نحوه مراقبت از محصولات پارچه ای

  • از جارو برقی برای پاک کردن گرد و غبار روی پارچه استفاده کنید ؛ یا به طور منظم روی آن را با یک برس نرم براش بکشید.
  • اگر نوشیدنی یا غذای شما باعث کثیف شدن پارچه شده است ، آن را با مواد شوینده خنثی که با آب داغ رقیق شده تمیز کنید ، سپس مواد شوینده را با فشار یک حوله مرطوب به آب ، پاک کرده و پس از آن موضع را خشک نمایید (به این معنی که رطوبت آن را به آرامی با یک پارچه جاذب آب ، بگیرید).
  • ما توصیه می کنیم برای محافظت و از بین بردن آلودگی های پارچه ، از کیت نگهداری توصیه شده استفاده کنید.
  • برای وسایل پارچه ای که امکان خشکشویی دارند ، حتماً از قبل ، از شخصی که قرار است کار خشکشویی را انجام دهد بخواهید که به جای آویزان کردن آن ، پارچه را به صورت صفحه ای خشک کند (خشک کردن مسطح) تا از شکل گرفتن پارچه و از بین رفتن فرم آن جلوگیری شود. 
  • برای روکش های پارچه ای قابل شستشو ، توصیه می کنیم از توری لباسشویی (کیسه‌هایی که معمولا از جنس توری هستند و برای تفکیک لباس‌ها و شستن آنها در ماشین لباسشویی استفاده می‌شود) استفاده کنید ؛ حتی اگر روی برچسب اطلاعات پارچه ، این نوع شست و شو ذکر نشده باشد و نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ، برای شست و شوی پارچه در توری لباسشویی ، حتما زیپ توری را ببندید.
  • همچنین ، شستشو وسایل پارچه ای زیپ دار با زیپ باز ، باعث آسیب به زیپ آن شده یا باعث ایچاد پارگی و زدگی در پارچه می شود.
  • لطفا حواستان به محصولاتی که دارای چسب ولکرو (اتصال دهنده قلاب-حلقه) می باشند نیز ، باشد.
  • در مدت استفاده از کوسن زیرین مبل و کوسن پشت مبل ، ماهیانه یکبار زیپ آن را باز کنید ، آن را در سایه خشک کرده و با دو دست به آرامی به آن ضربه بزنید تا شکل بگیرد. لطفاً در زمان باز و بسته کردن زیپ کوسن ، مراقب آن باشید.
  • اگر مدت زمان طولانی از مکان خاصی استفاده می کنید و در قسمت خاصی از مبلمان می نشینید ، باید بدانید آن قسمت از مبلمان چوبی به شدت فرسوده می شود ؛ بنابراین توصیه می شود ، جای نشستن را به طور منظم عوض کرده در غیر این صورت ، مبلمان را جا به جا کنید.

نحوه مراقبت از وسایل منزل و تشک ها

  • برای جلوگیری از تغییر شکل موضعی تشک (خوابیدگی ، جمع شدگی و …) ، باید آن را سالیانه 3-4 بار  پشت و رو کنید (وارونه). با این حال ، توجه داشته باشید که برخی از تشک های خمیده و تشک های یک طرفه ، قابل پشت و رو کردن نیستند.

پایان قسمت پنجم و آخر

گردآورنده: زهرا اکبری

کلمات کلیدی : وسایل منزل ، مبلمان ، محصولات پارچه ای ، نشیمن پارچه ای صندلی ، کوسن پارچه ای صندلی ، صندلی پارچه ای ، آلودگی پارچه ، کوسن پشت صندلی ، کوسن زیرین صندلی ، اصول شستن پارچه ، روکش پارچه ای قابل شست و شو ، توری لباشویی ، لباس های پارچه ای ، پرده پارچه ای ، رو تختی پارچه ای ، عروسک پارچه ای ، رو فرشی پارچه ای ، فرسودگی پارچه ، تشک ، تغییر شکل تشک ، خوابیدن تشک ، فرسوده شدن تشک ، تشک های یک طرفه ، تشک های خمیده ، چسب ولکرو ، چسبک

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us