استفاده از چوب کاج در ساخت مبلمان

بی شک هر یک از ما در ایجاد دکوراسیون داخلی خانه ی خود به دنبال اسباب و اثاثیه ای هستیم که به خانه ی ما زیبایی ببخشند، همچنین کیفیت این اسباب و اثاثیه نیز برای ما بسیار مهم است. استفاده از چوب در ساخت اسباب و اثاثیه منزل علاوه بر این که باعث زیبایی آن ها، در نتیجه زیبایی خانه می شود، موجب بالا رفتن کیفیت و همچنین دوام و مقاومت این وسایل می گردد.

لمبه چوب کاج , قیمت لمبه چوبی
لمبه چوب کاج , قیمت لمبه چوبی

لیست قیمت لمبه چوب کاج روسی

به دلایلی که در بالا ذکر شد، بسیاری از صاحبان خانه ها به دنبال تهیه ی اسباب و اثاثیه ی ساخته شده از چوب هستند. در ساخت اسباب و اثاثیه ی منزل، چوب های بسیار زیاد و مختلفی وجود دارند که  هر کدام از آنها با داشتن ویژگی های منحصر به فرد خود می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. چوب کاج یکی از انواع چوب هایی است که در ساخت اسباب و اثاثیه ی منزل، از جمله مبلمان به کار می رود.

چوب کاج به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، از جمله چوب های محبوب برای ساخت مبلمان به حساب می آِید. در مطلب زیر، به بررسی ویژگی های چوب کاج در ساخت مبلمان پرداخته ایم. برای آشنا شدن با ویژگی های این چوب منحصر به فرد با ما همراه باشید.

استفاده از چوب کاج در ساخت مبلمان، رنگ و طرح چوب کاج

استفاده از چوب کاج در ساخت مبلمان، رنگ و طرح چوب کاج
استفاده از چوب کاج در ساخت مبلمان، رنگ و طرح چوب کاج

جنس چوب کاج

چوب کاج از انواع چوب های نرم است. نرم بودن چوب کاج باعث به وجود آمدن تفاوت های بسیار با چوب های سخت می شود. چوب کاج به دلیل جنس نرمی که دارد، برای ساخت مبلمان بسیار مناسب است. مبلمان ساخته شده از چوب کاج به دلیل جنس فوق العاده ی این چوب، در هنگام استفاده و نشستن حس دلپذیر و خوشایندی را به ما منتقل می کنند.

ساخت مدل های مختلف مبلمان با استفاده از چوب کاج

همان طور که در بالا گفته شد، چوب کاج جنس نرمی دارد. جنس نرم چوب کاج باعث شده است که این چوب به راحتی برش داده شود. به این معنی که کار کردن با چوب کاج برای نجاران بسیار آسان تر از کار کردن با انواع چوب های دیگر است. راحتی کار کردن با چوب های کاج موجب شده است که بتوان به راحتی مدل های مختلفی از مبلمان را با این چوب ساخت. وجود مدل های مختلف مبلمان ساخته شده از چوب کاج، نظر بسیاری از صاحب خانه ها را به خود جلب کرده است، به طوری که مبلمان ساخته شده از چوب کاج از انواع مبلمان محبوب صاحب خانه ها به شمار می رود.

استفاده از چوب کاج در ساخت مبلمان، یک دست مبل ساخته شده از چوب کاج با رنگ روشن

مزایای استفاده از چوب کاج در ساخت مبلمان

مبلمان ساخته شده از چوب کاج مزایایی دارند که باعث شده است، صاحب خانه ها در بین مبلمان ساخته از چوب های مختلف، بیشتر به خرید مبلمان ساخته شده از چوب کاج ترغیب شوند. در ادامه مطلب زیر، به بررسی مزایای مبلمان ساخته شده از چوب کاج می پردازیم. برای آشنایی با مزایای مبلمان ساخته شده از چوب کاج، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

وزن مناسب مبلمان ساخته شده از چوب کاج

چوب کاج به دلیل جنس خود که از چوب های نرم است، نسبت به چوب های دیگر، وزن بسیار زیادی ندارد و به این ترتیب ابزار و وسایل ساخته شده از چوب کاج نیز وزن سبکی دارند. مبلمان ساخته شده از چوب کاج، وزن بسیار مناسبی دارند؛ به این معنی که مبلمان ساخته شده از چوب کاج سنگینی زیادی ندارند.

مبلمان ساخته شده از چوب کاج به دلیل وزن نسبتاً سبکی که دارند، در هنگام جا به جایی مشکلات زیادی  برای شما ایجاد نمی کنند و شما به راحتی می توانید مبلمان ساخته شده از چوب کاج را جا به جا کنید. همچنین مبلمان ساخته شده از چوب کاج نیز در هنگام اسباب کشی به دلیل راحتی در جا به جایی نسبت به مبلمان دیگر دچار آسیب دیدگی نمی شوند. می توان گفت وزن سبک و مناسب مبلمان ساخته شده از چوب کاج، یکی از ویژگی هایی است که این مبلمان را در بین صاحب خانه ها محبوب کرده است.

مقاومت خوب مبلمان ساخته شده از چوب کاج

چوب کاج به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود مقاومت بالایی دارد. همچنین مبلمان ساخته شده از چوب کاج مقاومت بالایی دارند. مبلمان ساخته شده از چوب کاج در برابر ضربه ها از خود مقاومت نشان می دهند، به همین دلیل این مبلمان در دراز مدت به دلیل نشستن افراد و مورد استفاده قرار گرفتن مداوم خراب نمی شوند. مبلمان ساخته شده از چوب کاج به دلیل این ویژگی مناسب، از انواع مبلمان محبوب به شمار می روند. صاحبان خانه نیز به دلیل مقاومت بالای مبلمان ساخته شده از چوب کاج، بیشتر به دنبال خرید این مبلمان هستند.

استفاده از چوب کاج در ساخت مبلمان، مبلمان ساخته شده از چوب کاج

استفاده از چوب کاج در ساخت مبلمان، مبلمان ساخته شده از چوب کاج
استفاده از چوب کاج در ساخت مبلمان، مبلمان ساخته شده از چوب کاج

دوام بالای مبلمان ساخته شده از چوب کاج

مبلمان ساخته شده از چوب کاج علاوه بر ویژگی هایی که در بالا به آنها اشاره شد، یک ویژگی فوق العاده ی دیگری نیز دارند؛ مبلمان ساخته شده از چوب کاج دوام بسیار بالایی دارند. مبلمان ساخته شده از چوب کاج به دلیل این ویژگی منحصر به فرد خود، در برابر پوسیدگی ها از خود دوام بالایی نشان می دهند. همچنین این نوع مبلمان به دلیل بادوام بودن خود در دراز مدت قابل استفاده هستند. مبلمان ساخته شده از چوب کاج به دلیل بادوام بودن خود در دراز مدت نیاز به تعویض ندارند و شما بدون هیچ نگرانی می توانید از این چوب ها استفاده کنید بدون این که نگران آسیب دیدن و خراب شدن این مبلمان باشید.

رنگ مبلمان ساخته شده از چوب کاج

چوب های کاج به دلیل داشتن رنگ های روشن و زیبای خود در ساخت انواع مختلفی از ابزار و اسباب و اثاثیه، مورد استفاده قرار می گیرند. به این ترتیب مبلمان ساخته شده از چوب کاج نیز رنگ های روشنی دارند. مبلمان ساخته شده از چوب کاج شامل رنگ های: زرد مایل به قهوه ای و رنگ قهوه ای روشن هستند. مبلمان ساخته شده از چوب کاج به دلیل رنگ های روشن این چوب ها باعث دلپذیر و دلنشین شدن محیط خانه می شوند و زیبایی زیادی به خانه ی شما می بخشند.

مبلمان ساخته شده از چوب کاج، به دلیل رنگ های روشنی که دارند، می توانند با دیگر اسباب و اثاثیه منزل شما مطابقت داده شوند؛ که این امر موجب استفاده ی زیاد این نوع مبلمان توسط صاحب خانه ها شده است. همچنین  برخی از چوب های کاج در پس زمینه ی خود رگه هایی از رنگ قهوه ای دارند، که این رگه ها باعث زیبایی چند برابر این چوب ها می شود.  به این ترتیب مبلمان ساخته شده از چوب های کاج، بسیار محبوب هستند. البته چوب های کاج قابل رنگ آمیزی نیز هستند و مبلمان ساخته شده از چوب کاج می توانند پس از ساخته شدن با رنگ مورد علاقه شما رنگ آمیزی شوند.

استفاده از چوب کاج در ساخت مبلمان، مبلمان ساخته شده از چوب کاج رنگ شده به رنگ قهوه ای

استفاده از چوب کاج در ساخت مبلمان، مبلمان ساخته شده از چوب کاج رنگ شده به رنگ قهوه ای
استفاده از چوب کاج در ساخت مبلمان، مبلمان ساخته شده از چوب کاج رنگ شده به رنگ قهوه ای

نویسنده: رحیم نعمتی لیمائی

دکوراسیون چوب کاج
دکوراسیون چوب کاج
WhatsApp us