خانه » Blog » هنر » اجاره دادن دوربین‌هایمان از عکاسی در سینما به صرفه‌تر است ( عکاسی حرفه ای )

عکاسی حرفه ای و امنیت شغلی 

مجید صباغ بهروز عکاس سینما ، معتقد است اکر یک عکاس دوربین خود را اجاره دهد، در ماه درآمد بیشتری نسبت به دستمزد کار در یک پروژه سینمایی را دارد.

اجاره دادن دوربین‌هایمان از عکاسی در سینما به صرفه‌تر است

عکاسی حرفه ای

مجید صباغ بهروز
 
مجید صباغ بهروز عکاس سینما، معتقد است اکر یک عکاس دوربین خود را اجاره دهد، در ماه درآمد بیشتری نسبت به دستمزد کار در یک پروژه سینمایی را دارد.

مجید صباغ بهروز عکاس سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه نزدیک به چهار سال است که فعالیت عکاسی در حوزه سینما را کنار گذاشته و بیشتر به فیلمبرداری در سینما روی آورده است، توضیح داد: امنیت شغلی در هر حرفه ای مساله ای است که باید توسط یک انجمن و یا یک اتحادیه دنبال شود و نمی‌توان انتظار داشت که عکاسان سینمایی خود به تنهایی برای حرفه‌شان امنیت شغلی ایجاد کنند.

وی توضیح داد:

عکاسی حرفه ای سینمایی از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما متاسفانه بسیاری از افراد فکر می کنند می توانند بدون آموزش وارد چنین حرفه ای شوند و متاسفانه در چند سال اخیر حضور چنین افرادی در حرفه عکاسی سینمایی پررنگ شده است.

عکاس فیلم سینمایی «حس پنهان» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی تاکید کرد: متاسفانه در سال های اخیر روند حضور این گروه از عکاسان به واسطه حضور برخی از تهیه کنندگان و کارگردانان تازه کار زیاد شده است و همین مساله سبب شده تا به روند عکاسی در سینما لطمه وارد شود. عکاسی سینما جزو شاخه های سخت عکاسی به شمار می رود و این حرفه در سینما از اهمیت و مسئولیت بسیار سنگینی برخوردار است. می توان گفت عکاسی به قدری با اهمیت است که می تواند یک فیلم را از ورشکستگی نجات دهد.

صباغ بهروز گفت:

ورود عکاسان بدون تجربه و آموزش ندیده با دستمزدهای اندکی که دریافت می کنند، سبب شده تا وضعیت امنیت شغلی عکاسان و حرفه عکاسی در سینما به خطر افتد که امیدوارم با پیگیری سازمان سینمایی و کمیته امنیت شغلی عکاسان سینمای ایران این مساله رفع شود.

وی بیان کرد:

برخی از این عکاسان جوان حتی تعریف درستی از عکاسی سینمایی ندارند و من فکر می کنم باید در جشن ها و برنامه هایی که انجمن عکاسان سینمای ایران برگزار می کند، حضور پیدا کنند تا بتوانند حداقل از این طریق با عکاسی حرفه ای سینما آشنا شوند و ببینند عکس های سینمایی چگونه گرفته می شود.

عکاس فیلم سینمایی «خیلی دور، خیلی نزدیک» به کارگردانی رضا میرکریمی با اشاره به اینکه تهیه کنندگان سینما باید مانند گذشته از عکاسان حرفه ای در فیلم های خود استفاده کنند، تاکید کرد: متاسفانه دستمزدهای عکاسی در حوزه سینما بسیار پایین آمده و یکی از دلایلی که سبب شده از چهار سال گذشته فعالیت در حوزه عکاسی سینما را کنار بگذارم همین است. من اصلا دوست ندارم عکس های خود را با قیمت اندک به فروش رسانم.

وی توضیح داد:

هر عکاس سینمایی در کمترین حالت ۱۵ میلیون تومان ابزار با خود سرصحنه می برد و در برابر این ابزار دستمزد بسیار اندکی دریافت می کند. این درحالی است که اگر بخواهد ابزار خود را کرایه دهد، روزانه ۲۰۰ هزار تومان دریافت می کند که می شود ماهی ۶ میلیون تومان و بهتر از این است که سر کاری برود که دستمزد آن نصف این درآمد هم نیست.

صباغ بهروز در پایان تاکید کرد: عکاسان سینمایی نباید با دستمزد اندک کارهای سینمایی را قبول کنند. مگر تا چه اندازه سینماگران می توانند از عکاسان بی تجربه و بدون علم استفاده کنند، در نهایت متوجه خواهند شد که باز هم نیازمند عکاسان حرفه ای در حوزه سینما هستند.

منبع : وبسایت خبری 
Source: New feed

گرداوری : سایت فن و هنر ایران زمین 

موضوع : عکاسی حرفه ای

تیتر خبر دیروز

شرایط عکاسان سینما هر سال بدتر می‌شود/ استفاده از غیر‌حرفه‌ای‌ها

سحاب زری‌باف عکاس سینما معتقدست شرایط اعضای این صنف هر سال بدتر می‌شود و سینماگران هم بیشتر از عکاسان غیرحرفه‌ای با دستمزدهای پایین استفاده می‌کنند.

سحاب زری باف عکاس سینمایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه زمانی از امنیت شغلی می توان حرف زد که یک حرفه به عنوان یک شغل پذیرفته شده باشد، گفت:


مطالب جالب و دیدنی با موضوع عکس :

WhatsApp us