ابعاد راه پله بخش مهمی از ایمنی راه پله است. این صفحه تمام اندازه گیری های مهم راه پله و اشتباهی که باید مراقب آن بود را پوشش می دهد!

برای جزئیات بیشتر لطفاً به کد ساختمان مربوط به منطقه خود مراجعه کنید. همیشه ایده خوبی است که با بازرس ساختمان محلی خود بررسی کنید که کدام کد را باید دنبال کنید. اگر قوانین کشور شما در زیر فهرست نشده است، یک گوگل سریع داشته باشید.

مقررات ساختمانی برای پله های ایالات متحده آمریکا (بخش 311.7 در این صفحه)
مقررات ساختمانی برای پله ها در انگلستان

این صفحه بخشی از سری طراحی راه پله می باشد.

آج ها و رایزرها

اندازه آج (حداقل 10 اینچ / 25.4 سانتی متر) با اندازه متوسط ​​پای بزرگسالان تعیین می شود، اگرچه لازم نیست بتوانید کل پای خود را روی یک آج قرار دهید تا بالا رفتن از پله ها راحت و ایمن باشد.

ارتفاع بالابر (حداکثر 7¾ اینچ / 19.7 سانتی متر) با روشی که از پله ها پایین می آییم محدود می شود. اگر در مورد آن فکر کنید، می توانید خیلی راحت بیش از 7 ¾ اینچ بالا بروید و اگر رو به عقب هستید، می توانید خیلی راحت از 7¾ اینچ بالا بروید. پله های یک نردبان در فاصله ای بیشتر از 12 اینچ / 30 سانتی متر از هم قرار می گیرند. اما ما از پله‌ها رو به جلو پایین می‌رویم، و این است که اندازه رایزر را به کوچک‌تر بودن محدود می‌کند.

ابعاد پله
ابعاد پله

حداکثر ابعاد بین نرده ها 4 اینچ / 10 سانتی متر است. محرک این حداکثر بعد محافظت از نوزادان در حال خزیدن در برابر خزیدن از طریق نرده است. اگر آج ها بلند هستند، ممکن است لازم باشد که سه نرده در هر پله داشته باشید.

محاسبات راه پله

برای محاسبه دویدن پله ها، به سادگی ابعاد آج را در تعداد پله ها ضرب کنید (مطمئن شوید که دماغه را شامل نمی شود – زیر را ببینید).

برای محاسبه ارتفاع پله ها، بعد افزایش را در تعداد پله ها ضرب کنید.

یا، برای تعیین تعداد پله های مورد نیاز خود، ارتفاع سقف خود را بگیرید و برای شروع بر فرض کنید 16 تقسیم کنید. اگر یک رایزر با اندازه معقول و کمتر از حداکثر ابعادی که در بالا نشان داده شده است بسازید، به 16 مرحله نیاز دارید. سعی کنید ارتفاع سقف خود را بر اعداد دیگر تقسیم کنید تا زمانی که به یک بعد بالارونده برسید.

بینی کف پله

دماغه باعث می شود آج برای بالا رفتن از پاهای جوراب دار یا پاهای خرسی راحت تر باشد. نباید بیش از حد آویزان شود وگرنه به یک خطر زمین خوردن تبدیل می شود. بینی جزء ضروری یک آج نیست. راه پله های زیادی وجود دارد، به ویژه طرح های مدرن تر که بدون دماغه ساخته می شوند.

ابعاد پله
ابعاد پله

ارتفاع سقف

نمودار زیر حداقل ارتفاع سقف مورد نیاز را نشان می دهد. اینها بسیار حداقل هستند و ارتفاع سقف نزدیک به ارتفاع سقف معمولی ایده آل تر است.

ابعاد پله
ابعاد پله

حداقل عرض راه پله با حداقل عرض منطقه گردش 3 فوت / 0.91 متر برابر است.

ابعاد پله
ابعاد پله

اشتباه در ابعاد زیر راه پله
من به خانه های متعددی برخورد کرده ام که در آنها این اشتباه طراحی راه پله انجام شده است.

هنگام کار در مورد محل قرار دادن دری که زیر پله ها قرار می گیرد، کار واضحی که باید انجام دهید این است که ارتفاع در را بگیرید و مشخص کنید که چند قدم باید طی شود تا درب زیر پله قرار بگیرد. اما این یک اشتباه است زیرا اگر دامن پله یا قالبی در اطراف در وجود داشته باشد، قالب و دامن با هم همپوشانی دارند.

فراموش نکنید که هنگام کار در مورد محل قرار دادن درب زیر پله، دامن پله و هر قالب درب را در نظر بگیرید.

در اینجا یک تصویر برای کمک به توضیح است.

ابعاد پله
ابعاد پله

خطای ابعاد راه پله که در موقعیت درب به روکوب و بازشو راه پله توجه نمی شود.

مطالب مرتبط با موضوع پله :

WhatsApp us