اصول انتخاب و فورمول خرید یک مبلمان زیبا برای منزل

مهم ترین نکات در انتخاب مبل منزل

موضوع : ایده هایی منحصر به فرد و خلاقانه برای دکوراسیون منزل 

 نکته مهم این است که بدانیم الان چه نوع مبلی روی بورس و مد است .

مهم ترین نکات در انتخاب مبل منزل , مبل ,تزیین خانه , تزیین منزل , انتخاب مبل ,انتخاب مبل منزل ,نکته های انتخاب مبل منزل ,مبل اداری,دکوراسیون منزل ,دکوراسیون داخلی ,دکوراسیون شیک ,مبلمان شیک ,مبلمان 2015 ,سری جدید مبلمان منزل , گالری مبل 2016 , گالری مبل 1394 ,بازار مبل

مهم ترین نکات در انتخاب مبل منزل

در طراحی مبلمان و همچنین دکوراسیون های چوبی از نرم افزارهای متنوعی استفاده می شود که هر یک قابلیت های گوناگونی دارد. امروزه می توان با توجه به شناخت کامل از انتروپومتری بدن (روش اندازه گیرى بدن انسان) -که بسته به نوع اپراتور که ممکن است از لحاض بدنی متفاوت باشد- بهترین مبل و سازه چوبی را طراحی نمود.

مبل استاندارد، مبلی است كه استفاده‌كننده زمان نشستن روی آن احساس راحتی كند. دوخت آن محكم باشد و پس از مدتی استفاده دوخت آن باز نشود. مبل استاندارد باید به‌راحتی شسته شود و از چوب مرغوب (چوب درخت گردو) و رنگ طبیعی در آن استفاده شده باشد و مهم‌ترین نكته این‌كه اگر یك‌مبل از هر نظر استاندارد باشد، برای استفاده‌كننده ضرر جسمی به دنبال ندارد.

البته اصول ارگونومی هم می بایست در این گونه طراحی ها لحاظ گردد.

ارگونومی صندلی و مبلمان

با توجه به اینکه صندلی و مبلمان یکی از اساسی ترین وسایل مورد استفاده روزمره اند ، بررسی ویژگی های ارگونومیک یک صندلی مناسب ضروری است تا با کمک آن بتوان بهترین و کم عارضه ترین صندلی یا مبلمان را برای محیط کارو زندگی خود انتخاب نمود؛ چرا که عوارض بسیاری مانند دردهای ستون مهره ها، گردن، شانه ها، بازوها و حتی خواب رفتگی عضلات و… در صورت استفاده از صندلی نامناسب به وجود می آیند. newdesign.ir

طراحی دکوراسیون و مبلمان همواره یکی از مهم ترین بخش ها می باشد و برخلاف تصور برخی، شامل بسیاری از وسایل و نه فقط مبل راحتی اتاق نشیمن یا مبل رسمی اتاق پذیرایی است. یکی از مهم ترین المان های مبلمان در بیشتر فضاها صندلی است که در واقع توجه به طراحی آن، سرآغاز گرایش به طراحی مبلمان هم هست. « سندلی » یا شاید هم « صندلی » در تعریف، همان چهارپایه کوچک پشتی داری است که روی آن می نشینند. گرچه صندلی های امروز در زندگی ما گاهی چهارپایه، گاهی پشتی و گاهی هم هیچ کدام را ندارند، بنابراین هدف اصلی از این نوع طراحی، بالا بردن زیباسازی فیزیکی و هماهنگی آن با احساسات درونی انسان، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی و همچنین حضور موفق در بازار های جهانی می باشد.

طراحی و کارکرد سه گانه در طراحی مبلمان دکوراسیون داخلی

معمولا در دنیای طراحی مبلمان و دکوراسیون از سه کارکرد صحبت می شود:

کارکرد استتیک در طراحی مبلمان

فاکتورهای عمده در قضاوت کارکرد استتیک تاثیرات متقابل فرم های اصلی و فرم های جانبی می باشد . ولی فاکتورهایی مثل رنگ، مواد و سطوح باعث (خوش آمدن) و یا (خوش نیامدن ) از آن محصول می گردد. تلاش طرح در ایجاد عامل (خوش آمدن) از محصول در بیننده و یا استفاده کننده است. چرا که زمینه ای برای خرید محصول می گردد.

کارکرد سمبلیک در طراحی مبلمان

این کارکرد بیشتر در جهت هماهنگی تیپ عمومی استفاده گر و محصول صحبت می کند، آیا محصول به دارنده آن می آید ؟ آیا این محصول از نظر اجتماعی، دارنده خود را در کلاس های اجتماعی خاصی نشان می دهد و یا نه ؟ سطوح سمبلیک دارای خاصیت های وابسته به زمان و قابلیت تغییر با مد هستند.

کارکرد عملکردی در طراحی مبلمان

این کارکرد در مورد قابل استفاده بودن محصول در عمل سئوال می کند. این کارکرد روشن می کند که در چه شرایطی و ابعادی، یک محصول به اهداف خود دست می یابد. و اساسا یک محصول قابلی ت و کارایی لازم را جهت انجام وظیفه خود دارد یا نه؟ در اینجاست که بحث استفاده از ارگونومی در طراحی مطرح می شود که به خصوصیات فیزیکی و روانی انسان بعنوان استفاده گر و یا انجام دهنده کار می پردازد. به نحوی که خصوصیات محل کار و یا استفاده از محصول را با شرایط انسان هماهنگ می سازد تا انجام کار و یا پروسه استفاده و مصرف به شکلی بهینه صورت پذیرد. ارگونومی خصوصا بر طراحی مبلمان ودکوراسیون نظر ویژه ای دارد.

مدل ارگونومی، نمونه ای با ابعاد واقعی است که بر روی آن، کیفیت ارگونومی آزمایش می گردد . برای مثال:

نحوه در دست گیری وسیله

نحوه نشستن و قرارگیری اپراتور

میزان راحتی مبلمان و تنظیم راحت آن

ارزش بالای استفاده و عدم استفاده از تزئینات

استحکام و ساخت با مصالح مرغوب ( طول عمر بالا )

و استفاده از ارگونومی، اعتبار نا محدود زمانی و روش تولید مناسب که فرم خوب این مشخصه ها را ملاک قرار می دهند. طراح خوب بایستی بتواند آنچه در پی گفتن آن است، خوب بیان کند، قادر باشد ارتباط بین فاعل و مفعول را برقرار نماید و بدینوسیله استفاده گر می تواند از میان دهها محصول متفاوت با عملکرد مشابه، محصول بهتر را تشخیص داده و به دیگر محصولات اهمیتی ندهد. دنیای طراحی صنعتی نیز باید از اصول ارگونومی در طراحی محصولات به خصوص مبلمان و دکوراسیون تبعیت کند.

طراحان ماهر و زبر دست دکوراسیون، هم احساس زیادی را با مصرف کنندگان و محیط هایی که در طراحی آنها تاثیر می گذارند، از خود نشان می دهند. آنها باید در حین طراحی، خود را جای مصرف کنندگان گذاشته و با درک ویژگی ها و احساسات آنها اقدام به طراحی کنند. آنها باید با آگاهی کامل از خصوصیات مصرف کننده و تفاوت های شخصی بین آنها و همچنین به وسیله تکنیک های تحقیقی که می تواند در طراحی آنها تاثیر بگذارد، آموزش دیده باشند.
درصنعت، ما باید شاهد افزایش نمونه هایی از طراحی ارگونومیست مجرب باشیم که با مشاورین متخصص در امر ارگونومی در ارتباط هستند و به وسیله آنها آموزش می ببینند. حال با دانستن ارزش ارگونومی و تاثیر آن بر توسعه طراحی، موفقیت بازار نیز به مقدار زیادی افزایش پیدا می کند.

ویژگی های مبلمان مناسب در دکوراسیون داخلی

مبلمان مناسب باید دارای برخی ویژگی های خاص باشند، از جمله موارد زیر:

مبلمان مقدم بر هر چیزی یک وسیله ی استراحتی و مفید است.
در ساخت مبلمان باید از خصوصیات مواد به بهترین نحوی استفاده شود.
برای تهیه ی بافت ها و طرح های زیبا و جبران فقدان تزئینات از روکش ها استفاده می شود.
برای راحتی عمل نظافت اطاق، مبل ها پایه دار ساخته می شوند و در آن از به کار گرفتن دسته ها و گیره های برجسته خودداری می شود.
برای انعکاس خصوصیات بد چوب، جلاها را با رنگ های طبیعی استفاده می کنند.
پارچه ی مبل معمولاً از منسوجات با بافت خشن و با طرح های هندسی انتخاب می شود به طور کلی مبلمان مدرنبرای تأمین نیازهای عصر حاضر با روشهای عملی تر ساده تر ساخته می شوند.
رضایتمندی مصرف کننده از طرح ظاهری مبلمان
امکان ایجاد تنوع در چیدمان
قابلیت جابه جائی آسان بدون نگرانی از شکستن اسکلت و باز شدن دوخت و بخیه ها
مصونیت در برابر آفات چوب (نوع چوب مصرفی)
استحکام اتصالات و ابزار و یراق مصرفی
نگرانی نداشتن از ایجاد ترک یا کج شدن اسکلت به دلیل تغییرات مکانی (از مناطق مرطوب به خشک و بالعکس)
قابلیت نظافت آسان پارچه بدون نگرانی از آسیب دیدگی
پوک نشدن سریع اسفنج یا فوم به کار رفته در داخل کار و حتی فنرهای مصرفی در مبلمان!

در خرید یك مبلمان اندازه و هم‌تراز بودن پایه‌های مبل هم باید موردتوجه قرار گیرد. مبل‌های فرفوژه پایه‌های بسیار سستی دارند ولی مبل‌های راحتی و تشكی پایه‌های محكم و استانداردی دارند. اندازه‌های پایه‌ها باید نسبت به اندازه مبل قطور باشند تا وزن استفاده‌كننده را تحمل كنند. یك نكته بسیار مهم، این است كه باید جای قرار‌گرفتن مبل درخانه قبل از خرید اندازه‌گیری شده و مشخص شود.

كوچك‌تر اما مدرن‌تر

مبل‌های پرزرق‌و‌برق امروزه تولید خود را از دست داده‌اند و تولید و خریداران كمتری نسبت به مبل‌های كلاسیك و جوان‌پسند دارند. در عوض مبل‌های كوچك‌تر و مدرن‌تر محبوب شده‌اند البته برای مدتی هم انواع و اقسام مبل‌های مدل (L) به شدت محبوب شده‌ بودند اما حالا این تب فروكش كرده و خریدارانی كه مبل‌های (L) را خریداری می‌كنند، تعداد كمی هستند كه خانه‌های بزرگ با اتاق پذیرایی بزرگ دارند و دوست دارند فضای خانه را پر كنند.

به روز خرید كنید

نانوسرتكس جنس جدیدی از پارچه‌های روز است كه در برابر مواد شیمیایی و هرنوع مایعاتی از خود واكنش نشان نمی‌دهد و می‌توان حتی لكه‌های خون و جوهر روی آن‌ها را هم با یك دستمال خیس از بین برد، بدون آن‌كه آثاری از خود به‌جا بگذارد.

رنگ محبوب امسال

رنگ‌هایی مثل مشكی، قهوه‌ای، طلایی و سفید همیشه هواداران خود را دارند اما امسال به نظر می‌رسد كه رنگ كرم قهوه‌ای بسیار محبوب شده است. این رنگ باتوجه به چوب و پارچه و هماهنگی بین آن‌ها امروزه فروش فوق‌العاده‌ای نسبت به بقیه رنگ‌ها دارد.

بازار در تصاحب مبل‌های تشكی

این روزها مبل‌های فلزی محبوبیت خود را از دست داده‌اند و خریداران آن را به‌ندرت می‌پسندند. مبل‌های فرفوژه هم كمتر خریداری می‌شوند و مبل‌های چوبی و به‌خصوص تشكی محبوبیت بیشتری نسبت به آن‌ها دارند. این مبل‌ها هم از نظر طول عمر و هم از نظر راحتی و سبكی بسیار بهتر از مبل‌های فلزی و فرفوژه هستند. مبل‌های تشكی پارچه‌ای، اسكلتی چوبی دارند و پارچه آن‌ها از جنس‌های كتان- چوب و نانو (كه امسال بسیار محبوب بوده است) ساخته می‌شوند. متخصصان در این زمینه می‌گویند؛ مبل‌های تشكی از نظر علم پزشكی هم استانداردتر از مبل‌های فلزی هستند.

مبل استاندارد را بشناسید

20درصد زیبایی، 80درصد كیفیت، این فرمول را به‌خاطر بسپارید؛ بسیاری از خریداران لوازم خانگی به علت نداشتن اطلاعات كافی برای تهیه لوازم منزل، بیشتر دیدشان به ظاهر اجناس است و سعی می‌كنند كه زیباترین جنس را خریداری كنند، غافل از این مسئله كه اگر این لوازم به‌اندازه كافی مرغوب نباشد بعد از مدتی كوتاه، شكل ظاهری و زیبایی خود را هم از دست خواهد داد. از نظر یك خریدار كاملا آگاه شكل ظاهری تنها (20درصد) از اهمیت یك جنس را تشكیل می‌دهد و (80درصد) بقیه به جنس و استاندارد بودن آن بستگی دارد.

راز شست‌وشوی مبل‌ها!

شست‌و‌شوی هر مبل نسبت به نوع پارچه آن متفاوت است. زیرا هر جنسی نسبت به مواد شیمیایی و مواد شوینده، واكنش‌های خاصی نشان می‌دهد. جنس‌های كتان را می‌شود با مواد شوینده مثل پودر و شامپوهای مخصوص مبل شست ولی جنس چرم پس از مدتی از بین رفته و هم رنگ خود را از دست می‌دهند و هم پوسیده و پاره می‌شوند. مبل‌های چرمی را باید بیشتر بخارشوی كرد و از مواد شوینده استفاده نكرد. حتی جنس‌های كتان هم پس از مدتی شست‌و‌شو حالت چرك به خود می‌گیرند. امروزه با وارد شدن مبل‌های نانوسرتكسی به راحتی می‌شود با كشیدن یك دستمال خیس مبل را به زیبایی روز اول درآورد.

مطابق با استاندارد بدن!

اولین چیزی كه برای خرید یك مبل استاندارد لازم است به آن توجه شود؛ این است كه زمانی‌كه روی آن نشسته‌ایم احساس راحتی به بدن می‌دهد یا خیر؟ بعضی مبلمان‌های به ظاهر زیبا نه تنها احساس راحتی به ما نمی‌دهند بلكه پس از مدتی استفاده، متوجه می‌شویم كه درد‌شدیدی در مهره‌های كمر خود احساس می‌كنیم و پس از بررسی متوجه می‌شویم كه مشكل از مبلی است كه هرروز پس از ساعت‌ها كار و خستگی روی آن می‌نشینیم و استراحت می‌كنیم.

منابع : باشگاه خبرنگاران جوان

انواع مختلف مبلمان چوبی برای خانه

اگر با یک خانه خالی یا یک بازسازی بزرگ روبرو هستید ، گزینه های بزرگی برای انتخاب دارید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که چگونه خانه خود را پر کنید ، با گزینه هایی که در اختیار دارید - انواع مبلمان چوبی و نام تکه های مبلمان - برای کمک به شما در تصمیم گیری بهتر برای...

7 روش تازه تزئین با مبلمان چوبی برای ظاهری مدرن

7 روش تازه تزئین با مبلمان چوبی برای ظاهری مدرن

مبلمان چوبی به فضاهای غذاخوری ، اتاق خواب و محل زندگی ویژگی زیبایی می بخشد ، اما همچنین می تواند یک معضل دشوار برای طراحی باشد. پس از اتمام رنگ آمیزی تیره و اشکال ناخوشایند ، ادغام در فضای داخلی رنگارنگ یا معاصر دشوار است. این که آیا شما در حال کار...

راهنمای کامل مبلمان اتاق انتظار

راهنمای کامل مبلمان اتاق انتظار

داشتن اتاق انتظار برای خانه و محل کار می تواند بسیار پر کاربرد باشد. شما می توانید در صورت داشتن مهمانان زیاد و یا حتی کارکنان زیاد در محل کار خود با قرار دادن یک اتاق و مبلمان اتاق انتظار فضایی را برای آنها فراهم نمائید تا در زمان در نظر گرفته شده با شما ملاقات داشته...

ایده های مبلمان اداری خانگی که دوست خواهید داشت

ایده های مبلمان اداری خانگی که دوست خواهید داشت

آیا نیاز به ایجاد فضای کار مولدتر از خانه دارید؟ کنار گذاشتن حواس پرتی های خانگی و تمرکز بر کار خود در بعضی از روزها ممکن است سخت باشد. اما ، شرط می بندیم اگر فضای مناسبی برای کار در خانه ایجاد کنید ، انگیزه خواهید داشت که بهترین تلاش خود را بکنید. شما باید یک فضای...

نجار نقص چوب را به ویژگی طراحی مبلمان تبدیل می کند

نجار نقص چوب را به ویژگی طراحی مبلمان تبدیل می کند

اکثر سازندگان مبلمان یافتن گلوله های قدیمی موجود در چوب خود یک نقص است ، اما پیتر سندبک خالق این مشکل رایج را به یک مفهوم طراحی تبدیل کرده است که به طراحی مبلمان چوبی منجر می شود. میز-جلو-مبلی-مربعی میز جلو مبلی مربعی با طرح لبه گلوله آلومینیومی. ما در قطعات غیرمعمول...

چگونه مبلمان چوبی با کیفیت خوب را شناسایی کنیم؟

چگونه مبلمان چوبی با کیفیت خوب را شناسایی کنیم؟

اگر ساخت خانه دشوار است ، تهیه مبلمان چوبی و وسایل دکوراسیون مناسب حتی سخت تر است. چراکه شما باید هنگام خرید مبلمان هم باید کیفیت و دوام آن را در نظر بگیرید و هم رنگ و سبک مورد علاقه خود را پیدا کنید. با این حال ، برخی از اتصالات مانند تختخواب ، میز ناهار خوری ،...

بیاموزید چگونه از مبلمان جامد چوبی خود مراقبت کنید

بیاموزید چگونه از مبلمان جامد چوبی خود مراقبت کنید

خرید مبلمان از چوب خالص مزایای بسیاری دارد. مبلمان از چوب خالص نه تنها با ظاهری با کلاس ، ظریف و بی انتها هر اتاقی را مرتفع می کند ، بلکه ماندگار است. اگر مبلمان جامد چوبی شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد ، سال ها دوام خواهد داشت. حتی ممکن است آن را به نسل های آینده...

با مزایای خرید مبلمان چوبی اصلاح شده آشنا شوید

در این مطلب شما را با مبلمان چوبی اصلاح شده آشنا خواهیم کرد. همچنین مدت زمان ماندگاری آنها را توضیح خواهیم داد. ماندگاری طولانی مبلمان خوش ساخت اصلاح شده بسیار با دوام هستند. می توانید یک عمر در خانه از آن استفاده کنید و در نهایت آن را به عزیزان خود تحویل دهید. تعمیر...

سرویس مبلمان و ست میز مناسب شماست

سرویس مبلمان و ست میز مناسب شماست

هنگام صحبت از میز ، صندلی و طراحی ست میز ، انتخاب های بی شماری وجود دارد. یک فضا می تواند التقاطی ، مدرن ، رسمی ، انتقالی و غیره باشد. هیچ روش یا سبکی مناسب در طراحی وجود ندارد ، بلکه فقط آنچه برای شما مناسب است ، با شخصیت و نیازهای خانه شما سازگار...

WhatsApp us