چگونه دربهای خارجی فرانسوی را در برابر آب و هوا مقاوم کنیم

درب شیشه خور چوبی
درب شیشه خور چوبی

درب های خارجی فرانسوی یک انتخاب محبوب برای دربهای پشتی ، ورودی های بزرگ ایوان ، و برای حیاط و باغ های سبز است . آنها اجازه می دهند مقدار زیادی نور طبیعی به خانه شما سرازیر شود ، و باعث می شود احساس سبکی ، روشنایی و جذابیت بیشتری داشته باشید . آنها همچنین ورودی بزرگتری نسبت به درهای استاندارد معمولی دارند و به شما این امکان را می دهند که در تابستان خانه خود را به داخل باغ باز کنید .

چیزی که بسیاری از مردم متوجه آن نیستند این است که دربهای فرانسوی مدرن قوی ، ایمن هستند و به لطف پیشرفت تکنولوژی لعاب کاری ، فوق العاده کارآمد هستند . بنابراین ، اگر مدتی است که خانه خود را به روز کرده اید ، ارتقاء به دربهای خارجی فرانسوی می تواند خانه شما را از نظر مصرف انرژی بیشتر کند !

نحوه تعمیر درب های خارجی فرانسوی

درب های فرانسوی مدرن خارجی فوق العاده قوی و بادوام بوده و از نگهداری کمی نیز برخوردار هستند . با این اوصاف ، آب و هوای انگلستان می تواند بسیار پرتنش باشد ، و اگر می خواهید مطمئن شوید که از دربهای خود بهترین استفاده را می کنید ، باید آنها را ضد آب و هوا نگه دارید و آنها را در وضعیت خوب تعمیر نگه دارید .

یکی از نقاط اصلی خرابی در هر نوع درب خارجی ، عایق رطوبت است . بسیاری از دربها دارای یک مهر و موم لاستیکی در اطراف خود هستند که برای جلوگیری از آب طراحی شده و به عنوان مهر و موم در برابر رسوبات عمل می کند . لعاب و چوب خود می تواند برای چند دهه دوام بیاورد ، اما در نهایت این نوار شروع به خراب شدن می کند . خبر خوب این است که نوارهای عایق به آسانی قابل تعویض هستند – معمولاً یا با چسب به دیوار میخ می زنند یا به سادگی تعویض نوار قدیمی و کشیدن نوار جدید به جای خود آسان است .

اگر شما چنین مهر و موم در اطراف درب خود ندارید ، اما احساس می کنید که دربها پیچیده هستند ، ممکن است بخواهید یک درب را نصب کنید .

نحوه تهیه پیش ساخت دربهای خارجی فرانسوی

برای حرکت آزادانه ، یک درب باید بسیار کوچکتر از دهانه ای باشد که در آن قرار دارد – تفاوت در یک میلی متر است – اما تفاوت ایجاد می کند ! البته هوا می تواند از کوچکترین شکافها عبور کند و این بدان معناست که دربهای خارجی شما منبع مشترک از دست دادن گرما هستند ، به ویژه در زمستان که باد می وزد و دمای هوای خارجی تفاوت زیادی با دمای داخلی دارد .

برای جلوگیری از جاری شدن آب از پیش ساخت ها ، باید مهر و موم آب و هوا را نصب کنید . نوع مهر و موم که در بالا مورد بحث قرار گرفت متداول ترین انتخاب است ، اما موارد دیگری نیز برای پائین درب وجود دارد که هنگام باز شدن درب ظاهر می شود و سپس پایین می آید و مانعی جامد در برابر آب و باد ایجاد می کند . در بسته است برای تناسب با این موارد ، باید یک فرورفتگی را در قسمت زیرین درب ، که مکانیزم با فنر در آن قرار می گیرد ، برش دهید . این را با یک مهر و موم نرم در اطراف لبه های بیرونی درب ترکیب کنید ، و باید چیزی ضد باد داشته باشید .

اگر این امر ناکافی باشد ، گزینه دیگر این است که یک بادگیر پشت در نصب شود . درصورت داشتن ویژگی هایی که اغلب با وزش باد شدید روبرو هستند ، دربهای صفحه داخلی می توانند انتخاب خوبی باشند . در صورت وزش باد به اندازه کافی برای ضربه زدن به درها ، صفحه نمایش به عنوان یک بافر عمل می کند تا مانع عبور باد شود .

فراموش نکنید که آستانه درب نیز یک هدف را ارائه می دهد . اگر آجرها یا سنگ آستانه شروع به لغزش کرده اند ، در می یابید که در خانه شما احساس خرابی می کند . جایگزینی آستانه و بستن مجدد دور قاب به جلوگیری از نشتی کمک می کند .

برای کسانی که کمتر نگران آب و هوای شدید هستند ، اما فقط می خواهند ملک را راحت نگه دارند ، گزینه دیگر این است که پرده های ضخیم را پشت دربها آویزان کنید . می توانید پرده ها را در روزهای سردتر و کدرتر بسته نگه دارید و وقتی هوا گرمتر است آنها را به پشت ببندید .

اگر دربهای لعاب دار خریداری می کنید ، مطمئن شوید که حداقل دارای شیشه های دو جداره هستند ( شیشه سه جداره اغلب یک گزینه است ) و به دنبال دربهایی با آرگون یا یک پر کننده گاز بی اثر دیگر باشید . پوشش UV نیز مفید است – آنها به تنظیم دمای اتاق در تابستان کمک می کنند تا درنهایت ایوان یا حیاط خانه خود را به گلخانه تبدیل نکنید !

محافظت از دربهای خود در برابر عناصر

دربهای خارجی فرانسوی عموماً از چوب یا UPVC ساخته می شوند . دربهای چوبی فرانسوی اگر از آنها به درستی مراقبت شود ماندگاری بیشتری دارند ، زیرا می توان آنها را دوباره رنگ آمیزی تا در شرایط عالی به نظر برسند و همچنین می توان آنها را ضد آب و هوا درمان کرد . به احتمال زیاد دربهای UPVC با گذشت زمان تغییر رنگ می دهند و در صورت بروز این امر ، به آنها سخت تر می شود .

شما باید هر تابستان دربهای خود را بررسی کنید تا از سالم بودن رنگ آمیزی مطمئن شوید و اگر خسته به نظر می رسند یا رنگ پوست شروع به ترک خوردن کرده است آنها را دوباره رنگ آمیزی کنید . چوب های نمایان شده بیشتر متورم یا پوسیده می شوند ، که در درازمدت باعث مشکلات دربهای فرانسوی می شود و طول عمر درب را کوتاه می کند .

برای اینکه روان کار کند ، مهم است که مرتباً روغن کاری کنید . حداقل دوبار در سال مکانیزم های قفل و چفت را روغن بزنید و در صورت سفت شدن یا چسبندگی کمی توجه بیشتری به آنها داشته باشید . انجام این کار تنها چند ثانیه طول می کشد و در طولانی مدت زمان و هزینه زیادی را برای شما ذخیره می کند . برای این کار می توانید از WD-40 یا روغن مشابه آن استفاده کنید . به سادگی مقدار کمی اسپری کنید و سپس مکانیسم را به جلو و عقب حرکت دهید تا روغن درون آن کار کند .

دربهای فرانسوی یک گزینه عالی برای خانه های مدرن هستند ، اما مانند سایر وسایل خارجی ، آنها نیاز به مراقبت و نگهداری دارند . صرف چند دقیقه برای نگهداری دربهای شما به آنها کمک می کند تا سالها دوام بیاورند و در طول عمر آنها زیبا به نظر برسند .

مترجم : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : روش نگه داری درب چوبی ، مراقبت از درب چوبی

مطالب مرتبط با موضوع درب چوبی فرانسوی :

WhatsApp us