نجاری و شناخت چوب

نجاری

نجاری و درودگری فن و هنر ایران زمین , آموزش ساخت دکوراسیون چوبی لوکس
نجاری باستان مصر

چوبکاری فعالیت یا مهارت ساخت اقلام از چوب است و شامل ساخت کابینت (کابینت مبلمان و مبلمان)، حکاکی چوب، نجاری، و چوبکاری است.

نجاری تهران

تاریخ

نجاری باستان مصر

در کنار قطعات سنگی، خاک رس و حیوانی، چوب یکی از اولین مواد تولید شده توسط انسانهای اولیه بود. تجزیه و تحلیل میکرو ابزار سنگی مورد استفاده توسط نئاندرتال ها نشان می دهد که بسیاری از آنها برای استفاده از چوب استفاده می شود. توسعه تمدن با توجه به توسعه مهارت های فزاینده ای بیشتر در کار این مواد وابسته بود.

کارخانه نجاری در آلمان در سال 1568، تشکیل شد.

در میان یافته های اولیه از ابزارهای چوبی، میله های کار شده از سقوط کلامبو، کلکتون در دریا و لیرینگن هستند. اسبهای اسکینینگن (آلمان) برخی از اولین نمونه های دنده شکار چوبی را ارائه می دهند. ابزار قلمتان برای حکاکی استفاده شد. به عنوان مثال، از زمان نوسنگی، خطوط چوبی حکاکی شده، از  فرهنگ خطی سفال در کاکوفن و اتیرا شناخته شده است.

نمونه هایی از حکاکی چوب سن از برنز شامل تنه درختان به تابوت های شمال آلمان و دانمارک و صندلی های تاشو چوبی کار می کنند. محل بچ های باخ در آلمان نمونه های خوبی از مجسمه های حیوانات چوبی را از بت های قدیم آهن بدست آورده است. از پناهگاه در سین در فرانسه شناخته شده است.

مصر باستان

شواهد قابل توجهی از پیشرفت در زمینه نجاری در مصر باستان وجود دارد. نوشیدنی در بسیاری از نقاشی های باقیمانده مصری باقیمانده دیده شده است و شمار قابل توجهی از مبلمان مصری مصری (مانند مدفوع، صندلی، میز، تخت، سینه) حفظ شده است. مجموعه ای از این مصنوعات و تابوت های داخلی موجود در مقبره نیز از چوب ساخته شده است. فلز مورد استفاده مصریان برای ابزارهای نجاری در اصل مس و در نهایت، پس از 2000 سال قبل از میلاد، برنز به عنوان سنگ آهن، بسیار ناشناخته بود.

ابزارهای  معمولی مورد استفاده شامل محورها، سوزنها، مته ها، کشش اره ها است.  این مفاصل با استفاده از گیره ها، رول ها و چرم یا بند ناف تقویت شدند. فقط در دوران پادشاهی جدید] مصری های باستانی هنر هنرهای تزیینی را اختراع کرده و برای اتمام رنگ ها را استفاده می کنند، هرچند ترکیب این لاک ناشناخته است. هرچند از گونه های مختلف بومی استفاده شده است، همانطور که چوب از ساکومور محلی و درختان تاماریس استفاده می شود، جنگل زدایی در دره نیل منجر به واردات چوب، به ویژه سدر، اما همچنین چوب کاج  ،   و بلوط استفاده شده است.

رم باستان

نجاری برای رومیان ضروری بود. گاهی اوقات تنها مواد برای ساختمان ها، حمل و نقل، ابزار و لوازم خانگی بود. همچنین لوله ها، رنگ ها، مواد ضد آب و انرژی برای گرما تهیه شد. اگرچه بیشتر نمونه هایی از چوبکاری رومی از دست داده است. رکورد ادبی اکثر دانش معاصر را حفظ کرده است. ویتوروویوس یک فصل کامل از هنرپیشه خود را به چوب متصل می کند و بسیاری از جزئیات را حفظ می کند. پلین، در حالی که یک گیاه شناس، شش کتاب تاریخ طبیعی خود را به درختان و گیاهان چوبی اختصاص داده است اطلاعاتی در مورد درختان و استفاده از آنها در دست داشته است

با پیشرفت تکنولوژی مدرن و نیازهای صنعت، چوب کاری به عنوان یک زمینه تغییر کرده است.

به عنوان مثال، توسعه کامپيوترهاي کاسی ان سی باعث شده است که ما بتوانيم محصولات را به صورت جامع توليد و بازتوليد محصولات با سرمايه کمتر و اغلب طراحي کنيم که از قبل طراحي شده است. روترهای سی ان سی می توانند شکل های پیچیده و بسیار دقیق ، برای ایجاد علائم یا هنر برسانند. ابزارهای  قابل شارژ سریع ایجاد بسیاری از پروژه ها و نیاز به قدرت بدنی کمتری نسبت به گذشته دارند، با این حال، چوبکاری خوب و حرفه ای باقی مانده است، که توسط بسیاری از صنایع دستی ادامه دارد. تقاضا برای کار دستی مانند مبلمان و هنر همچنان ادامه دارد، با این حال با نرخ و هزینه تولید، هزینه مصرف کنندگان بسیار بالاتر است.

مواد

از لحاظ تاریخی، کارگران چوب بر روی جنگل های بومی خود در منطقه متکی بودند، تا زمانی که نوآوری های حمل و نقل و تجارت چوب های عجیب و غریب بیشتری برای هنرمندان فراهم می کردند. جنگل ها به طور معمول به سه نوع اساسی طبقه بندی می شوند: جنگل های معمولی با دانه های تنگ و مشتق از درختان پهن برگ، چوب نرم از درختان مخروطی و مواد ساختمانی مانند تخته سه لایه ام دی اف

چوب های نرم که به صورت گیاه شناسی به نام سپهرنشانه ها شناخته می شوند، با برگ های سالادی برگ های خود را سالانه با تغییرات درجه حرارت تغییر می دهند.  درختانی که به عنوان گیاه شناسی شناخته می شوند شناخته می شوند، که مخروطی هستند.

چوب نرم بیشتر در مناطق جهان با درجه حرارت پایین تر یافت می شود و معمولا کمتر با دوام، وزن سبک تر و آسیب پذیرتر نسبت به آفات و حملات قارچی نسبت به جنگل های سخت است. آنها به طور معمول یک رنگ پهن تر و یک دانه باز تر از چوب  دارند، که به گرایش چوب  بریده شده می انجامد تا خشک شود.  چوب سخت معمولا دارای چگالی پایین، می باشد که می تواند قدرت خود را به خطر بیندازد.  با این حال، تراکم می تواند در هر دو چوب نرم و چوب سخت متفاوت باشد، با توجه به ارقام جغرافیایی و نرخ رشد آن باشد. با این حال، تراکم پایین تر از چوب نرم نیز اجازه می دهد تا قدرت بیشتری با وزن سبک تر داشته باشد. در ایالات متحده، چوب نرم معمولا ارزان تر و راحت تر و در دسترس است.

به دو دسته طبقه متوسط، طبقه متوسط ​​چوب های سخت  بسته به مبداء آنها      معطر در مناطق بین مناطق گرمسیری و قطب ها یافت می شوند و علاقه مندان به استفاده از چوب را برای جذابیت زیبایی شناختی و منابع پایدار به کار می گیرند.  جنگل های گرمسیری در کمربند استوایی، از جمله آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی یافت می شوند. چوب  های سخت چوب تراکم بالاتری دارند که در نتیجه رشد سریع تر رشد می کنند و در هنگام خشک شدن پایدار تر است. به عنوان یک نتیجه از تراکم بالا، جنگل های چوبی معمولا سنگین تر از چوب نرم، اما همچنین می تواند شکننده تر است. در حالی که تعداد فراوانی از گونه های چوب جنگلی وجود دارد، تنها 200 مورد به اندازه کافی رایج و قابل انعطاف برای استفاده در صنایع چوبی هستند.  جنگل های سخت دارای ویژگی های متنوعی هستند و آسان ساختن چوب سخت برای تقریبا هر هدف مناسب است اما به دلیل قدرت و انعطاف پذیری آنها برای پوسیدگی و فرسایش مناسب است برای استفاده در فضای باز مناسب است.  رنگ آمیختن چوب های سخت از نور تا بسیار تاریک است، و این امر به ویژه برای مقاصد زیبایی شناسی بسیار متنوع است. با این حال، به دلیل چوب های سخت تر، آنها معمولا سخت تر از چوب های نرم کار می کنند. آنها نیز در ایالات متحده سخت تر هستند و در نتیجه گران تر هستند.

به طور معمول مبلمان از قبیل میز و صندلی با استفاده از جامد از چوب های سخت به علت قدرت و مقاومت در برابر انحراف ساخته شده است.  علاوه بر این، آنها همچنین دارای تنوع بیشتری از الگوهای دانه و رنگ هستند و به پایان می رسد بهتر است که اجازه می دهد تا کارگر چوب به انجام بسیاری از آزادی هنری بکار برد. چوب سخت را می توان با پاکیزه تر برداشت و مانده های کمتری بر روی تیغه های برقی و دیگر ابزارهای چوبی بجا گذاشت و جمع کرد.  سازندگان کابینت  از استفاده از تخته سه لایه و دیگر محصولات تولیدی انسان استفاده می کنند.

برخی از مبلمان مانند صندلی شامل نجاری سبز، شکل دادن به چوب در حالی که حاوی رطوبت طبیعی خود قبل از خشک شدن.

جنگل نرم معمولی که برای مبلمان استفاده می شود

سدر

قوی، چوب نرم آروماتیک است که قادر به پایدار عناصر در فضای باز است، که شایع ترین آن سدر قرمز غرب است. سدر غرب می تواند در محیط های مرطوب بدون تحمل به پوسیدگی، و در نتیجه معمولا برای پروژه های در فضای باز مانند پاسیو، مبلمان در فضای باز و ساختمان های بیرونی بکار رود. این چوب را می توان در اکثر مراکز خانگی یافت شود

​​صنوبر

درباره دخت صنوبر , تبریزی , چوب سپیدار
درباره دخت صنوبر , تبریزی , چوب سپیدار

همچنین به نام داگلاسفیر (صنوبر داگلاس) شناخته می شود، در مراکز محلی بسیار ارزان و رایج است. این دارای یک مشخصه مستطیلی، دانه ای است که دارای رنگ قرمز قهوه ای است. با این حال، الگوی دانه آن نسبتا ساده است و به خوبی لکه نمی کند، بنابراین وقتی که محصول نهایی رنگ آمیزی می شود، معمولا یخ استفاده می شود. در حالی که معمولا این چوب نرم نیز مناسب برای مبلمان و همچنین ساهتو ساز استفاده میشود

چوب های سخت مورد استفاده برای مبلمان

درخت زبان گنجشک

این چوب جنگلی برای کار نسبتا آسان است برای کار و لکه های خوب بکار میرود اما رنگ سفید آن تا قهوه ای روشن با یک دانه مستقل بصری جذاب به خودی خود است. با این حال، این بسیار بیشتر از سایر جنگل های معمول یافت می شود و در مرکز خانه محلی یافت نخواهد شد.

توس

این که درختچه زرد یا سفید، این چوبی پایدار و آسان برای کار است. با وجود این، توسکا هنگام رنگ آمیزی مستعد ابتلا به لکه بینی است، بنابراین ممکن است بهترین محصولات را ارائه دهد. توسکا به راحتی در بسیاری از مراکز خانگی یافت می شود و چوب سختی نسبتا ارزان است.

گیلاس

گیلاس بسیار محبوب و راحت کار می کند و برای رنگ قرمز مایل به قهوه ای آن و همچنین رنگ آمیزی و به پایان رساندن آن نیاز دارد. گیلاس به احتمال زیاد در مرکز خانه محلی نخواهد بود، وبسیار گران میباشد این چوب سخت چوب بسیار رایج برای مبلمان است و مقاوم در برابر سایش و سایش طبیعی است وبهتر برای مصارف میباشد.

ماهون

چوب سخت، چوب ماهون دارای علامت  قرمز مایل به قهوه ای به رنگ قرمز عمیق  است و به عنوان “یکی از چوب های بزرگ مبلمان شناخته شده است.” با این حال، ماهون که به طور معمول در جنگل های پایدار رشد نمی کند، و به همین ترتیب قیمت های شیب دار در مزارع انبار محلی است.

بلوط

با دو نوع، قرمز و سفید، بلوط شناخته شده است که آسان به کار  و نسبتا قوی است. با این حال، سازندگان مبلمان اغلب بلوط سفید را بر روی بلوط قرمز برای شکل جذاب و مقاوم در برابر رطوبت انتخاب می کند. بسته به نوع مورد نیاز، بلوط احتمالا می تواند در یک مرکز خانه محلی و یا یک چوبگاه برای کمی ارزان تر از سایر جنگل های سخت یافت می شود.

در حالی که اغلب رنگ های سبک تر، افرا نیز می تواند لکه ها را رنگ کرده و به خوبی رنگ کند.

عوامل در انتخاب مواد

برای تعیین نوع چوب برای استفاده از یک پروژه، عوامل متعددی وجود دارد. یکی از مهم ترین قابلیت کار چوب است: نحوه پاسخ دادن به آن هنگام کار با دست یا ابزار، کیفیت دانه و چگونگی پاسخ به چسبندگی و پایان دادن به آن است. هنگامی که کارایی چوب بالا است، آن را در هنگام برش مقاومت کمتری ارائه می دهد و اثر ناپایدار بر روی ابزار کاهش می یابد.چوب بسیار کارآمد آسان تر برای دستکاری در فرم های مورد نظر است. اگر دانه چوب مستقیم و حتی مناسب باشد، ایجاد مفاصل چسبدار قوی و با دوام بسیار آسان تر خواهد بود. علاوه بر این، آن را به حفاظت از چوب از تقسیم زمانی که میخ یا پیچ خورده کمک خواهد کرد. دانه های درشت نیاز به یک پروسه طولانی برای پر کردن و مالیدن دانه ها برای تولید یک نتیجه صاف دارد.

یکی دیگر از عوامل مهم در نظر گرفتن دوام چوب، به ویژه در مورد رطوبت است. اگر پروژه به پایان رسید در معرض رطوبت (مثلا پروژه های در فضای باز) یا رطوبت بالا یا تراکم (به عنوان مثال در آشپزخانه و حمام) باشد، بنابراین چوب برای جلوگیری از پوسیدگی باید بسیار با دوام باشد.

به دلیل ویژگی های روغنی آنها، بسیاری از چوب های گرمسیری مانند ساحلی و ماهون برای چنین کاربردی محبوب هستند.

آلدوس    Aln us glutinosa)

باسوود Tilia americana)

ابی Triplochiton scleroxylon)

کاج (پینوس)

سدر غرب Thuja plicata)

جنگل بسیار بادوام

تیک Tectona grandis)

آهن Milicia excelsa)

جره (اکالیپتوس حاشیه)

شاه بلوط Castanea)

بلوط Quercus)

سدر (توسا)

چوب برای حک کردن استفاده می شود

در حالی که بسیاری از جنگل ها می توانند برای حکاکی استفاده شوند، برخی از موارد قابل قبول، از جمله  باسوود، باترنات، گردو سیاه و بلوط وجود دارد. از آنجایی که تقریبا هیچ دانه ای ندارد و بطور قابل توجهی نرم است، باسوود مخصوصا در ماشین هااستفاده می شود. این در بسیاری از ابزارهای کم هزینه مانند گیتار و باس الکتریکی استفاده می شود. آسپن  نرم است، گرچه کمی سخت تر از ان و به آسانی قابل دسترس و ارزان می باشد. باترنان رنگی عمیق تر از باسوود و آسپن دارد و دارای دانه ای زیبا است که به راحتی می تواند حکاکی شود و به همین ترتیب برای مبتدیان دوستانه باشد. این نیز مناسب مبلمان است.  در حالی که گرانتر است که باسوود، آسپن و باترنات سیاه انتخاب محبوب برای رنگ غنی و دانه آن است.  در نهایت، بلوط یک چوب قوی، محکم و متنوع برای حکاکی با یک دانه مشخص است. این نیز یک چوب محبوب برای ساخت مبلمان است.

قابل توجه سازندگان چوب و همچنین ببینید: فهرست مبلمان

طراحان

الوار آلتو

نورم آبرام

جان بوسون

فرانک  کامینگز

هنینگ انگلسن

وارتون اشیریک

تاد کریست

الکساندر

گرتا هاپکینسون

جیمز کرونوف

مارک

سالک

توماس مک دونالد

جان اکبرسی

سام مالوف

دیوید جی مارکس

جورج ناکاسیما

جره اسگود

آلن پترز

ماتياس پليسنيگ

آندره ژاکوب روبو

پل فروشندگان

اورت سودگرن

هنری اوستلسلی

روی اندرسیل

ماتیاس وندل

همچنین نگاه کنید

ساخت قایق

ساخت کابینت

نجاری

سخت شدن آتش

واژه نامه شرایط نجاری

نجاری سبز

تاریخ ساخت و ساز

تاریخ کاج چوب

نجاری ژاپنی

هنر لات

لوتیر

کار میل

ماریوت

جواهرات

گودال اره

چرخش بخش

صلوید، یک سیستم آموزش مبتنی بر صنایع دستی

کلیسای پاسیو

مبلمان استودیو

پارچه کتانی

قاب چوبی

پیچ

کنده کاری چوب

چسب چوب

درخت چوب

چوب زدن

کارخانه نجاری

کارخانه نجاری ,کارگاه نجاری در تهران , کارگاه آموزش نجاری , کارگاه نجاری خانگی , نجاری در خانه , کلاس آموزش نجاری , آموزشگاه نجاری در تهران , راه اندازی کارگاه نجاری ؛ آموزشگاه نجاری در تهران

نجاری و درودگری , صنایع چوب , هنر های چوبی نجاری باستان مصر

WhatsApp us