آشنایی با انواع نیمکت های خانگی

در واقع هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید مبلمان فضای باز را نمی توان در داخل خانه یا برعکس استفاده کرد اما قطعاً چیزی در طراحی این قطعات مبلمان و نیمکت های خانگی وجود دارد که آنها را خاص می کند.

در واقع این یک مجموعه کامل از ویژگی های منحصر به فرد است که به این تمایز کمک می کند و این نیمکت های فضای باز ما را به دنیای زیبایی مجسمه ای و اشکال نفیس خوشامد می گویند. هر یک از طرح ها به روشی جدید و ابتکاری برجسته می شوند.

این نیمکت بیرونی نگرانی درمورد چنین قطعات مبلمانی را از بین می برد. منحنی های سطح آن طبق حالت منحنی های بدن تغییر پیدا می کند . این کار را در حالی انجام می دهد که سطح آن را محکم و با دوام نگه می دارد. این نیمکت با استفاده از چوب سخت و محکم ساخته شده و صندلی آن از یک سری برش های نازک ساخته شده است که به طور یکپارچه حرکت می کند تا کاربر را در خود جای دهد.

نیمکت های خانگی و بیرونی
نیمکت های خانگی و بیرونی

این مجموعه از نیمکت های مجسمه ای است که برای یک دفتر در پکن طراحی شده بود. آنها دارای اشکال آلی و مایع هستند و از چندین برش نازک چوب ساخته شده اند که به نظر می رسد ردیف های دومینو مانند تشکیل می دهند. تصور این نیمکت ها در یک تراس یا پاسیوی بزرگ معاصر ، با یک منظره خیره کننده در پشت آنها ، بسیار زیبا خواهد بود.

نیمکت DNA طراحی شده توسط لئوناردو روسانو (طراحی واقعی) به نظر می رسد یک روبان ظریف در حال باز شدن است. شکل آن در واقع از شاخه زیست شناسی الهام گرفته شده و از یک تکه تخته سه لا منحنی ساخته شده است. این یک سری صندلی های جداگانه ایجاد می کند و می تواند به دلخواه چرخانده شود. این نیمکت مخصوص فضاهای عمومی است و در چندین گزینه رنگی از جمله سفید ، چوب روشن و ترکیبی از سیاه و قرمز ارائه می شود.

نیمکت های خانگی عجیب
نیمکت های خانگی عجیب

طبیعت یکی از منابع بزرگ الهام بخش برای مبلمان است. نمونه زیبای دیگر نیمکت فضای باز است که توسط الودی استفان طراحی شده است. این قطعه ای است با الهام از دولومیت ها در ایتالیا. این نیمکت دارای یک سطح چوب سخت است که پایه هایی بشکل کوه از آن عبور می کنند. کوه ها در واقع بیشتر به اهرام شباهت دارند اگرچه این رنگ الهام واقعی از طراحی آنها است.

نیمکت های خانگی و فضای باز
نیمکت های خانگی و فضای باز

بسیار آسان است که ببینید چرا این مبلمان در فضای باز نیمکت مداد نامگذاری شده است . سطح نیمکت با استفاده از 1600 مداد پوشیده شده است که در یک حالت عمودی قرار می گیرند ، در حالی که پاک کنهای صورتی عجیب و غریب آنها در بالا است. هر یک از مدادها را می توان برای استفاده برداشته و سپس در جای خود قرار داد. این ایده قطعاً غیرمعمول و مبتکرانه است.

نیمکت های خانگی مداد شکل
نیمکت های خانگی مداد شکل

این نیمکت طراحی شده ، موج سبک نام دارد ، به لطف فرم مجسمه سازی و نورپردازی تعبیه شده ، در شب یا روز برجسته است. نیمکت به شکل L است و دارای یک سطح موج دار است که از بلوک های چوبی ساخته شده و رنگ های روشن شکاف های بین آنها را مشخص می کند. در شب ، این شکاف ها روشن می شود که ساخت منحصر به فرد نیمکت را آشکار می کند.

نیمکت های خانگی موج سبک
نیمکت های خانگی موج سبک

اساساً هر مبلمان اگر به نوعی محل ذخیره سازی را نیز در اختیار شما قرار دهد ، می تواند بهتر باشد. به عنوان مثال یک نیمکت در فضای باز می تواند محل هایی مانند مجلات و روزنامه ها ، بطری های آب و سایر وسایل کوچک را فراهم کند. این دقیقاً همان کاری است که این نیمکت انجام می دهد. طراحی آن برای ترکیب نشیمن و ذخیره سازی بهینه شده است ، و دارای یک ساختار پشتیبانی با فرم دندانه دار است.

نیمکت های خانگی برای مجلات
نیمکت های خانگی برای مجلات

نیمکت مولتا ، همانطور که مشاهده می کنید ، یک گیره لباس عظیم است. این ساخته میشلا و پائولو بالدساری است و از چوب سرو ساخته شده است. هم به عنوان یک مبلمان و هم به عنوان مجسمه تزئیناتی عمل می کند و می توان از آن در محیط های داخلی و خارجی استفاده کرد. این یکی از ساده ترین و هوشمندانه ترین طرح هایی است که تاکنون با آن روبرو شده ایم.

نیمکت های خانگی مولتا
نیمکت های خانگی مولتا

نکته واقعاً مبتکرانه در مورد این نیمکت این واقعیت است که می توان اندازه آن را دو برابر کرد تا در صورت نیاز افراد بیشتری را در خود جای دهد. این امر به ویژه در فضاهای کوچک مفید است. نیمکت وقتی به شکل جمع و جور است ، دو نفره است. و شما می توانید آن را با سه گزینه رنگی پیدا کنید.

نیمکت های خانگی چوبی
نیمکت های خانگی چوبی

این نیمکت که برای استفاده در محیط داخلی و فضای داخلی مناسب است ، از ساختاری فوق العاده با فرم مایع و ارگانیک برخوردار است. توسط رون آراد طراحی شده و از پلی اتیلن با چرخش ساخته شده است. می تواند تا 10 نفر را در خود جای دهد بنابراین فریب ظاهر ظریف و مجسمه ای آن را نخورید . جزئیات جالب دیگر رنگ زنگ زده آن است که ظاهری تقریباً بدوی اما بسیار شیک به آن می بخشد.

نیمکت های خانگی و فضای باز
نیمکت های خانگی و فضای باز

نیمکت درخت افتاده خلق بنجامین گریندورج است. نامی که به آن داده شد در واقع بسیار گویا است. نیمکت از یک درخت بلوط واقعی ساخته شده است که با دقت تراشیده شده و به مبلمان منحصر به فردی تبدیل شده است که در اینجا می بینید. یک تخته شیشه ساده به عنوان تکیه گاه طرف تنه درخت اضافه شد. شیشه شفاف به منظور جلوگیری از سرقت کانون از نیمکت واقعی و شاخه های مجسمه سازی آن انتخاب شده است.

نیمکت های خانگی درخت
نیمکت های خانگی درخت

طبیعت همچنین طراحی این نیمکت را نیز بر عهده گرفته است. این قطعه نیمکن شماره یک نامیده می شود ، بخشی از تنه درخت را به عنوان جای نشستن خود به نمایش می گذارد. فرم منحصر به فرد و شکل ظاهری و رنگ آن از نقاط کانونی طراحی هستند. صندلی توسط یک قاب فولادی براق و سفید رنگ پشتیبانی می شود. این نیمکت از درختان افتاده استفاده می کند و نمونه ای از چگونگی ادغام مواد زائد در محصولات خارق العاده است.

نیمکت های خانگی تنه درخت
نیمکت های خانگی تنه درخت

منحصر به فرد بودن چوب به دست آمده از تنه درختان نیز خاص بودن نیمکت طراحی شده توسط آلکارول است. این نیمکت در واقع از چوب محصور شده با رزین ساخته شده است و این استراتژی طراحی باعث می شود تا مواد به شکلی شگفت انگیز و هنری حفظ و به نمایش گذاشته شوند. بخش های بلوط از قطب های کانال ونیز آمده و آنها را به سه قسمت تقسیم می کنند تا قسمت بالایی نیمکت را تشکیل دهند.

نیمکت های خانگی درخت بلوط
نیمکت های خانگی درخت بلوط

این مجموعه از نیمکت ها و میزهای فضای باز پس از طرحی که معمار ماکوتو فوکودا برای اسکوفت ایجاد کرده است. برخلاف سنگین بودن بتن ، نیمکتها و میز دارای فرمهای بسیار باریک و براق هستند که به آنها امکان می دهد سبک و ظریف به نظر برسند. در یک انتهای منحنی قرار بگیرید و سپس خم شوید تا قطعه ای متقارن ایجاد شود.

نویسنده: حسین عتیقی

کلمات کلیدی : نیمکت های چوبی خانگی ، نیمکت های چوبی فضای باز

مقالات مرتب با موضوع نیمکت چوبی :

WhatsApp us