میز تحریر

سفارش ساخت میز تحریر چوبی

استاندارد میز تحریر , نسبت ارتفاع به سن در میز تحریر کودک
استاندارد میز تحریر , نسبت ارتفاع به سن در میز تحریر کودک

ما در مورد نوع مبلمان مورد استفاده در مدرسه ها صحبت نخواهیم کرد – ما در مدارس تاثیر گذار نیستیم ، اما تهیه مکان و ابزار مناسب برای تحصیل در خانه برای ما امکانپذیر است . همه چیز در اینجا مهم است ، از نسبت ارتفاع میز به صندلی و رنگ مبلمان تا وسعت صفحه میز و کشو های آن . نحوه انتخاب مبلمان مناسب برای کودک را برای حفظ وضعیت مناسب و دید خوب بخوانید.

استاندارد میز تحریر , نسبت ارتفاع
استاندارد میز تحریر , نسبت ارتفاع به سن در میز تحریر کودک

میز تحریر جدا از میز کامپیوتر

با وجود این واقعیت که برخی از کارهای مدرسه باید در رایانه انجام شود ، یک میز کامپیوتر برای کارهای خانه کودک شما کافی نیست.

اولا ، اغلب برای کتاب های درسی و نوت بوک فضای کافی بر روی میز کامپیوتر وجود ندارد ، بنابراین کودک نمی تواند تکالیف مکتوب را به درستی انجام دهد.

ثانیاً ، کودکان به سرعت حواس پرت می شوند و روشن کردن رایانه مانع یادگیری می شود تا کمک.

این بدان معناست که برای انجام کارهای نوشتاری ، خواندن و ترسیم ، کودک نیاز به یک میز جداگانه دارد که بهترین مکان در روشن ترین مکان اتاق قرار دارد ، جایی که کودک می تواند در نور طبیعی کار کند.

استاندارد میز تحریر , نسبت ارتفاع
استاندارد میز تحریر , نسبت ارتفاع به سن در میز تحریر کودک

نسبت ارتفاع صحیح

ارتفاع صحیح میز و صندلی به سن و قد کودک بستگی دارد. برای یک دانش آموز درجه یک (6-7 ساله) با قد حدود 110-120 سانتی متر ، بهتر است یک میز 52 سانتی متر بلندی خریداری کنید ، و یک صندلی – 32 سانتی متر.

اگر قد کودک 121-130 سانتی متر باشد ، ارتفاع میز باید 57 سانتی متر و صندلی 35 سانتی متر باشد ، به طور قیاس ، می توانید ارتفاع میز و صندلی را برای بچه های قد بلند محاسبه کنید.

اگر کودک 10 سانتی متر بالاتر است ، 5 سانتی متر به ارتفاع میز و 3 سانتی متر به ارتفاع صندلی اضافه کنید.یعنی اگر او قد 140 سانتی متر داشته باشد ، ارتفاع میز باید 57 + 5 = 62 سانتی متر باشد ، و صندلی باید 35 + 3 = 38 سانتی متر باشد .

با وجود این اعداد ، هنوز بهتر است که به همراه فرزند خود به دنبال مبلمان بروید. با بلند کردن میز و صندلی در ارتفاع ، کودک را در جای خود قرار دهید و بررسی کنید که آیا واقعاً برای او مناسب خواهد بود یا خیر.

در اینجا برخی از شاخص های مبلمان راحت ذکر شده است:

استاندارد میز تحریر , نسبت ارتفاع
استاندارد میز تحریر , نسبت ارتفاع به سن در میز تحریر کودک

اگر پاها در زاویه های 90 درجه خم شده باشند ، پاها باید کاملاً روی زمین باشند.
بین زانوها و کانتر باید فاصله ای بین 10-10 سانتی متر باشد.
اگر کودک یک آرنج را روی صفحه ایستاده قرار دهید ، نوک انگشت میانی باید به گوشه بیرونی چشم برسد.
وقتی کودک در نزدیکی میز ایستاده است ، آرنج او باید 2-5 سانتی متر از میز پایین تر باشد.
مشخص است که کودکان به سرعت در حال رشد هستند و همیشه خرید مبلمان جدید امکان پذیر نیست. در این حالت بهتر است بلافاصله یک میز و صندلی با ارتفاع قابل تنظیم خریداری کنید. بنابراین ، هرچه بزرگتر می شوید ، می توانید با پیچاندن پایه ها ، یک موقعیت راحت در میز برای کودک خود فراهم کنید.

یک جدول به عرض مناسب و رنگ دوست داشتنی انتخاب کنید
در اکثر اوقات ، میزهایی با یک رومیزی مستقیم فروخته می شود ، اما اگر می توانید یک میز با یک صفحه کمی کج پیدا کنید ، بهتر است آن را خریداری کنید. میزهای تمرینی ، مانند میزهای مدرسه قدیمی ، کار چشم را آسانتر می کنند.

با این حال ، یک میز کار با صفحه متغیر . در حین خواندن ، کتاب درسی باید با زاویه 30 تا 40 درجه باشد.

پهنای مناسب برای میز 1 متر یا بیشتر باشد ، عمق 60 سانتی متر است می توانید یک میز با کشو را در زیر میز تهیه کنید ، زیرا تهیه کتاب های درسی ، نوت بوک و مواد نوشتن در آنها راحت خواهد بود ، اما برای اینکه راحت شوید باید حداقل 50 × 50 سانتی متر فضای زیر صفحه وجود داشته باشد.برای قرار دادن پاها .

در مورد رنگ ، بهتر است رنگهای سبز روشن و همچنین هلو ، بژ ، خامه و چوب طبیعی را انتخاب کنید. در هر صورت ، از مبلمان خیلی روشن استفاده نکنید – این مسئله بر توانایی تمرکز بد تأثیر می گذارد.

بنابراین ، شما یک میز را انتخاب کرده اید ، زمان آن است که به انتخاب صندلی بروید.

استاندارد میز تحریر , نسبت ارتفاع
استاندارد میز تحریر , نسبت ارتفاع به سن در میز تحریر کودک

عمق و پشت صندلی

در بالا ، من قبلاً در مورد نسبت ایده آل از ارتفاع مبلمان نوشتم ، به طوری که می توانید یک صندلی راحت در ارتفاع مناسب انتخاب کنید. با این حال ، قد آن چیزی نیست که هنگام خرید آن باید در نظر گرفته شود.

عمق صندلی باید به گونه ای باشد که کودک قسمت پشت صندلی را لمس کند ، اما زانو وی لبه صندلی را لمس نکند. بهتر است از صندلی با عمق 2/3 طول ران استفاده کنید.

قسمت پشتی باید به اندازه کافی بلند باشد و در یک زاویه درست ثابت باشد تا کودک بتواند آزادانه به آن تکیه دهد بدون اینکه خیلی به عقب تکیه دهد.

صندلی نباید تکان بخورد ، بنابراین بهتر است صندلی اداری را برای کودک خریداری نکنید. یک صندلی چهار پا را بگیرید که محکم روی زمین بایستد. علاوه بر این ، صندلی نباید خیلی نرم باشد تا کودک کنترل بیشتری بروی نشستن داشته باشد .

مهم است که زاویه زانو 90 درجه باشد و کف پا کامل روی زمین باشد .

استاندارد میز تحریر , نسبت ارتفاع
استاندارد میز تحریر , نسبت ارتفاع به سن در میز تحریر کودک

وضعیت صحیح

حتی اگر برای کودک خود را راحت ترین مبلمان را خریداری کردید ، آن هنوز هم می تواند نادرست بنشیند و وضعیت خود را خراب کند. بنابراین ، مهم است که از همان ابتدا او را به موقعیت صحیح عادت دهید.

برای کاهش کشش عضلات در حین نشستن، می توانید بدن و سر را کمی خم کنید ، اما نمی توانید با قفسه سینه خود روی صفحه میز تکیه دهید – باید بین میز و قفسه سینه 5 سانتی متر فاصله داشته باشد (کف دست آزادانه عبور کند).

شانه ها باید آرام و صاف باشند.مطمئن شوید کودک از روی میز خم نشود: از چشم تا میز باید حداقل 30 سانتی متر فاصله را حفظ کنید.

در مورد موقعیت پاها ، آنها نباید زیر صندلی بروند یا در هوا آویزان شوند. زانوها باید با زاویه ای 90 درجه یا خمیده خم شوند و پاها کاملاً روی زمین باشد.

اگر به فرزند خود بیاموزید که به طور صحیح بنشیند ، حتی مبلمان ناراحت کننده ای که ممکن است در مدرسه بدست آورد چندان بر وضعیت استقرار بدن تأثیر نمی گذارد و این به معنای کار اندام های داخلی و وحدت بینایی است.

خوب ، آخرین: مهم نیست که مبلمان چقدر راحت باشد ، شما نمی توانید مدت زمان طولانی روی صندلی بنشینید . اطمینان حاصل کنید که کودک شما هر 30-40 دقیقه یکبار استراحت می کند. 10 دقیقه ورزش ساده یا بازی های خارج از خانه برای گرم کردن کافی است و عادت روزانه ورزش کردن و گرم شدن در آینده برای او مفید خواهد خواهد بود .

نکته اصلی این است که به یاد داشته باشید که سلامت کودک در واقع به مبلمان مناسب و وضعیت مناسب بستگی دارد. بنابراین بهتر است بلافاصله از این امر مراقبت کنیم تا درمان انحنای ستون فقرات و خرید عینک یا لنزهای گوناگون پیشگیری شود .

عکس ابعاد استاندارد میز تحریر کودک

مطالب مرتبط با استاندارد انواع میز :

WhatsApp us