آنچه شما باید درباره ابعاد میز ناهارخوری چوبی بدانید

استاندارد میز ناهارخوری ” فن و هنر ایران زمین ” : میزهای ناهار خوری بسته به تعداد افراد خانواده، مهمان ها و سلیقه شما به صورت تعداد افراد استفاده کننده به عنوان مثال 4، 5 و 8 نفره سایز بندی می گردند.

سوال متداول

خب اول به این سوال پاسخ دهیم که بسیار متداول است، برخی تصور می کنند مثل گذشته میزهای ناهارخوری به صورت زوج یعنی 4، 6، 8 و الی آخر طبقه بندی می شوند ولی میز به صورت فرد هم وجود دارد.

اگر هم شما در کانال واتس آپ ما طرحی را پسندیدید و یا حتی طرحی خودتان داشتید و آن طرح میز به صورت زوج ارائه شده بود. ولی شما می‌پسندید که میز به صورت مضربی از اعداد فرد باشد نگران نباشید ما آن را به صورت فرد هم برای شما طراحی و ارائه می نماییم.

اندازه دقیق میز ناهار خوری که برای ایجاد تعادل بصری در طراحی خود نیاز دارید چیست؟

قبل از شروع جستجوی برای میز و صندلی غذاخوری، باید طیف اندازه میزهای ناهار خوری را که می تواند در اتاق شما قرار بگیرد بر اساس اصول طراحی محاسبه کنید، که می تواند  اندازه های میز و شکل هندسی میز یعنی دایره، مربع و مستطیل متفاوت باشد.

علاوه بر در نظر گرفتن تعداد افراد مورد نظر برای نشستن، همچنین اندازه میز ناهار خوری، شما نیز باید فضای کافی برای عبور افراد را هم مد نظر قرار داد.

ابعاد میز باید با لحاظ نمودن طرز قرار گرفتن آن در فضای غذاخوری و متناسب با اندازه اتاق، همینطور  فراهم نمودن تعادل بینایی جهت ایجاد محیطی فرح بخش حین تناول غذا تعیین نهایی می شود.

اگر برای تعیین اندازه خاص میز ناهار خوری خویش نیاز به مشاوره دارید با کانال واتس آپ ما ارتباط برقرار کنید تا تا ما در مورد بهترین طراحی میز برای فضای شما مشاوره ای را ارائه می دهیم.

همچنین می توانید نحوه محاسبه صندلی ایده آل و ارتفاع میز تحریر را از ما بخوانید.

 انواع میز چوبی و استاندارد های مربوطه

میز ناهارخوری با صندلی و نیمکت چوبی , میز ناهار خوری نیمکتی با قیمت
میز ناهارخوری با صندلی و نیمکت چوبی , میز ناهار خوری نیمکتی با قیمت

میز 6 نفره

این بدان معنی است که حداقل ابعاد یک میز ناهار خوری مستطیل برای 6 می تواند ارتفاع 78 سانتی متر  و طول 203 و عرض 102 سانتی متر می باشد و ابعاد ایده آل برای یک میز ناهار خوری مستطیل شکل برای 6 نفر، 96 الی 244 در 137 می باشد.

استاندارد ابعاد و سایز میز ناهارخوری

برخی مدعی می باشند که برای میزهای ناهار خوری شش نفری بهترین سایز عرض 82 در 91   سانتی متر می باشد و دلیل مدعی ایشان نیز استناد به آمار خرید مردم است. این آمار نمایانگر این امر می باشد که مردم این ابعاد را بیشتر می پسندند.

برخی از سازنده ها نیز بیان می کنند که این ابعاد برای میزهای غذا خوری که مورد بهره برداری شش نفر می باشد، حداکثر کارایی را خواهند داشت.

تصویر مستطیل شش نفره

میز ناهارخوری با صندلی و نیمکت چوبی , میز ناهار خوری نیمکتی با قیمت
میز ناهارخوری با صندلی و نیمکت چوبی , میز ناهار خوری نیمکتی با قیمت

اندازه میز ناهارخوری مربع ایده آل برای چهار صندلی در حدود  107 سانتی متر برای هر ضلع است. شبیه به یک میز گرد ، حداقل اندازه میز ناهار خوری برای هر ضلع می تواند به اندازه 91 سانتی متر در نظر گرفته گردد.

 اگرچه وقتی فضای بیشتری در اختیار داریم می توانیم  حداکثر 122 سانتی متر را برای میز چهار نفره در نظر داشت.

با ما باشید در متن های آتی پیرامون دیگر ابعاد استاندارد دیگر میزها از قبیل 4 ، 8 نفره و غیره.

گالری تصاویر میز ناهارخوری چوبی

WhatsApp us