خارج از ساراتوگا اسپرینگز.
وی افزود: “من دستگاه های قدیمی را دوست دارم زیرا آنها طراحی خاصی دارند. جدیدترها جعبه ای هستند. گفته شد ، دستگاه ها وسیله ای برای رسیدن به هدف هستند. همچنین دستگاه دست دوم ارزان و خوش ساخت هستند. من سه چهارم ماشین های این اتاق را دوباره ساخته ام. “
در اتاق دستگها های خود ، هریسون مجموعه ای شگفت انگیز از ابزارها را در اختیار دارد که به او امکان می دهد قطعات را با اندازه های بسیار دقیق برش و آسیاب کند. او همچنین دارای یک قطعات باورنکردنی است.
طراح مبلمان استودیوی دستگاه برش پیتر هریسون
یکی از دستگاه هایی که هریسون خریداری و بازسازی کرد ، این میز برش است که وی آن را یک دستگاه بسیار شیرین می نامد. این دستگاه از کارخانه شکلات هرشی بود که در اصل برای برش مواد چاپی مورد استفاده قرار می گرفت. وی ابزار اندازه گیری مبتنی بر پیکا را بر روی دستگاه به ابزار اندازه گیری اینچ تبدیل کرد که برای یک چوب بسیار مفیدتر هستند!
این یکی از کشوهای میکرومتر است که در اندازه های درجه بندی شده ارائه می شود.
چگونه تصمیم می گیرید که یک طراحی جدید چه شکلی داشته باشد؟
هریسون: بیشتر طراحی های جدید من براساس مشخصات است ، جایی که می خواهم تخیل خود را ببرم . من به دنبال مجسمه سازی ، معماری ، اشیا صنعتی و مواد برای الهام گرفتن هستم. گاهی اوقات کمیسیون ها مرا به سمت جدیدی سوق می دهند – به عنوان مثال مشتری هاوایی. بیشتر اوقات قطعات من حول ایده های بهم پیوسته توسعه می یابد و سعی می کنم هنگام جمع شدن ، دچار مشکلات ناگهانی یا از دست دادن ایده نشوم.
هریسون همچنین کارهای هنری بزرگ سفارش داده شده را برای فضاهای عمومی خلق کرده است.
صندلی رداکس هریسون رویکرد او به صندلی زیگ زاگ کلاسیک است ، با استفاده از سری نازک کاری آلومینیوم به روشی کاملاً مشهود.
هریسون با الهام از انبارهای روستایی ، مجموعه ای از اشیا را نیز ساخت که شکل سازه هایی را که در حومه شهر می دید ، بازی می کند.
میز سحابی از 683 کابل فولاد ضد زنگ ساخته شده است.
سحابی در واقع با 683 کابل از جنس استنلس استیل ساخته شده است که در Red Rubber قرار دارند.
کابل های آویزان این قطعه به لاستیک رنگی متصل می شوند.
هریسون همچنین با استفاده از طرح کابل ، همراه با گوشه های بتونی مهندسی شده ، دیوارهای آویز زیادی ایجاد کرده است.
یک نمای نزدیک نصب دقیق را نشان می دهد که طراحی ظریف سیم را ایجاد می کند.
قطعه جدیدتری به نام WS3 دارای طراحی فرم آزادتری است و از نازک کاری گوشه آلومینیومی برخوردار است.
نگاهی دقیق به نازک کاری های بی نظیر.
این قطعه دیواری چرخ واگن دارای سبک دیگری از نازک کاری آلومینیوم است.
این نوع عنصر به قطعه سبک و علاقه می بخشد.
طراح مبلمان چرخ و صندلی پیتر هریسون
قفسه نوشیدنی باروسا دوازده بطری در خود جای می دهد.
نویسنده : حسین عتیقی
کلمات کلیدی : طرح های نجاری جدید ، طرح های نجار پیتر هریسون ، طراح های سبک مبلمان چوبی
مقالات مرتبط با مبلمان چوبی: