7 امکان استفاده از لوازم جانبی

یکی از نکات مهم هنگام انتخاب میز تحریر این است که میز به همراه لوازم جانبی ، برای مطالعه قابل استفاده باشد. از عواملی که در بازدهی مطالعه تاثیر گذار است ، وجود لوازم جانبی برای میز می باشد ؛ لوازم جانبی مانند “تشک میز” که از ایجاد خراش روی میز مطالعه جلوگیری می کند  و “چراغ میز” که حتی در شب نیز امکان مطالعه ، با نور مناسب را برای فرد فراهم می کند.

ما توصیه می کنیم که همیشه یک تشک میز را ، در روی صفحه بالایی میز قرار دهید ؛ تا بتوانید از میز مطالعه برای مدت طولانی و بدون آسیب رساندن به آن ، استفاده کنید.
می توانید برای کودکان از طرح های زیبا و رنگارنگ برای تشک میز استفاده کنید تا کودک ، از رفتن پشت میز و انجام تکالیف خود لذت ببرد ؛ همچنین زمانی که بزرگتر شد ، می توانید آن محافظ را برداشته و با قرار دادن اسناد لازم و موارد مهم روی میز ، جای آن را پر کنید.(برای مثال نقشه جهان نما یا جدول مندلیف و…)

چراغ میز که با نور مناسب از چشمان کودک شما محافظت می کند نیز ، مهم است. تنها روشن کردن یک چراغ ساده فکر خوبی نیست ؛ نوعی از نور پردازی برای چشم شما مناسب است که نور ، تمام صفحه بالایی را به طور یکنواخت روشن کرده و اجازه می دهد تا نور به دست شما برسد و همچنین در خصوص میزان روشنایی هیچ تفاوتی در قسمت های مختلف میز وجود نداشته باشد.
وجود یا عدم وجود چنین مواردی در میز مطالعه ، نکته مهمی در انتخاب آن می باشد.

سه نکته برای استفاده طولانی مدت از میز مطالعه

برخی از نکات برای استفاده طولانی مدت از میز مطالعه وجود دارد .

من در اینجا سه نکته مهم را بیان می کنم ، بنابراین اگر به دنبال خرید میزی برای استفاده طولانی مدت هستید ، لطفاً به ادامه مقاله مراجعه کنید.

1. آیا می توان طرح میز را تغییر داد؟

نکاتی برای انتخاب میز مطالعه
نکاتی برای انتخاب میز مطالعه

با بزرگ شدن کودکان ، مجموعه ای از میز مطالعه که همراه با قفسه کتاب و کشوی واگنی می باشد ، محبوب می شود.
به خصوص اخیراً ، افراد بیشتری هستند که تمایل دارند تمامی دکوراسیون اتاق را با هم ست کنند ؛ انتخاب یک مجموعه تحریر گزینه ایده آلی برای این افراد می باشد.
در این نوع از میز تحریر ، با حرکت آزادانه قفسه کتاب یا واگن می توانید چیدمان اتاق را تغییر دهید ؛ بنابراین می توان از این نوع میز ، مطابق با سلیقه و هدف خود استفاده کنید.
میز مطالعه با طرح قابل تغییر (مجموعه تحریر) بسیار جالب است و می تواند برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد.

2. آیا می توان از میز برای مدت زمان طولانی استفاده کرد

میز مطالعه در جنس های متفاوت
میز مطالعه در جنس های متفاوت

انتخاب دقیق مواد (جنس میز) نیز ، برای استفاده طولانی مدت از میز مطالعه مهم است.
چوب جامد به عنوان ماده قابل استفاده برای مدت طولانی توصیه می شود. (چوب جامد ، همان تخته چوب طبیعی بریده شده از درخت است.) چوب جامد دارای بافت طبیعی بوده و هرچه بیشتر از آن استفاده کنید ، دلپذیرتر و جذاب تر می شود ؛ بنابراین برای استفاده طولانی مدت مناسب است.
با این حال ، چوب جامد به راحتی خراشیده می شود ؛ بنابراین اگر نگران این مسئله هستید ، ممکن است بخواهید میزی را انتخاب کنید که از روکش یا تخته فیبر ساخته شده است.

با دوام ترین ماده برای میز مطالعه مواد ECO است ؛ چوبECO  ماده ای قابل مقایسه با چوب طبیعی است که طرح چوب مستقیماً روی MDF (تخته فیبر با چگالی متوسط) چاپ می شود.(مراجعه شود به قسمت سوم مقاله)
از آنجا که این ماده چوب طبیعی نیست ، در برابر خراش مقاوم بوده و می تواند مدت ها مورد استفاده قرار گیرد و همچنین ماده ای سازگار با محیط زیست می باشد.

3. آیا عملکرد تنظیم ارتفاع وجود دارد

تنظیم ارتفاع میز مطالعه
تنظیم ارتفاع میز مطالعه

برای استفاده طولانی مدت از میز تحریر (حتی در بزرگسالی) ، لازم است ارتفاع صندلی را متناسب با اندام کودکی که سال به سال رشد می کند تنظیم کنید ، تا با ارتفاع میز تعادل داشته باشد.
یک میز یا یک صندلی با ارتفاع قابل تنظیم ، و یک صندلی با زیرپایی انتخاب کنید. اگر تنظیم ارتفاع صندلی مشکل است ، توصیه می شود ارتفاع آن را با کوسن یا بالشتک حجیم تنظیم کنید.

معرفی نمونه ای از میز ها بر اساس هدف استفاده

نمونه از یک میز برای مطالعه زنده

میز تحریر برای مطالعه
میز تحریر برای مطالعه

در تصویر بالا ، میز توصیه شده برای یادگیری زنده را مشاهده می کنید.

برای مطالعه زنده (یادگیری زنده یک سبک مطالعه است که در آن کودکان در اتاق خود درس نمی خوانند ، بلکه از اتاق نشیمن یا اتاق غذاخوری به عنوان یک مکان برای مطالعه استفاده می کنند) ، توصیه می شود یک میز مطالعه از نوع جمع و جور انتخاب کنید که گسترده و نه چندان عمیق باشد.
بهتر است عرض حدود 100 سانتی متر و عمق 50 سانتی متر یا کمتر را به عنوان معیاری برای انتخاب این نوع میز ، در نظر بگیرید.

میزی که در تصویر مشاهده میکنید ، یک طرح جمع و جور و مناسب برای اتاق نشیمن است ؛ مانند میز ناهار خوری طراحی شده و برای مطالعه زنده توصیه می شود.

نمونه از یک میز مطالعه ساده برای استفاده طولانی مدت

میز مطالعه ساده
میز مطالعه ساده

در تصویر بالا میز توصیه شده برای کسانی که می خواهند برای مدت طولانی از میز تحریر خود استفاده کنند را ، مشاهده می کنید.

اگر می خواهید برای مدت طولانی از میز مطالعه استفاده کنید ، پیشنهاد ما استفاده از میز تحریری با طراحی و کارایی بالا است.

برای مثال در تصویر بالا ، میزی را می بینید که یک طراحی ساده داشته و از آن خسته نخواهید شد ؛ همچنین ما برای این منظور میز هایی را به شما پیشنهاد می کنیم که بتوان به راحتی روی آن از رایانه استفاده کرد ؛ البته که ممکن است فضای زیادی ، برای ذخیره سازی نداشته باشند.
در کل ، بهتر است به جای تصمیم گیری با توجه به سلیقه و خواست فعلی کودک خود ، طرحی را انتخاب کنید که برای آینده و استفاده طولانی مدت او نیز مناسب باشد.

لازم به ذکر است که میتوانید با گذشت زمان و احساس نیاز ، قفسه ها و کشوهای متحرک و نصب شونده روی میز را خریداری کرده و به فضای ذخیره سازی میز اضافه کنید.

نمونه از یک میز مطالعه برای مطالعه کنکور

میز مطالعه برای کنکور
میز مطالعه برای کنکور

در تصویر بالا نمونه ای از میز توصیه شده برای مطالعه کنکور را ، مشاهده می کنید.

وقتی نوبت به مطالعه کنکور می رسد ، ما نوعی از میز تحریر با عرض و عمق گسترده را توصیه می کنیم ، میزی که بتوانید کتاب های درسی ، کتاب های مرجع ، فرهنگ لغت ها و غیره را روی صفحه بالایی آن به راحتی پخش کنید.
بهتر است عرض 120سانتی متر و عمق 60 سانتی متر را ، به عنوان راهنمایی برای انتخاب میز مناسب خود ، در نظر بگیرید.
با این ابعاد برای میز می توانید یک رایانه یا دسک تاپ را نیز روی آن نصب کنید ، بنابراین به نظر می رسد که نه تنها برای شرکت در امتحانات و کنکور بلکه در بزرگسالی نیز ، می توانید از آن استفاده کنید ؛ نکته دیگر این که این نوع میز باید ، فضای ذخیره سازی و عملکردی زیادی داشته باشد.

برای مثال میز در تصویر بالا ، دارای چوب ساده و عملکرد های فراوان است که آن را ، برای مطالعه کنکور ایده آل می سازد ؛ صفحه بالایی آن نیز ، قابلیت گسترش عمق تا 8 سانتی متر را داراست.
همچنین ، از آنجا که این میز یک مجموعه تحریری به حساب می آید امکان تغییر طرح آن ، متناسب با سبک زندگی ، وجود دارد ؛ میتوان با جابه جا کردن اجزای متحرک میز ، فضای مناسبی برای کار با رایانه نیز ایجاد کرده و به راحتی حتی در بزرگسالی نیز از آن استفاده کرد.

پایان قسمت چهارم نحوه انتخاب میز مطالعه

گردآورنده : زهرا اکبری

کلمات کلیدی : میز مطالعه ، میز تحریر ، میز چوبی ، میز کار ، لوازم جانبی ، بازدهی مطالعه ، تشک میز ، صفحه محافظ میز ، چراغ میز ، نور مناسب ، صفحه بالایی میز ، تغییر طرح میز ، قفسه کتاب ، قفسه میز ، دکوراسیون اتاق ، قفسه چوبی ، کشوی واگنی ، میز کشودار ، کشوی میز ، مجموعه تحریر ، چیدمان اتاق ، جنس میز ، نوع چوب ، نوع ماده ، چوب جامد ، تخته چوب ، بافت چوب ، چوب روکش ، تخته فیبر ، ماده  ECO ،  MDF ،  تنظیم ارتفاع ، صندلی چوبی ، میز و صندلی ، مطالعه زنده ، یادگیری زنده ، اتاق نشیمن ، اتاق غذا خوری ، میز گسترده ، میز عمیق ، میز ساده ، طرح ساده ، مطالعه کنکور ، میز کنکور ، صفحه قابل گسترش

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us