چوب روس، از بلندای درختان تا بهترین ابزار خانگی و اداری

رونمایی بحث :

 پهنه سبز درختان کاج، سر برآورده از زمین تا به بلندای آسمان، بی پرده، بر پهنه پهناور دشت، قد کشیده تا آسمان، با برگ های سوزنی شکل، محکم و استوار و درخشان.

این تعداد عظیم درختان در کشور بزرگ روسیه، معادل حدود 420 درخت برای هر فرد در کره زمین است. روسیه با 642 میلیارد جایزه ی “بیشترین درختان یک کشور” را به خود اختصاص داده است.

درخت کاج روسی
درخت کاج روسی

قیمت چوب کاج روسی ( قیمت آنلاین چوب )

لیست قیمت و ابعاد انواع تخته کاج روسی

درختان کاج برای صنعت و صنایع

درختان کاج جهت صنایع درخشان ایران زمین، چوب های کاج، چوب هایی نرم و انعطاف پذیر، ظاهری زیبا با کارایی بالا، فراتر از انتظار، با هزینه مناسب در عین حال می درخشند از جنگل تا صنعت، چه بسیارند زیبا درختان آرمیده در لوازم چوبین در منازل و دفترها.

درخت کاج روسی
درخت کاج روسی

چرا چوب روس؟   

آیا تاکنون اندیشیده اید چرا در صنعت چوب ایران زمین، سخن نخست تا به پایان از چوب روس و چوب روسی است؟

تا کنون مطلبی از جنگل تایگای وحشی در شمال روسیه، بخشی از بزرگترین جنگل روی زمین و یکی از نام دورترین جنگل های روسیه شناخته اید؟

در بالای کره زمین در شمال منطقه اوراسیا و آمریکای شمالی، تایگا یا جنگل های شمالی، تقریباً یک سوم از پوشش جنگلی باقی مانده در جهان را تشکیل می دهد.

چوب کاج
درخت کاج روسی
حال به چرایی چنین امری خواهیم پرداخت؟

ببینید چوب های روس دیر زمانی است که قرین و همنشین صنایع چوب ایران زمین می باشند.

 نزدیکی بعد مسافت، وجود قرابت فرهنگی در سلیقه های مربوط به لوازم چوبی در کشورهای  آذربایجان و ترکمنستان با ایران، تولید و توزیع همیشگی چوب در روسیه که امنیت خاطر خوبی به تجار وارد کنند ایرانی چوب می دهند، از دلایل دیگر است.

دلایل دیگر از این قرار است که در ایران دستگاه هایی که وجود دارند با چوب های روسیه سازگاری بسیار خوبی دارند.

 حال آنکه برای کار با بسیاری از چوب ها در ایران دستگاه وجود ندارد و یا اینکه دستگاه های موجود در ایران تطابق خوبی با چوب های ناشناخته ندارند.

این مطلب بدیهی است و دانستن آن برای تازه واردها به صنعت چوب ضروری می نماید.

چوب کاج
چوب کاج

چوب شناسی چوب های فدراسیون متحد روسیه (کشورهای مشترک المنافع)

زیرا چوب های بسیاری در دنیا وجود دارد که در ایران کار نمی شوند و حتی اگر بگوییم چوب هایی در جهان وجود دارند که در ایران حتی شناخته شده نیستند، سخنی به گزاف نگفته ایم.

این واقعیت حتی برای بسیاری از دست اندرکاران صنعت چوب بدیع می نماید که چوب هایی، حتی انواعی از کاج در فدراسیون روسیه وجود دارند که در ایران مورد استفاده صنایع چوب قرار گرفته نمی شوند.

 بنابرین مطالعاتی در ایران روی آن ها صورت نمی گیرد، زیرا در ایران استفاده نمی شود.

  با وجود توسعه انفجاری صنایع شیمیایی، برای مواد طبیعی هنوز تقاضای زیادی وجود دارد. البته در زمینه بسیاری از لوازم دکوراسیون داخلی، رهبر غیرقابل انکار در کالاهای مورد تقاضا چوب است.  شاید باور کردنی نباشد ولی این گفته برگرفته از نیاز مردم برای انواع کالاها است.

مردم در بسیاری از کشورها خانه های چوبی با کیفیت بالا می سازند. در همه دنیا نیز وسایل خانگی و اداری زیبا از جنس چوب ساخته می شود.

آلات موسیقی، اسباب بازی، صندوق جواهرات و ساعت، وسایل آشپزخانه و بسیاری از وسایلی که در هر جنبه ای از زندگی ما استفاده می شوند و همه آنها به چوب احتیاج دارند، نمونه های بارزی از این وسایل می باشند.

انکار بزرگترین سهم روسیه در صنعت جهانی چوب دشوار خواهد بود، روسیه مفتخر است که بیشترین میزان چوب را در جهان دارد.

جنگل های روسیه بیشتر میزبان کاج و صنوبر هستند که می توانند برای مقاصد زیادی از آن استفاده کنند. دیگر درختان بادوام روسیه ، توس که در عین الاستیک بودن و سختی قابل قبولی هم دارد، بلوط و درخت زبان گنجشک قدرتمند و همچنین طیف وسیعی از درختان زینتی مانند اقاقیا ، درختان گردو و درختان گیلاس هستند.

نکته مهم این است که هر ساله در روسیه تعداد درختان جدید از مقدار چوب خرد شده بیشتر است. یعنی با استفاده از فناوری های پیشرفته صنعت چوب ، تولید و تولید را نه تنها کارآمد ، بلکه کاملاً پایدار نیز سامان می دهیم.

روسیه یکی از پنج صادرکننده برتر مصالح ساختمانی چوبی است. در سال 2016 ، کل صادرات حدود 5 میلیارد دلار بوده است.

خریداران اصلی مناطق و کشورهایی هستند که این منابع کمتر است، مانند شرق آسیا ، قزاقستان ، جمهوری های آسیای میانه ، خاورمیانه و مصر. خریداران بعدی چوب روسیه اروپا، آمریکای شمالی و حتی استرالیا می باشند.

اخذ قیمت :

جهت اخذ قیمت به سایت ما مراجعه نمایید و در صورت نیاز به کانال واتس آپ ما مراجعه نمایید.

گالری تصاویر با موضوع چوب کاج درخت کاج روسی :

WhatsApp us