چگونه باید از مبلمان چوبی مراقبت کرد و آن را حفظ کرد؟

در کشور های گرمسیری ، چوب به راحتی یافت می شود ، مبلمان چوبی در اکثر کشور ها مانند ایران مشهور و متداول است.

حفظ چوب مبلمان , نگهداری از رنگ و چوب مبلمان و دکوراسیون چوبی
حفظ چوب مبلمان , نگهداری از رنگ و چوب مبلمان و دکوراسیون چوبی

چوب یک ماده طبیعی است و توانایی منحصر به فرد بودن مبلمان را دارد. مبلمان چوبی منحصر به فرد است زیرا هیچ یک از درختان دقیقاً یکسان با هم به نظر نمی رسند. این مسئله برای تولیدکننده مبلمان چالشی بزرگ ایجاد کرده بود . با این حال ، که چوب یک متریال بسیار خاص زیبا و منحصر به فرد است اما از ضعف های آن نباید غافل شد .

چوب مبلمان از رطوبت محیط تاثیر منفی می گیرد . چگونه باید از مبلمان چوبی مراقبت کرد و آن را حفظ کرد؟

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سطح مبلمان چوبی ، هیچ چیز داغ را مستقیماً در روی مبلمان قرار ندهید. برای جلوگیری از تعامل فوری گرما با سطح ، از پوشش محافظ استفاده کنید. ممکن است شما هم از زیر لیوانی چوبی یا فلزی استفاده کنید که می‌تواند خیلی خوب باشد , ولی . و همچنین در هنگام چیدن کالای مورد نیاز بر روی مبلمان چوبی آن را بکشید . برای جلوگیری از خراش شدید ، شیء را به آرامی بلند کنید.

برای تمیز کردن گرد و غبار کثیف از سطح چوب از یک پارچه نرم و تمیز استفاده کنید. مرطوب کردن پارچه با آب برای تمیز کردن مبلمان به کاهش سایش و از بین بردن گرد و غبار موثر کمک می کند. مبلمان را تمیز نگه دارید و خشک زیرا رطوبت بیش از اندازه برای چوب مضر است . همچنین می توانید سالانه 2 یا 3 بار جلا دادن را انجام دهید تا مبلمان چوبی تازگی به نظر برسد. واکس را روی مبلمان در جهت دانه بندی و موج چوب اعمال کنید . حرکت دایره ای توصیه نمی شود زیرا باعث درخشش ناهموار بر روی سطح خواهد شد.

بعضی اوقات ، در مبلمان چوبی صدمات جزئی دیده می شود. شما می توانید خودتان این کار را برای اصلاح جزئی انجام دهید ، اما ما باید در مورد مواد استفاده شده بسیار محتاط باشیم. خراش جزئی در سطح مبلمان چوبی با استفاده از قلم که با رنگ مبلمان مطابقت دارد ، کمتر قابل توجه است . اگر متوجه شدید که لکه آب برای مدت طولانی باقی مانده است ، آن را با استفاده از کمی روغن سالاد ( مانند روغن زیتون ) تمیز کنید تا تمیز شود و مطابق جهت دانه و موج چوب آن را مالش دهید. بعد از خشک شدن مبلمان ، مقداری پولیش بزنید. اگر مایع با آسیب زیاد مانند لاک ناخن است ، آن را مالش ندهید بلکه آن را از بین ببرید.

حفظ چوب مبلمان , نگهداری از رنگ و چوب مبلمان و دکوراسیون چوبی
حفظ چوب مبلمان , نگهداری از رنگ و چوب مبلمان و دکوراسیون چوبی

اگر می خواهید مبلمان را حمل کنید ، به مراقبت خاصی احتیاج دارید. چند مرحله زیر را برای جلوگیری از آسیب دیدن دنبال کنید:

  1. همه دستگیره ها را باز کرده و آن را در یک پاکت یا پلاستیک قرار دهید. همچنین می توانید آنها را درون کشو ببندید تا هنگام باز کردن مبلمان و نصب مجدد آن ، به راحتی آن را پیدا کنید .
  2. تمام قفسه های قابل تنظیم را برداشته و آنها را به طور جداگانه با روزنامه حباب بپیچانید. قفسه های شیشه ای یا تاپس ها باید قبل از حرکت و بیرون آوردن مبلمان از دکور جدا شوند.
  3. با پوشاندن یک پتو و گره زدن ، همه کشوها و درها را ببندید و قفل کنید.
    4- از گوشه های مبلمان حفاظت کنید و سایر نقاط که امکان برخورد در زمان حمل و نقل را دارند را پیش بینی کنید و با بالشتک یا نایلون حباب دار آن را محافظت کنید. آن را با دقت بلند کنید زیرا ممکن است مبلمان را بکشید و احتمال دارد پایه ها تحت فشار آسیب ببینند . با افراد متخصص دسترسی پیدا کنید تا با شما حرکت کنند و از صدمه دیدن به کمر خود خودداری کنید.

با مراقبت دقیق از مبلمان چوبی شما ظاهر جدید و ماندگار آن را حفظ می کنید . همیشه می توانید یک تکه پارچه زیبا را برای پوشاندن روی مبلمان چوبی خود قرار دهید . یک قطعه مبلمان با کیفیت چوب می تواند بادوام و ماندگار باشد. و حتی نسل ها در خانه یا محل کار شما استفاده شود .

با تشکر از توجه شما


10 نکته برای مراقبت از مبلمان چوبی

حفظ چوب مبلمان , نگهداری از رنگ و چوب مبلمان و دکوراسیون چوبی
حفظ چوب مبلمان , نگهداری از رنگ و چوب مبلمان و دکوراسیون چوبی

مبلمان چوبی با کیفیت می تواند یک عمر دوام داشته باشد و غالباً یک محصول ارزشمند است که از نسل های مختلف به نسل آینده منتقل می شود. با این وجود ، حتی بالاترین کیفیت چوب نیز در صورت عدم مراقبت صحیح مستعد خراش و سایشی است.

در هنگام خرید مبلمان همیشه ایده خوبی است که از دستورالعمل های مخصوص تمیز کردن و مراقبت استفاده کنید. برای مبلمان در حال حاضر 10 راهنمایی وجود دارد که چوب را به بهترین وجه برای نسل های آینده حفظ کند .

  1. مبلمان چوبی را با سرامیک اشتباه نگیرید

برای جلوگیری از جای ظروف و آسیب گرما ، همیشه هنگام قرار دادن لیوان یا ظروف گرم روی میزهای چوبی از محافظ استفاده کنید و هرگز غذای گرم را به طور مستقیم و بدون محافظت از اجاق روی آنها قرار ندهید. برای محافظت از میز اتاق ناهار خوری خود در برابر لکه های مواد غذایی و نوشیدنی ، مکان های تزئینی یا سفره ای را در آن قرار دهید.

  1. از آسیب های محیطی خودداری کنید

نور خورشید ، گرما و دیگر عوامل محیطی می توانند بر روی چوب شما ویرانی ایجاد کنند . مبلمان با ارزش را جلوی پنجره ها ، دریچه ها یا شومینه های پوشیده قرار ندهید ، زیرا نور و گرما باعث آسیب دیدن و محو شدن چوب می شود. چوب در مقابل نور خورشید رنگ و شادابی خود را از دست می دهد .

  1. غبار

هیچ کس واقعاً دوست ندارد گرد و غبار کند ، اما دستمال نرم و پاکیزگی یکی از بهترین راه ها برای مراقبت از مبلمان شماست. ذرات موجود در هوا می توانند یک لایه لکه دار را بر روی چوب بسازند که سطح را خراش می دهد. با پاک کردن گرد و غبار این اتفاق را از وقوع دور نگه دارید . برای پاک کردن لوازم چوبی از پارچه های نرم مانند پیراهن نخی ، پوشک پارچه ای یا میکرو فیبر استفاده کنید تا آسیب نبیند. برای رفع گرد و غبار روی سطوح منبت چوبی Lambswool ( پشم گوسفند یا پارچه های خزدار , نرم ، الاستیک و لغزنده است ) یک گزینه عالی برای رفع گردو غبار است .

4- چوب خود را تمیز نگه دارید

گاهی اوقات فقط رفع گرد و غبار کافی نیست و لازم است تمیز کردن مبلمان چوبی خود را عمیق تر انجام دهید . هرگز از پاک کننده های چند منظوره استفاده نکنید ، که می تواند باعث آسیب رسیدن به رنگ شود. اگر لکه ای دارید که به شدت خیس شده یا چسبنده است ، یک پارچه را در آب آغشته کنید که حاوی مواد شوینده ظرف ملایم است. تا حد امکان آن را پیچیده و ناحیه را به آرامی پاک کنید. حتماً با یک شستشو از یک پارچه مرطوب و حاوی آب فقط پیگیری کنید ، سپس بلافاصله با یک پارچه خشک نرم پاک کنید.

5- از چوب خود محافظت کنید

اکثر پولیش ها و اسپری های تجاری حاوی مواد تقطیر نفتی یا روغن سیلیکون هستند تا به یک محصول تازه و براق برسند و از چوب شما محافظت کنند. اطمینان حاصل کنید که از محصول بیش از حد استفاده نکنید ، زیرا می تواند باعث ایجاد ترکیباتی شود که با خاک ترکیب می شود تا یک فیلم کسل کننده و چسبناک ایجاد کند. همیشه در استفاده از محصولات حتماً از چربی مناسب استفاده کرده و از این محصول جلوگیری کنید و هرگز از این محصولات با محافظ موم استفاده نکنید ، زیرا این ترکیب باعث خرابکاری دیگر خواهد شد.

۶- با لباس و پارگی رفتار کنید

مبلمان چوبی حتی با بهترین مراقبت ، می تواند صدمات را حفظ کند. برای خراش های کوچک و خراش ها از محصولی مانند Old English Scratch Cover استفاده کنید . این پولیش مایع ساییدگی را پنهان می کند و زیبایی ذاتی چوب را بازیابی می کند.

در حال بروز رسانی ..

اگر آسیب بیش از حد گسترده باشد تا بتوانید با جلا دادن یا چسباندن لک های پوستی معالجه کنید و کاملاً آماده نیستید که وسایل ارزشمند خود را رها کنید ، ممکن است لازم باشد که به چیزی شدیدتر متوسل شوید. نقاشی یک تکه از مبلمان آسیب دیده زندگی جدیدی را در آن به وجود می آورد و چندین سال خوب دیگر به شما می دهد. نقاشی همچنین به شما امکان می دهد با صرفنظر از شن و ماسه ، در وقت خود صرفه جویی کنید ، کاری که اگر مجدداً لکه گذاری کنید ، نمی توانید انجام دهید.

  1. چوب خشک مجددا روغن کنید

اگر مبلمان ذخیره شده است و بیش از حد خشک شده است ، شاید نیاز به روغن مجدد آن داشته باشید. با تمیز کردن آن با صابون روغنی مورفی یا پاک کننده مناسب دیگر شروع کنید و سپس سطح آن را با پشم استیل # 0000 آماده کنید ، همیشه با دانه کار کنید. آزادانه درخواست روغن مبلمان خود را و اجازه دهید آن را به چوب خیس به مدت 15 دقیقه. شما می خواهید یک پوشش محافظ بمالید ، بگذارید مبلمان شما حداقل 24 ساعت قبل از عمل تنظیم شود.

8- مجدداً لازم را واکس کنید

بسته به نوع پایان ، برخی از مبلمان ممکن است دارای یک پوشش محافظ موم باشند. با افزایش سن این قطعات ، ممکن است لازم باشد مجدداً سطح را برای محافظت بیشتر از آن موم کنید. همیشه سطح آن را با پشم خوب # 0000 از جنس استیل آماده کرده و سپس با یک پارچه نرم پاک کنید تا هرگونه باقیمانده جدا شود. با استفاده از فشار سبک و همیشه دنبال دانه ، یک پشم موم را آغشته کرده و آن را با یک پد Scotch Brite پخش کنید. اجازه ندهید موم بیش از 20 دقیقه تنظیم شود. موم اضافی را با یک پد Scotch Brite تمیز برداشته و با یک پارچه نرم آن را خیس کنید تا سطح از لمس صاف شود.

9- بوی چوب را تازه نگه دارید

گاهی اوقات قطعات قدیمی بوی ناخوشایند ایجاد می کنند ، به خصوص اگر آنها ذخیره شده باشند. می توانید سطح آن را با جوش شیرین بپاشید تا آن را تازه کنید و یک قابلمه ذغال را درون کشوها قرار دهید تا بویایی که از درون آن سرچشمه می گیرد را جذب کنید. حتی می توانید قطعه را در یک روز سایه دار و خشک در فضای سایه دار رها کنید تا از تنگی بدخلقی رهایی پیدا کرده و مبلمان خود را به عنوان جدید جلوه دهید.

  1. لکه های سخت را از بین ببرید

علی رغم بهترین تلاش های شما ، گاهی اوقات اجتناب ناپذیر اتفاق می افتد و مبلمان چوبی زیبایی شما لکه دار می شود. مهم نیست که چه نوع لکه ای دارید ، حتما آن را در اسرع وقت تمیز کنید – هرچه مدت زمان طولانی تر باشد ، حذف آن سخت تر خواهد بود.

برای حلقه های سفید از لیوان های خیس ، خمیر مقادیر مساوی خمیر دندان سفید و جوش شیرین را به مقدار یکسان استفاده کنید. آن را تا زمان از بین رفتن آن را در لکه مالش دهید. سپس مبلمان را پاک کرده و با پارچه ای خشک کنید.
برای لکه های تیره از آسیب آب ، سعی کنید لکه را به آرامی با پارچه ای که در سرکه خیس شده است لکه دار کنید.
برای علائم مداد رنگی ، مایونز را روی منطقه بمالید. بگذارید چند دقیقه قبل از مالیدن تمیز با یک پارچه مرطوب بنشیند و با یک پارچه خشک تمیز کند.
مراقبت صحیح از مبلمان چوبی شما سخت و یا حتی آن زمان گیر نیست و پاداش تلاش شما خانه ای خواهد بود که با مبلمان چوبی زیبا پر از روزی باشد که به نظر می رسد و احساس خوبی از روز دریافت شما – اکنون و سالهاست آمدن.

WhatsApp us