می خواهید بهترین میز اداری در دفتر خود داشته باشید ؟ در اینجا بهترین الوار هایی که نباید از آنها غافل شوید را به شما معرفی می کنیم .

آه ، میز شما یک قطعه ضروری برای شما خواهد بود خواه در خانه کار کنید ، کارهای اداری انجام دهید ، بازی کنید یا تنها در اینترنت جستجو کنید ، این یک مبلمان است که بیشترین استفاده را در خانه شما دارد .

بنابراین ، برای شما که علاقه مند به کار چوب در خانه و دفترتان هستید ، چرا تلاش خود را در ایجاد یکی از آن ها امتحان نمی کنید ؟ تخته چوب های نامرغوب را فراموش کنید – بیایید چوب های مناسب برای میز های اداری را بشناسیم .

بهترین نوع چوب برای ساخت میز اداری چیست ؟

میز کار شما باید بتواند وزن مناسبی را تحمل کند و همچنین با شکاف یکپارچه در دفتر کار شما ، ظاهر زیبایی را به وجود بیاورد .

ما تمام ملاحظات اساسی را در این مقاله لحاظ کرده ایم : عملکرد فنی ، زیبایی شناسی و کارایی .

خواه کمی بودجه داشته باشید و به دنبال ایجاد یک میز تحریر واقعی باشید ، امیدواریم که گونه های چوبی رویایی خود را در فهرست زیر پیدا کنید .

1 .چوب بلوط برای میز اداری

چوب بلوط برای میز اداری
چوب بلوط برای میز اداری

آیا می دانید میز دفتر بیضی شکل در کاخ سفید از بلوط ساخته شده است ؟ اگر به اندازه کافی برای پوتوس مناسب باشد ، می تواند برای شما نیز به اندازه کافی خوب باشد ! شما نمی توانید با چوب بلوط کار کنید ، کار کردن با این چوب نیاز به تخصص دارد . به دلایل زیادی این چوب یک کلاسیک چند ساله است .

یک ، بلوط سخت و بادوام است ، این امر برای اثاثیه ای که وزن تجهیزات اداری شما را تحمل می کند . کاملاً مهم است . 

دو ، زیباست . چوب بلوط هایی مانند بلوط سفید آمریكایی از چوب خرمای زیبا و كرمِ كم رنگی برخوردار است ، در حالی كه بلوط اروپایی از قهوه ای طلایی تا متوسط ​​درجه یک برخوردار است .

همچنین ، به دلیل خواص عالی پایان بندی ، بلوط را می توان رنگ آمیزی کرد و متناسب با هر طیف از سبک های دفتر کار خانگی آن را به وجود آورد .

سرانجام ، بلوط بسیار عالی کار می کند ، پیچ ، مهره ، اره و همچنین هر محصول دیگری را پذیرا است و ایجاد حساسیت یا رنگ دهی نمی کند که این نکته مهمی برای محبوبیت این چوب است .

از نظر هزینه ، بلوط قیمت متوسطی دارد .

گزینه های ارزان تر ، و الوار های گران قیمت نیز در این دسته بندی وجود دارد ، با قابلیت اطمینان و زیبایی فراوان ، اما هیچ چوبی را نمی توانید با چوب بلوط مقایسه کنید .

2 .  چوب گردو برای میز اداری

چوب گردو برای میز اداری
چوب گردو برای میز اداری

گردو – معروف به دانه های زیبا . رنگ و الگوی این چوب ، رنگ های مایل به قهوه ای و قهوه ای مایل به شکلاتی است که گونه هایی مانند گردوی سیاه آمریکایی را مشخص می کند ، این رنگ می تواند با دکوراسیون براق هماهنگی جالبی داشته باشه .

ظاهر تزئینی برجسته چوب سخت با ویژگی های عملکرد عالی همراه است ، به این معنی که میز کار شما می تواند در یک دوره بسیار طولانی در برابر استفاده زیاد مقاومت کند .

نکته ای که باید بخاطر بسپارید : شکوه و جلوه زیبا و نادر گردو است به این معنا که این چوب بسیار می تواند گران قیمت باشد .

3 .  چوب گیلاس

برای اظهارنظر ، نگاهی به گونه هایی مانند گیلاس آمریکایی بیندازید .گیلاس با بافتی خوب و چوب سفید و قهوه ای مایل به قرمز و گاهی اوقات صورتی خامه ای ، را می توانید در بسیاری از لوازم چوبی اداری مشاهده کنید .

این چوب دارای قابلیت کار بی عیب و نقص دست و ماشین آلات ، و همچنین خواص چسباندن ، میخ زدن ، پیچاندن و پرداخت عالی است .

4 .  چوب های جنگلی آفریقایی

چوب های جنگلی آفریقایی
چوب های جنگلی آفریقایی

آیا دوست دارید قایق رانی کنید ؟نگاهی به برخی از این چوب های سخت ، شیک و منحصر به فرد آفریقایی مانند utile ، iroko ،  sapele یا   zebrano  بیندازید – ایروکو به دلیل ظاهر متمایز و باریک آن نامیده می شود !

تنوع خارق العاده ای از رنگ ها ، دانه ها و بافت های هیجان انگیز در این چوب ها وجود دارد که به شما امکان می دهد یک میز اداری درجه یک را ایجاد کنید .

بیایید با هم مرور کنیم : رنگ های قهوه ای مایل به قرمز و بنفش انتخاب درجه یکی را ایجاد می کند .به نظر بسیاری از افراد بهترین جایگزین چوب ماهون این دسته از چوب ها است .

با توجه به طبیعت کُند رشد ، معمولا در اکثر گونه های چوبی آفریقا ، گیاه utile دارای ماندگاری باورنکردنی است .این گونه ها همچنین دارای خواص چسبندگی عالی و همچنین ماشینکاری مناسب و سهولت در رفع اشکالات ، به خوبی کار می کنند .

5 .  چوب افرا

چوب افرا برای میز کار
چوب افرا برای میز کار

اگر بودجه کمی دارید ،  چوب افرا سختِ آمریکایی گزینه مناسبی برای میز کار است . این ترکیب ، مخلوطی از خواص را دارد – با دوام و همچنین زیبا .

رنگ این چوب ، خرمای سفید خامه ای و رنگ ملایم قهوه ای مایل به صورتی است و می توان این چوب را انتخابی جذاب ، مدرن و مقرون به صرفه در نظر گرفت .

افرا برای کار بسیار چالش برانگیز است .هنگام ماشینکاری این چوب باید دقت شود .

چرا محصول مناسب برای میز اداری چوب است ؟

با نگاهی به بسیاری از الوار های زیبایی که ذکر کردیم ، ممکن است این سوال را داشته باشید که ” چرا الوار ” ؟ چه چیزی در مقایسه با سایر مواد مانند شیشه ، فلز یا چوب ، وسیله شما را خاص می کند ؟ این یک سوال منصفانه است .

خوب ، شما نمی توانید با هیچ چیز زیبایی طبیعی مبلمان چوبی را شکست دهید .

یک دلیل وجود دارد که چوب یک ماده بی انتها است – زیبا به نظر می رسد ، احساس خوبی دارد و عملکرد خارق العاده ای دارد .تقریباً می توانید تضمین کنید که هرگز از مد نمی افتد .

حتی شواهدی وجود دارد که سطوح طبیعی مانند چوب باعث می شود احساس خوبی داشته باشیم ، وضعیت احساسی خود را بهبود ببخشیم ، فشار خون و فشار روانی را کاهش دهیم ، این امر به این دلیل است که بشر جذب ذاتی سطح طبیعی و چیزهایی مانند چوب می شود .

این اثر استرس زا فقط در صورتی که سخت کار می کنید یا ممکن است بخواهید کاغذ بازی های تحریک کننده ای را از بین ببرید ، می تواند یک وسیله خوب برای تان باشد !

پایان بندی یک میز کار

البته ، میز های چوبی مانند یک درخت کهن خوب هستند – آنها با افزایش سن بهتر و جذاب تر می شوند ، و به پاتیناهای زیبا در دانه دست می یابند .

دو دلیل اصلی برای استفاده از روکش ، البته تقویت ظاهر و ایجاد محافظت است .

در اینجا گزینه های پایان بندی وسیله شما وجود دارد تا اطمینان حاصل کنید که میز کار شما برای طولانی ترین زمان ممکن نو می ماند .

 تمییز کردن

 o برای حفظ ظاهر طبیعی تا جایی که ممکن است ، با حفظ ظاهر اصلی ، یک روغن جلا یا لاک شفاف انتخاب کنید .

 • رنگ چوب

 o اگر می خواهید قسمت زیادی از ظاهر اصلی الوار را حفظ کنید مقداری لکه رنگ به آن اضافه کنید ، لکه چوب مناسب را انتخاب کنید .

 o این کار می تواند ظاهر دانه را تقویت کند و همچنین باعث محافظت از آن می شود .

 • نقاشی کنید

 o اگر به تغییر چشمگیر رنگ نیاز دارید تا میز با دکوراسیون دفتر خانه شما متناسب باشد ، استفاده از رنگ می تواند جلوه طبیعی چوب را پنهان کند در حالی که از آن محافظت می کند.

 o گفته شد ، یک لایه نازک ممکن است دانه را بیرون بیاورد    .

نویسنده : ن . پاکزاد

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us