کمد دیواری چیست و نکات مهم در طراحی این گونه کمد ها چگونه است ؟

ابعاد و استاندارد کمد دیواری و کمد لباس
ابعاد و استاندارد کمد دیواری و کمد لباس

واضح است که به کابینت های دیواری که به منظور نگهداری لباس , لوازم و غیره بصورت دیواری استفاده می شود کمد دیواری می گویند . این کمد ها یا کابینت ها به دو صورت ثابت بر روی دیوار یا بصورت متحرک همانند یک کمد مستقل ساخته می شود . در گذشته اکثر کمد های دیواری فقط شامل چهارچوب و درب بودند و طبقه بندی آن بر روی دیوار های ساختمان انجام می شد و این دارای ایراداتی بود که باعث شد نسل جدید کمد های دیواری به سرعت بین مردم جا افتاده و استفاده شود . کمد های قدیمی در صورتی که دیوارها دچار مشکل می شدند ( مثلا رطوبت یا شوره میزدند ) این مشکلات به لوازم داخل کمد سرایت می کرد .

ابعاد استاندارد کمد دیواری اتاق خواب

ابعاد و استاندارد های کمد دیواری

ابعاد و استاندارد کمد دیواری و کمد لباس
ابعاد و استاندارد کمد دیواری و کمد لباس

کمد های دیواری از ابعاد مختلفی برخوردار هستند و بیشتر بصورت سفارشی ساخته می شوند . آنها بسیار انعطاف پذیر هستند . هر ساختمان بسته به شرایط زیربنا و نقشه , فضایی را برای کمد دیواری طراحی می شود که اغلب دارای کجی و قناسی هستند . سازنده موظف است این کمد را به گونه ای بسازد که بیننده اثری از این ایرادات را مشاهده نکند . به همین خاطر است که میگوییم هر ساختمان بسته به شرایط طرح و بنا دارای ابعاد خاصی برای کمد های دیواری هستند .

ارتفاع کمد دیواری

در اکثر مواقع ارتفاع کمد دیواری برابر ارتفاع سقف است . منهای قرنیز و تاج یا روکوب چهارچوب ما تمام فضا را استفاده می کنیم . از نظر فنی بهتر است درب ها و طبقات به گونه ای طراحی شوند که بالای کمد در دسترس باشند یعنی ارتفاع درب های پایین تاحدی باشد که به راحتی دست به درب های بالا برسد . این که بخواهیم درب ها را تمام قد بگیریم کمی ریسک این مورد را دارد که با گذر فصل ها درب های به این بلندی دچار پیچیدگی و مشکلات باز و بسته شدن شوند .

عرض کمد دیواری

عرض یک کمد دیواری بستگی به عرض محیط دارد ولی استاندارد 60 سانت برای هر درب می تواند به ما در تقسیم کردن کمد کمک کند . برای یک درب کمد دیواری 60 سانت ایده آل است . 50 سانت کم است و 70 سانت بزرگ است و باعث مشکلات می شود .

عمق کمد دیواری

از قدیم همیشه می دیدم عمق کمد دیواری را 60 سانت می گرفتند و وقتی دلیل آن را جویا می شدم می گفتند برای طبقه بندی ورق ها عرض 60 سانت هستند, یعنی بدلیل اینکه پرت ورق نئوپان کم شود و هزینه طبقه بندی پایین بیاید عمق طبقه بندی 60 سانت گرفته می شد ؟ اما در هر صورت کمد های عمیق قابل دسترس نیستند و بین 60 تا 70 سانت برای عمق کمد دیواری مطلوب است .

ابعاد استاندارد کمد لباس

ارتفاع کمد لباس به کاربرد و روش استفاده کاربر بستگی دارد ، اما معمولاً ارتفاع استاندارد بیشتر از 180 سانتی متر یا 72 اینچ نیست. عرض کمد لباس از هر نقطه بین 60 سانتی متر 24 اینچ تا بیش از 240 سانتی متر 96 اینچ متغیر است. هیچ استاندارد واقعی برای اندازه گیری کابینت کمد دیواری وجود ندارد ، بجز آنکه در فضای مورد نیاز جای بگیرد.

عکس کمد دیواری شیک و مدرن چوبی

عکس کمد دیواری 1401

مطالب مرتبط :

گالری عکس کمد دیواری جدید مدرن و شیک


مطالب مرتبط با موضوع کمد دیواری :

با تشکر از توجه شما

WhatsApp us