چوب طبیعی بهترین گزینه برای ساخت کابینت و دکوراسیون آشپزخانه می باشد. کابینت چوبی آشپزخانه از جمله کابینت های طبیعی لاکچری و زیبا می باشد که به دلیل طبیعی بودن آن حس آرامش را به اعضای خانه بخصوص خانم خانه می دهد.

به طور کلی کابینت های چوبی در دو نوع تمام چوب و یا همان کلاسیک و در نوع دوم بدنه کابینت از جنس یونیت ام دی اف و روکش و درب آن چوبی می باشد. طبیعتاً هزینه کابینت تمام چوب بسیار بالاتر از کابینت نوع دوم می باشد.

کابینت چوبی
کابینت چوبی

در ادامه مزایای کابینت چوبی آشپزخانه را مورد بررسی قرار می دهیم.

مزایای کابینت چوبی آشپزخانه

اول از همه باید گفت کابینت های چوبی مزیت های بسیاری دارند چرا که از متریال بسیار عالی ساخته شده و جزء اصیل ترین کابینت ها در بازار می باشد.

دوام بالای کابینت چوبی

اگر از چوب مرغوب و مناسبی برای کابینت خود استفاده کنید می توانید سال های سال از آن استفاده کنید و یک کابینت نو و زیبا برای خود داشته باشید. نوع چوب برای کابینت از لحاظ دوام تاثیر بسیاری دارد که برای اینکه اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید می توانید به مقالات قبلی ما مراجعه نمائید که در این رابطه به طور کامل توضیح داده شده. ( معرفی انواع چوب )

دوام بالای کابینت چوبی
دوام بالای کابینت چوبی

انطباق پذیری کابینت چوبی برای آشپزخانه

چوب ابزار خوری بالایی دارد به همین دلیل می توان دقیقا چیزی که فرد مد نظر دارد را ساخت. یعنی می توان به راحتی چوب را به هر شکل و ابعادی که دوست دارید در آورد و از آن یک کابینت منحصر به فرد ساخت.

انطباق پذیری کابینت چوبی
انطباق پذیری کابینت چوبی

متنوع بودن کابینت های جوبی

چیزی که کاملا واضح است این است که انواع چوب بسیار بالاست و طرح و رنگ های زیادی برای کابینت چوبی وجود دارد. در نتیجه شما می توانید متناسب با دکوراسیون خانه و سلیقه خود یک کابینت طراحی کنید تا از آن لذت ببرید.

انواع کابینت چوبی آشپزخانه
انواع کابینت چوبی آشپزخانه

دارای قابلیت نصب ابزار روی کابینت

روی کابینت های فلزی امکان نصب هرگونه ابزار و یا دستگیره وجود ندارد در صورتی که شما می توانید به راحتی هرگونه دستگیره ای دوست دارید را روی کابینت چوبی خود نصب نمائید.

مزیت خرید کابینت چوبی آشپزخانه

هزینه نصب کمتر کابینت چوبی

ساخت و نصب کابینت چوبی آنچنان به نیروی زیادی احتیاج ندارد و این به این معناست که شما می توانید حتی با ایجاد تغییرات به سلیقه خود هزینه های کمتری برای نصب آن پرداخت کنید. برعکس، برای مثال نصب کابینت های فلزی نیازمند نیروی کار زیادی می باشد و به همین دلیل می تواند هزینه های بیشتری را به کارفرما تحمیل نمایید.

هزینه نصب پایین کابینت چوبی
هزینه نصب پایین کابینت چوبی

معایب کابینت چوبی آشپزخانه

هر وسیله ای در کنار مزیت هایی که دارد معایبی نیز دارد. کابینت چوب هم علاوه بر مزیت های زیادی که دارد یک سری عیب مانند نفوذ آب به داخل کابینت و هجوم حشرات می باشد. در ادامه معایب دیگر این نوع کابینت را مورد بررسی قرار می دهیم.

معایب کابینت چوبی آشپزخانه
معایب کابینت چوبی آشپزخانه

بهداشت کم کابینت های چوبی

این کابینت ها چربی و روغن را به خود جذب می کنند و به راحتی از روی آنها پاک نمی شود که این خودش عامل اصلی کثیفی در آشپزخانه می باشد. علاوه بر این همانطور که در ابتدا اشاره کردیم کابینت های چوبی موجب هجوم حشرات به خانه و آشپزخانه می شوند.

آسیب پذیری کابینت چوبی

کابینت های چوبی در برابرآب و گرما عایق نبوده و به راحتی آسیب می بینند. البته میزان آسیب پذیری و عایق بودن کابینت چوبی بستگی به نوع چوبی است که انتخاب کرده اید. هرچه جنس چوب مرغوب تر باشد این مشکل کاهش میابد.

چگونه می توان از حضور حشرات در کابینت چوبی جلوگیری کرد؟

برای کاهش ریسک چنین مشکلاتی باید مراقب نشتی ها باشید و کابینت ها را تمیز و به دور از رطوبت نگه دارید و به طور منظم منزل خود را برای نشانه های حضور حشرات وارسی نمایید. نگهداری غذا ها در ظرف های محکم و دور ریختن خوراکی ها به محض خراب شدنشان از حضور حشرات در آشپزخانه ی شما جلوگیری می کند. اگر حشرات چیزی برای خوردن نداشته باشند دلیلی برای ماندن نخواهند داشت.

امیدواریم این مطلب برذای شما عزیزان مفید بوده باشد. همچنین برای اطلاعات بیشتر در این باره می توانید مقالات مرتبط با کابینت و دکوراسیون چوبی را مطالعه نمائید.

نویسنده: ف.حسنخانی

مقالات مرتبط با موضوع کابینت چوبی آشپزخانه :

WhatsApp us