آینده صنعت چوب و مبلمان ایران در گرو برداشتن دو گام تاریخی

دکوراسیون چوبی , صنایع چوب ، انجمن سوال و جواب

دکوراسیون چوبی , صنایع چوب ، انجمن سوال و جواب

صنایع چوب٬ فناوری نانو در صنایع چوب٬ کارخانه صنایع چوب٬ کارگاه صنایع چوب٬ دکوراسیون 

امروز برای دست اندرکاران صنعت چوب و مبلمان جای هیچگونه تردید نیست که زیر ساخت ها ، ظرفیت ها و قابلیت های این بخش از صنعت کشور به سطحی فراتر از مقیاس های بازار ملی دست یافته و همین امر فارغ از رکورد نسبی حاکم بر بازار مصرف ، فضای شدیدا رقابتی میان تولید کنندگان را فراهم کرده است .

شرایطی که فضای تنفس برای تولیدکنندگان در هر سه حلقه صنایع بالا دستی ( تولید کنندگان اوراق فشرده چوبی ) ، صنایع میانی ( واحدهای روکش و پست فرمینگ ) و صنایع پایین دستی ( صنایع مبلمان و دکوراسیون ) زنجیر تأمین این صنعت را تنگ کرده است.فضای آمیخته به رکود و رقابت که با تداوم رویکرد های سنتی و نخ نمای اصحاب صنعت برای خروج از آن ، تشدید میشود! پا فشاری بی نتیجه صنایع بالا دستی بر رویکرد کهنه افزایشتعرفه واردات اوراق فشرده چوبی و افزایش مداوم بهای این اوراق برای حفظ حاشیه سود مناسب و تلاش صنایع میانی و پایین دستی برای حذف رقبا و حفظ و توسعه سهم خود از بازار ملی ، رویکرد های کهنه و آزموده شده ای است که همچنان با “امید به آینده ای بهتر ” از سوی اصحاب صنعت دنبال میشود ،بی توجه به اینکه تداوم این رویکرد ها هیچ آینده امید بخشی را پیش روی کلیت زنجیره صنعت چوب و مبلمان کشور قرار نخواهد داد.
رئیس و مدیران فدراسیون اتحادیه های چوب و مبلمان ایتا لیا (FLA) میهمانان ویژه اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان مبلمان ایران
به گزارش خبرنگار چوب و کاغذ به نقل از لوکا میرالی ، هماهنگ کننده فعالان اقتصادی ایتالیا در ایران ، آقای Roberto Snaidero رئیس فدراسیون اتحادیه های چوب و مبلمان ایتالیا (FLA) همراه با چند تن از مدیران این فدراسیون در آخرین هفته تیر ماه سال جاری به منظور ارزیابی فرصت های همکاری اقتصادی با ایران به کشورمان سفر کرده اند .
همزمان با برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل ( HOFEX 2016 Home Section) آغاز میشود :اولین مسابقه ملی “مبلمان صادراتی ایران –IFEC ”
به گزارش دبیرخانه اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان مبلمان ایران ، این اتحادیه همزمان با تدارک برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل ، برنامه ریزی برای برگزاری مسابقه سالیانه صادرات مبلمان ایران (IRAN Furniture Export Championship – IFEC) را در دستور کار قرار داده است.
با حضور گسترده مسئولان ، مدیران تشکل ها ، استید دانشگاه و اصحاب صنعت چوب و مبلمان ایران برگزار شد : ضیافت افطار اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان مبلمان ایران
مراسم افطاری اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان مبلمان ایران در بیست و ششمین روز ماه مبارک رمضان با حضور مهندس انصاری رئیس شورای ملی مبلمان ، دکتر اسفهبدی معاون وزیر صنایع و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران ، روسا و اعضای هیأت مدیره کلیه تشکل های صنعت چوب و مبلمان کشور و اصحاب صنعت و دانشگاه در محل هتل پارسیان اوین برگزار شد.
با برگزاری نشست های سه روزه در هانوفر آلمان انجام شد : مذاکره مدیران ZOW و Deutsche Messe با رئیس و اعضای هیأت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران و فیپکو

به گزارش دبیرخانه اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان مبلمان ایران به دنبال اقدامات این اتحادیه برای ورود برندهای بین المللی نمایشگاه های تکنولوژی چوب و مبلمان به ایران و انجام مذاکرات مقدماتی با مدیران دو شرکت نمایشگاهی در آلمان و انگلستان که با میزبانی این اتحادیه در زمستان سال 94 و همزمان با برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری به انجام رسید ، هیأت سه نفره این اتحادیه با دعوت و میزبانی دو شرکت ZOW و Deutsche Messe از 23 الی 25 تیر ماه به هانوفر آلمان عزیمت کردند تا در مذاکرات تجاری با مدیران این دو شرکت حضور یابند .
دریافت نشان توانمندی 3 ستاره توسط شرکت صنعت چوب شمال در چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری
بنابر اعلام روابط عمومی شرکت صنعت چوب شمال در پایان ارزیابی شرکت های فناوری محور کشور که در قالب چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری (سال 2015 ) ، طی مراسم باشکوهی در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد ، این شرکت موفق به دریافت نشان توانمندی 3 ستاره در بین 87 شرکت برتر ایران شد .
عبدالحسین عباسی در گفتگو با چوب و کاغذ تشریح کرد : نظارت اتحادیه درودگران تهران بر فرایند برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل
عبدالحسین عباسی رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان تهران در گفتگو با خبرنگار چوب و کاغذ ضمن تأکید بر اقدامات موثر اتحادیه متبوع خود در ساماندهی وضعیت برگزاری نمایشگاه های مبلمان در استان تهران ، بر نقش این اتحادیه در نظارت بر فرآیند مشارکت عرضه کنندگان مبلمان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل تأکید کرد .
معرفی شرکت صنعت چوب شمال به عنوان کارخانه بدون دخانیات شهرستان
بنابر اعلام روابط عمومی شرکت صنعت چوب شمال همزمان با آغاز هفته بدون دخانیات و در راستای اجرای مصوبات کمیته کنترل دخانیات شهرستان گنبد کاووس در تاریخ 13 خرداد ماه سال جاری و در مراسمی تحت عنوان افتتاح کارخانه بدون دخانیات شهرستان گنبد کاووس ، شرکت صنعت چوب شمال به عنوان کارخانه بدون دخانیات شهرستان با هدف حفظ نسل های حال و آینده از اثرات زیان بار بهداشتی ، اجتماعی ، زیست محیطی و اقتصادی استعمال دخانیات معرفی و افتتاح شد.
تعطیلی نیمی از کارخانجات صنایع چوب خراسان رضوی بر اثر رکود بازار
رئیس انجمن صنایع چوب خراسان رضوی از تعطیلی نیمی از کارخانجات صنایع چوب خراسان رضوی خبر داد . محمد تقی غنیان با اعلام این خبر افزود : رکود موجود در بازار به همه رشته های صنایع شغلی تسری داشته و هم اکنون تعداد زیادی از واحد هایی که فعالیت دارند از ظرفیت بسیار کمی از واحد خود استفاده میکنند .
رییس اتحادیه فروشندگان و تولید کنندگان مبل اصفهان : تولید کنندگان مبل استرس افزایش نرخ تورم ندارند
رییس اتحادیه فروشندگان و تولید کنندگان مبل اصفهان گفت : خوشبختانه در حال حاضر استرس افزایش نرخ تورم از روی واحد های صنفی اتحادیه برداشته شد ، حجت الله پور حقانی با بیان اینکه بازار مبل در رکود قرار دارد ، اظهار کرد : کاهش قدرت خرید مردم دلیل این رکود است ، همچنین بازار داخل اشباع شده و باید به سمت صادرات حرکت کند .

افزایش 2/14 درصدی در میزان بازدید کنندگان نمایشگاه Xylexpo 2016
بیست و پنجمین دوره از نمایشگاه دو سالانه Xylexpo ، در تاریخ 24 تا 28 ماه می 2016 در شهر میلان برگزار شد ، این نمایشگاه که یکی از مهمترین نمایشگاه های صنایع چوب در جهان است به ارایه آخرین تکنولوژی ها ، ماشین آلات ، تجهیزات و مواد جانبی این صنعت می پردازد .
رشد 10 درصدی صادرات چوب ویتنام در سال 2015
یک مقام رسمی انجمن تولیدات چوب و جنگلداری ویتنام گفت : با توجه به اخبار منتشر شده در خصوص وضعیت صادرات چوب ، انتظار می رود که این کشور در سال جاری با رشد 10 درصدی در صادرات چوب ، تخته و الوار مواجه شود.
همکاری مالزی و چین در تجارت مبلمان
بنابر گزارشITTO دولت چین برای ساخت یک خط راه اهن سریع السیر بین کوالالامپور و سنگاپور یک قرار داد همکاری امضا کرده است . وزارت حمل و نقل مالزی برنامه ریزی کرده است که روی گسترش خطوط راه آهن و ظرفیت بنادر برای افزایش صادرات به چین و سایر کشور های جهان متمرکز شود. بر طبق سفارشات در چین ، مقدار واردات مبلمان چوبی چین از مالزی با افزایش 12 درصدی به 9/12 میلیون دلار امریکا رسیده است . مالزی رتبه هفتم را بین صادر کنندگان مبلمان از طریق کشتی به چین دارد .
اندونزی به دنبال افزایش 10 درصدی صادرات چوب به اتحادیه اروپا
بنابر گزارشات ارایه شده از سوی دولت اندونزی این کشور امیدوار است که با اجرای کامل سیستم قانونی تأییدیه الوار چوبی (SVLK) و با افزایش 10 درصدی صادرات چوب به اتحادیه اروپا ، در سال جاری ، میزان صادرات خود را به 1/1 میلیارد دلار امریکا ارتقا دهد.
بررسی روند واردات گرده بینه به چین
بر طبق گزارش ITTO ، واردات گرده بینه از استرالیابه چین در اوایل سال 2016 روند رو به رشدی داشته و سهم بالایی از بازار را به خود اختصاص داده است . واردات گرده بینه های سوزنی برگ به چین در ماه مارس به بالاترین میزان خود طی 12 ماه گذشته رسیده است . حجم واردات در 3 ماه اول 2016 ،7 میلیون متر مکعب بوده که نسبت به 3 ماه اول 2015 ، تنها 2 درصد افزایش نشان میدهد . با کاهش انهدامی گرده بینه در بازار بومی و داخلی ، واردات گرده بینه از پاییز گذشته ، روند رو به رشدی را به خود گرفته است . این در حالی است که حجم واردات در سه سال گذشته کم بوده است .
ساخت بلند ترین آسمان خراش چوبی در استکهلم
بلندترین آسمان خراش چوبی در شهر استکهلم سوئد ساخته خواهد شد . این آسمان خراش 40 طبقه توسط آندرس برنسون طراحی شده و برای ساخت آن از الوار های CLT استفاده شده است . این آسمان خراش چوبی زیبایی شگفت انگیزی دارد و نام آن Tratoppen به معنی “بالای درخت ” خواهد بود . این سازه در وسط یک پارکینگ که از قبل ساخته شده ، قرار خواهد گرفت .
صنعت چوب ویتنام نگران از سرمایه گذاری های چین در این کشور
بسیاری از تولید کنندگان چوب محلی نگرانی های خود را – پیرامون شرکت های چینی که در حال حاضر در حال بهره برداری از شرکت های ویتنامی از طریق صادرات محصولات چوبی هستند – در یک سمینار به میزبانی اتاق بازرگانی و صنایع ویتنام ( VCCI ) اعلام کردند . تمرکز این سمینار روی اثرات مخرب صادرات چوب ویتنام ، پیوستن به شرکای اقیانوس ارام و توافقنامه تجارت آزاد اتحادیه اروپا با ویتنام ( EVFTA ) بود .
شناسایی بلند ترین درخت استوایی در مالزی

بلند ترین درخت

بلند ترین درخت

کــارشنــاســـان با شنـاســایی گــونه ای از گـیـاه “شورئا” موسوم به “Shorea faguetiana ” در مالزی ، عنوان بلندترین درخت در مناطق استوایی را به این گیاه دادند . این درخت با ارتفاع 5/89 متر در بورنئوری مالزی واقع است و نسبت به دارنده قبلی این رکورد که درخت دیگری از همین گونه بوده ، 2/1 متر بلند تر است .
تأثیر نانو ذرات اکسید آهن اصلاح شده بر خواص مغناطیسی ، حرارتی و مکانیکی – دینامیکی فیلم های آمیخته نانو سلولز / پلی وینیل الکل
پایداری حرارتی یکی از مهمترین خواص مواد پلیمری است که در نهایت خواص مکانیکی ، دوام ، عمر مفید و نوع کاربرد این مواد را تحت تأثیر قرار می دهد . پلی وینیل الکل فراوان ترین پلیمر مصنوعی محلول در اب است که در جهان تولید می شود . این پلیمر غیرسمی بوده و دارای ساختار نیمه بلوری است. در برابر حلال ها ، روغن ها و چربی ها مقاوم بوده و خواص بازدارندگی آن در برابر نفوذ اکسیژن و نیتروژن مطلوب است. رنگ پذیری و چاپ پذیری خوبی داشته و قابلیت پیوند و جوش پذیری دارد . با وجود مزایا و ویژگی های مثبت فراوان ، پلی وینیل الکل دچار نقاط ضعف و نقصان هایی در خواص است که ازآن جمله میتوان به پایین بودن ثبات حرارتی ، خواص مکانیکی و مقاومت پایین آن در برابر آتش گیری اشاره کرد .
ارزیابی غیر مخرب ویژگی های آکوستیکی و مکانیکی چند سازه های ساخته شده از باگاس با استفاده از آزمون ارتعاش خمشی (کارخانه لوح سبز و کارون جنوب )
از آنجایی که میزان چوب به علت مصرف بی رویه در جهان رو به کاهش است ، استفاده از مواد لینگوسلولزی حاصل از مازاد محصولات کشاورزی به عنوان جایگزینی مناسب برای چوب در تولید مواد مرکب چوبی اهمیت پیدا کرده است . از جمله مواد لینگوسلولزی حاصل از مازاد محصولات کشاورزی ، باگاس (تفاله نیشکر) بوده که با داشتن خصوصیاتی نظیر : سهولت دسترسی ، فراوانی و بلا استفاده بودن ، پایین بودن هزینه جمع آوری ، کمتر بودن درصد لیگنین آن در برابر تیمارهای حرارتی در مقایسه با پهن برگان و سوزنی برگان جایگاه ویژه ای را به عنوان ماده اولیه ارزان جهت تولید فرآورده های صفحه ای دارد .
تأثیر پوشش کیتوزان – پلی وینیل الکل با نایسین بر خواص ضد باکتری کاغذهای بسته بندی
یکی از کاربرد های مهم کاغذ و مقوا در صنعت بسته بندی است . همه محصولات بعد از تولید به منظور حفاظت از نور خورشید ، حرارت محیط ، باد و باران و همچنین ضربات مکانیکی که در حین جا به جایی ممکن است ایجاد شود ، به بسته بندی مناسب احتیاج دارند . یکی از کاربرد های مهم بسته بندی مناسب احتیاج دارند . یکی از کاربرد های مهم بسته بندی ، که بخش عظیمی از این صنعت را به خود اختصاص داده است ، بسته بندی مواد غذایی ، بهداشتی ، آرایشی ، آشامیدنی ها و …. است.

WhatsApp us