محلات و ارسی فرانسه خواهر خوانده می‌شوند

 محلات و ارسی فرانسه خواهر خوانده می‌شوند

محلات و ارسی فرانسه خواهر خوانده می‌شوند

شهر محلات و شهر اُرُسی فرانسه خواهرخوانده می‌شوند.

سید احمد سجادی فرماندار محلات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – با اعلام این خبر اظهار کرد: پروفسور جعفری موسس انجمن ادبیات سعدی در فرانسه با توجه به شباهت‌های موجود بین شهر محلات و شهر اُرُسی فرانسه پیشنهاد خواهرخواندگی این دو شهر را مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه پروفسور جعفری در خصوص این موضوع فعالیت بسیاری کرده است، اما به دلیل ارتباطات محدود و تحریم‌ها در گذشته این امکان میسر نشد، گفت: خوشبختانه در شرایط کنونی مقدمات کار آماده شده است و همکاری و خواهرخواندگی در بحث فرهنگی بین دو شهر ایجاد خواهد شد.

سجادی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر ارسی یک شهر دانشگاهی است و از سوی دیگر شهر محلات با پنج دانشگاه نیز دانشگاهی به شمار می‌رود و از ابتدا محور توسعه شهر براساس دانشگاه بوده است، شباهت موجود می‌تواند مراتب خواهرخواندگی دو شهر را میسر و هموار کند.

وی با اشاره به اینکه شهرهای محلات و ارسی از نظر تاریخی و مبلمان شهری نیز شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند، افزود:

صحبت‌ها و مقدمات کار انجام شده و البته این اتفاق به درخواست شهرداری ارسی انجام گرفته است.

فرماندار محلات اضافه کرد: طبق تصمیمات اخذ شده مقرر شده است که در آذرماه یک تیم فرهنگی با محوریت خانواده‌ها، برنامه‌ای فرهنگی در شهر ارسی ترتیب دهد که در این راستا شهرداری محلات اقدامات لازم را دنبال می‌کند.

وی در خصوص این برنامه فرهنگی گفت: در این برنامه غذاهای ایرانی و جاذبه‌های فرهنگی ایرانی ارائه خواهد شد و از طرفی پروفسور جعفری نیز مباحث ایران‌شناسی را مطرح می‌کند. با توجه به اینکه پروفسور جعفری در فرانسه انجمن ادبیات سعدی را راه‌اندازی کرده است و تلاش‌های بسیاری در عرصه فرهنگی و توسعه و معرفی زبان فارسی داشته است، این برنامه قطعا بازخورد مثبتی به همراه خواهد داشت.

منبع ایسنا گرداوری گروه فن و هنر ایران زمین

WhatsApp us