انواع چوب , تخته و الوار های گرمسیری

الوار گرمسیری ممکن است به هر نوع چوب یا تخته که در جنگلهای بارانی گرمسیری و جنگلهای پهن برگ گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند و در آن محدوده برداشت شود اشاره شود . نمونه های بارز که از اهمیت صنعتی در سراسر جهان برخوردار است: شامل ؛ چوب ها و الوار های چوب سخت ؛ چوب ماهوگی ( ماهون امریکا و ماهاگونی افریقایی ) , چوب آبنوس ( ابونی ) چوب روزوود ناررا کلروکسیون در میان بسیاری دیگر بسیار محبوب و مشهور است .

OVENGKOL گيبورتيا

Guibourtia ehie یک درخت همیشه سبز از جنس Guibourtia در خانواده Fabaceae است که با نامهای رایج Amazique ، Amazoué ، Hyedua ، Black Hyedua ، Mozambique ، Ovangkol و Shedua نیز شناخته می شود. ویکیپدیا

OVENGKOL گيبورتيا
چوب OVENGKOL گيبورتيا
OVENGKOL
OVENGKOL


TIGERWOOD (MUIRACATIARA)

TIGERWOOD
TIGERWOOD

Tigerwood گونه ای از چوب های عجیب و غریب و بادوام است که به دلیل راه راه های رگه ای تیره و پس زمینه زیبا و قرمز مایل به قرمز و نارنجی شناخته شده است. این نام با نامهای مختلفی از جمله koa برزیل ، چوب کنگو ، چوب گردو آفریقایی ، courbaril ، bototo ، zorrowood و muiracatiara شناخته شده است.

TIGERWOOD
TIGERWOOD
TIGERWOOD
TIGERWOOD

تالی , TALI Wood

تالی , TALI Wood
تالی , TALI Wood

ارتفاع تا 100 تا 140 فوت؛ با طول باریک 30 تا 50 فوت ، معمولاً نامنظم و غالباً خسته شده. قطر تنه 3 تا 5 فوت. بذر و پوست در صورت مصرف ، سمی هستند

چوب آن به رنگ نارنجی قهوه ای مایل به قهوه ای مایل به قرمز است. تالی از آفریقای شرقی رنگ روشن تری دارد. چوب درخت کاملاً مشخص است. دانه ها به هم متصل شده و بافت آن درشت است. اثر blunting نسبتاً زیاد است ( ابزار برش را کند می کند ) . لایه برداری بد است و برش دادن توصیه نمی شود و یا جالب نیست . به قدرت و ابزار قوی احتیاج دارد.

چوب تالی در برابر قارچ ها بسیار مقاوم است . برای استفاده از میخ روی این چوب باید سوراخ‌کاری شود . از چوب تالی برای کفپوش استفاده می شود .

تالی
اصل و نسب آفریقا
علائم تجاری برجسته
تالی
تنها
الوندو
میساندا
格 木
محدودیت های تجاری محدودیت تجاری وجود ندارد


چوب ماکوره MAKORE

ماکرو یک چوب زیبا از آفریقا است که با وجود داشتن چگالی متوسط ​​، به دلیل استحکام و دوام بسیار مشهور است. … کاربردهای متداول: ونیر ، تخته سه لا ، مبلمان ، کابینت ، کفپوش ، قایقرانی ، آلات موسیقی ، چوب نرم افزار ، اشیاء تبدیل شده و سایر وسایل چوبی کوچک .

ساختن MAKORE
ساختن MAKORE

Tieghemella

Tieghemella جنس خانواده گیاهان ساپوتاسه است که در سال 1890 به عنوان جنس توصیف شده است. چوب گونه های Tieghemella در تجارت چوب به عنوان ماشین اصلی شناخته می شود. Tieghemella بومی آفریقای غربی و مرکزی است. ویکیپدیا

چوب نام مشترک (ها): Makore  نام علمی: Tieghemella heckelii ، T. africana
نام مشترک چوب : Makore نام علمی: Tieghemella heckelii ، T. africana

BUBINGA گيبورتيا – چوب و روکش چوب بوبینگا

 BUBINGA گيبورتيا  - چوب و روکش چوب بوبینگا
BUBINGA گيبورتيا – چوب و روکش چوب بوبینگا

بوبینگا که یک چوب سخت بسیار وارداتی آفریقایی وارداتی است ، ممکن است به خاطر قدرت و زیبایی خود به همان اندازه که نامش عجیب است ، دوست داشته شود. همچنین گاهی اوقات به نام Kevazingo نیز گفته می شود که معمولاً به روکش برش تزئینی آن اشاره دارد.

Bubinga گونه ای زیبا از چوب است ، اما جذابیت چوب همیشه بیش از رنگ چشمگیر است. رنگ های قرمز مایل به قرمز Bubinga با خطوط حلقه ای تیره تر سالانه پوشانده شده اند که می توانند سطوح قابل توجهی مانند تخته های برجسته تولید کنند.
از طرف دیگر ، خطوط روی صورتهای شکاف و کوارتر مطیع تر و یکنواخت تر هستند. بدین ترتیب ، Riftawn Bubinga برای پاهای جدول شکل مناسب انتخاب مناسبی را ایجاد می کند ، به عنوان مثال ، جایی که به جای رقابت با منحنی های طراحی شده ، با توجه به وزن بصری و بدنی خود به آنها اهمیت می دهد.

چوب بوبینگا
چوب بوبینگا

بوبینگا چوب بسیار قدرتمند و با هر اندازه ای است. این گیاه از بلوط سفید ، افرا سخت و تقریباً سایر گونه های رایج خانگی ، به طور همسان با مسقط عسل ، متراکم تر است.

سختی سطح آن به دو برابر بلوط سفید نزدیک می شود و حتی کمی از خرمالو نیز فراتر می رود ، که برای سر گلف های گلف استفاده می شود!
مقاومت برشی bubinga به ویژه بسیار استثنایی است و تقریباً از هر گونه تجاری دیگر فراتر رفته است ، بنابراین در برابر تقسیم بسیار مقاوم است. به طور خلاصه ، در مورد دندانه دندانه شدن ، تقسیم یا شکستن زیاد نگران نباشید.


افضلیا – پاچیلوبا

Afzelia pachyloba یک گونه اقتصادی درخت جنگلی استوایی در خانواده Fabaceae است. این گیاه در مناطق گرمسیری غربی و آفریقای مرکزی یافت می شود و در نتیجه خطر از دست دادن زیستگاه است. ویکیپدیا

چوب افضلیا - پاچیلوبا
چوب افضلیا – پاچیلوبا
چوب افضلیا - پاچیلوبا
چوب افضلیا – پاچیلوبا

Afzelia Pachyloba نوعی چوب با دوام و پایدار از آفریقا است.

DOUSSIé (Afzelia pachyloba)
نام تجاری
دوسی

نام علمی
Afzelia pachyloba Harms

چوب Afzelia pachyloba Harms
چوب Afzelia pachyloba Harms

خانواده
LEGUMINOSAE

نامهای مشترک
Pau Conta (گینه بیسائو)؛ افضلیا (ایالات متحده آمریکا)؛ افضلیا (آلمان)؛ N’kokongo (کنگو)؛ مبانگا (کامرون)؛ N’kokongo (آنگولا)؛ آزودائو (ساحل عاج)؛ Lingue (ساحل عاج)؛ Nkokongo (کنگو)؛ دوسی (کامرون)؛ Mbanga (کامرون)؛ N`kokongo (آنگولا)؛ یووا (آنگولا)؛ بولنگو (زائر)؛ شانفوتا (ایالات متحده آمریکا)؛ افضلیا (انگلستان)؛ مكورا (تانزانیا)؛ Mbembakofi (تانزانیا)؛ Kpendei (سیرالئون)؛ زبان (سنگال)؛ شانفوتا (پرتغال)؛ آپا (نیجریه)؛ آلیگنا (نیجریه)؛ موساکوسا (موزامبیک)؛ شانفوتا (موزامبیک)؛ Pauconta (گینه بیسائو)؛ پاپائو (غنا)

نام علمی مترادف
افضلیا زنکاری هارمس؛ Afzelia caudata Hoyle؛ Afzelia brieyi De Wild.

توضیحات درخت
توضیحات گیاه شناسی
به ارتفاعات 26 تا 40 متر می رسد و قطر آن تا 100 تا 170 سانتی متر و بیشتر است. طول های شفاف تا 10 تا 16 متر طول دارند. دکمه های بزرگ نامنظم گاهی وجود دارد.

زیستگاه طبیعی
Afzelia pachyloba در جنگلهای متراکم همیشه سبز رخ می دهد. درخت در مکانهای مرطوب به بهترین رشد خود می رسد. معلوم است که استنباط می شود که برداشت نمونه از طبیعت برای تجارت بین الملل تأثیر مخربی بر گونه ها داشته یا ممکن است داشته باشد.

توزیع طبیعی
آفریقای غربی و مرکزی ، از گینه تا آنگولا.


آبونی – آفریقایی آبنوس

آبنوس آفریقایی نام مشترکی برای چندین گیاه است

آبونی - آفریقایی آبنوس
آبونی – آفریقایی آبنوس

WENGE – چوب ونگه

WENGE – چوب ونگه

Millettia laurentii
گیاهان
شرح
شرحMillettia laurentii یک درخت حبوبات از آفریقا و بومی جمهوری جمهوری کنگو ، جمهوری دموکراتیک کنگو ، کامرون ، گابن و گینه استوایی است. این گونه در فهرست قرمز IUCN به عنوان “در معرض خطر” ذکر شده است ، که عمدتا به دلیل از بین رفتن زیستگاه آن و بهره برداری بیش از حد از چوب است. ویکیپدیا


TCHITOLA
چوب درخت Tchitola از مناطق گرمسیری غرب آفریقا است.

چوب درخت Tchitola از مناطق گرمسیری غرب آفریقا است.
چوب درخت Tchitola از مناطق گرمسیری غرب آفریقا است. تیچیتولا

تیچیتولا از قهوه ای صورتی تا قهوه ای تا قرمز قهوه ای سن دارد. دانه مستقیم است در حالی که بافت متوسط ​​و درشت است.

مس چوب قهوه ای قهوه ای قرمز با حلقه های لثه تیره ، نشان دهنده Palisander است.

TCHITOLA (Oxystigma oxyphyllum)

TCHITOLA (Oxystigma oxyphyllum)
TCHITOLA (Oxystigma oxyphyllum)


نام تجاری
تیچیتولا

نام علمی
Oxystigma oxyphyllum J.Leon.

خانواده
LEGUMINOSAE

چوب درخت Tchitola از مناطق گرمسیری غرب آفریقا است. تیچیتولا
چوب درخت Tchitola از مناطق گرمسیری غرب آفریقا است. تیچیتولا

نامهای مشترک
لولاگولا (نیجریه)؛ محبو (گابن)؛ Tshibudimbu tshikunze؛ گردوی تولا؛ طلوع نوار؛ مافولا تولا؛ Tola chimfuta؛ Tntubudimbu؛ Tntie budimbu؛ طلای قرمز؛ مشوشو موکونز؛ مشلی mukunze؛ مابابو؛ لولاگولا؛ Emolo؛ امولی؛ Tula mafuta (آنگولا)؛ Tola chinfuta (آنگولا)؛ آکواکوا (زائر)؛ Tschibudimbu (زائر)؛ کیتولا (کنگو)؛ Tchitola (کنگو)؛ M`Babou (گابن)؛ امولا (گابن)

نام علمی مترادف
Pterygopodium oxyphyllum Harms؛ Prioria oxyphylla (Harms) Breteler؛ Oxymitra oxyphyllum (Harms) J. Leonard

توضیحات درخت
توضیحات گیاه شناسی
این درخت به ارتفاع 50 متر می رسد. طناب استوانه ای ، مستقیم ، شفاف به طول 23 متر و بدون فشار است. قطر تنه اغلب 70 تا 100 سانتی متر است ، گاهی اوقات حتی تا 200 سانتی متر.

زیستگاه طبیعی
Oxystigma oxyphyllum در آفریقای استوایی ، معمولاً در سازندهای مختلط متراکم ، در سواحل رودخانه و دریاچه رخ می دهد.

توزیع طبیعی
آفریقای غربی ، از نیجریه گرفته تا جمهوری دموکراتیک کنگو.

موارد غیر الوار
دارای برخی از رزین ها یا عصاره هایی است که می توانند هنگام ماشین‌کاری یا در رنگ کاری چوب مشکل ایجاد کنند.



چوب قرمز زبرانو – ایبریا – RED ZEBRANO – EBIARA

چوب قرمز زبرانو - ایبریا
چوب قرمز زبرانو – ایبریا

Ebiara ، Berlinia Bracteosa ، (یا Red Red Zebra Wood) در استوایی غربی آفریقا در کامرون ، گابن ، سیرالئون ، ساحل عاج ، کنگو و زائر رشد می کند. چوب که از این درخت تولید می شود ، به نظر می رسد مانند یک صلیب ترکیبی از چوب گورخر و بوبینگا. دارای قرمزهای زیبای بوبینگا با نوارهای برجسته گورخر در یک گونه! ساپود به رنگ صورتی سفید با چوب قلب از قرمز تا قهوه ای با رگه های بنفش است.
چوب راحت تر از گورخر یا بوبینگا عمل می کند زیرا کمی متراکم است.
موارد استفاده شامل جعبه ها ، کابینت ها ، قاب عکس ها ، مقالات تبدیل شده و سایر موارد استفاده نهایی است.

ما مطمئن هستیم که شما به اندازه ما از این گونه هیجان زده خواهید شد!

نامهای مشترک دیگر: Ekpogoi (نیجریه) ، Ebiara (گابن) ، Melegba (ساحل عاج) ، Essaben ، Abem (کامرون).

توزیع: غرب آفریقا و رسیدن به زاهر. در انواع جنگلهای مختلف یافت می شود: سازندهای ساوانا ، مناطق باتلاقی یا جنگلهای پر چگال.

The Tree: به ارتفاع 100 تا 130 فوت می رسد ، غلافهای معمولی معمولاً نامنظم ، که گاه با کمبودهای پوستی سرخ می شوند. قطر تنه 3 تا 5 فوت.

چوب:
خصوصیات عمومی: چوب قهوه ای قهوه ای ، قهوه ای مایل به صورتی تا قهوه ای قرمز تیره ، با بنفش تیره یا قهوه ای تیره چوب چوب نسبتاً گسترده ، سفید ، غالباً با رنگ صورتی ، به وضوح مشخص. متوسط ​​بافت تا درشت؛ دانه مستقیم ، بهم پیوسته یا نامنظم. بدون بو و طعم مشخص هنگام خشک شدن. مجاری آدامس آسیب زا که اغلب وجود دارد.

وزن: وزن مخصوص اولیه (وزن سنگین / حجم سبز) به طور متوسط ​​در حدود 0.58؛ تراکم هوا 44 قطعه قطعه

مشخصات مکانیکی: (استاندارد 2 سانتی متر)

محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) (Psi) (1000 psi) (Psi)
سبز (40) 10،500 1،320 4،930
12٪ 15،300 1،570 7،690

12٪ (46) 17،200 1،720 8،000

12٪ (46) 13،200 1،270 8،000

سختی جانبی جانکا 1000 پوند برای مواد سبز و 1360 پوند خشک برای خشک. سختی Amsler 180 in.-lb برای ماده خشک (نمونه 2 سانتی متر).

خشک کردن و انقباض: فصول به آرامی و به خوبی و با تنزل گاه به گاه به دلیل پیچ خوردگی. برنامه Kiln T6-D2 برای سهام 4/4 و T3-D1 برای 8/4 پیشنهاد شده است. برش سبز به رنگهای زیرین: شعاعی 4.4٪؛ مماس 8.9٪؛ حجمی 12.4٪ حرکت در خدمت به عنوان متوسط ​​ارزیابی می شود.

خواص کار: اره ها به راحتی و به طور کلی با ابزار و ماشین آلات به خوبی کار می کنند ، اما پارگی دانه به هم پیوسته وجود دارد. خواص چسبندگی خوب؛ به عنوان چوب خمش بخار معتدل رتبه بندی شده است.

دوام: متغیر دوام چوب چوب نسبت به گونه ها ، معمولاً نسبتاً نسبتاً در برابر حمله توسط قارچ های پوسیدگی و نسبتاً مقاوم در برابر حمله موریانه. سیاهههای مربوط به حمله شدید سوسکهای آمبروزیا و چوب درختان در معرض سوسکهای پودر پست آسیب پذیر هستند.

حفظ و نگهداری: چوب چوب به عنوان مقاوم در برابر تیمارهای نگهدارنده شناخته می شود ، چوب درختی قابل نفوذ است.

موارد استفاده: ساخت و سازهای سنگین ، مبلمان و کابینت ، روکش های تزئینی ، تخته های چوبی.


چوب گردو آفریقایی

چوب گردو آفریقایی
چوب گردو آفریقایی

چوب دارای قهوه ای طلایی ، برنز تا قرمز مایل به قرمز با خطوط نامنظم خاکستری تیره ، زرد ، سبز و قهوه ای است. بنابراین Tigerwood نام گرفت. بسیار سخت ، سنگین ، ریز دانه است و در مقابل چاه آب مقاومت می کند و آن را به یک چوب با ارزش تبدیل می کند. افزایش این ارزش این واقعیت است که می تواند در اندازه های بزرگ ظاهر شود ، از زیبایی خاصی برخوردار است و با ابزار آسان است.

نام و نامهای مشترک: گردو آفریقایی

گردو آفریقایی
گردو آفریقایی

نام علمی: Lovoa trichilioides

توزیع: گرمسیری غرب آفریقا

اندازه درخت: قطر تنه 100-150 فوت (30-46 متر) ، 2-4 فوت (.6-1.2 متر)

میانگین وزن خشک: 34 پوند / فوت 3 (540 کیلوگرم / متر 3 )

جاذبه خاص (پایه ، MC 12٪): .45 ، .54

سختی ژانکا: 940 پوند f (4180 نیوتن)

مدول پارگی: 12،250 lb f / in 2 (84.5 MPa)

مدول الاستیک: 1،340،000 lb f / in 2 (9.24 GPa)

قدرت خرد کردن: 6،700 lb f / in 2 (46.2 MPa)

انقباض: شعاعی: 3.7٪ ، مماس: 5.9٪ ، حجمی: 10.8٪ ، نسبت T / R: 1.6

چوب گردو افریقایی
چوب گردو افریقایی

رنگ / ظاهر: چوب قلب یک زرد طلایی تا قهوه ای مایل به قرمز است ، گاهی اوقات با رگه ها و رگ های تیره تر. تمایل به رنگ در اثر قرار گرفتن در معرض نور و با افزایش سن بیشتر می شود. چوب ساپود یک رنگ زرد متوسط ​​تا خاکستری روشن است و عموماً باریک است: می تواند تا 3 اینچ (7.5 سانتی متر) عرض داشته باشد و از چوب قلب به وضوح مشخص می شود. منطقه انتقال باریک گاهی بین چوب قلب و چوب درختان وجود دارد. گردو آفریقایی همچنین نوارهای نواری را بر روی سطوح چهار گوش ، مشابه ساپل نشان می دهد .


چوب ماهوگی ساپلی

چوب ماهگونی ساپلی , Mahogany Sapelli
چوب ماهگونی ساپلی , Mahogany Sapelli

ساپل
گیاهان
شرح
شرحEntandrophragma cylindricum درختی از جنس Entandrophragma از خانواده Meliaceae است. معمولاً به عنوان ساپل یا ساپلی یا ساپل چوب ماهون و همچنین ابودریکو ، اسی و مویوفو شناخته می شود. ویکیپدیا

چوب ماهگونی ساپلی , Mahogany Sapelli
چوب ماهگونی ساپلی , Mahogany Sapelli

Mahogany یک چوب کاملاً مهم تجاری است که به دلیل زیبایی ، دوام و رنگ آن از اهمیت بالایی برخوردار است و برای تابلو و ساخت مبلمان ، قایق ، آلات موسیقی و موارد دیگر از آن استفاده می شود.
در میان انواع مختلفی از ماهگان ، Mahogany Sapelli دارای اشباع ترین رنگ قرمز مایل به قهوه ای یا بنفش-قهوه ای و عطر سدر است.


PADAUK – چوب پادوک

PADAUK - چوب پادوک
PADAUK – چوب پادوک

پتروکارپوس
گیاهان
شرح
شرحPterocarpus از جنس درختان در خانواده Fabaceae است. این متعلق به زیرخانواده Faboideae است ، و اخیراً به لباس غیر رسمی Paptocarpus monophletic در Dalbergieae منصوب شد. بیشتر گونه های پتروکارپوس از چوب های ارزشمندی استفاده می شود که به عنوان padauk معامله می شود. نامهای متداول دیگر مکوا یا ناررا است. ویکیپدیا

PADAUK – چوب پادوک

چوب Padauk از چندین گونه گیاه Pterocarpus بدست می آید. همه پدوک ها از خاستگاه آفریقایی یا آسیایی هستند. پادوک ها به دلیل چقرمگی ، پایداری در استفاده و تزئینی که دارند ، بیشتر آنها دارای چوب مایل به قرمز هستند.

Padauk آفریقایی ، هنگامی که به تازگی برش داده شود ، قرمز / نارنجی بسیار روشن است اما وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرد با گذشت زمان به یک قهوه ای گرم محو می شود. رنگ آن باعث شده تا در بین نجاران مورد علاقه قرار بگیرد.


IROKO – TEAK آفریقایی – چوب ایروکو

IROKO - TEAK آفریقایی - چوب ایروکو
IROKO – TEAK آفریقایی – چوب ایروکو


ایروکو یک درخت بزرگ چوب سخت از ساحل غربی گرمسیری آفریقا است.
از آن به عنوان ساج آفریقایی یاد می شود. ایروکو هنگام استفاده در بیرون از منزل به درمان منظم با روغن یا لاک الکل نیاز ندارد. این چوب بسیار بادوام است. چوب از مصارف مختلفی از جمله نازک کاری ، قایق سازی ، ستون بندی و کار دریایی ، کفپوش داخلی ، مبلمان ، روکش ، خرابکاری های راه آهن ، کابینت ، اتصالات مغازه و…
استفاده می شود. یک جایگزین Teak.

IROKO - TEAK آفریقایی - چوب ایروکو
IROKO – TEAK آفریقایی – چوب ایروکو

IROKO – TEAK آفریقایی

نام گیاه شناسی: Chlorophora excelsa و C. regia

خانواده: Moraceae

نامهای رایج دیگر: سملی (سیرالئون ، لیبریا) ، اودوم (غنا ، ساحل عاج) ، روکو ، اوروکو (نیجریه) ، آبانگ ، ماندجی (کامرون ، گابن) ، مریرا (آنگولا) ، کامبلا (زائر) ، مولول (آفریقای شرقی) )

IROKO - TEAK آفریقایی - چوب ایروکو
IROKO – TEAK آفریقایی – چوب ایروکو

توزیع: این دو گونه ، بین آنها ، در کل عرض مناطق گرمسیری آفریقا گسترش می یابد. C. regia به غرب افریقا از گامبیا تا غنا محدود شده و از خشکی مقاومت کمتری دارد.

Tree: ممکن است به ارتفاع 160 فوت ، باریک ، استوانه ای و شفاف تا 80 فوت برسد ، گاه گاهی دکمه های کوچک وجود دارد.

چوب:

خصوصیات عمومی: چوب چوب از قهوه ای مایل به زرد مایل به زرد تا قهوه ای شکلات تیره با علائم سبک تر برجسته تر روی سطوح اره مسطح متفاوت است. سفید چوب زرد مایل به زرد ، به وضوح مشخص. متوسط ​​بافت تا درشت؛ دانه به طور معمول بهم پیوسته ، گاه نامنظم است. احساس کمی چرب؛ بدون بو؛ خاک اره خیس ممکن است باعث درماتیت شود. رسوبات بزرگ سنگي گاهي كربنات كلسيم.

وزن: وزن مخصوص اصلی (وزن اضافه وزن / حجم سبز) 0.55؛ چگالی خشک هوا در حدود 700 کیلوگرم بر متر مکعب.

مشخصات مکانیکی: (استاندارد 2 سانتی متر)

محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده

(٪) (Psi) (1000 psi) (Psi)

سبز (9) 10،700 1،200 5،120

12٪ 13،100 1،360 7،910

12٪ (44) 11،200 NA 8،450

12٪ (44) 13،800 NA 7،150

سختی جانبی جانکا 490 کیلوگرم. برای سبز و 570 کیلوگرم. برای مواد خشک. سختی Amsler 166 تا 248 in.-lb برای ماده خشک (نمونه 2 سانتی متر).

IROKO - TEAK آفریقایی - چوب ایروکو
IROKO – TEAK آفریقایی – چوب ایروکو

خشک کردن و کوچک شدن: به سرعت خشک می شود با کمی تغییر شکل و یا کم. برنامه Kiln T6-D2 برای 414 سهام و T3-D1 برای 8/4 پیشنهاد شده است. انقباض سبز به رنگهای زیرین: شعاعی 2.8٪؛ مماس 3.8٪؛ حجمی 8.8٪. جنبش در خدمات اندک ارزیابی می شود.

ویژگی های کار: با وسایل دستی و ماشین آلات نسبتاً آسان کار می کند اما با مقداری پاره شدن دانه در هم تنیده کار می کند. رسوب گاهي كربنات كلسيم به شدت به لبه هاي برش آسيب مي رساند. ویژگی های خوب ناخن و چسب؛ خواص خمش بخار متوسط؛ ممکن است باعث ایجاد درماتیت در کار کردن چوب مرطوب شود.

دوام: چوب چوب بسیار بادوام است و در مقابل موریانه و حمله دریایی دریایی نیز مقاوم است. چوب درختان در معرض حمله سوسک های پودر پست است.

حفظ: چوب چوب نسبت به درمان های نگهدارنده بسیار مقاوم است. سورود چوب قابل نفوذ

موارد استفاده: به عنوان جایگزین ساج پیشنهاد می شود. کارگاههای ساختمانی ، قایقرانی ، ستون بندی و کار دریایی ، کفپوش داخلی ، مبلمان ، روکش ، متقاطع راه آهن ، کابینت ، اتصالات فروشگاه.


TEK GUYANA

چوب TEK GUYANA
چوب TEK GUYANA


درخت خوش فرم به ارتفاع 150 فوت و قطر آن تا 5 فوت اما معمولاً تا 3 فوت بول ها برای 60 تا 80 فوت بر روی دکمه های سنگین روشن است.

TEK GUYANA

نامهای رایج دیگر: Basralokus ، Barakaroeballi (سورینام) ، Angelique batard ، Angelique gris (گویان فرانسه). گونه دیگر ، Dicorynia parensis در آمازون برزیل یافت می شود و به آن Angelica do Para گفته می شود.

توزیع: فراوان در سورینام شرقی و گویان غربی فرانسه که ممکن است 10٪ از غرفه های جنگلی را تشکیل دهد. بهترین رشد در خاکهای عمیق ، لومی ، زهکشی دشتهای دشتی اما همچنین در مناطق مرطوب دیده می شود.

The Tree: درخت خوش فرم به ارتفاع 150 فوت و قطر آن به 5 فوت اما بیشتر به 3 می رسد
ft Boles برای 60 تا 80 فوت بیش از دکمه های سنگین روشن است.

چوب:
خصوصیات عمومی: چوب خاکستری مایل به قرمز مایل به قرمز به قهوه ای مایل به قرمز یا زرد مایل به زرد مشخص از چوب باریک قهوه ای مایل به قرمز مشخص شده است. محیط بافت؛ درخشش غیرمعمول زیرسطحی. دانه معمولاً صاف و گاه گاه تا حدودی به هم پیوسته است. هیچ بو و طعم خاصی ندارد. مخازن برجسته هستند به عنوان خطوط قهوه ای طولانی بر روی دانه های جانبی چهره ای جذاب ایجاد می کنند. محتوای سیلیس 0.20 تا 1.70٪ و 92/2٪ را نشان داد.

وزن: وزن مخصوص اصلی (وزن سنگین وزن / حجم سبز) 0.65؛ چگالی خشک هوا 50 عدد

خواص مکانیکی: (استاندارد 2 اینچی)

محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) (Psi) (1000 psi) (Psi)
سبز (74) 11،410 1،840 5،590
12٪ 17،390 2،190 8،770

سختی جانبی جانکا 1100 پوند برای مواد سبز و 1290 پوند در رطوبت 12٪. محصولات جنگلی متوسط ​​مقاومت در برابر آزمایشگاه برای مواد سبز و خشک هوا 151 in.-lb. (نمونه 5/8-این.).

خشک کردن و برش: فصلی نسبتاً دشوار ، به سرعت خشک می شود اما با تمایل به بررسی متوسط ​​و تار شدن جزئی. یک برنامه کوره مشابه T2- B2 پیشنهاد شده است. برش سبز به رنگهای زیرین: شعاعی 4.6٪؛ مماس 8.2٪؛ حجمی 14.0٪. گزارش شده است که جای خود را به خوبی پس از تولید نگه دارد چوب چوب کاملاً درمقابل جذب رطوبت مقاوم است.

خواص کار: خواص کار با توجه به چگالی و محتوای سیلیس متفاوت است اما به طور کلی خوب کار می کند و یکدست تمام می شود. برش های مخصوص نوک مخصوصاً برای چوب خشک پیشنهاد شده است. خوب می چسبد

دوام: چوب چوب در برابر حمله قارچ های پوسیدگی در برابر بسیار مقاوم است اما نسبت به موریانه های چوب خشک حساس است. چوب در برابر حمله توسط متفرقه های دریایی مقاوم است.

حفظ و نگهداری: هیچ گونه اطلاعاتی در دسترس نیست اما احتمالاً در برابر درمان نگهدارنده بسیار مقاوم است.

موارد استفاده: ساخت و سازهای دریایی و ساخت و سازهای سنگین کلی ، متلاشی شدن راه آهن ، کفپوش های صنعتی ، کف سازی کشتی ، تخته سنگ ، و قاب بندی ، ستون بندی ، بلوک های پارکت و نوارها.


فریم – چوب FRAMIRE

فریم - چوب FRAMIRE
فریم – چوب FRAMIRE

Terminalia ivorensis
گیاهان
شرح
شرحTerminalia ivorensis گونه ای از درخت در خانواده Combretaceae است و با نامهای رایج بادام بادام ساحلی عاج ، idigbo ، afara black ، framire و emeri شناخته شده است. ویکیپدیا

فریم – چوب FRAMIRE

فریمر
نام گیاه شناسیTerminalia ivorensis
اصل و نسبآفریقا
نامهای دیگر

فریم - چوب FRAMIRE
فریم – چوب FRAMIRE

میراث ، لیدیا ، امپراتور ، نشان ، پل سیاه ، برنجی

توضیحات چوبی
رنگ:
زرد
چوب چوب:
مشخص نیست
بافت:
متوسط
غلات:
مستقیم یا بهم پیوسته
دانه در هم تنیده:
جزئی
توجه داشته باشید:
تند و تند و تیز باد می لرزد. چوب زرد کم و بیش سبک ، گاه با سایه های سبز. جنبه روبان مانند به دلیل دانه به هم پیوسته.

ویژگی های فیزیکی ، مکانیکی و آکوستیک
منظور داشتن
دیوید
تراکم *:
0.50 گرم در سانتی متر مربع 0,07
سختی مونن *:
1,9 0,7
ضریب انقباض حجمی:
0,37% 0,06
انقباض مماس کل (TS): 5,2% 0,9
انقباض شعاعی کل (RS):
3,6% 0,7

نسبت TS / RS 1,4
نقطه اشباع فیبر:
27%
ثبات:
پایدار

دیوید
قدرت خرد کردن *:
44 مگاپاسکال
6 مگاپاسکال
استحکام خمش استاتیک *:
71 مگاپاسکال 12 مگاپاسکال
مدول الاستیسیته : 11350 MPa 2185 MPa (: با رطوبت 12٪ ، با 1 MPa = 1 N / mm²)

ضریب کیفیت موسیقی: 125،4 اندازه گیری شده در 2492 هرتز

قابلیت دوام و قابلیت استفاده طبیعی
قارچ (مطابق با استانداردهای EN):
کلاس 2-3 – با دوام تا نسبتاً بادوام
چوب چوبی خشک:
مستعد – چوب چوب یا کمی مشخص نشده است (خطر در تمام چوب)
موریانه ها (مطابق با استانداردهای EN):
کلاس S – مستعد
قابلیت درمان (مطابق با استانداردهای EN):
کلاس 4 – قابل نفوذ نیست
استفاده از کلاس تضمین شده با دوام طبیعی:
کلاس 2 – داخل یا تحت پوشش (رطوبت ممکن است)
گونه هایی که کلاس استفاده 5 را شامل می شوند:
نه


توجه داشته باشید:
این گونه در استاندارد اروپایی NF EN 350-2 ذکر شده است.
صرفه جویی ، ماشین سازی و اجتماع
اثر blunting: برش
طبیعی
Sawteeth توصیه می کند: اره
فولاد معمولی یا آلیاژ
ابزار برش:
معمولی
لایه برداری:
خوب
برش:
پریشانی
توجه داشته باشید: در ماشین‌کاری ، احتمال پارگی ناشی از دانه به هم پیوسته وجود دارد. خاک اره ممکن است باعث تحریکات شود. پر کردن برای به دست آوردن یک پایان خوب در رنگ کاری لازم است.
ناخن زدن / پیچ خوردن:
خوب
لعاب:
درست
توجه داشته باشید:
لکه گیری باید با احتیاط انجام شود: چوب اسید است.


IPE , چوب ایپه

چوب ایپه
چوب ایپه , چوب ipe چیست؟

پوی
گیاهان
شرح
شرحHandroanthus جنس گیاهان گلدار در خانواده Bignoniaceae است. از 30 گونه درخت تشکیل شده است ، که در آمریکای لاتین با نامهای رایج poui ، pau d’arco یا ipê شناخته می شود. حالت دوم گاهی به زبان انگلیسی ظاهر می شود یا به زبان ساده نشان می دهد. ویکیپدیا

چوب ipe چیست؟

IPE (املای IPE و تلفظ “EE-پرداخت”)، نیز نامیده می شود برزیل گردو، یک چوب عجیب و غریب زیبا است چوبی از جنوب امریکا. سازه های چوبی آیپه سخت ، قوی و به طور طبیعی در برابر پوسیدگی ، سایش ، آب و هوا و حشرات مقاوم هستند. تقریباً دو برابر متراکم ترین چوب ها و تا پنج برابر سخت تر است.2 ژوئن 2014

چوب ایپه , چوب ipe چیست؟
چوب ایپه , چوب ipe چیست؟

چوب ipe از کجا می آید؟

ریشه ایپ وود. این چوب های جنگلی که از برزیل می آید و در مناطق گرمسیری رشد می کند, این جنوبی در امریکا مرکزی . به عنوان با دوام ترین و سخت ترین گونه چوب ، شناخته شده ترین چوب برای ساخت عرشه است. رنگ چوب از قهوه ای زیتونی تا رنگ سیاه مایل است و ظاهری روغنی دارد.27 سپتامبر 2017

آلرژی / سمیت : اگرچه واکنش های شدید بسیار نادر است ، اما گزارش شده است که Ipe باعث سوزش پوست ، چشم و تنفس و همچنین اثرات دیگری مانند سردرد ، علائم مانند آسم و یا اختلال در بینایی است. برای اطلاعات بیشتر به مقاله های آلرژی چوب و سمیت و ایمنی از گرد و غبار چوب مراجعه کنید .

روغن کاری ، غالباً به عنوان آب بندی گفته می شود ، عرشه Ipe شما لازم نیست . آیپ ، مانند سایر گونه های چوبی ، با طولانی مدت قرار گرفتن در معرض اشعه UV خورشید ، به یک گودال نقره ای / خاکستری می رود. … کتهای چندگانه خشک نمی شوند و عرشه چسبنده باقی می ماند.

چوب ایپه , چوب ipe چیست؟
چوب ایپه , چوب ipe چیست؟

چه مدت چوب ipe طول می کشد؟
40 سال
عرشه چوب Ipe میزان انتشار گرما بسیار کمی دارد. و این قوی مصالح کف سازی چوب خواهد آخرین بسیار طولانی است. اگر شما انتخاب می ها Ipe مصالح کف سازی چوب ، شما می توانید انتظار آن را به آخرین به مدت 40 سال یا بیشتر. بنابراین ، یک فرصت خوب وجود دارد که عرشه شما حتی بیشتر از آنچه که دوست دارید در خانه شما باقی بماند.26 ژانویه 2018

چوب ایپه , چوب ipe چیست؟
چوب ایپه , چوب ipe چیست؟

ایپ وود چیست؟

آیپ (تلفظ ساده و تلفظ “ee-pay”) ، که به آن گردو برزیلی نیز گفته می شود ، چوب زیبا عجیب و غریب از آمریکای جنوبی است. سازه های چوبی آیپه سخت ، قوی و به طور طبیعی در برابر پوسیدگی ، سایش ، آب و هوا و حشرات مقاوم هستند. تقریباً دو برابر متراکم ترین چوب ها و تا پنج برابر سخت تر است. این رنگ قهوه ای متوسط ​​تا تیره ، مانند چوب ماهون است ، بنابراین نه تنها مدت زمان طولانی طول می کشد بلکه زیبایی چوب داخلی خوبی دارد.

در صورت مجاز بودن رنگ های Ipe برای پتینه ، با استفاده از یک تمیز کننده و درخشنده می توان رنگ را به سایه اصلی آن برگرداند. چوب Ipe به یک جایگزین بسیار محبوب و ارزان قیمت بجای چوب ساج تبدیل شده است.

چگونه استفاده می شود؟

Ipe Wood Lumber برای تزئینات و سایر کاربردهای فضای باز مانند مبلمان ، نما و نرده استفاده می شود. زندگی بسیار طولانی در خارج از منزل دارد. این می تواند تا 75 سال دوام داشته باشد و تقریباً در تمام برنامه ها بیش از 40 سال طول بکشد. این 4-7 برابر بیشتر از چوبهای تحت فشار است. اگر می خواهید چیزی بسازید که برای مدت طولانی ادامه یابد ، Ipe یک انتخاب عالی است.

چوب ایپه , چوب ipe چیست؟
چوب ایپه , چوب ipe چیست؟

جوانب مثبت منفی؟
طرفداران:

قوی
سخت
ماندگار
صاف
سحر و جادو
به طور طبیعی در برابر آتش و پوسیدگی مقاوم است
مقاوم در برابر حشرات
منفی:

سنگین
به سخت افزار نصب قبل از حفاری یا پنهان نیاز دارد

قیمت چند است؟
چوب Ipe مانند تمام چوبها کالایی است ، بنابراین قیمت گذاری بر اساس در دسترس بودن ، کمیت و بازار تغییر می کند. ما به عنوان یک وارد کننده مستقیم می توانیم قیمت بسیار رقابتی ارائه دهیم. لطفا امروز با ما تماس بگیرید قیمت Ipe بالاتر از کاج یا سدر تحت درمان با فشار است اما چندین برابر بیشتر از هر یک از این گزینه ها طول می کشد.

چوب ایپه , چوب ipe چیست؟
چوب ایپه , چوب ipe چیست؟

از کجاست؟

آیپ از درخت Tabebuia می آید ، که بومی مناطق استوایی و آب و هوای آمریکایی از مکزیک و کارائیب تا آرژانتین است. چوب از یک منطقه جغرافیایی بسیار بزرگ گرفته شده است.

سختی طبیعی و روغن هایی که آن را به صورت چوب طبیعی تصفیه شده تبدیل می کنند که مدت زمان طولانی در تمام محیط ها دوام خواهد آورد.


چوب لاله درختی

چوب درخت لاله
چوب درخت لاله

اغلب، tulipwood چوب زرد مایل به سبز به دست آمده از است درخت گل لاله ، در سمت شرق از شمال امریکا و همچنین در برخی از مناطق چین. در ایالات متحده ، معمولاً به عنوان صنوبر لاله یا صنوبر زرد شناخته می شود ، حتی اگر این درخت به صنوبر ارتباطی نداشته باشد . در حقیقت ، اشاره به صنوبر نتیجه ارتفاع درخت است که می تواند از 100 پا فراتر رود. چوب بسیار سبک است ، در حدود 490 کیلوگرم در هر متر مکعب ، اما بسیار قوی است و در بسیاری از کاربردها از جمله مبلمان ، ملحقات و قالب سازی استفاده می شود.. همچنین می توان آن را بسیار راحت رنگ آمیزی کرد و اغلب به عنوان یک جایگزین کم هزینه برای گردو و گیلاس در مبلمان و درها استفاده می شود.

چوب درخت لاله
چوب درخت لاله
چوب لاله برزیلی از Dalbergia decipularis
چوب لاله برزیلی از Dalbergia decipularis

چوب لاله برزیلی یک گونه متفاوت است. یک چوب با کیفیت بالا و کلاسیک ، با یک شکل دوست داشتنی بسیار متراکم است. این برای تزئینات مبلمان و وسایل کوچک خرد شده استفاده می شود. فقط در اندازه های کوچک موجود است ، اما برای مبلمان لوکس به ندرت در جامد استفاده می شود. مانند چوبهای دیگر با چهره ای برجسته ، کاملاً مورد توجه مد قرار می گیرد.


BOSSE

نام مشترک (ها): Bosse، Guarea

نام علمی: Guarea spp. (G. cedrata و G. thompsonii)

چوب Bosse، Guarea
چوب Bosse، Guarea

چوب بوس
رنگ / ظاهر: چوب چوب در ابتدا قهوه ای مایل به صورتی کمرنگ ، با افزایش سن تا قهوه ای طلایی تا متوسط ​​تیره می شود. … مقاومت در برابر پوسیدگی: چوب در برابر مقاومت در برابر پوسیدگی از نسبتاً بادوام تا بسیار بادوام متغیر است. Bosse همچنین در برابر حملات حشرات مقاومت منصفانه دارد و از خصوصیات هوازدگی خوبی برخوردار است.

درون چوب در ابتدا قهوه ای مایل به صورتی کمرنگ است ، که با افزایش سن تا قهوه ای طلایی تا متوسط ​​تیره می شود. چوب درخت زرد کمرنگ کاملاً تعریف شده است. با استفاده از الگوهای دانه ای مانند پومله به شکل روکش ، می توان به شدت تصور کرد. دانه می تواند مستقیم ، بهم پیوسته ، موج دار یا هر چیز دیگری بین هم باشد. (ورق های روکش طیف گسترده ای از الگوهای دانه ای را نیز به نمایش می گذارند.) بافت متوسط ​​تا ریز و دارای درخشش طبیعی خوبی است. چوب گاهی اوقات شکل متلک یا فرفری را نشان می دهد و در هنگام تازه بوی سدر مانند دارد. ممکن است تراوه یا اگزودا لثه ای داشته باشد.

تراکم
(H = 12٪): 0،60

قابل درمان بودن
قابل نفوذ نیست

فصل
به طور کلی هوا با کمی تخریب نسبتاً راحت خشک می شود و تمایل کمی به پیچ و تاب یا تقسیم هنگام خشک شدن کوره ندارد.

ثبات
بسیار پایدار

چوب Bosse، Guarea
چوب Bosse، Guarea

دوام
چوب در برابر مقاومت در برابر پوسیدگی از نسبتاً بادوام تا بسیار بادوام متغیر است. Bosse همچنین در برابر حملات حشرات مقاومت منصفانه دارد و از ویژگیهای هوای مطلوبی برخوردار است.

امر عملی
Il se scie et se travaille assez facilement، mais la silice qu’il Content (jusqu’à 1،0٪) تمایل دارند émousser modérément le tranchant des lames de Coupe. Au fini ، در پوست بادام زمینی obtenir une سطح lisse mais une légère تمایل au peluchage peut se manifester au rabotage sur quartier ، et de la gomme apetare peut. Le Bois supporte bien le clouage et le vissage، mais peut se fendre au clouage. Il se college de façon satisfaisante، sauf en présence de gomme، et le recours à un requêt est alors recommandé pour la teinture and le polissage.

استفاده های نهایی
کارگاه خارجی
مبلمان داخلی
پوشش داخلی
روکش بیرونی
ساختمان کشتی (بوردینگ و عرشه)
روکش برش خورده
کابینت (مبلمان کلاس بالا)

مبلمان فعلی یا اجزای مبلمان
سیگار می کند
روکش داخلی تخته سه لا
روکش پشت یا صورت تخته سه لا
رولت ولت
کفپوش
نجاری سبک


MOABI
Baillonella toxisperma ، یک درخت گرمسیری؛ محبی (گابن)

Toillispa Baillonella (همچنین به آن مروارید آفریقایی ، مهره djave یا موبی نیز گفته می شود ) گونه ای از درخت در خانواده Sapotaceae است و تنها گونه موجود در جنس Baillonella است . در آنگولا ، کامرون ، جمهوری کنگو ، جمهوری دموکراتیک کنگو ، گابن و نیجریه یافت می شود . زیستگاه طبیعی آن جنگل های دشت کوهستانی نیمه گرمسیری یا گرمسیری است . این درخت با از بین رفتن زیستگاه تهدید می شود .

روغن گردو درخت moabi یک جزء کلیدی از است باشگاه و امرار معاش دیگر مردم بومی است.

Baillonella toxisperma ، یک درخت گرمسیری؛ محبی (گابن)
Baillonella toxisperma ، یک درخت گرمسیری؛ محبی (گابن)

دیاوی
گیاهان
شرح
نام علمی : Baillonella toxisperma
وضعیت حفاظت : دایره ycl معارف آسیب پذیر زندگی
مرتبه : گونه ها
طبقه بندی بالاتر : Baillonella


ماهوگی آفریقایی

ماهوگی آفریقایی
ماهوگی آفریقایی

به ارتفاع 180 تا 200 فوت می رسد. بول ها صاف ، استوانه ای و تا 90 فوت روشن هستند. قطر تنه 3 تا 6 فوت ، دارای فشار است.

خایا جنس پنج گونه از درختان در خانواده ماهونیا Meliaceae است. چوب خیاء به عنوان چوب ماهون آفریقایی نامیده می شود و به عنوان جایگزینی برای چوب ماهون واقعی شناخته می شود. ویکیپدیا

امروزه این چوب بسیار پرکاربرد به نام ” چوب ماهون ” است. این مربوط به ماهگانای آمریکای جنوبی نیست ، اما ظاهری مشابه دارد و حتی اگر شکننده تر باشد ، دارای خواص کاری قابل قبولی است. … امروز این چوب بسیار پرکاربرد به نام ” چوب ماهون ” است.12 سپتامبر 2010

ماهوگی آفریقایی

سایر نامهای رایج: اغلب به صورت بندر حمل و نقل یا کشور مبدا طبقه بندی می شوند. محموله به تجارت ایالات متحده عمدتا K . ivorensis . Munyama (اوگاندا) ، Acajou dAfrique (ساحل عاج) ، دوبینی ، Dukuma fufu (غنا) ، اوگاندا (نیجریه).

توزیع: سیرالئون و لیبریا به گابن. K . anthotheca سپس به سمت شرق به اوگاندا گسترش می یابد و مناطق کم باران کمتری نسبت به K زندگی می کند . ivorensis .

Tree: به ارتفاع 180 تا 200 فوت می رسد. بول ها صاف ، استوانه ای و تا 90 فوت روشن هستند. قطر تنه 3 تا 6 فوت ، دارای فشار است.

چوب:

خصوصیات عمومی: تیره مایل به قهوه ای مایل به قرمز تیره ، در معرض قهوه ای مایل به قرمز. چوب سفید یا زرد مایل به زرد ، همیشه مشخص و واضح نیست. متوسط ​​بافت تا درشت؛ دانه مستقیم به هم بستگی ، شکل باریک ایجاد می کند. پرشکوه Brittleheart در برخی از سیاهههای مربوط حاضر است. گرد و غبار از K . آنتوته ممکن است یک ماده تحریک کننده پوست باشد.

وزن: وزن مخصوص اصلی (وزن اضافه وزن / حجم سبز) 0.44؛ تراکم خشک هوا 32 عدد

مشخصات مکانیکی: (استاندارد 2 سانتی متر)
محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) ( Psi ) (1000 Psi ) ( Psi )
سبز (9) 7،700 1،080 3،680
12٪ 12،000 1،310 6،430
سبز (9) 7،800 1،080 3،890
12٪ 11،300 1،300 6،730
12٪ (44) 10،000 NA 6،850
سختی جانبی جانکا 640 تا 735 lb برای مواد سبز و 830 تا 860 پوند خشک برای خشک. سختی Amsler 178 in.-lb برای ماده خشک (نمونه 2 سانتی متر).

خشک کردن و کوچک شدن: با سرعت کمی تخریب می شود. اگر چوب تنشی وجود داشته باشد ، ممکن است هنگام خشک شدن اعوجاج جدی رخ دهد. برنامه Kiln T6-D4 برای سهام 4/4 و T3-03 برای 8/4 پیشنهاد شده است. سبز کوچک به رنگهای زیرین: شعاعی 3.2٪؛ مماس 5.6. جنبش در خدمات اندک ارزیابی می شود.

خواص کار: به جای متغیر ، به گرسنگی و دانه پاره شده ، برش های لبه نازک تیز پیشنهاد می شود ، زاویه برش 20 درجه در برنامه ریزی توصیه می شود. ناخن و چسبندگی خواص خوبی دارند ، یک پایان عالی به راحتی قابل دستیابی است. برش و لایه برداری آسان است.

دوام: چوب چوب به عنوان با دوام نسبتاً بادوام ، در معرض حمله بورسترید و موریانه قرار دارد. چوب درختان در معرض حمله سوسک های پودر پست است.

حفظ: چوب چوب نسبت به درمان های نگهدارنده بسیار مقاوم است. چوب چوب نسبتاً مقاوم است.

موارد استفاده: مبلمان و کابینت ، قایق سازی ، کارخانه ، روکش و تخته سه لا ، تخته سنگ ، وسایل فروشگاه.


ZEBRANO

چوب زبرانو
چوب زبرانو

درخت بلند تا 150 فوت؛ باریک و استوانه ای اما نسبتاً کوتاه ، تا 50 فوت؛ قطر تنه 4 تا 5 فوت بیش از دکمه های کم.

ZEBRANO

زبرانو

زبراود

خانواده: Leguminosae

نامهای مشترک دیگر: Zingana (گابن) ، Allen ele (کامرون).

توزیع: غرب آفریقا ، عمدتاً در گابن و کامرون ، طاقدار ، گاهی در غرفه های خالص در امتداد رودخانه ها.

درخت: درخت بلند به 150 فوت؛ باریک و استوانه ای اما نسبتاً کوتاه ، تا 50 فوت؛ قطر تنه 4 تا 5 فوت بیش از دکمه های کم.

چوب:

خصوصیات عمومی: چوب قهوه ای زرد قهوه ای کمرنگ با رگه های تیره تیره ، الگوی راه راه به طور قابل توجهی متفاوت است. چوب چوب سفید تا 4 اینچ گسترده ، مشخص است. متوسط ​​بافت تا درشت؛ دانه ها معمولاً موج دار یا به هم پیوسته اند. براق؛ بوی ناخوشایند پس از خشک شدن از بین می رود.

وزن: وزن مخصوص اساسی (وزن سنگین / حجم سبز) در حدود 0.70؛ تراکم هوا 53 قطعه قطعه.

مشخصات مکانیکی: (استاندارد 2 سانتی متر)

محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده

(٪) (Psi) (1000 psi) (Psi)

12٪ (44) 17،200 NA 8،500

12٪ (47) 22،800 2،340 10،700

سختی Amsler 550 in.-lb با رطوبت 12٪ (نمونه 2 سانتی متر).

خشک کردن و برش: برای فصل بدون پیچ و تاب دشوار است ، باید چهارم باشد تا تخریب را به حداقل برساند. برنامه Kiln T2-C2 برای سهام 4/4 و T2-C1 برای 8/4 پیشنهاد شده است. سبز کوچک به رنگهای زیرین: شعاعی 6.8٪؛ مماس 1.5٪ حجمی 16.5٪

ویژگی های کار: اره ها را نسبتاً خوب ، دستیابی صاف و تمیز گاهی با برنامه ریزی دستگاه یا دست ، اشک ریختن دانه در هم پیچیده دشوار است. خواص چسبندگی خوب ، ونیرها برای جلوگیری از ترک خوردگی نیاز به رسیدگی دقیق دارند.

دوام: چوب چوب از دوام و در برابر حمله موریانه مقاوم است.

حفاظت: چوب بسیار مقاوم است. سورود چوب قابل نفوذ

موارد استفاده: روکشهای تزئینی ، ترنسس. به دلیل مقاومت بالا ، در ساخت اسکی ، دسته ابزار و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.


ETIMOE (رزوود آفریقایی)

Etimoe از چوب های سخت آفریقای غربی است
Etimoe از چوب های سخت آفریقای غربی است

Etimoe از چوب های سخت آفریقای غربی است که بعضا به دلیل شباهت با گلاب های زیبا ، به آن گل سرخ آفریقایی معروف است. البته این ارتباط از نظر گیاه شناسی صحیح نیست.

رز وود های واقعی شامل گل سرخ هندوراس ، گل سرخ هندی و گل سرخ برزیل است. هر سه چوب برجسته ای هستند که از قرمز تیره تا گل رز تا قهوه ای روشن تیره با نوارهای برجسته تیره متفاوت است.
با این حال ، etimoe به اندازه کافی شباهت دارد تا به عنوان یک جایگزین رزوود استفاده شود. درون چوب قلب مایل به قهوه ای , به قهوه ای مایل به قهوه ای است و از رنگ سیاه تا قرمز مایل به قرمز یا نوار دار مشخص است. اتیمو دانه ای به هم پیوسته با بافت ریز و یکنواخت دارد.

ETIMOE ( رز وود های آفریقایی)

نام (های) مشترک: Etimoe ، آفریقایی Etimoe

نام علمی: Copaifera spp. (C. mildbraedii و C. salikounda)

توزیع: غرب و مرکزی آفریقا

اندازه درخت: قطر تنه 100-165 فوت (30-50 متر) ، 3-5 فوت (1-1.5 متر)

میانگین وزن خشک: 47 پوند / فوت3(755 کیلوگرم / متر3)

وزن مخصوص (پایه ، 12٪ MC): .58 ، .76

سختی Janka: 1660 lbf(7،380 N)

مدول پارگی: 20،650 lbf/ in2(142.4 MPa)

مدول الاستیک: 1،994،000 پوندf/ in2(13.75 GPa)

قدرت خرد کردن: 10.030 پوندf/ in2(69.1 MPa)

انقباض: شعاعی: 5.0٪ ، مماس: 8.2٪ ، حجمی: 13.5٪ ، نسبت T / R: 1.6

رنگ / ظاهر: چوب قلب قهوه ای مایل به قرمز است که گاه با رگه هایی تیره تر دیده می شود. چوب درختان زرد کمرنگ است. غالباً با الگوی دانه کمانچه ای دیده می شود.

دانه / بافت: غلات بطور کلی صاف یا کمی در هم تنیده است. بافت زیبا و متوسط ​​با درخشش طبیعی خوب.

Endgrain: پراکنده – متخلخل؛ تکثرهای انفرادی و شعاعی؛ منافذ بزرگ و بدون ترتیب خاص ، اندک یا بسیار کمی ، رسوبات آدامس گاهی اوقات وجود دارد. پارانشیم وازنیستریک ، لوزه و حاشیه؛ پرتوهای باریک تا متوسط ​​، فاصله طبیعی.

مقاومت در برابر پوسیدگی: از نظر ماندگاری تا نسبتاً بادوام. مقاومت حشرات متوسط.

کارآیی: به طور کلی کار با ابزار دستی یا ماشین آسان است ، اگرچه رزین موجود در چوب تمایل به گرفتگی و صمغ ابزار دارد. به خوبی چسبیده ، چسبیده و به پایان می رسد.

بو: هنگام کار ، بوی بی نظیری می دهد. رزین از چوب و پوست گاهی در محدوده طبیعی آن در آفریقا به عنوان عطر استفاده می شود.

آلرژی / سمیت: علاوه بر خطرات بهداشتی استاندارد در ارتباط با هر نوع گرد و غبار چوب ، هیچگونه واکنش سلامتی دیگری با Etimoe همراه نبوده است. برای اطلاعات بیشتر به مقاله های آلرژی چوب و سمیت و ایمنی از گرد و غبار چوب مراجعه کنید.

قیمت گذاری / در دسترس بودن: تقریباً همیشه به عنوان روکش به فروش می رسد ، Etimoe معمولاً با قیمت متوسط ​​در دسترس است ، اگرچه روکش مویی یا فرفری کمی گران تر است.

پایداری: این گونه چوب در ضمائم CITES ذکر نشده است ، اما در فهرست قرمز IUCN قرار دارد. این جمعیت به دلیل کاهش جمعیت بالای 20٪ در سه نسل گذشته ، ناشی از بهره برداری ، آسیب پذیر است.

موارد متداول: روکش ، تخته سه لا ، مبلمان ، کفپوش و اشیاء چرخانده.

نظرات: اگرچه Etimoe تقریباً همیشه به شکل روکش به فروش می رسد ، اما از قضا یکی از بهترین نسبت های وزن به وزن (از نظر مدول پارگی نسبت به میانگین وزن خشک شده) هر نوع چوب در جهان است.


PURPLEHEART

PURPLEHEART
PURPLEHEART

درختان به ارتفاع 170 فوت با قطر تا 4 فوت رشد می کنند ، اما معمولاً 1.5 تا 3 فوت می شوند. كفچه ها صاف ، استوانه ای و از 60 تا 90 فوت بالاتر از روكش های تا 12 فوت ارتفاع دارند.

PURPLEHEART

نامهای رایج دیگر: Palo morado (مکزیک) ، Morado (پاناما ، ونزوئلا) ، Tananeo (کلمبیا) ، Koroboreli (گویانا) ، Purperhart (سورینام) ، Amarante (گویان فرانسه) ، Pau roxo ، Guarabu (برزیل) ، Violetwood (تجارت انگلیسی )

توزیع: مرکز توزیع در قسمت شمال میانه منطقه آمازون برزیل؛ طیف وسیعی از همه گونه ها از مکزیک از طریق آمریکای مرکزی و از جنوب به جنوب برزیل.

درخت: درختان به ارتفاعات 170 فوت با قطر 4 فوت رشد می کنند ، اما معمولاً 1.5 تا 3 فوت می شوند. كفچه ها صاف ، استوانه ای و از 60 تا 90 فوت بالاتر از روكش های تا 12 فوت ارتفاع دارند.

چوب:
خصوصیات عمومی: چوب قهوه ای هنگامی که به محض قرار گرفتن در معرض نور به رنگ ارغوانی بریده می شود ، سرانجام به یک قهوه ای تیره که به شدت از چوب خارج از سفید مشخص می شود تبدیل می شود. بافت متوسط ​​تا ریز؛ درخشان متوسط ​​تا زیاد ، متغیر؛ دانه ها معمولاً صاف ، گاه موج دار ، گلاب ، یا نامنظم هستند. بدون بو و طعم مشخص.

وزن: وزن مخصوص اساسی (وزن سنگین وزن / حجم سبز) با گونه های 67/0 تا 91/0 متغیر است. چگالی خشک هوا 50 تا 66 قطعه قطعه.

خصوصیات مکانیکی: (مجموعه اول داده ها بر اساس استاندارد 2 اینچی؛ دوم روی استاندارد 2 سانتی متر؛ سومین مورد در استاندارد 1 اینچی.)

محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) (Psi) (1000 psi) (Psi)
سبز (75) 13،690 2،000 7،020
12٪ 19،220 2،270 10،320

سبز (30) 21،000 2،560 9،250
15٪ 26،700 NA 12،200

12٪ (24) 30،900 3،460 14،500

سختی جانبی جانکا از 1860 پوند تا 3 هزار و 920 پوند با رطوبت 12٪ متغیر است. سختی آزمایشگاهی محصولات جنگلی با رطوبت 12٪ و از 157 تا 398 in.-lb. (نمونه 5/8-این.).

خشک کردن و کوچک شدن: گزارش ها متفاوت است ، از خشک شدن هوا به راحتی تا نسبتاً دشوار. به آرامی خشک تا نسبتاً سریع خشک می شود. برنامه تقسیم Kiln T6-D2 برای تقریبا 4/4 سهام و T3-D1 برای 8/4 تقریباً هیچ تخریب در برخی از پیچ های تقسیم و تقسیم Kiln نیست. سبز کوچک به رنگهای زیرین: شعاعی 3.2٪؛ مماس 6.1٪؛ حجمی 9.9٪. پایداری پس از تولید یا حرکت به عنوان کوچک ارزیابی می شود.

ویژگی های کار: کار با ابزار دستی یا دستگاهی نسبتاً دشوار ، برش های کسل کننده ، هنگام گرم شدن توسط ابزارهای کسل کننده ، از رزین لثه بیرون می زند. نرخ خوراک آهسته و برش های سخت سخت پیشنهاد می شود. یکنواخت ، چسبنده آسان است ، و به پایان می رسد خوب.

دوام: چوب در برابر مقاومت در برابر حمله توسط قارچ های پوسیدگی بسیار مقاوم است. بسیار مقاوم در برابر موریانه های چوب خشک؛ اما مقاومت کمی در برابر سرنشینان دریایی.

حفظ: چوب گزارش شده است که در برابر اشباع با روغنهای نگهدارنده بسیار مقاوم است. چوب درخت چوبی قابل نفوذ است.

موارد استفاده: ترنر ، مارکت ، کابینت ، مبلمان زیبا ، کفپوش پارکت ، دستگیره ابزار ، ساخت و سازهای سنگین ، کشتی سازی ، بسیاری از وسایل مخصوص (قوطی های بیلیارد نشانه ای ، ویترهای شیمیایی ، کنده کاری).


TATAJUBA

TATAJUBA
TATAJUBA

اتفاق بسیار نادر در گویان و آمازون برزیل.

درخت سایبان بزرگ و به خوبی شکل گرفته و بدون تاج با تاج مسطح و چتر شکل. به طور کلی درختان 20 تا 24 اینچ قطر و 90 تا 100 فوت ارتفاع دارند. بول استوانه ای و 60 تا 70 فوت ارتفاع دارد. پوست ، هنگام برش ، مقادیر زیادی لاتکس شیرین و چسبنده به خود می دهد.
چوب دلبسته بی دلیل زرد است ، اغلب با قهوه ای پوشیده شده و مبهم به رنگ طلایی-قهوه ای می شود تا در معرض نور قرار گیرد.

TATAJUBA

نام گیاه شناسی : گویانیسیس Bagassa

خانواده: Moraceae

نامهای رایج دیگر : چوب گاو (گویان) ، Gele bagasse (سورینام) ، Bagasse jaune (گویان فرانسه) ، Tatajuba ، Amapa-rana (برزیل).
توزیع: یک اتفاق بسیار نادر در گویان و آمازون برزیل.

The Tree: درخت سایبان بزرگ و به خوبی شکل گرفته و بدون تاج با تاج مسطح و چتر شکل است. به طور کلی درختان 20 تا 24 اینچ قطر و 90 تا 100 فوت ارتفاع دارند. بول استوانه ای و 60 تا 70 فوت ارتفاع دارد. پوست ، هنگام برش ، مقادیر زیادی لاتکس شیرین و چسبنده به خود می دهد.

چوب:
خصوصیات عمومی: چوب قلب بی دلیل زرد است ، که اغلب دارای رنگ قهوه ای است و به رنگ طلایی قهوه ای درخشان می شود تا در معرض آن قرار بگیرد. چوب درخت باریک ، تیز مشخص ، به رنگ زرد کمرنگ تا زرد رنگ است. دانه معمولاً به هم پیوسته و در نتیجه نوار نسبتاً وسیعی ایجاد می شود. بافت متوسط ​​تا درشت ، یکنواخت. بو و طعم و مزه هنگامی که چاشنی نیستند.

وزن: وزن مخصوص اولیه (وزن سنگین / حجم سبز) 0.68 به طور متوسط. چگالی خشک هوا به طور متوسط ​​50 قطعه در ثانیه.

خواص مکانیکی: (استاندارد 2 اینچی)

محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) (Psi) (1000 psi) (Psi)
سبز (74) 14،510 2،300 7،900
12٪ 20،050 2،580 11،560

سختی جانبی جانکا 1670 پوند چوب چوبی و 1.730 پوند خشک.

خشک کردن و کوچک شدن: هوا در فصول سال هوا با سرعت متوسط ​​و تمایل بسیار کمی به پیچ و تاب و یا چک کردن دارد. هیچ برنامه کوره ای موجود نیست. کوچک شدن سبز به رنگهای زیرین: 5.2٪ شعاعی؛ مماس 6.6٪؛ حجمی 10.2٪. انقباض حجمی برای چوبهایی با این تراکم فوق العاده است.

ویژگی های کار: به راحتی قابل مشاهده و تمام شدن است.

دوام: در صورت مواجه شدن با قارچ های پوسیده سفید یا قهوه ای پوسیده ، چوب چوب بسیار بادوام است. کمی مقاوم در برابر متفرقه های دریایی. ویژگی های آب و هوایی ضعیف در نظر گرفته می شود.

حفظ و نگهداری: چوب چوب نسبت به جذب رطوبت بسیار مقاوم است ، از این لحاظ با چوب ساج قابل مقایسه است و این نشان دهنده قابلیت درمان ضعیف است.

موارد استفاده: چوب بصورت محلی برای مصارف عمومی ساختمان ، سنگین ساختمانی ، مبلمان ، ساخت قایق استفاده می شود. به دلیل مقاومت بالایی که دارد ، ممکن است برای برخی از انواع تجهیزات ورزشی مناسب باشد. چوب شبیه به ملخ سیاه است و می تواند به عنوان جایگزینی برای برخی از برنامه ها استفاده شود.


JONGO KABBES

چوب JONGO KABBES
چوب JONGO KABBES

گاهی اوقات تا ارتفاع 125 فوتی با قطر تنه تا 6 فوت ، معمولاً تا 3 فوت ، بولس ها دارای دکمه های باریک و باریک هستند و ممکن است برای 70 فوت روشن باشد.

JONGO KABBES

نامهای رایج دیگر: Amargoso (هندوراس) ، Amargo amargo (پاناما) ، Arisarus ، Yaksaru (گویانا) ، Mora (نیکاراگوئه) ، Gele Kabbes (سورینام) ، Angelim ، Faveira (برزیل).

توزیع: جنوب مکزیک ، از سمت جنوب در امتداد منطقه آتلانتیک آمریکای مرکزی و از طریق ونزوئلا تا منطقه ریودوژانیرو برزیل.

درخت: گاهی اوقات تا ارتفاع 125 فوتی با قطر تنه تا 6 فوت ، معمولاً تا 3 فوت ، بول ها دارای دکمه های باریک و باریک هستند و ممکن است برای 70 فوت روشن باشد.

چوب:

ویژگی های عمومی: چوب چوب زرد ، در معرض قهوه ای نارنجی ، راه راه با پارانشیم ، گاهی اوقات با ظاهر روغنی. متمایز از چوب سفید ، خاکستری یا قهوه ای مایل به زرد است. متغیر درخشش؛ بافت درشت تا بسیار درشت؛ دانه مستقیم به شدت در هم تنیده. بدون بو و بوی مشخص اما با طعم تلخ مقدار سیلیس 0.2٪ گزارش شده است.

وزن: وزن مخصوص اولیه (وزن سنگین وزن / حجم سبز) با گونه های 0.55 تا 0.64 متغیر است. تراکم خشک هوا 42 تا 49 قطعه قطعه.

خواص مکانیکی: (استاندارد 2 اینچی)
محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) ( Psi) (1000 Psi) ( Psi)
سبز (25) 10،300 1،700 5،020
12٪ 14،600 1،790 6،950
12٪ (44) 17،200 2،340 –
15٪ (34) 11،520 1،460 5،900
سختی جانبی جانکا برای ماده خشک 1.080 تا 1.420 lb.

خشک کردن و کوچک شدن: گزارش می شود چوب دارای خشک شدن هوا در حد متوسط ​​و دارای نقص خشک یا کمی است. هیچ اطلاعاتی در مورد برنامه های کوره موجود نیست. برش سبز به رنگهای زیرین: 3.4٪ شعاعی؛ مماس 7.4؛؛ حجمی 8.6٪.

خواص کار: به طور کلی گزارش می شود که از لحاظ ویژگی های ماشینکاری نسبتاً خوب است اما در برنامه ریزی دانه پاره شده و بزرگ شده رایج است. گرد و غبار ریز جمع شده در حین کار برخی از اپراتورها را تحت تأثیر قرار می دهد.

دوام: چوب بر اساس آزمایش های قبرستان از دوام نسبتاً بادوام و بادوام برخوردار است.

حفظ و نگهداری: گزارش شده است كه چوب های قلبی برای نگهداری از آن بسیار دشوار است ، اما درمان چوب درخت خوب است.

موارد استفاده: کار ساخت و ساز ، کفپوش ، نجاری عمومی ، خطوط ریلی.


جابوتی

چوب جابوتی
چوب جابوتی

درختان به ارتفاعات 100 فوت گاهی اوقات رسیدن به 200 فوت. با قطر تا 100 سانتی متر. ساقه های تمیز تا 60 یا 70 فوت نوری تا به شدت فشار خورده گسترش می یابد.
چوب قهوه ای روشن قهوه ای ، گاهی قهوه ای صورتی ، کم و بیش تیره ، گاهی با سایه های قرمز یا بنفش.

جابوتی

نام گیاه شناسی : Erisma Uncinatum
خانواده : Vochysiaceae
نامهای رایج دیگر: Jaboty، Cedrinho، Cambara، Couaie، Jaboti، Quaruba vermelha، Manonti kouali، Felli kouali، Quarubarana، Quarubatinga، Singri Kwari، Mureillo .

توزیع: جنس در سراسر آمریکای گرمسیری از جنوب مکزیک تا پرو ، اما بیشتر در گویاها نشان داده شده است.

درخت : درختان به ارتفاعات 100 فوت و گاه رسیدن به 200 فوت. با قطر تا 100 سانتی متر. ساقه های تمیز تا 60 یا 70 فوت نوری تا به شدت فشار خورده گسترش می یابد.

چوب :
خصوصیات عمومی : چوب قهوه ای روشن چوب ، گاهی قهوه ای صورتی ، کم و بیش تیره ، گاهی با سایه های قرمز یا بنفش ، به وضوح از چوب درخت مایل به خاکستری یا زرد مشخص مشخص می شود. درخشش متوسط؛ بافت درشت؛ دانه مستقیم؛ بدون بو و طعم مشخص.

وزن : وزن مخصوص اصلی 600 کیلوگرم بر متر مکعب است و بسته به مبدا و شرایط رشد می تواند بسیار متفاوت باشد.

ویژگی های مکانیکی:

  • مدول الاستیسیته : 15 520 MPa انحراف استاندارد: 3720
  • خمش استاتیک مستقیم: 91 MPa انحراف استاندارد: 16
  • خرد کردن مستقیم: انحراف استاندارد 54 مگاپاسکال: 7
    (با رطوبت 12٪ ؛ 1MPa = 1 N / mm2)

خشک کردن و کوچک شدن: گزارش می شود چوب از نظر هوای نسبتاً سخت و در فصل هوا و کوره خشک است. این فصل به سرعت اما با اندکی پیچ و تاب و چک کردن جزئی انجام می شود. مراقبت در شرایط انباشت و خشک کردن خفیف پیشنهاد می شود. برنامه Kiln T3-D2 ممکن است برای سهام 4/4 و T3-D1 برای 8/4 استفاده شود. برش سبز به رنگهای زیرین: 3.4٪ شعاعی؛ مماس 8. 8 ٪؛ حجمی 1 3.4 ٪.

ویژگی های کار: چوب به طور کلی کار سختی نسبتاً دشوار است . اره و دیگر لبه های برش معمولی کسل کننده است . چسب ها به درستی؛ استخوان خوب و درهم کوبیدن .

دوام: چوب چوب در مقاومت در برابر پوسیدگی تا حدودی متغیر است ، به طور کلی به عنوان با دوام نسبتاً معتبر شناخته می شود . مشخصات هوازدگی به عنوان تنها بررسی سطح منصفانه و شدید هنگامی که چوب در معرض دید قرار نمی گیرد توسعه می یابد.

حفظ و نگهداری: چوب نسبتاً دشوار است و نگهداری آن نسبتاً آسان ، متفاوت با گونه های مختلف.

موارد استفاده: نازک کاری بیرونی ، نازک کاری داخلی ، روکش بیرونی ، روکش داخلی ، روکش ، اجزای مبلمان و مبلمان ، ساخت و ساز عمومی و کفپوش.


BERG GRONFOLO

چوب BERG GRONFOLO
چوب BERG GRONFOLO
چوب BERG GRONFOLO
چوب BERG GRONFOLO

درختان به ارتفاعات 100 فوت ، گاهی اوقات به 200 فوت می رسند. با قطر 25 در. ، گاه به 40 می رسد. ساقه های شفاف تا 60 یا 70 فوت افزایش می یابد و تا فشار زیاد می رسد.

BERG GRONFOLO

Qualea spp.
مندیویریرا
Gronfoeloe
خانواده : Vochysiaceae
برگه اطلاعات فنی چوب

نامهای رایج دیگر: Florecillo (ونزوئلا) ، Kouali ، Grignon fou (گویان فرانسه) ، Gronfoeloe (سورینام) ، Mandio ، Mandioqueira ، Quaruba (برزیل).

توزیع: جنس در آمریکای گرمسیری از جنوب مکزیک گرفته تا پرو ، اما به وفور در گویان و برزیل نشان داده شده است.

درخت: درختان به ارتفاعات 100 فوت ، که گاهی اوقات به 200 فوت می رسند. با قطر 25 در. ، گاه به 40 می رسد. ساقه های شفاف تا 60 یا 70 فوت افزایش می یابد و تا فشار زیاد می رسد.

چوب:
خصوصیات عمومی: قهوه ای مایل به قهوه ای مایل به قرمز تا قهوه ای مایل به قرمز ، گاهی اوقات قهوه ای زیتونی. گاهی اوقات به شدت از چوب درخت مایل به خاکستری یا زرد مشخص مشخص می شود. درخشان در بعضی از گونه ها طلایی ، در بعضی دیگر متوسط. محیط بافت تا درشت درشت؛ دانه مستقیم به هم بستن. بدون بو و طعم مشخص.

وزن: وزن مخصوص اصلی (وزن سنگین وزن / حجم سبز) با گونه های 0.49 تا 0.60 متغیر است. چگالی خشک هوا 37 تا 46 عدد.

خصوصیات مکانیکی: (مجموعه های اول و سوم داده ها بر اساس استاندارد 2 اینچی. مجموعه دوم روی استاندارد 2 سانتی متر است.)
محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) ( Psi ) (1000 Psi ) ( Psi )
سبز (75) 10،510 2،030 5،200
12٪ 14،610 2،200 7،570
سبز (42) 11،700 1،850 6،250
12٪ 20،000 2،560 11،800
12٪ (44) 18،000 2،580 NA
سختی جانبی جانکا برای ماده خشک هوا از 900 تا 1730 پوند وزن دارد. محصولات جنگلی میانگین چقرمگی آزمایشگاه برای مواد سبز و خشک 156 in-lb (5/8 in. نمونه).

خشک کردن و کوچک شدن: گزارش می شود چوب از نظر هوای نسبتاً سخت و در فصل هوا و کوره خشک است. این فصل به سرعت اما با اندکی پیچ و تاب و چک کردن جزئی انجام می شود. مراقبت در شرایط انباشت و خشک کردن خفیف پیشنهاد می شود. برنامه Kiln T3-D2 ممکن است برای سهام 4/4 و T3-D1 برای 8/4 استفاده شود. برش سبز به رنگهای زیرین: شعاعی 4.4٪؛ مماس 8.4٪؛ حجمی 11.4٪.

ویژگی های کار: چوب به طور کلی کار سختی است به خصوص هنگام حضور دانه Roey نسبتاً دشوار است. اره ها و دیگر لبه های برش به دلیل انباشت سیلیس به سرعت کسل می شوند ، 0.10٪ گزارش شده است. چسب ها را رضایت بخش می کند.

دوام: چوب چوب درمقابل مقاومت در برابر پوسیدگی ، تا حدودی متغیر است ، به طور کلی به عنوان با دوام نسبتاً معتبر شناخته می شود و برای شرایط مرطوب و مداوم مناسب نیست. در ضمن خشک شدن نیز مستعد رنگ آمیزی هستند. مشخصات هوازدگی به عنوان تنها بررسی سطح منصفانه و شدید هنگامی که چوب در معرض دید قرار نمی گیرد توسعه می یابد. Q . albiflora به نسبت موریانه های چوب خشک نسبتاً مقاوم است.

حفظ و نگهداری: چوب نسبتاً دشوار است و نگهداری آن نسبتاً آسان ، متفاوت با گونه های مختلف.

موارد استفاده: کارخانه ، کارگاه سنگ فرش ، مبلمان ، روکش و تخته سه لا ، ساخت و ساز عمومی و کفپوش.


DON CEDAR – چوب سدار

DON CEDAR -  چوب سدار
DON CEDAR – چوب سدار

درخت بزرگی به طول 100 تا 160 فوت با قطر تنه 5 تا 9 فوت. درختان افتاده در استان هوانوکو پرو به قطر 4 فوت با ارتفاعات قابل فروش 4 فوت و بیشتر بودند.

DON CEDAR

نامهای رایج دیگر: Tornillo (پرو) ، Lacaica ، Parica ، Yacayaca (برزیل).

توزیع: گزارش شده در استانهای لورتو و هوانوکو پرو؛ اغلب در دامنه ها یا دامنه ها و در خاک مرطوب ناحیه آمازون برزیل روبرو می شوید.

درخت: درخت بزرگی به طول 100 تا 160 فوت با قطر تنه 5 تا 9 فوت. درختان افتاده در استان هوانوکو پرو به قطر 4 فوت با ارتفاعات قابل فروش 4 فوت و بیشتر بودند.

چوب:
خصوصیات عمومی: چوب قهوه ای قهوه ای کمرنگ با درخشش طلایی. برجسته با خطوط رگ قرمز تیره مشخص شده است. به تدریج با چوب سبک تر رنگ آمیخته می شود. درشت بافت؛ غله دانه؛ بو و طعم در نمونه های خشک وجود ندارد ، اما گزارش شده است که از چوب تازه بریده شده هنگام کار ، رایحه ای نامطبوع را منتشر می کند. خرابی فشرده سازی یک نقص رایج است.

وزن: وزن مخصوص اولیه (وزن اضافه وزن / حجم سبز) حدود 0.53 برای مواد جمع آوری شده در برزیل و 0.41 برای سهام پرو گزارش شده است. تراکم هوا ، به ترتیب ، 40 و 31 عدد قطعه.

خواص مکانیکی: (استاندارد 2 اینچی)

محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) (Psi) (1000 psi) (Psi)
سبز (3) 7،600 1،377 3،610

خشک کردن و کوچک شدن: هیچ اطلاعاتی در مورد خصوصیات خشک کردن در دسترس نیست. انقباض حجمی (سبز به زیرپاچه): 11.8٪.

خواص کار: اره های پشمی اما برش آسان است. می توان یکنواخت به پایان رسید

دوام: گفته می شود که احتمالاً نسبتاً بادوام است؛ همچنین گزارش شده است که از مقاومت در برابر هوای خوب برخوردار است.

حفاظت: داده ای در دسترس نیست.

موارد استفاده: ساخت و ساز عمومی ، قطعات مبلمان.


چوب نام (های) مشترک: Partridgewood ، Angelim

چوب نام (های) مشترک: Partridgewood ، Angelim
چوب نام (های) مشترک: Partridgewood ، Angelim

درختان همیشه سبز ، بدون شکاف و متوسط. قطرهای 20 تا 28 اینچ ، ارتفاعات 90 تا 120 فوت ، و طول های شفاف 60 تا 70 فوت چندان معمول نیستند.

مربوط به چوب Partrix : چوب اولیه . چوب متنوع ، بسیار مورد احترام برای کارهای کابینت. این گیاه از آمریکای گرمسیری به دست می آید و گفته می شود که یکی از منابع آن درخت حبوبات Andira inermis است. همچنین به آن چوب قرقاول گفته می شود .

نامهای مشترک دیگر: Moca (پورتوریکو ، کوبا) ، Cuilimbuco ، Maquilla (مکزیک) ، Barbosquillo ، Arenillo (پاناما) ، Rode kabbes (سورینام) ، Acapurana (برزیل).

توزیع: در سرخپوستان غربی و از جنوب مکزیک از طریق آمریکای مرکزی تا شمال آمریکای جنوبی و برزیل رخ می دهد. در بیشتر مناطق ، درخت تحت شرایط بارندگی و خاک متفاوت می شود.

The Tree: درختان همیشه سبز ، بدون شکاف و متوسط. قطرهای 20 تا 28 اینچ ، ارتفاعات 90 تا 120 فوت ، و طول های شفاف 60 تا 70 فوت چندان معمول نیستند.

چوب:
خصوصیات عمومی: چوب باریک باریک قهوه ای تا زرد مایل به خاکستری است و معمولاً از چوب زرد قهوه ای تا قرمز قهوه ای تیره مشخص می شود. باندهای بافت پارانشیم با رنگ روشن به این چوب شکل مشخصی می بخشد. درخشش نسبتاً کم؛ بدون بو و طعم مشخص هنگام خشک شدن؛ بافت بسیار درشت؛ دانه فقط نسبتاً نامنظم است.

وزن: وزن مخصوص اساسی (وزن سنگین وزن / حجم سبز) 0.64 ، تراکم خشک هوا تا 80 قطعه قطعه.

خواص مکانیکی: (استاندارد 2 اینچی)

محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) (Psi) (1000 psi) (Psi)
12٪ (44) 20،870 2،640 NA
12٪ (24) 17،680 2،442 9،130

سختی جانبی جانکا حدود 1600 پوند هوا را خشک می کند.

خشک کردن و کوچک شدن: هوا در فصلهای هوای چوب با سرعت متوسط ​​و اندکی کاهش یافته است. چوب چوب ، در مراحل اولیه خشک شدن ، مستعد تغییر رنگ توسط قارچهای ساقه است. حرکت چوب چاشنی کم است. برش سبز به رنگهای زیرین: شعاعی 4.6٪؛ مماس 9.8٪؛ حجمی 12.5٪

خواص کار: آنجلین به دلیل داشتن نوارهای متناوب از بافت سخت و نرم (پارانشیم) نسبتاً صاف و خوب کار می کند و به خوبی کار می کند. چوب به خوبی در تراش کار می کند ، میخ ها و پیچ ها را به خوبی نگه می دارد و چسب ها را رضایت بخش می کند. بعد از پر کردن به خوبی جلا داده و لاک می کند.

دوام: چوب چوب در مقابل حمله قارچ ها و حشرات پوسیده مقاوم است ، اما در مقابل موریانه های چوب خشک نسبتاً مقاوم است. چوب چوب نسبت به حمله سوسک ها به قدرت بسیار آسیب پذیر است.

حفظ و نگهداری: درمان چوب چوب از نظر سیستم گرمایش و گرم و حمام گرم و تحت فشار. میزان جذب به طور قابل توجهی کمتر از 6 عدد سی سی با نفوذ ضعیف است. نفوذپذیری درخت چوب نیز کم است.

موارد استفاده: از چوب برای ساخت و سازهای سنگین ، متقاطع ، فریم خانه و نمای سایدینگ خارجی استفاده می شود. از دیگر کاربردهای پیشنهادی می توان به ترشی ، مبلمان و کار کابینت ، کفپوش پارکت و روکش تزئینی اشاره کرد.


GELE KABBES آنجلیم تلخ

چوب GELE KABBES آنجلیم تلخ
چوب GELE KABBES آنجلیم تلخ

گاهی اوقات تا ارتفاع 125 فوتی با قطر تنه تا 6 فوت ، معمولاً تا 3 فوت ، بولس ها دارای دکمه های باریک و باریک هستند و ممکن است برای 70 فوت روشن باشد.

GELE KABBES

spa Vatairea .
آنجلیم تلخ
فاویرا
خانواده: Leguminosae
برگه اطلاعات فنی چوب

نامهای رایج دیگر: Amargoso (هندوراس) ، Amargo amargo (پاناما) ، Arisarus ، Yaksaru (گویانا) ، Mora (نیکاراگوئه) ، Gele Kabbes (سورینام) ، Angelim ، Faveira (برزیل).

توزیع: جنوب مکزیک ، از سمت جنوب در امتداد منطقه آتلانتیک آمریکای مرکزی و از طریق ونزوئلا تا منطقه ریودوژانیرو برزیل.

درخت: گاهی اوقات تا ارتفاع 125 فوتی با قطر تنه تا 6 فوت ، معمولاً تا 3 فوت ، بول ها دارای دکمه های باریک و باریک هستند و ممکن است برای 70 فوت روشن باشد.

چوب:

ویژگی های عمومی: چوب چوب زرد ، در معرض قهوه ای نارنجی ، راه راه با پارانشیم ، گاهی اوقات با ظاهر روغنی. متمایز از چوب سفید ، خاکستری یا قهوه ای مایل به زرد است. متغیر درخشش؛ بافت درشت تا بسیار درشت؛ دانه مستقیم به شدت در هم تنیده. بدون بو و بوی مشخص اما با طعم تلخ مقدار سیلیس 0.2٪ گزارش شده است.

وزن: وزن مخصوص اولیه (وزن سنگین وزن / حجم سبز) با گونه های 0.55 تا 0.64 متغیر است. تراکم خشک هوا 42 تا 49 قطعه قطعه.

خواص مکانیکی: (استاندارد 2 اینچی)
محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) (Psi) (1000 psi) (Psi)
سبز (25) 10،300 1،700 5،020
12٪ 14،600 1،790 6،950
12٪ (44) 17،200 2،340 –
15٪ (34) 11،520 1،460 5،900
سختی جانبی جانکا برای ماده خشک 1.080 تا 1.420 lb.

خشک کردن و کوچک شدن: گزارش می شود چوب دارای خشک شدن هوا در حد متوسط ​​و دارای نقص خشک یا کمی است. هیچ اطلاعاتی در مورد برنامه های کوره موجود نیست. برش سبز به رنگهای زیرین: 3.4٪ شعاعی؛ مماس 7.4؛؛ حجمی 8.6٪.

خواص کار: به طور کلی گزارش می شود که از لحاظ ویژگی های ماشینکاری نسبتاً خوب است اما در برنامه ریزی دانه پاره شده و بزرگ شده رایج است. گرد و غبار ریز جمع شده در حین کار برخی از اپراتورها را تحت تأثیر قرار می دهد.

دوام: چوب بر اساس آزمایش های قبرستان از دوام نسبتاً بادوام و بادوام برخوردار است.

حفظ و نگهداری: گزارش شده است كه چوب های قلبی برای نگهداری از آن بسیار دشوار است ، اما درمان چوب درخت خوب است.

موارد استفاده: کار ساخت و ساز ، کفپوش ، نجاری عمومی ، خطوط ریلی.


کوپی , کوپی وود

چوب کوپی , کوپی وود
چوب کوپی , کوپی وود

درخت سایبان بزرگ ، نیمه برگریز و سایبان. به ارتفاع 130 فوت و با قطر تا 36 اینچ رشد می کند ، اما معمولاً 20 تا 24 اینچ است.

برگه اطلاعات فنی چوب
Goupia glabra
Kopie
Kabukalli
خانواده: Goupiaceae (Celastraceae)
نامهای مشترک دیگر: Saino، Sapino (کلمبیا) ، Kopi (سورینام) ، Kabukalli (گویان) ، Goupie (گویان فرانسه) ، Cupiuba (برزیل).

توزیع : بارهای از آمازون ، گویان و سرانیا سان سن لوکاس ، Carare-Opon ، دره ریو Cauca و سایر مناطق کلمبیا.

Tree : درخت سایه بان بزرگ ، نیمه برگریز و سایبان. به ارتفاع 130 فوت و با قطر تا 36 اینچ رشد می کند ، اما معمولاً 20 تا 24 اینچ است.

چوب :

خصوصیات عمومی : قهوه ای مایل به قرمز مایل به قرمز ، که به طور سطحی در معرض نور قرار می گیرد تاریک می شود. متمایز اما به شدت مشخص از چوب ضخیم قهوه ای مایل به قرمز یا صورتی مایل به قرمز نسبتاً زیاد مشخص نشده است. بافت متوسط ​​تا درشت؛ دانه مستقیم به هم بستن. بو وقتی تازه ظاهر می شود اما از بین می رود اما از بین می رود.

وزن : وزن مخصوص اساسی (وزن کاروان / حجم سبز) 0.72؛ تراکم خشک هوا 54 قطعه قطعه

خصوصیات مکانیکی : (دو مجموعه داده اول بر اساس استاندارد 2 اینچی. مجموعه سوم استاندارد 2 سانتی متر است.)

محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) ( Psi ) (1000 Psi ) ( Psi )
سبز (73) 11،480 1،810 6،170
12٪ 15،300 2،150 8،350
12٪ (24) 16،600 2،370 10،850
سبز (48) 14،000 1،980 7،350

سختی جانبی 15 17 17،600 — 9،750 جنبه جانکا در حدود 1400 پوند برای مواد سبز و 1840 پائین در رطوبت 12٪. محصولات جنگلی میانگین مقاومت در برابر آزمایشگاه برای مواد سبز و خشک 132 in-lb (نمونه 5/8 اینچی) است.

خشک کردن و کوچک شدن هوا: در فصل هوا نسبتاً دشوار ، با سرعت متوسط ​​و فقط با پیچ و تاب و اندکی خشک خشک می شود. برنامه Kiln T7-B3 برای سهام 4/4 پیشنهاد شده است. کوچک شدن از سبز به کاردانی: شعاعی 4.5٪؛ مماس 8.0٪؛ حجمی 12.6٪.

خواص کار : در اکثر عملیات از نظر منصفانه و خوب است اما دانه های پاره شده و خرد شده در برنامه ریزی به دلیل داشتن دانه در هم تنیده رایج است. مواد درشت نیاز به پرکننده برای به پایان رساندن صاف دارند.

دوام: ارزیابی های آزمایشگاهی نشان می دهد مقاومت خوبی در برابر حمله توسط قارچ های پوسیده قهوه ای و سفید پوسیدگی وجود دارد ، اما از نظر مقاومت در برابر پوسیدگی در تست های میدانی در گویان ، اندکی به مقاومت متوسط ​​نسبتاً کمی دارند. مقاوم در برابر حمله موریانه چوب خشک ، اما مقاومت کمی در برابر متلاشیان دریایی دارد.

حفظ و نگهداری : چوب چوب بسیار مقاوم است و چوب چوب نسبتاً نسبت به تیمارهای حفاظت با استفاده از سیستم مخزن باز یا فشار خلاء مقاوم است.

موارد استفاده : ساخت و ساز سنگین ، کفپوش صنعتی ، قطعات مبلمان. یک چوب از جنس عمومی در گویان بسیار مورد علاقه.


چوب مری , MERIE WOOD

چوب مری , MERIE WOOD
چوب مری , MERIE WOOD

ارتفاعات 90 تا 120 فوت با طول شفاف استوانه ای بلند 60 تا 70 فوت؛ معمولاً 20 تا 28 قطر. گاهی اوقات تا 48 اینچ.

مری

برگه اطلاعات فنی چوب
Humiria balsamifera
تاورونیرو
امیری
خانواده: Humiriaceae

نامهای مشترک دیگر: Bastard bulletwood، Tabaniro (Guyana)، Basra bolletrie، Tawanangro (سورینام)، Bois rouge، Houmiri (گویان فرانسه)، Oloroso (کلمبیا)، Couramira، Turanira (برزیل).

توزیع: گویان ، کلمبیا ، ونزوئلا و آمازون برزیل. در گویان یک گونه اصلی غالب در جنگل های باتلاقی است. بهترین کار را در خاکهای شنی سبک انجام می دهد. در سورینام در جنگلهای ساوانا رخ می دهد.

درخت: ارتفاعات 90 تا 120 فوتی با استوانه شفاف استوانه ای بلند 60 تا 70 فوت؛ معمولاً 20 تا 28 قطر. گاهی اوقات تا 48 اینچ.

چوب:

خصوصیات عمومی: چوب چوب از قهوه ای روشن تا قهوه ای مایل به قرمز متفاوت است. ضعیف از چوب باریک قهوه ای باریک مشخص شده است. محیط بافت؛ دانه مستقیم به هم بستن. متوسط ​​درخشان؛ بدون بو و طعم مشخص.

وزن: وزن مخصوص اصلی (وزن کاروان / حجم سبز) 0.66؛ چگالی خشک هوا 50 عدد

خواص مکانیکی: (استاندارد 2 اینچی)
محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) ( Psi ) (1000 Psi ) ( Psi )
سبز (75) 11،720 2،060 5،810
12٪ 18،770 2،510 8،950
سختی جانبی جانکا 1320 پوند چوب چوبی و 1.610 پائین با رطوبت 12٪ است. محصولات جنگلی متوسط ​​مقاومت در برابر آزمایشگاه برای مواد سبز و خشک 146 in.-lb. (نمونه 5/8-این.).

خشک کردن و کوچک شدن: هوا با سرعت کمی خشک می شود و سطح کمی و چک کردن سطح و برخی از پیچ خوردگی ها دارد. هیچ اطلاعاتی در مورد برنامه های کوره موجود نیست. کوچک شدن از سبز به کاردانی: شعاعی 7.2٪؛ مماس 9.7٪؛ حجمی 15.7٪.

ویژگی های کار: چوب از نظر کار نسبتاً دشوار است ، دانه های قابل توجهی خرد شده در برنامه ریزی چوب با دانه در هم تنیده ایجاد می شوند.

دوام: گونه های Humiria دارای شهرت بسیار بادوام هستند. آزمایشات کشت خالص چوب را بسیار بادوام می دهد در حالی که در معرض قارچ پوسیدگی سفید قرار دارد اما درمقابل مقاومت در برابر قارچ پوسیده قهوه ای با دوام و نسبتاً بادوام است. چوب نسبت به موریانه های چوب خشک مقاوم است ، اما مقاومت کمی در برابر متلاشیان دریایی دارد.

حفظ: هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست

موارد استفاده: ساخت و ساز سنگین ، کفپوش ، مبلمان ، چرخ دنده چرخ ، به عنوان یک روکش تزئینی ممکن پیشنهاد می شود.


FUNGU WOOD

FUNGU WOOD
FUNGU WOOD

متغیرها با گونه ها: ارتفاعات از 65 تا 110 فوت متغیر است ، جاروها به خوبی شکل گرفته ممکن است در درختان بزرگتر 50 تا 60 فوت باشد. قطرهایی که معمولاً 16 تا 24 اینچ هستند. اغلب به 36 اینچ. بعضی از گونه ها دارای خلال و ریشه هستند.

FUNGU

خانواده: Chrysobalanaceae (Rosaceae-Chrysobalanoideae)

نامهای رایج دیگر: Bois gris (ترینیداد) ، سیب میمون (بلیز) ، Carbonero ، ساپوته (پاناما) ، Abure ، Cana dulce (کلمبیا) ، Merecure de montana (ونزوئلا) ، Kwepie ، Anaura (سورینام) ، Pintadinho ، کارائیپ (برزیل) ) ، Marishballi ، Kairiballi (گویان).

توزیع: به طور گسترده در مناطق گرمسیر آمریکا توزیع می شود اما بیشتر در گویان و منطقه آمازون پایین برزیل فراوان است. مکرر در جنگلهای سرریز رودخانه آمازون بلکه در جنگل های مرتفع نیز وجود دارد.

درخت: با گونه ها متفاوت است: ارتفاعات بین 65 تا 110 فوت است ، درختان خوش فرم ممکن است در درختان بزرگتر 50 تا 60 فوت باشد. قطرهایی که معمولاً 16 تا 24 اینچ هستند. اغلب به 36 اینچ. بعضی از گونه ها دارای خلال و ریشه هستند.

چوب:
خصوصیات عمومی: چوب چوب به طور کلی زرد مایل به قهوه ای تا قهوه ای یا قهوه ای تیره است ، گاهی اوقات با رنگ مایل به قرمز. قهوهای مایل به زرد چوب ، اغلب نسبتا غیر مشخص. بافت معمولاً ریز و نزدیک است. درخشش نسبتاً کم؛ معمولاً دانه مستقیم؛ بدون بو و طعم مشخصه. میزان سیلیس با گونه های مختلف متفاوت است اما ممکن است به اندازه 3 تا 4٪ باشد.

وزن: وزن مخصوص اصلی (وزن و وزن سبز) با گونه های 64/0 تا 91/0 متغیر است. تراکم خشک هوا از 52 تا 72 عدد

خواص مکانیکی: (استاندارد 2 اینچی)
محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) Psi ) (1000 psi ) ( Psi )
سبز (73) 17،070 2،930 7،580
12٪ 27،660 3،340 13،390
سبز (73) 14،380 2،320 6،720
12٪ 20،650 2،530 11،010
استحکام جانبی جانکا 2250 پوند برای مواد سبز و 3570 پیمانه با رطوبت 12٪. محصولات جنگلی میانگین مقاومت در برابر آزمایشگاه برای مواد سبز و خشک 213 in.-lb. (نمونه 5/8-این.).

خشک کردن و کوچک شدن: جنگل ها از نظر هوای نرم و از نظر هوایی نسبتاً دشوار به نظر می رسند. خشک شدن با سرعت متوسط ​​و سریع انجام می شود. پیچ و تاب و چک معمولاً جزئی نیستند. اطلاعات مربوط به برنامه های کوره در دسترس نیست. کوچک شدن از سبز به کاردستی: شعاعی 7.5٪؛ مماس 11.7٪؛ حجمی 17.2٪.

خواص کار: چوب های لیکنیا به دلیل داشتن محتوای سیلیس و چگالی زیاد کار دشواری است. در صورت تیز نگه داشتن ابزار ، سطوح صاف حاصل می شود. برش های مخصوص سخت شده پیشنهاد می شوند.

دوام: با گونه هایی متفاوت است ، که معمولاً از مقاومت کم و نسبتاً کمی در برابر حمله قارچ های پوسیدگی برخوردار هستند. گزارش شده است كه يك گونه در برابر حمله موريانه چوب خشك مقاوم است. همه به دلیل مقاومت بالا در برابر حمله توسط متفرقه های دریایی شناخته شده اند.

حفظ و نگهداری: با گونه ها متفاوت است ، به طور کلی چوب قلب نسبتاً نسبت به هر دو روش مخزن باز و فشار خلاء پاسخگو است. گزارش شده است که چوب چوب از جذب و نفوذ خوبی برخوردار است.

موارد استفاده: ساخت و ساز دریایی زیر آب ، ساخت و سازهای سنگین بالای زمین ، متراژهای ریلی (تحت درمان) ، ذغال سنگ و سوخت.


چوب بوشمايون , BOSMAHONIE

چوب بوشمايون , BOSMAHONIE
چوب بوشمايون , BOSMAHONIE

درختان بالغ از 50 تا 75 فوت دم ، با یک تنه خوش شکل که گاهی قطر 36 اینچ است ، از شاخه های 35 فوت فاصله دارد.

بوشمايون

چوب بوشمايون , BOSMAHONIE
چوب بوشمايون , BOSMAHONIE

نامهای مشترک دیگر: ebano (مکزیک) ، Granadillo (کلمبیا ، ونزوئلا).

توزیع: به طور عمده ونزوئلا اما در کلمبیا ، اکوادور و پرو نیز یافت می شود.

Tree: درختان بالغ از 50 تا 75 فوت دم ، با یک تنه خوش شکل که گاهی قطر 36 اینچ است ، از شاخه های 35 فوت فاصله دارد.

چوب:
خصوصیات عمومی: چوب تیره قرمز به رنگ قهوه ای شکلاتی یا قهوه ای تقریباً سیاه ، معمولاً با نوار ریز نوار پارانشیم. به شدت از چوب درخت مایل به زرد یا صورتی مایل به قرمز مشخص شده است. درخشان متوسط ​​تا کم؛ بافت متوسط ​​تا درشت؛ دانه مستقیم تا بسیار نامنظم؛ بدون بو و طعم مشخص.

وزن: وزن مخصوص اساسی (وزن سنگین / حجم سبز) 1.05؛ تراکم خشک هوا 78 عدد

خواص مکانیکی: یک چوب سنگین قوی است ، اما هیچ اطلاعات فنی در مورد مشخصات مکانیکی در دسترس نیست.

خشک کردن و کوچک شدن: نیاز به مراقبت در چاشنی ، خشک کردن آهسته دارد. با اقدامات احتیاطی کافی ، نتایج رضایت بخش است. داده انقباض در دسترس نیست. برنامه Kiln T3-C2 برای سهام 4/4 و T3-C1 برای 8/4 پیشنهاد شده است.

ویژگی های کار: کار دشوار است ، اما به آرامی تمام می شود. در ترنس بسیار کار می کند.

دوام: در برابر حمله قارچ های پوسیدگی بسیار مقاوم است.
حفظ: قابل درمان نیست.

موارد استفاده: کاردستی تخصصی. در کشورهایی که برای کارهای سنگین ساختمانی استفاده می شوند


چوب INGIEPIPA

چوب INGIEPIPA
چوب INGIEPIPA

تا 120 فوت ارتفاع با قطر تنه 3 تا 4 فوت؛ boles به خوبی در بالای دکمه های خیره کننده شکل گرفته است.

INGIEPIPA

نامهای رایج دیگر: کنگو-گارپلو (پاناما) ، طبری ، تاواری ، (ونزوئلا) ، کوکو کابویو (کلمبیا) ، اینجیپیپا (سورینام) ، تاور (برزیل).

توزیع: چندین گونه تجاری از کاستاریکا و پاناما به سمت جنوب تا گویان و آمازون برزیل متغیر است.

درخت: تا 120 فوت ارتفاع با قطر تنه 3 تا 4 فوت؛ boles به خوبی در بالای دکمه های خیره کننده شکل گرفته است.

چوب:
خصوصیات عمومی: چوب چوب تمیز جدا از چوب قلب که به رنگ خامه ای با رنگ صورتی مایل به قرمز یا زرد مایل به قرمز است نیست. درخشش نسبتاً کم تا زیاد؛ دانه مستقیم یا یکنواخت بافت متوسط ​​تا درشت؛ بو و طعم معمولاً فاقد آن است ، بوی بعضي از گونه ها از جنس fetid است. سیلیس به 0.8٪ گزارش داد.

وزن: وزن مخصوص اصلی (وزن سنگین وزن / حجم سبز) 0.50؛ تراکم هوا 37 قطعه قطعه

خواص مکانیکی: (استاندارد 2 اینچی)

محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) (Psi) (1000 psi) (Psi)
سبز (74) 9،240 1،730 4،260
12٪ 13،520 1،800 7،460
12٪ (20) 17،200 NA 8،650
15٪ (34) 14،200 1،730 7،600

سختی جانبی جانکا 880 پوند در رطوبت 12٪ و 740 پوند برای مواد سبز. محصولات جنگلی میانگین مقاومت در برابر آزمایشگاه برای مواد سبز و خشک 124 in.-lb. (5/8) -in. نمونه.

خشک کردن و کوچک شدن: چوب دارای خشک کردن متوسط ​​با بررسی سطح جزئی و پیچ و تاب است. هیچ اطلاعات برنامه ای برای کوره خشک موجود نیست. سبز کوچک به رنگهای زیرین: شعاعی 4.1٪؛ مماس 7.3٪؛ حجمی 11.3٪.

خواص کار: چوب در کلیه عملیات ماشینکاری نسبتاً خوب است. محتوای بالای سیلیس در بعضی از گونه ها به برش های مخصوص نوک نیاز دارد.

دوام: تغییر قابل توجهی از مقاومت چوب قلب نسبت به قارچ های پوسیدگی ، از دوام تا غیر قابل تحمل گزارش شده است. برخی از گونه ها مقاومت منصفانه در برابر حمله دریایی دریایی نشان می دهند.

حفظ و نگهداری: چوب چوب و چوب درختان به راحتی توسط سیستم های فشار و مخزن باز با جذب و نفوذ مناسب درمان می شوند.

موارد استفاده: ساخت و ساز داخلی عمومی و کار نجاری ، جعبه و جعبه ، اجزای مبلمان ، روکش و تخته سه لا ، و خطوط ریلی (تحت درمان).


چوب KWATA PATU

چوب KWATA PATU
چوب KWATA PATU

اندازه با گونه های مختلف متفاوت است اما ممکن است از ارتفاع 130 فوت با قطارهای استوانه ای مستقیم تا 60 فوت و بیشتر برسد ، قطرهای 5 تا 6 فوت مشترک است. معمولاً 20 تا 30 اینچ است. ساقه ها به نوعی کمرنگ یا کم فشار هستند.

KWATA PATU

Lecythis spp.
ساپوکیا
گلدان میمون

خانواده: Lecythidaceae

نامهای رایج دیگر: Coco (پاناما) ، Coco mono ، Coco cristal (کلمبیا) ، Coco de mono ، Olla de mono (ونزوئلا) ، میمون گلدان (گویانا) ، Kwattapatoe (سورینام) ، Castanha sapucaia ، Sapucaia vermelha (برزیل) ، Machin -مانگو (پرو)

توزیع: به طور گسترده از جنوب شرقی برزیل از طریق شمال آمریکای جنوبی به کاستاریکا توزیع می شود. معمول در دشت های آمازون و جنگل های کوهستانی ساحلی برزیل.

درخت: اندازه با گونه های مختلف متفاوت است اما ممکن است از ارتفاع 130 فوت با قطارهای استوانه ای مستقیم تا 60 فوت و بیشتر برسد ، قطرهای 5 تا 6 فوت مشترک است. معمولاً 20 تا 30 اینچ است. ساقه ها به نوعی کمرنگ یا کم فشار هستند.

چوب:

خصوصیات عمومی: نور چوب دلبند به سالمون تیره. زرد کرم ساپود بافت متوسط ​​ریز و یکنواخت؛ در بعضی از گونه ها درخشندگی عمدتاً کم اما زیاد است. دانه نسبتاً مستقیم کمی به هم وصل شده است. بدون بو و طعم مشخص.

وزن: وزن مخصوص اصلی (وزن و وزن سبز) که با گونه های مختلف از 61/0 تا 93/0 متغیر است. تراکم خشک هوا 46 تا 69 قطعه قطعه.

خواص مکانیکی: (دو مجموعه اول داده ها بر اساس استاندارد 2 اینچی. مجموعه سوم در استاندارد 1 اینچی.)
محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) ( Psi ) (1000 Psi ) ( Psi )
سبز (73) 18،340 2،890 8،880
12٪ 27،540 3،380 13،280
12٪ (44) 14،100 1،840 NA
12٪ (24) 27،000 3،240 13،500
سختی جانبی جانکا برای گونه های متراکم تر 2،430 پوند برای مواد سبز و 3200 پوند در رطوبت 12٪. محصولات جنگلی میانگین مقاومت در برابر آزمایشگاه برای مواد سبز و خشک ممکن است به 300 تا 400 in-lb برسد (نمونه 5/8 اینچی).

خشک کردن و کوچک شدن: بسته به نوع هوا ، از نظر هوای هوای گرم تا نسبتاً دشوار و دارای تناسب اندام است. سرعت خشک شدن آهسته و سریع گزارش شده است. پیچ و تاب و بررسی از حد متوسط ​​تا متوسط ​​بود. هیچ اطلاعاتی در مورد برنامه های کوره خشک موجود نیست. انقباض سبز به کاردستی: شعاعی 6.0٪؛ مماس 7.6٪؛ حجمی 13.4٪ این مقادیر برای چوب از این چگالی بالا کم است.

ویژگی های کار: چوب به دلیل چگالی زیاد کار سختی است. با این حال ، سطوح به دست آمده در برنامه ریزی ، خسته کننده ، اره ، و شکل دهی صاف و خوب تا عالی بودند. محتوای سیلیس با گونه های مختلف متفاوت است و کسل کننده برش ها نیز متغیر است.

دوام: بنا بر قرار گرفتن در معرض هر دو قارچ پوسیدگی سفید و قهوه ای پوسیده قهوه ای ، تأثیر چوب بسیار بادوام را تأیید می کند و شهرت خود را برای مقاومت بالا در برابر پوسیدگی تأیید می کند. چوب چوب نیز در برابر موریانه های چوب خشک بسیار مقاوم است. گزارش شده است که درمقابل حمله دریایی دریایی نسبتاً مقاوم است.

حفظ: چوب نسبت به تیمارهای نگهدارنده بسیار مقاوم است.

موارد استفاده: ساخت و سازهای سنگین ، کوله های کشتی و تیرها ، خرابی های راه آهن ، کفپوش های صنعتی ، استفاده از نیاز به مقاومت در برابر ضربه زیاد (چرخ های واگن ، دستگیره ابزار) ، ترنر. L . پارنسیس یک مهره خوراکی بسیار مورد علاقه را تولید می کند.


چوب KWATAKAMA

چوب KWATAKAMA
چوب KWATAKAMA

گاهی اوقات تا ارتفاع 125 فوتی با قطر تنه تا 6 فوت ، معمولاً تا 3 فوت ، بولس ها دارای دکمه های باریک و باریک هستند و ممکن است برای 70 فوت روشن باشد.

KWATAKAMA

نامهای رایج دیگر: Amargoso (هندوراس) ، Amargo amargo (پاناما) ، Arisarus ، Yaksaru (گویانا) ، Mora (نیکاراگوئه) ، Gele Kabbes (سورینام) ، Angelim ، Faveira (برزیل). Black Manariballi، Swamp Manriballi، Myouk، Kupang، fava-bolota، مرد اقاقیا، visgueiro،

توزیع: جنوب مکزیک ، از سمت جنوب در امتداد منطقه آتلانتیک آمریکای مرکزی و از طریق ونزوئلا تا منطقه ریودوژانیرو برزیل.

The Tree: گاهی اوقات تا ارتفاع 125 فوت با قطر تنه تا 6 فوت ، معمولاً تا 3 فوت ، بول ها دارای دکمه های باریک و باریک هستند و ممکن است برای 70 فوت روشن باشد.

چوب:

ویژگی های عمومی: چوب چوب زرد ، در معرض قهوه ای نارنجی ، راه راه با پارانشیم ، گاهی اوقات با ظاهر روغنی. متمایز از چوب سفید ، خاکستری یا قهوه ای مایل به زرد است. متغیر درخشش؛ بافت درشت تا بسیار درشت؛ دانه مستقیم به شدت در هم تنیده. بدون بو و بوی مشخص اما با طعم تلخ مقدار سیلیس 0.2٪ گزارش شده است.

وزن: وزن مخصوص اولیه (وزن سنگین وزن / حجم سبز) با گونه های 0.55 تا 0.64 متغیر است. تراکم خشک هوا 42 تا 49 قطعه قطعه.

خواص مکانیکی: (استاندارد 2 اینچی)
محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) ( Psi) (1000 Psi) ( Psi)
سبز (25) 10،300 1،700 5،020
12٪ 14،600 1،790 6،950
12٪ (44) 17،200 2،340 –
15٪ (34) 11،520 1،460 5،900
سختی جانبی جانکا برای ماده خشک 1.080 تا 1.420 lb.

خشک کردن و کوچک شدن: گزارش می شود چوب دارای خشک شدن هوا در حد متوسط ​​و دارای نقص خشک یا کمی است. هیچ اطلاعاتی در مورد برنامه های کوره موجود نیست. برش سبز به رنگهای زیرین: 3.4٪ شعاعی؛ مماس 7.4؛؛ حجمی 8.6٪.

خواص کار: به طور کلی گزارش می شود که از لحاظ ویژگی های ماشینکاری نسبتاً خوب است اما در برنامه ریزی دانه پاره شده و بزرگ شده رایج است. گرد و غبار ریز جمع شده در حین کار برخی از اپراتورها را تحت تأثیر قرار می دهد.

دوام: چوب بر اساس آزمایش های قبرستان از دوام نسبتاً بادوام و بادوام برخوردار است.

حفظ و نگهداری: گزارش شده است كه چوب های قلبی برای نگهداری از آن بسیار دشوار است ، اما درمان چوب درخت خوب است.

موارد استفاده: کار ساخت و ساز ، کفپوش ، نجاری عمومی ، خطوط ریلی.



چوب سالی – SALI

چوب سالی - SALI
چوب سالی – SALI

با گونه های مختلف متفاوت است اما ممکن است به ارتفاع 100 فوت با قطر تا 28 اینچ برسد.

سالی

برگه اطلاعات فنی چوب
Tetragastris spp. خانواده
سالی
ماسا : Burseraceae

نامهای رایج دیگر : ماسا ، پالو د اسیت (پورتوریکو) ، کروزن (نیکاراگوئه) ، پالو د سرودو ، آگواراس (کلمبیا) ، هایاوابالی (گویان) ، گومیر ، روچس انسسن (گویان فرانسه) ، آلمسکا (برزیل).

توزیع : سرخپوستان غربی ، آمریکای مرکزی و آمریکای شمالی شمالی. در جنگلهای مرتفع سورینام به طور گسترده توزیع شده و بصورت محلی.

درخت : با گونه های مختلف متفاوت است اما ممکن است از ارتفاع 100 فوت با قطر تا 28 اینچ برسد. بول ها با چند دکمه ، از نظر نسبتاً مطلوبی و برای 30 تا 40 فوت پاک هستند.

چوب :
خصوصیات کلی: قهوه ای نارنجی چوب قلب؛ و نه به شدت از چوب درخت زرد قهوه ای مشخص شده است. درخشان متوسط ​​تا نسبتاً زیاد؛ بافت خوب؛ دانه غالباً نامنظم تا مشخصاً بو داده می شود. بدون طعم و مزه متمایز ، اما با رایحه بالزامی معطر. مقدار سیلیس 0.13 درصد گزارش شده است.

وزن : وزن مخصوص اصلی (وزن و وزن سبز) با گونه های مختلف از 0.63 تا 0.78 متغیر است. تراکم خشک هوا از 48 به 61 قطعه قطعه.

خواص مکانیکی : (دو مجموعه اول داده ها بر اساس استاندارد 2 اینچی ، مجموعه سوم روی استاندارد 1 اینچی.)
محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیک حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) ( Psi ) (1000 Psi ) ( Psi )
سبز (74) 12،380 1،650 5،460
12٪ 16،090 1،890 8،380
سبز (25) 12،300 1،940 6،800
12٪ 15،200 2،180 8،300
12٪ (24) 19،400 2،410 10،200
سختی سمت ژانکا با 12٪ میزان رطوبت 1770 تا 2170 lb. محصولات جنگلی میانگین چقرمگی آزمایشگاه برای مواد سبز و خشک 223 in-lb (نمونه 5/8-in).

خشک کردن و کوچک شدن : خاصیت چاشنی با گونه هایی از خشک شدن سریع با کاهش اندک یا بدون تغییر تا خشک شدن نسبتاً کند با تمایل به بررسی و تقسیم متفاوت است. هیچ اطلاعاتی در مورد برنامه های کوره موجود نیست. برش سبز به رنگهای زیرین: شعاعی 4.4٪؛ مماس 8.5٪؛ حجمی 13.9٪

ویژگی های کار : گزارش شده است که از نظر متوسط ​​برای ماشین آسان است و با گونه های مختلف متفاوت است. ویژگی های خمش بخار نسبتاً خوب است.

دوام : چوب چوب از نظر مقاومت در برابر قارچهای پوسیده قهوه ای و پوسیدگی سفید از دوام بالایی برخوردار است ، اما در برابر حمله موریانه های چوب خشک ، تا حدودی مقاوم است.

حفظ و نگهداری : چوب چوب نسبت به گیاهان درمانی بسیار مقاوم است. با این حال ، چوب درختان به عنوان پاسخگو گزارش شده است.

موارد استفاده : ساخت و ساز سنگین ، کفپوش ، مبلمان ، تزئینات داخلی ، تعاونی شلخته ، متراکم ریلی. به عنوان جایگزین توس و افرا پیشنهاد شده است.


چوب والبا – WALLABA

چوب والبا - WALLABA
چوب والبا – WALLABA

معمولاً 80 تا 90 فوت با قطر تنه 16 تا 24 اینچ در بالای دکمه های کم ارتفاع. صاف ، استوانه ای شفاف و شفاف 40 تا 60 فوت. پوسیدگی قلب مشترک است.

والبا

برگه اطلاعات انتقال فن آوری چوب
spper spp.
والابا
خانواده: Leguminosae

نامهای رایج دیگر: Palo machete (ونزوئلا) ، Wallaba (گویانا) ، Walaba ، Bijlhout (سورینام) ، Wapa (گویانای فرانسه) ، آپا ، آپازیرو ، جبارو (برزیل).

توزیع: در مرکز گویاها واقع شده اما تا ونزوئلا و منطقه آمازون در شمال برزیل گسترش یافته است. به طور کلی در غرفه های خالص یا به عنوان غالب ، بیشتر در خاک های شنی سفید اسیدی رخ می دهد. همچنین در دره های نهرها و جنگلهای بسیار بلند ساوانا رایج است.

درخت: معمولاً 80 تا 90 فوت با قطر تنه 16 تا 24 اینچ در بالای دکمه های کم ارتفاع. صاف ، استوانه ای شفاف و شفاف 40 تا 60 فوت. پوسیدگی قلب مشترک است.

چوب:

خصوصیات عمومی: نور چوب چوب به قرمز تیره تا قرمز مایل به قرمز یا قهوه ای مایل به قرمز با رگه های خاصیت لثه تیره. به شدت از چوب باریک خاکستری مایل به خاکستری یا قهوه ای سفید مشخص شده ، و همچنین دارای لثه لکه دار شده است. بافت نسبتاً درشت. دانه معمولاً مستقیم؛ درخشان غایب؛ طعم آن مشخص نیست ، اما با بوی تند و تازه هنگام خشک شدن از بین می رود.

وزن: وزن مخصوص اساسی (وزن کاروان / حجم سبز) 0.78؛ تراکم هوا 58 قطعه قطعه

مشخصات مکانیکی: (استاندارد 2 سانتی متر)
محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) ( Psi ) (1000 Psi ) ( Psi )
سبز (42) 15،100 2،180 8،380
12٪ 20،200 2،130 11،210
استحکام جانبی جانکا 1.540 پوند برای مواد سبز و 2،040 پوند با رطوبت 12٪.

خشک کردن و کوچک شدن: چوب بسیار آهسته و با تمایل مشخص برای بررسی ، شکافته و پیچ و خم خشک می شود. لانه زنبوری ممکن است در مواد غلیظ ایجاد شود. برنامه Kiln T2-C2 برای سهام 4/4 و T2-C1 برای 8/4 پیشنهاد شده است. خشک کردن هوا باید قبل از خشک شدن کوره باشد. سبز کوچک به رنگهای زیرین: شعاعی 3.6٪؛ مماس 6.9٪؛ حجمی 10.0٪.

ویژگی های کار: گرچه چوب از چگالی بالایی برخوردار است ، اما کار با ابزار دستی و ماشین آسان است. با این حال ، صاف کردن های اگزودا و دندانه دندانه ها و لبه های برشها مشکل است . هنگامی که کوره خشک شد ، اگزودات لثه ای یک مشکل جدی در ماشینکاری است . چسب و رنگ روی این چوب عالی است .

پایداری : گزارش شده است که چوب قلب بسیار بادوام ، مقاوم در برابر موریانه های زیر زمینی و نسبتاً در برابر موریانه های چوب خشک است. مقاومت در برابر دریانوردان کم است.

حفظ: در برابر درمان های نگهدارنده بسیار مقاوم است.

موارد استفاده: ساخت و سازهای سنگین ، متراکم شدن راه‌آهن ، قطبها (لایه برداری شده چوب) ، کفپوشهای صنعتی ، غرفه های مخزن و ذغال چوب بسیار مورد علاقه.


WANAKWARI

چوب WANAKWARI
چوب WANAKWARI

با گونه هایی متفاوت است ، معمولاً 100 فوت ارتفاع با قطر 24 اینچ. اما درختان به ارتفاع 190 فوت و قطر آن تا 6 فوت گزارش شده است. بول ها گاهی اوقات متورم یا متورم ، استوانه ای و شفاف هستند.

چوب WANAKWARI
چوب WANAKWARI

چوب WANAKWARI

نامهای دیگر دیگر: Corpus (مکزیک) ، Yemeri (بلیز ، نیکاراگوئه) ، Corosillo (پاناما) Dormilon (کلمبیا) ، قلع قلع (ونزوئلا) ، کواری (سورینام) ، کوالی (گویانای فرانسه) ، Chambo Caspi (پرو) ، کواروبا (برزیل)

توزیع: در سراسر آمریکای گرمسیری از جنوب مکزیک گرفته تا پرو اما در گویان و برزیل فراوان است. درختان بهترین رشد خود را در دشتهای ساحلی و در امتداد آبراه ها ، تقریباً مزارع خالص در مزارع متروکه تشکیل می دهند.

درخت: با گونه هایی متفاوت است ، معمولاً 100 فوت ارتفاع با قطر 24 اینچ. اما درختان به ارتفاع 190 فوت و قطر آن تا 6 فوت گزارش شده است. بول ها گاهی اوقات متورم یا متورم ، استوانه ای و شفاف هستند.

چوب:
خصوصیات عمومی: چوب چوب دلپذیری یکنواخت صورتی ، قهوه ای قهوه ای طلایی قهوه ای. نه همیشه به شدت از چوب سفید تا زرد مایل به زرد مشخص شده است. درخشش متوسط ​​تا زیاد؛ بافت نسبتاً درشت است. دانه کمی تا به شدت در هم تنیده. بدون بو و طعم مشخص. مجاری لثه آسیب دیده عمودی ممکن است به صورت پراکنده اتفاق بیفتد و گاهی به عنوان یک نقص قابل اعتراض در نظر گرفته می شود.

وزن: وزن مخصوص اولیه (وزن سنگین وزن / حجم سبز) با گونه های 37/0 تا 0/57 ، معمولاً نزدیک به 0.40 متغیر است. چگالی خشک هوا از 28 تا 43 رایانه قطعه است.

خواص مکانیکی: (استاندارد 2 اینچی)

محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) (Psi) (1000 psi) (Psi)
سبز (74) 6،120 1،220 2،760
12٪ 9،090 1،390 5،840

سبز (25) 6،300 1،250 3،000
12٪ 11،300 1،670 5،550

سختی سمت ژانکا در رطوبت 12٪ از 530 تا 680 lb است. محصولات جنگلی میانگین مقاومت آزمایشگاهی برای چوب سبز و خشک 97 عیار در وزن (نمونه 5 / 8- اینچ) است.

خشک کردن و کوچک شدن: میزان خشک شدن هوا از کند تا سریع ، مستعد پیچ ​​و تاب با برخی از بررسی ها متغیر است. فروپاشی در سهام غلیظ رخ می دهد. محله چهار راه برای به حداقل رساندن تخریب پیشنهاد شده است. برنامه Kiln T2-D4 برای سهام 4/4 و T2-D3 برای 8/4 پیشنهاد شده است. سبز کوچک به رنگهای زیرین: شعاعی 3.2٪؛ مماس 10.8٪؛ حجمی 13.0٪.

ویژگی های کار: چوب به راحتی توسط دست یا ابزار مورد استفاده قرار می گیرد ، اما دانه های بزرگ شده و پشمی نقایص آن هستند. چسب ، رنگ و ناخن ها را به خوبی می گیرد و صیقل می بخشد. چوب تمایل به لبه های برش صاف دارد.

دوام: متغیر در مقاومت در برابر پوسیدگی ، به طور کلی گزارش شده است که مستعد حمله توسط قارچها و همچنین حشرات هستند.

حفظ و نگهداری: هر دو چوب چوب و درخت چوبی به آسانی با مواد نگهدارنده آغشته می شوند.

موارد استفاده: نجاری ، تخته سه لا ابزار ، اجزای مبلمان ، تزئینات داخلی ، آسیاب کاری. چوب به عنوان جایگزین سدرلا پیشنهاد می شود .


چوب بلک کاکارالی , BLACK KAKARALLI

چوب بلک کاکارالی , BLACK KAKARALLI
چوب بلک کاکارالی , BLACK KAKARALLI

بیشتر گونه ها به ارتفاعات 90 تا 120 فوت با قطر تنه 16 تا 24 اینچ می رسند. گاهی اوقات تا 40 اینچ نیز وجود دارد. غالباً تا حدودی شعله ور یا کمی خسته شده است.

بلک کاکارالی

نامهای رایج دیگر : Oxito ، Oleto (پاناما) ، Coco de mono ، Montanero (ونزوئلا) ، Coco cristal ، Tete congo (کلمبیا) ، Haudan ، Kakeralli (گویان) ، Oemanbarklak ، Manbarklak (سورینام) ، Mata-mata ، Atereba، Janaana (برزیل)

توزیع : حدود 60 گونه از شرق حوضه برزیل از طریق حوضه آمازون به گویان ، ترینیداد و کاستاریکا توزیع می شود.

درخت : بیشتر گونه ها به ارتفاعات 90 تا 120 فوت با قطر تنه 16 تا 24 اینچ می رسند. گاهی اوقات تا 40 اینچ نیز وجود دارد. غالباً تا حدودی روان و اندکی خسته شده است.

چوب:

خصوصیات عمومی : چوب قلب اکثر گونه ها قهوه ای روشن ، قهوه ای مایل به خاکستری ، قهوه ای مایل به قرمز ، یا قهوه ای مایل به قهوه ای است ، گاهی اوقات با رگه های سیاه ، معمولاً از چوب زرد مایل به رنگ متمایز است. درخشش کم؛ دانه معمولاً مستقیم؛ بافت خوب و یکنواخت؛ بدون بو و طعم مشخص. بسته به نوع ، محتوای سیلیس ممکن است به اندازه 2.4٪ باشد.

وزن : وزن مخصوص اولیه (وزن سنگین وزن / حجم سبز) با گونه های 62 / 0-95 / 95 ، عمدتا در حدود 85/0 متغیر است. چگالی خشک هوا از 48 تا 74 عدد در ثانیه متغیر است و میانگین آن حدود 64 است.

خصوصیات مکانیکی : (دو مجموعه اول داده ها بر اساس استاندارد 2 اینچی. سومین مورد در استاندارد 1 اینچی.)

محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده

 (٪) (Psi) (1000 psi) (Psi)

سبز (73) 10،870 1،480 3،880
12٪ 14،460 1،760 6،370
سبز (73) 17،110 2،700 7،340
12٪ 26،470 3،140 11،210
12٪ (24) 30،300 3،180 13،400

سختی سمت ژانکا برای مواد سبز از 1.280 پوند تا 2480 پوند متغیر است. محصولات جنگلی میانگین سختی آزمایشگاه مواد سبز و خشک از 239 تا 365 in-lb (5/8-in نمونه).

خشک کردن و کوچک شدن: چوب در فصل هوا نسبتاً مشکل است ، نرخ خشک شدن آهسته تا متوسط ​​است. بسته شدن به گونه ها ، پیچ و تاب بودن و بررسی آنها به میزان جزئی تا متوسط ​​ارزیابی می شود. هیچ داده ای از برنامه کوره موجود نیست انقباض از رنگ سبز تا کاردستی معمولاً: 5.8٪ شعاعی؛ مماس 10.3٪؛ حجمی 15.9٪.

خواص کار : اکثر گونه ها به دلیل تراکم بالا و محتوای سیلیس زیاد (به استثنای E. tenax) کار دشوار است. برش های مخصوص نوک پیشنهاد می شود.

دوام : بیشتر گونه ها در برابر حمله قارچ های پوسیده قهوه ای و سفید پایدار بسیار مقاوم هستند. همچنین بسیاری از گونه ها به دلیل درجه بالای مقاومت در برابر حمله دریایی-دریایی ، به رسمیت شناخته شده اند. مقاومت در برابر حمله موریانه چوب خشک بسته به نوع متغیر است.

حفظ: در برابر درمان های نگهدارنده بسیار مقاوم است.

موارد استفاده : ساخت و سازهای سنگین دریایی و سایر ساخت و سازها ، کفپوش های صنعتی ، تجهیزات کارخانه آسیاب پالپ ، خرابی های راه آهن ، ستون بندی و ترانزیت


چوب دارینا – DARINA

چوب دارینا – DARINA

درختی با اندازه متوسط ​​و بسیار بزرگ ، گاهی اوقات 150 فوت با قطر 10 فوت.

دارینا

چوب دارینا - DARINA
چوب دارینا – DARINA

نامهای مشترک دیگر : Erejoeroe ، Lialiadan koleroe ، Saandoe (سورینام) ، Angelim do Para ، Caramate ، Sapupira amarella (برزیل).

توزیع : جنگلهای قسمتهای مرکزی و شرقی منطقه آمازون برزیل را بارگیری کرده و از سمت شمال به گویان و از سمت جنوب به ریودوژانیرو امتداد دهید.

The Tree : درخت متوسط ​​و بسیار بزرگ ، گاهی اوقات 150 فوت با قطر 10 فوت.

چوب :
خصوصیات عمومی: چوب چوب هنگامی که تازه به رنگ قهوهای مایل به نارنجی به قهوه ای نارنجی تبدیل می شود به قهوه ای کم رنگ در معرض قرار گرفتن با گذر نسبتاً تدریجی به چوب سفید یا مایل به خاکستری تبدیل می شود. بافت نسبتاً درشت و ناهموار. درخشش نسبتاً کم؛ دانه مستقیم به هم بستن. بدون بو و طعم مشخص. مناطق متناوب از بافت تیره و سبک ، رقمی از نوع چوب Partridge را نشان می دهد.

وزن : وزن مخصوص اصلی (وزن سنگین وزن / حجم سبز) 0.6؛ تراکم هوا 47 قطعه قطعه

خصوصیات مکانیکی : (مجموعه اول داده ها براساس استاندارد 2-In. مجموعه دوم روی استاندارد 1-in.)
محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده

(٪) (Psi) (1000 Psi) (Psi)
سبز (73) 14،610 1،950 7،460
12٪ 17،610 2،050 8،990
12٪ (24) 13،300 2،000 9،050

سختی جانبی جانکا 1720 پوند برای ماده خشک و سبز. محصولات جنگلی میانگین مقاومت در برابر آزمایشگاه برای مواد سبز و خشک 203 in.-lb. (نمونه 5/8-این.).

خشک شدن و کوچک شدن : گزارش می شود که در فصل هوای خشک هوا نسبتاً دشوار است. خشک شدن سریع تا متوسط ​​با پیچ و تاب متوسط ​​و سطح خفیف و بررسی نهایی. هیچ اطلاعاتی در مورد برنامه های کوره موجود نیست. برش سبز به رنگهای زیرین: شعاعی 4.4٪؛ مماس 7.1٪؛ حجمی 10.2٪.

ویژگی های کار : چوب در کلیه عملیات ها و ماشین ها تا سطح صاف کار ساده ای است.

دوام : در تست های آزمایشگاهی چوب در برابر قرار گرفتن در معرض پوسیدگی سفید و درمقابل مقاومت در برابر قارچ پوسیده قهوه ای از دوام بسیار بالایی برخوردار بود. آزمایشات قرار گرفتن در معرض نشان می دهد که چوب قلب فقط نسبتاً نسبت به کفگیرهای دریایی مقاوم است.

حفظ و نگهداري: هر دو گزارش شده است كه چوب قلب و چوب درختان به خوبي پاسخ گويند. نمونه های آزمایش ، با این حال ، قرار گرفتن در معرض دانه پایان بالا بود.

موارد استفاده : ساخت و ساز سنگین ، ترنسفر و مبلمان.



چوب مانی , MANNI

چوب مانی , MANNI
چوب مانی , MANNI

اغلب 100 فوت ارتفاع با قطر تنه 20 تا 30 اینچ. نمونه های استثنایی به طول 135 فوت با قطر بیش از 40 اینچ است. ساقه ها دارای استروتوتهایی با مچ دست آرنج های متعدد هستند.

چوب مانی

نامهای رایج دیگر : Barillo (گواتمالا ، هندوراس) ، Cerillo (کاستاریکا ، پاناما) ، Machare (کلمبیا) ، مانی ، Paraman (ونزوئلا) ، Mataki (سورینام) ، Manni (گویان) ، Anany (برزیل) ، Brea-caspi ( پرو)

توزیع: هند هندی ، آمریکای مرکزی و آمریکای شمالی شمالی نیز در مناطق گرمسیری غرب آفریقا رخ می دهد. درختان بسیار فراوان هستند و در مناطق باتلاقی و باتلاقی به بهترین پیشرفت خود می رسند.

درخت: اغلب 100 فوت با قطر تنه 20 تا 30 اینچ. نمونه های استثنایی به طول 135 فوت با قطر بیش از 40 اینچ است. ساقه ها دارای استروتوتهایی با مچ دست آرنج های متعدد هستند.

چوب:
خصوصیات عمومی: چوب های مایل به زرد ، مایل به خاکستری ، مایل به سبز یا قهوه ای مایل به سبز یا راه راه در این سایه ها. متمایز از چوب سفید سفید است. درخشش تا حدودی متغیر متوسط؛ بافت درشت؛ دانه مستقیم به نامنظم؛ بدون بو و طعم مشخص؛ به دلیل وجود بافت پارانشیم نرم و فراوان ، از نظر ظاهری دارای خوردنی است. گزارش شده است که سیلیس تا 0.21٪ متغیر است.

وزن: وزن مخصوص اصلی (وزن سنگین وزن / حجم سبز) 0.58؛ تراکم هوا 44 قطعه قطعه

خصوصیات مکانیکی: (مجموعه های اول و سوم داده ها براساس استاندارد 2 اینچی ، مجموعه دوم روی استاندارد 2 سانتی متر است.)
محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) ( Psi ) (1000 Psi ) ( Psi )
سبز (75) 11،180 1،960 5،160
12٪ 16،860 2،460 8،820
سبز (42) 12،450 1،890 6،040
12٪ 19،000 2،060 9،650
12٪ (44) 16،500 2،360 NA
سختی جانبی جانکا برای ماده سبز 940 پوند ، 1120 پوند با رطوبت 12٪. محصولات جنگلی میانگین مقاومت در برابر آزمایشگاه برای مواد سبز و خشک 157 in.-lb. (نمونه 5/8-این.).

خشک کردن و کوچک شدن: به طور کلی گزارش می شود فصل هوا به سرعت اما با پیچ و تاب و بررسی متوسط ​​انجام می شود. برنامه Kiln T3-C2 برای سهام 4/4 و T3-C1 برای 8/4 پیشنهاد شده است. کوچک شدن از سبز به کاردستی: شعاعی 5.7٪؛ مماس 9.7٪؛ حجمی 15.6٪.

ویژگی های کار: کار با هر دو ابزار و ماشین آلات بسیار آسان است ، اما در برنامه ریزی و شکل دهی ، سطوح تمایل به زبر شدن دارند.

دوام: چوب چوب در تماس با زمین با دوام است. فقط نسبتاً نسبتاً مقاوم در برابر مایع موریانه های چوبی و زیر زمینی.

حفظ: چوب به عنوان ضد اشباع مقاوم است.
موارد استفاده : خطوط ریلی ، ساخت و ساز عمومی ، تعاونی ، قطعات مبلمان ، کفپوش ، تخته سه لا ابزار ، به عنوان یک جایگزین بلوط پیشنهاد شده است. پوست حاوی یک رزین زرد مایل به زرد است که دارویی بوده و از آن برای باد کردن قایق ها استفاده می شود و به عنوان جایگزینی برای کفش های کفش محسوب می شود.


چوب مورا – MORA

چوب مورا - MORA
چوب مورا – MORA

معمولاً 100 تا 120 فوت ارتفاع و قطر 2 تا 3 فوت با قطرهای شفاف 60 فوت و بیشتر در بالای دکمه های بسیار بزرگ که ممکن است 15 فوت تا بالای تنه باشد. درختان M. excelsa 160 تا 200 فوت ارتفاع و قطر 4 فوت گزارش شده است.

چوب مورا
مورا یک چوب قوی و سنگین است (چگالی چوب خشک شده از هوا 945 تا 1.040 کیلوگرم بر متر مکعب (59 تا 65 lb / ft3)). این چوب از نظر کارایی و کار با آن , نسبتاً دشوار است اما در اره ، برش کاری ، چرخاندن و خمکاری خسته کننده است . در برابر موریانه های چوب خشک بسیار مقاوم است .

مورا

نامهای رایج دیگر : ناتو ، ناتو روزو (کلمبیا) ، مورا دو گویانا (ونزوئلا) ، مورابوکه ، مورا (گویانا) ، مورا ، مورابوکه (سورینام) ، پراکوبا (برزیل).

توزیع : M. excelsa: به طور گسترده در گویاها و کمتر از آن در Delta Orinoco از ونزوئلا توزیع می شود. غالب در نهرهای رودخانه ها و دشت های سیلابی تشکیل گروه های متراکم میدهد. M. gonggrijpii محدود به گویان و سورینام ، یک گونه غالب است که به بهترین وجه برای تپه های خاکی سنگین سازگار است.

The Tree : معمولاً 100 تا 120 فوت ارتفاع و قطر 2 تا 3 فوت با قطرهای شفاف 60 فوت و بیشتر از روتختی های بسیار بزرگ که ممکن است 15 تن تا بالای تنه باشد. درختان M. excelsa 160 تا 200 فوت ارتفاع و قطر 4 فوت گزارش شده است.

چوب:
مشخصات عمومی: قهوه ای مایل به قرمز مایل به قرمز ، قهوه ای مایل به قرمز یا قرمز تیره با رنگهای تیره. چوب 2 تا 6 اینچ از قهوه ای پهن ، مشخص ، زرد تا زرد قهوه ای. بافت نسبتاً ریز و درشت ، نسبتاً درشت ، و نسبتاً خشن. درخشان متوسط ​​تا زیاد؛ دانه مستقیم به هم پیوسته ، بسیار متغیر است. طعم قابض و بوی کمی ترش.

وزن : وزن مخصوص اساسی (وزن کاروان / حجم سبز) 0.76 تا 0.84. چگالی خشک هوا از 59 تا 65 عدد.

خواص مکانیکی : (مجموعه اول داده ها بر اساس استاندارد 2 اینچی ، دوم استاندارد 2 سانتی متر است.)

محتوای رطوبت مقاومت خمشی مدول الاستیسیته حداکثر مقاومت خرد کننده
(٪) (Psi) (1000 psi) (Psi)
سبز (75) 12،630 2،330 6،400
12٪ 22،100 2،960 11،840
سبز (42) 13،600 2،150 7،150
12٪ 24،400 2،790 12،700

سختی جانبی جانکا 1،450 پوند برای مواد سبز و 2300 پیمانه با رطوبت 12٪. محصولات جنگلی متوسط ​​مقاومت در برابر آزمایشگاه برای مواد سبز و خشک 228 in.-lb. (نمونه 5/8-این.).

خشک کردن و کوچک شدن : گزارش های خشک کردن متغیر است و معمولاً برای فصل دشوار است. سرعت آهسته خشک کردن و انباشت دقیق پیشنهاد می شود که سطح پیچ و تاب و تخریب دیگر به حداقل برسد. قطعات قلب جعبه تمایل به تقسیم دارند. برنامه Kiln T2-C2 برای سهام 4/4 و T2-C1 برای 8/4 پیشنهاد شده است. انقباض ناشی از شعاع کارگاهی سبز 6.9٪؛ مماس 9.8٪؛ حجمی 18.8٪.

ویژگی های کار: چوب کار نسبتاً دشوار است اما در اره ، برنامه ریزی ، چرخاندن یا خسته کننده سطحی صاف به همراه دارد ، مگر اینکه دانه به هم پیوسته وجود داشته باشد ، ممکن است “برداشت” و خرد شدن دانه قابل توجه باشد.

دوام: نتایج متغیر است. از نظر مقاومت در برابر قارچ های پوسیده قهوه ای و پوسیدگی سفید از مواد Surinam و Guyana با دوام و بسیار بادوام برخوردار است. عمر سرویس از 15 تا 20 سال در تماس زمینی گزارش شده است. M. gonggrijpii در برابر موریانه های چوب خشک بسیار مقاوم است. M. excelsa به طور قابل ملاحظه ای کمتر ، نسبت به آب و رطوبت مقاوم نیست.

حفظ : ساپود به آسانی به درمان های نگهدارنده پاسخ می دهد. چوب قلب در برابر اشباع مقاومت می کند ، نفوذ بسیار کم عمق است ، و جذب آن کم است.

موارد استفاده : کفپوش های صنعتی ، متراژهای راه آهن ، کشتی سازی ، ساخت و سازهای سنگین ، چوب ذغال با کیفیت بالا.


مانیبیلی , چوب Manniballi

مانیبیلی , چوب Manniballi
مانیبیلی , چوب Manniballi

چوب آن به رنگ قهوه ای روشن تا زرد قهوه ای ، کمی رگه دار است.
چوب درخت چوب را به روشنی مشخص کرده است . دانه راست و بافت متوسط ​​است. دانه گاه
در حاشیه سیاههها موج دار است . تراکم در رطوبت 12٪: 90/0 گرم در سانتی متر مربع.

مانیبیلی

نامهای دیگر
Anani da terra firme، Bacuri de anta، Manil Peou، Parcouri-manil، Coronobo، Moromborai، Moronobo، Manniballi، Matakkie

نامهای علمی : Moronobea coccinea

مانیبیلی , چوب Manniballi
مانیبیلی , چوب Manniballi

منبع: South America and Central

Appearance Wood ظاهر
چوب از زرد تا زرد قهوه ای ، کمی رگه دار
چوب درخت چوب را به روشنی مشخص کرده است . دانه راست و بافت متوسط ​​است. دانه گاه
در حاشیه سیاههها موج دار است . تراکم در رطوبت 12٪: 90/0 گرم در سانتی متر مربع.

خواص کار
اثر blunting طبیعی است و برش خوب گزارش شده است. ناخن زدن خوب است اما دلزدگی
لازم است. لکه گیری صحیح است. آهسته خشک می شود. خشک کردن نیاز به مراقبت (خشک کردن هوا) دارد
زیر پوشش و پوشش انتهایی). خشک کردن نقص ها به طور عمده با بک گراند. نسبتاً
پایدار است.

دوام
Manniballi در برابر قارچ ها بسیار بادوام است و در مقابل خشک شدن چوب های بادوام دوام دارد.
مشخص شده چوب درختان (خطر محدود به درخت چوب).

استفاده
Manniballi می توان برای برنامه های مختلفی استفاده می شود:
• داخلی: مبلمان برای مثال
• بیرونی: به عنوان مثال قاب سازی، پل ها، روکش


ROSE OF MOUNTAIN

چوب ROSE OF MOUNTAIN
چوب ROSE OF MOUNTAIN

چوب سخت بسیار نادر و عجیب و غریب از جنگل های غرب گویان. رنگ بسیار برجسته ای ، از یک بژ خامه ای نرم تا قهوه ای مایل به صورتی ، تا قهوه ای مات دارد. لکه های لکه دار و لکه هایی در اندازه های مختلف قهوه ای تیره نرم ، به شکلات ، روی چوب با خط و روبان شبیه به مناظر عجیب و غریب شناور می شوند. به سطح سخت و مرمر مانند سطح پایان می یابد.

مطالب مرتبط با شناخت انواع چوب :

WhatsApp us