استاد کار نجار

استاد کار نجار : جورج كتسوتوشی ناكاشیما (به ژاپنی : 中 島 勝 寿 ناكاشیما كاتسوشی ، 24 مه ، 1905 – 15 ژوئن 1990)

استاد کار نجار ناكاشیما كاتسوشی

معرفی هنرمند و استاد نجار جورج كتسوتوشی ناكاشیما :

یک نجار و معمار ژاپنی در آمریکا او لقب پدر صنایع دستی امریکا را دارد و سبک استفاده از چوب طبیعی ” اسلب را در دکوراسیون ایجاد کرد ..

منبع : ویکی پدیا انگلیسی

استاد كار نجاری ، ناكاشیما معمار و سازنده مبلمان آمریكایی بود كه یكی از نوآوران پیشرو در طراحی مبلمان قرن بیستم و پدر صنایع دستی آمریكا بود. جنبش. در سال 1983 ، او سفارش گنج مقدس را پذیرفت ، افتخاری که امپراطور ژاپن و دولت ژاپن به او اعطا کردند.

استاد کار نجار ناكاشیما كاتسوشی (8)
استاد کار نجار ناكاشیما كاتسوشی

زندگی نامه

استاد کار نجار ناكاشیما كاتسوشی
استاد کار نجار ناكاشیما كاتسوشی

ناکاشیما در سال 1905 در Spokane ، واشنگتن ، در Katsuharu و Suzu Nakashima متولد شد . وی در برنامه معماری دانشگاه واشنگتن ثبت نام کرد و در سال 1929 با لیسانس معماری ( B.Arch ) فارغ التحصیل شد. در سال 1931 ، پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد معماری از ناکاشیما اتومبیل خود را فروخت و یک دوره خرید. بلیط کشتی بخار ترامپ در جهان . وی یک سال را در فرانسه گذراند و سپس به شمال آفریقا و سرانجام به ژاپن رفت. در حالی که در ژاپن بود ، ناکاشیما برای کار آنتونین ریموند رفت، یک معمار آمریکایی که با فرانک لوید رایت در هتل امپریال همکاری کرده بود . در حالی که برای ریموند کار می کرد ، ناکاشیما با سفر به ژاپن ، به مطالعه ظرافت های معماری و طراحی ژاپنی پرداخت . در این دوره وی با ماریون اوکاجیما ملاقات کرد ، که همسر او شد . هنگام کار برای ریموند ، ناکاشیما به عنوان معمار پروژه برای خوابگاه گلسوند Golconde در Puducherry ، هند کار کرد ، نظارت بر ساخت و سازها را از سال 1937-9 انجام داد و خود را در آموزه های معنوی فرقه غوطه ور کرد.

استاد کار نجار ناكاشیما كاتسوشی
استاد کار نجار ناكاشیما كاتسوشی

نجاری

در سال 1937 ، از طرف شركت ریموند مأمور شد كه خوابگاهی را در آسترام در پودوچری ، هند ساخت كه ناكاشیما مشاور اصلی ساخت و ساز بود. اینجا بود که ناکاشیما اولین مبلمان خود را ساخت.

در سال 1940 ناکاشیما به آمریکا بازگشت و شروع به ساخت مبلمان و آموزش نجاری در سیاتل کرد . مانند دیگران از اصل و نسب ژاپنی، ( ترجمه ناقص ) او به کارآموزی در طول جنگ جهانی دوم و به آن ارسال کمپ Minidoka در هانت ، آیداهو مارس 1942.، در اردوگاه او Gentaro ملاقات (گاهی اوقات املای Gentauro) Hikogawa، یک مرد آموزش دیده در نجاری سنتی ژاپنی. ناکاشیما تحت تدریس خود آموخته است که ابزارهای سنتی دستی ژاپنی و تکنیکهای ملحقات را به دست بیاورد. شاید مهمتر از آن ، وی با نظم و شکیبایی به کار نجاری نزدیک شد و در هر مرحله از ساخت و ساز تلاش برای کمال نمود.

طرح چوب کاری و امضای ناکاشیما , میز هایی در مقیاس بزرگ بود که از تخته های چوبی اسلب بزرگ با تاپ های صاف اما لبه های طبیعی و ناتمام تشکیل شده بود و شامل چندین صفحه بصورت پیوند شده با اتصالات پروانه و دمچلچله ای بود .

استودیو New Hope الهام بخش

در سال 1943 ، آنتونین ریموند با موفقیت و حمایت از آزادی ناکاشیما , از اردوگاه را به عهده گرفت و او را به مزرعه خود در نیو امید ، پنسیلوانیا دعوت کرد . ناکاشیما در استودیو و کارگاه خود در New Hope به بیان میزان آلی چوب و انتخاب تخته هایی با گره و ترک شده پرداخت. او خطوط مبلمان را برای Knoll از جمله صندلی Straight Back (که هنوز در حال تولید است) و Widdicomb-Mueller برای ادامه فعالیت در کمیسیون های خصوصی خود طراحی کرد. استودیو به تدریج رشد کرد تا اینکه نلسون راکفلر در سال 1973 200 قطعه برای خانه خود در Pocantico Hills ، نیویورک سفارش داد .

نقاشی با طراحی ژاپنی و شیوه های فروشگاه و همچنین سبک های مدرن آمریکایی و بین المللی ، ناکاشیما بدنه ای از کار را خلق کرد که نام او را با بهترین مبلمان هنری آمریکا در قرن بیستم تبدیل می کرد.

میراث

خانه ، استودیو و کارگاه ناکاشیما در نزدیکی New Hope ، پنسیلوانیا ، در اوت 2008 در فهرست ملی مکانهای تاریخی ایالات متحده ثبت شد. شش سال بعد ، این ملک همچنین به عنوان یک نشانه تاریخی ملی برگزیده شد . در ژوئن سال 2015 ، این سایت کمک مالی “Keeping It Modern” از بنیاد گتی را دریافت کرد تا یک برنامه حفاظت از چوب اسلب را به عنوان یک رویکرد الگویی برای حفظ خواص تاریخی ایجاد کند. یکی از کارگاه های کارگاه ناکاشیما ، واقع در تاکاماتسوسیتی ، ژاپن ، در حال حاضر دارای موزه و گالری از آثار او است. بنیاد صلح ناکاشیما ، که در حال حاضر در موزه مینگورن در امید واقع شده است ، آغاز آن در سال 1984 بود. در سال 1984 ، جورج ناکاشیما این فرصت را پیدا کرد تا بزرگترین و بهترین چوب درخت گردو را که تاکنون دیده بود ، خریداری کند و به دنبال استفاده از تابلوهای عظیم است. تمام توان خود را او پس از خواب آرزو كرد كه اگر آلتارس برای صلح برای هر قاره جهان ساخته شود ، به عنوان مراكز مدیتیشن ، دعا و فعالیتهای مربوط به صلح ، جهان مکان بهتری خواهد بود. در طول یک دهه گذشته ، مبلمان او بسیار جمع آوری شده است و میراث او از آنچه به عنوان زیبایی شناسی “لبه آزاد” شناخته می شود ، تبدیل شده است. امروزه تجارت ناکاشیما مبلمان چوبی استاندارد می سازد و همچنان به ایجاد محراب های صلح بیشتر ادامه می دهد ، به زودی تکمیل میراث ناکاشیما برای این کار ، این شرکت هنوز یک چوب گردوی بسیار با ارزش را تهیه کرده است که تقریباً با اندازه و عظمت اصلی مطابقت دارد.

با عذر خواهی بخاطر ترجمه واژه به واژه

با تشکر از توجه شما

WhatsApp us