Lumber / Timber :

لومبر در لغت نامه معانی مختلفی دارد:

  1. به معنی حرکت آهسته و سنگین یک جسم گفته می شود.
  2. به صدای چوب گفته می شود.
  3. تخته چوب.

در بیان تخصصی چوب شناسی و نجاری، معنی Lumber اینگونه است:

 (در گویش انگلیسی در آمریکای شمالی) Lumber به معنی تخته چوب و تیر و تخته بکار می رود. منظور از تخته چوب، چوب پردازش شده است یعنی مرحله ی آماده سازی چوب را طی نموده است. کاربردهای بسیار وسیعی دارد و برای مقاصد ساختاری مورد استفاده قرار می گیرد.

 (در بقیه جهان انگلیسی زبان از قبیل انگلستان و استرالیا) اغلب به جای واژه Lumber از Timber استفاده می شود.

گالری عکس انواع تخته چوب و الوار

مطالب مرتبط با موضوع چوب , تخته و الوار :

  •   4 نوع بهترین چوب مستحکم برای بالابر پله های چوبی
    انتخاب چوب مناسب برای دکوراسیون داخلی می تواند بسیار مشکل باشد . مخصوصاً اگر اینجا در مورد پله صحبت کنیم . دوام و ظاهر کامل به انواع چوبی که برای راه پله و بالابر استفاده می شود ، بستگی دارد .
  •  چه چیزی چوب را زیبا می کند
    تکنسین های چوب از ویژگی های ظاهری برای شناسایی چوب استفاده می کنند . این ها ظاهر و زیبایی متمایزی به تخته می بخشد . بیاموزید که چه چیزی ظاهر چوب را تشکیل می دهد .
  • (iran carpenter) صنایع چوب در ایران
    صنایع چوب و هنر درودگری از فنون کهن و قدیمی است که میتوان بجرات گفت که از زمان بوجود امدن بشر به این صورتی که هست ، او را دربرابر خطرات مختلف حفظ کرده و اکنون به عنوان یک حرفه با صد ها شاخه متفاوت در اکثر محیط زندگی انسان نقش مستقیم دارد .
  • انواع چوب
    هرچه بیشتر در مورد ویژگی های منحصر به فرد چوب و منبع آن بدانید ، بهتر می توانید درجه گرما و زیبایی را که به دکوراسیون روزمره تان می آورد را درک کنید . دکوراسیون ساخته شده از چوب
  • 11 نوع از بهترین چوب ها برای تعویض جلو پنجره
    معرفی انواع چوب ، چوب در کنار بتن و کامپوزیت ، یک ماده تزئینی بیرونی محبوب است . به عنوان مثال ، چوب قرمز و سرو از مواد تزئینی رایج بیرونی در بین صاحبان خانه هایی هستند که به دنبال زیباتر کردن فضای بیرونی خود هستند .
WhatsApp us