خانه » Blog » صنایع چوب » چوب » انواع چوب » چوب چهار تراش » نکات مهمی که فروشندگان چوب چهار تراش به شما نخواهند گفت !

اسرار چوب های چهار تراش

در تهران بازار چوب ایران افراد بسیاری به تولید چوب های چهار تراش مبادرت دارند . اکثر این افراد چوب , تخته و الوار را از بازرگانان تهیه می کنند و آن را در کارخانه خود یا کارگاه هایی که خدمات برش دارند برش می‌دهند و بسته بندی و جهت فروش در نمایشگاه خود قرار می‌دهند.

چوب چهارتراش کاج روسی
چوب 2*3 سانت چهار تراش کاج روسی

نکات مهم و قابل توجه درباره ابعاد

ابعاد اسمی یک چهار تراش با ابعاد واقعی آن متفاوت است .مثلا چوب 2*3 نازک 17*27 میلیمتر است که این نیز حدودی است و می‌تواند بین یک الی 2 میلیمتر نوسان داشته باشد.

چوب چهار تراش کاج و راش

نکات مهم و قابل توجه درباره کیفیت چوب

چوب ها دارای گرید های مختلفی هستند و از درجه یک تا چوب درجه 3 دو نم روسی برای چهار تراش ها برش داده می شوند . لازم است از فروشنده بخواهید درجه و کیفیت چوب را مشخص کند . مثلا بخواهید گره های یک تخته 3 متری را از نظر اندازه و تعداد را به شما گزارش دهند .

تخته چوب کاج روسی , چوب چهار تراش کاج روسی
تخته چوب کاج روسی , چوب چهار تراش کاج روسی

نکات مهم و قابل توجه درباره برش چوب ها

برش یک چوب چهار تراش باید دقیق و تمیز باشد . زاویه ها باید گونیا یا همان درجه باشد .

نکات مهم و قابل توجه درباره قیمت چوب چهار تراش

قیمت یک چوب چهار تراش ابتدا به ابعاد و نوع چوب و نحوه برش یا ابزار های آن بستگی دارد

نکات مهم و قابل توجه درباره بسته بندی چوب های چهار تراش

بسته بندی ها خیلی ساده هستند و به توعی اصلا بسته بندی محسوب نمی شوند . برای داشتن بسته بندی باید از فروشنده آن را درخواست کنید . بخصوص اگر در مسیر طولانی قرار است چوب ها حمل شوند باید بسته بندی با نایلون حباب‌دار انجام شود .

همه چیز درباره چوب چهار تراش

چوب چهار تراش کاج روسی
چوب چهار تراش کاج روسی , 6*4 سانت چوب روس

نکات مهم درباره کاربرد انواع چوب

مثلا شما میگویید من چوب 2*3*300 سانت میخواهم , علاوه بر اینکه باید به ابعاد آن توجه داشته باشید باید از فروشنده بخواهید که به شما توضیح دهد که آیا این چوب بدرد کار شما میخورد . اغلب چوب های 2*3 برای زیرسازی تهیه می شوند و متاسب کار دیگری نیستند . چون اسم چوب زیرکار بر روی این پروفیل ها گذاشته شده است تولید کنندگان به کیفیت و ابعاد آن توجهی ندارند , زیرا نصاب ها خیلی راحت این چوب هارا کار میکنند و برایشان ابعاد و کیفیت مهم نیست . چوب ارزانی است و اگر 10% آن هم دور ریز شود مهم نیست . ولی ..

برای کسی که میخواهد با چوب 2*3 قاب سازی کند , یا یک سازه چوبی دقیق بسازد و یا دریچه کانال کولر تولید کند حتی یک میلیمتر هم مهم است و باید چوب دقیق برش شده باشد .

پس در نهایت باید بر اساس کاربرد و هدفمان چوبمان را تهیه کنیم . از فروشنده بخواهیم درباره کیفیت این چوب به ما توضیح دهد . ما دو نوع چوب 2*3 داریم . یکی ضعیف و نازک و یکی با ابعاد دقیق و اغلب مشتریانمان از نوع ضخیم استفاده می‌کنند چون کیفیت بهتری دارد .

برای افرادی که می‌خواهند در سازه های حساس از چوب های چهار تراش از پیش آماده استفاده کنند هشدار می‌دهیم این چوب ها از نظر ابعاد و کیفیت در حد استاندارد نیستند و شما بهتر است برای کار خود به سراغ چوب های سفارشی بروید و از بخش کارخانه بخواهید مختص به شما و بر اساس کاربری چوب شما چوب را تهیه و بر اساس ابعاد شما برش داده شود .

تخته الوار کاج روسی چهار تراش
تخته الوار کاج روسی چهار تراش

مطالب مرتبط با انواع چوب چهار تراش :

  • چوب چهارتراش روسی
    چوب روسی چهارتراش نوعی چوب نرم و صاف است که از درختان نراد و کاج روسی به دست می‌آید. این چوب به دلیل استحکام، زیبایی و قیمت مناسب، یکی از پرکاربردترین انواع چوب در صنعت نجاری و ساخت و ساز است.
  • چوب چهارتراش به انگلیسی
    چوب چهارتراش در انگلیسی به چند عبارت مختلف ترجمه می‌شود که هر کدام در شرایطی خاص کاربرد دارند: ترجمه و معنی چوب چهارتراش
  • چوب چهار تراش: استحکام و زیبایی در ساخت و ساز
    چوب چهار تراش، از پرکاربردترین مصالح در صنعت ساختمان و نجاری است که به دلیل استحکام، زیبایی و قیمت مناسب، به انتخابی ایده‌آل برای سازندگان و نجاران تبدیل شده است
  • نکات مهم هنگام خرید چوب چهارتراش که باید بدانید
    چوب چهارتراش کاج روسی یکی از پرکاربردترین انواع چوب در صنعت ساختمان و نجاری است. این چوب به دلیل استحکام بالا، قیمت مناسب و فراوانی در دسترس، انتخابی محبوب برای بسیاری از پروژه‌ها محسوب می‌شود
  • چوب چهار تراش کاربرد و تولید و برش، ابزار و رنگ کاری و عرضه در بازار چوب ایران
    چوب چهار تراش کاج روسی یک نوع چوب است که از درختان کاج روسی به دست می‌آید. این چوب چهار تراش شده است، یعنی روی آن تراش های عمودی و افقی انجام شده است
  • قیمت چاکی ( چوب چهار تراش )
    تولید کننده انواع چوب چهار تراش کاج روسی در تهران ، خدمات چوب بری ، کارخانه چوب بری خاوران ، تولید انواع لمبه و چوب روسی سفارشی

WhatsApp us