شناخت چوب ساج

چوب درخت ساج

Teak یکی از بهترین منابع برای چوب با کیفیت بالا در کل جهان است و همیشه از شهرت بسیار بالایی برخوردار بوده است. منشأ آن در جنوب و جنوب شرقی آسیا است و بیشتر در اندونزی ، تایلند ، میانمار و هند یافت می شود. مقایسه قیمت چوب های مختلف نشان می دهد چوب ساج یکی از گرانترین چوب ها است و بسیار محبوب است . فراتر از ظاهر زیبا ، هم از نظر ظرافت و هم از دوام بالایی برخوردار است. خرید مبلمان چوب ساج با کیفیت بالا سرمایه گذاری است که برای مدت طولانی می توان آن را حفظ کرد .

تاریخچه چوب ساج

دوام چوب ساج قبلاً قرن ها قبل توسط قبایل بومی در جنوب شرقی آسیا کشف شده بود و آنها از آن برای ساخت خانه های قبیله ای ، ابزار ، مبلمان و حتی به عنوان دارو استفاده می کردند. ماهیگیری و ساخت کشتی استفاده از چوب برای کف و فریم های کشتی بهره می‌بردند .

در قرن هفدهم هلندی ها ، اندونزی را استعمار کردند و به سرعت فهمیدند که چوب ساج چوب بسیار خوبی برای ساخت کشتی است. از آنجا به بعد راه خود را به سراسر جهان رساندند و از این چوب بیشتر برای محیط های دریایی مورد استفاده قرار می گرفت.

از آن زمان پس از استعمار اندونزیایی ، در اواسط قرن بیستم ، دولت تولید چوب ساج خود را بسیار جدی گرفت ، مانند کشور های دیگر برای مدیریت و حمایت از ارزشمندترین منابع طبیعی کشور. کلیه جنگل های ساج توسط دولت کنترل می شود و هر درخت شکسته با یک درخت جدید جایگزین می شود. مقررات بسیار قوی برای برش ، فرآوری و صادرات چوب ساج وجود دارد و ما در “فن و هنر ” حتماً همه آنها را رعایت می کنیم.

چه چیزی TEAK را خاص ساخته است؟

چوب ساج یکی از گرانترین و در عین حال یکی از مرغوب ترین چوب های جهان است. دلیل این خصوصیات و کیفیت طبیعی آن است که آن را بسیار با ارزش می کند.

Teak دارای مقدار زیادی روغن طبیعی و لاستیک است که به طور مستقیم درون دانه های چوب قفل شده اند و باعث می شود بسیار قوی و بادوام شود.

از آنجا که این چوب ساج نسبت به هر چوب دیگری دارای خواص طبیعی و مقاوم در برابر آب و هوا است. خشک کردن آن در حد رطوبت مناسب (10٪) باعث می شود تا چوب ساج ضد آب باشد و از پوسیدگی محافظت شود . از این گذشته ، روغن ها و لاستیک آن را از آسیب سموم دفع آفات و قارچ ها محافظت می کنند. بنابراین چوب ساج برای محافظت دیگر نیازی به درمان اضافی ندارد.

اینها چوب ساج را به عنوان یک ماده عالی برای مبلمان فضای باز (و با زیبایی آن نیز برای فضای داخلی) تبدیل می کند.

در ابتدا این رنگ قهوه ای غنی و زیبا به رنگ قهوه ای با گذشت زمان به رنگ خاکستری زیبای پتینه محو می شود که باعث می شود آن را از دیگر چوب های مورد استفاده در فضای باز مانند کاج یا سرو جدا کنید.

مبلمان ساخته شده از چوب ساج قوی است و مدت زمان طولانی آن را استفاده خواهید کرد . نیمکت های ساج قرن ها در پارک های بریتانیا وجود دارد که از کشتی های برچیده شده ساخته شده اند و این اثبات چوبی ماندگاری (چوب ساج) است. آنها برای مدت زمان طولانی طول عمر خواهند کرد و روزی ممکن است شما حتی بتوانید آنها را به فرزندان بزرگ خود بدهید.

چرا صنایع چوب فن و هنر فقط از کلاس A استفاده می کند؟

چوب ساج یک چوب سخت گرمسیری است که یک درخت آن 40 سال برای رسیدن به بلوغ کامل و آماده برداشت نیاز دارد. این چوب در سه درجه کیفیت مختلف (A ، B و C) که بر اساس کیفیت ، سن و قسمت هایی که از سیاهه ها استفاده می شود ، قابل دستیابی است.

چوب ساج درجه یک بالاترین کیفیت ممکن است و به چوب گرفته شده از مرکز (قلب) یک تنه درخت کاملا بالغ اشاره دارد. این ماده از غلظت بالایی از روغن های طبیعی و لاستیک برخوردار است که نقش اساسی در مقاومت آن دارد. چوب درجه یک ساج بسیار یکنواخت از نظر رنگ ، پایان و استحکام فوق العاده با گره های کم و کمترین تغییر رنگ می باشد. این چوب درجه یک کاملاً مناسب برای محیط های شدید مانند صنعت دریایی و کف سازی قایق ها و همچنین مبلمان فضای باز و کف سازی مناسب است.

چوب ساج درجه B از قسمت بیرونی مرکز استفاده می شود و به چوب نابالغ معروف است. گره ها و تنوع رنگی بسیار بیشتری دارند و حاوی روغن بسیار کمی و لاستیک هستند. بنابراین قادر به تحمل و قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی شدید و بدون درمان محافظ نیست.

چوب چوب ساج درجه C نسبت به درجه A بسیار ارزان تر است اما فاقد تمام مزایایی است که ارائه می دهد. این فقط برای تولید مبلمان محلی مورد استفاده قرار می گیرد و طول عمر بسیار کمی دارد.

به همین دلیل ما در” فن و هنر ” تنها بالاترین کیفیت ممکن را برای شما مشتری فراهم می کنیم تا مبلمان شما زیبایی و دوام خود را برای مدت طولانی حفظ کند.

محصولات ” فن و هنر ” TEAK

چوب درخت ساج به دلیل ویژگی های برجسته و خاص ، کاربرد گسترده ای دارد. هر آنچه شما تصور می کنید از چوب ساخته شده است می تواند توسط ما تولید شود. ” فن و هنر ” انواع مختلفی از محصولات از جنس چوب ساج تولید می شود , مانند:

  • مبلمان فضای باز و داخلی

کف سازی و اثاثیه قایق

  • کف سازی برای فضای داخلی و فضای داخلی
  • میزهای آشپزخانه ، کابینت ، تخته های برش ، کاسه ها و غیره.
  • کف حمام و لوازم جانبی
  • قطعات دکوراسیون
  • درها و قاب های پنجره
  • Pergolas & Gazebos

مطالب مرتبط با چوب ساج

با تشکر از توجه شما

WhatsApp us