دکوراسیون سال نو مسیحی 

تغییر سال آن هم در زمستان حال وهوای خاص خود را دارد.سال جدید به خصوص اگرهمراه با برف باشد، خوش یمن تر است. بلکه چطور بااستفاده از رنگ های گرم داخل خانه می توان به اسقبال سال جدید رفت،هنری است که با آن می توان با وجودسردی هوا،احساس گرماکرده واز دیدن منظره بیرون از پشت پنجره لذت برد.

اگر فضای بزرگی درنزل تان برای تدارکات وتزئینات عید ندارید،نیازی به کم کردن تدارکات عید نیست. ایده های ما برای تزئینات عیددر فضای کوچک،شادی وشور عیدرا حتی در کوچکترین گوشه های خانه هدیه می کند.

استفاده از روبان

یک دیوار،در یا تاج تختخواب،برای ایده مناسب است.وسایل تزئینی مخصوص سال نو را به سلیقه خود انتخاب وآنها رابه انتهای روبان های رنگی وصل کنید.طرفدیگر روبان راحلقه زدهیا بااستفاده از یک نوارچسب محکم، آن رادر جای مناسبی وصل کنید.برای داشتن درخت کاج کوچک در اتاقجند عدد از شاخه های کاج را با سیم به هم وصل نمایید. آنهارا داخل فوم مخصوص گل فرو کرده،درون گلدان جام مانندی قرار دهید و روی آن را تزیین کنید.

تزیین اتاق خواب

سبک اکلکتیک در دکوراسیون

سبک اکلکتیک یا التقاطی ترکیبی از سبک های مختلف، رنگ،بافت ها و طرح های مختلف است.در واقع ترکیب وهماهنگی میان چیزی های مختلف از سبک های متفاوت به منظور ایجاد دکوری واحد .

تقریبا” محدودیتی در این سبک نیست واین سلیقه است که تعیین می کند که از چه چیزهای در دکواسیون استفاده شود. ازآنجا که این سبک،ترکیب موارد مختلف در یک اتاق یا خانه است، اشیاء و وسایل باید خوب باهم هماهنگ باشندویا تضادخوبی ایجاد کنند.

این سبک خسته کننده ومحدود نیست ودست دکوراتور در اجرای آن باز است ومهم ان است که بدانید چه چیزهای به هم می آیند.

دکوری که شامل اجزاء جورواجور است، اما میان این سبک درهم وبرهمی،  مرز وجود دارد.تنها قانون این سبک، سازگاری وهماهنگی است.اجزاء مختلف به کار رفته ،در نهایت باید تصویر واحدی ایجاد کنند.

سبک اکلکتیک هماهنگی میان تضادهاست. این سبک را درخانه خود تجربه کنید.باکمک رنگ وطرح وکانون توجه،همه چیز را به هم گره بزنید.مکانی  ایجاد کنید که ترکیبی از دوره ها وفرهنگ ها با رنگ های مکمل، الگو وبافت گره بخورد.

سبک اکلکتیک زمانی عملی است که ارکان طراحی آگاهی داشته و از ادغام آنها برای ایجاد طرحی واحد استفاده کنید.این 5 رکن عبارتند از:خط – رنگ – بافت – حجم و فرم.

اتاقی که می خواهید به این سبک طراحی کنیدرا به عنوان اثری هنری در نظربگیرید که شامل 5 جزء باشدتا سبک دکواسیون شما خاص ومنحصر شود.

دوستداران این سبک کسانی هستند که علائق خود را آزاد می گذارند.اکلکتیک مناسب کسانی است که تنوع طلبند.مثلا” اگر دوستدار شلوغی سبک آسیایی وآرامش سبک معاصرند ، این دو را ادغام وسبک خاص خود رابه وجود آورید. یا مبلمان جدید را کنار سنتی یا آنتیک را کنار مدرن قرار دهید.به دنبال راهی برای پیداکردن ارتباط دوست داشته ها وموارد مختلف باشید.

دکوراسیون موفقیت

“مقدمه”

رنگ ها همه جا هستندو به نحوی روی ما تاثیر می گذارند که خومان هم متوجه نمی شویم. سیستم عصبی ما نیازمند انگیزش وتحرک است.انتخاب رنگ بهترین راه کمک به ما است. رنگ ها می توانند حالت های ما را تغییر دهند،ما راسرحال بیاورند یا خسته کنند.تصور کنیدرنگ اتاق ممکن است یکی از دلایل بهره وری پایین وعدم خلاقیت شما باشد.

با اجرای این نکات در طراحی داخلی اتاق ها و فضای خانه تان به تاثیر معجزه آسای دکوراسیون در سلامت جسم وروح اعضای خانوادهتان پی خواهید برد و خاهید دید که اجرای ایت تکنیک ها و به کارگیری رنگهای مناسب در بخش های مختلف خانه تا چه حد می تواندمیزان نشاط،عشق،شادیو دستیابی به موفقیت را در جمع خانواده شما افزایش دهد.

از تکنیک رنگ چیزی شنیده اید؟

برای ایجاد تعادل و توازن در انرژی های منزل،هترین وساده ترین روش استفاده از تکنیک رنگ ها در خانه است.

با استفاده از این تکنیک ها شما می توانید با مهار انرژی های منفی وتقویت انرژی های مثبت از تکنیک های ” فنگ شویی ” برای نزدیک شدن به خواسته ها و اهداف تان بهره بگیرید.

فضای دلنشین ، زندگی بهتر

با اجرای تکنیک های فنگ شویی که یکی از قدیمی ترین فلسفه ها در چین باستان است، می توانید فضای خانه را به دلنشین ترین و صمیمی ترین فضا برای زندگی تبدیل کنید . به این ترتیب اعضای خانواده شما با حضور در چنین فضایی که سرشار از انرژی های مثبت و متعادل است، می توانند شاهد بهبود کیفیت و شور ونشاط بیشتری در زندگی خود باشند.

1)چگونه شهرت واعتبارتان را تقویت کنید؟

تاپیش از دهه 1920 رنگ قرمز به عنوان یکی از رنگ های محبوب پسربچه های کوپک مورد توجه قرار می گرفت، اما بعداز آن به یکی از رنگ های مورد علاقه مردها برای نشان دادن احساسات و حتی خشم شان بدل شد. 10 سال بعداین رنگ به یکی از رنگ های محبوب و درخشان برای لباس ها و پیراهن های زنانه تبدیل شد؛ به گونه ای که در مدت زمانی کوتاه بیش از 30 درصد از زنان آن روز لباس های خود را به رنگ قرمز انتخاب می کردند تا زیباتربه نظر برستد. رنگ قرمز یکی از رنگ های پرانرژی وبا کیفیت است که استفاده از آندر آشپزخانه می تواند به تحریک اشتهای شما کمک کند وتاثیر بسیاری خوبی براشتهای اعضای خانواده داشته است.

قرمز رنگ موفقیت

اگر در جستجوی شهرت واعتبار هستید،بهتر است از رنگ های قرمز برای رنگ آمیزییکی از دیوار های خانه استفاده کنید. تماشای این رنگ به شما کمک می کند تا انرژی بیشتری را به منظور افزایش شهرت، اعتبار و کامیابی در خانه جمع کنیدوبه این ترتیب نردبان موفقیت راروز به روز پشت سر بگذارید.

********************  ورودی خانه را این رنگی کنید

اگر نمی توانید یکی از دیوارهای خانه را به رنگ قرمز درآورید،می توانید یکی از رنگ های صورتی،زرشکی وآلبالویی را جایگزین قرمز کنید. حتی می توانید “در” ورودی خانه را به رنگ قرمز درآورید تابه این ترتیب به افزایش جذب انرژی های موفقیت وکامیابی خودکمک کنید.

2) چگونه پولدار شوید ؟

براساس مطالعات انجام شده 23 درصد از مردان وزنانی که بالای 50 سال سن دارند علاقه زیادی به استفاده از رنگ سبز در طراحی ودکوراسیون خانه های شاندارند واز میان افراد جوان تر تنها 24درصدهستند که راین رنگ را به عنوان رنگ مورد علاقه شان انتخاب کنند، در حالی که انتخاب این رنگ می تواندتحول بزرگی در زندگی آنها ایجاد کند.

  سبز رنگ تحول

انتخاب رنگ سبز برای دیوارهای منزل می تواند انتخاب خوبی برای تقویت انرژی خوبدر خانه باشد. استفادهاز رنگ سبز در این بخش نه تنها موجب افزایش میزان ثروت ورفاه اعضای خانواده می شود،بلکه به بهبود روابط خانوادگی نیز کمک می کند.

بهبود سلامتی با فنگ شویی

افرادی که در ضلع شرقی خانه از ترکیبرنگی سبز استفاده کنند، می توانند از تاثیرات این رنگ بر سلامت جسم وروح شان نیز بهرمند شوند. در صورتی که تغیرات رنگ دیوار خانه به رنگ سبز برایتان دشوار استمی توانید از گیاهان سبزرنگ یا اشیاء دکوری سبز در این ضلع از خانه تان استفاده کنید.

3) چگونه در شغل تان موفق شوید!

رنگ آبی یکی از پرطرفدارترین  رنگ ها در جهان است. بیش از 40درصد مردم در جهان این رنگ را دوست دارندوآن را به عنوان رنگ مورد علاقه خود انتخاب می کنند. این گروه از افراد، آبی را به دلیل خاصیت آرامش بخش بودنش می ستایند وهمواره سعی می کنند وسایل و لبا سهای موردنیازشان را به این رنگ تهیه کنند.

 آبی ، رنگ تمرکز

بهتر است برای رنگ آمیزی و دگوراسیون ضلع شمالی خانه از فاکتور های مربوط به آب استفاده کنید.برای این منظور می توانیددیوار این ضلع ازخانه را به رنگ آبی دربیاورید یا در دکوراسیون این بخش از بلورهایی به رنگ آبی روشن استفاده کنید. با این روش علاوه بر آنکه می توانید به افزایش آرامش و ریلکسی اعضای خانواده تان کمک کنید؛ می توانیدمیزان تمرکز آنها را برای جذب فرصت های مناسب شغلی بهتر و شرایط کاری مناسب تر افزایش دهید.

 ارداه تان را تقویت کنید!

افرادی که رنگ آبی در دکوراسیون خانه سان استفاده می کنند معمولا” افرادی با اراده اند. این افراد به دلیل تماشای رنگ آبی در طول روز به طور خداآگاه وناخدا آگاه به افزایش اراده خود کمک می کنندودرعین حال می توانند با ایمان واراده قوی برای تحقق آرزوها وبرنامه هایی که پیش رو دارند گام بردارند.

4) چگونه هوش و دانش تان را افزایش دهید!

رنگ زرد تقریبا” جزو آخرین رنگ هایی است که مورد علاقه مردم قرار می گیرد.تقریبا” می توان گفت: کمتر از 50درصد مردم به این رنگ علاقه دارند واز آن برای دکوراسیون خانه یا حتی رنگ پوشش خود استفاده می کنند.

اگر دوست داریدار رنگ زرد در خانه خود استفاده کنید بهتر است آن را در ضلع جنوب غربی خانه به کار برد.لازم نیست حجم بزرگی از دیوار یا خانه را به این رنگ در آورید.تنها کافیست یک تابلو با طیف زرد یا یک دکور زردرنگ را در این زاویه از خانه قرار دهیدتا به کمک آن از فواید حضور رنگ زرد در خانه بهره مند شوید. این رنگ موجب افزایش تحرک سلول های مغزی کودک می شود.

 رنگ زرد ، خواص درمانی آن

اتاق سالمندان را زرد کنیدیکی دیگر از کاربردهای رنگ زرد خاصیت درمانی آن برای کاهش دردهای مفصلی والتهاب ناشی از بیماری روماتیسم است. سالمندانی که به این بیماری مبتلا هستند می توانند از رنگ زرد در دکوراسیون اتاق شان بیشتر استفاده کنند .آنها می توانند از پرده های زرد، آباژور زرد رنگ یا حتی کاشی هایی به رنگ زرد برای تزیین اتاق خود استفاده کنند.

5) چگونه فرزندانی خلاق تربیت کنیم!

افرادی که رنگ طوسی را در کنار رنگ سفید در دکواسیونخانه خوداستفاده می کنند افرادی مهربان وصلح طلب هستند. این افراد اراده ای قوی دارند وبه دلیل تقویت انرژی فلز در خانه همواره در برابر مشکلات مانند کوه استوارومحکم هستند.

********************  طوسی ، رنگ خلاقیت

با انتخاب مبلمان طوسی ویا کوسن هایی که در آن از طیف طوسی وطلایی استفاده شده،می توانید حس خلاقیت را در افراد خانواده تقویت کنید. به این ترتیب می توانید کودکانی خلاق وباهوش تربیت کنید کهبه فکر نوآوری اند.

 افزایش حس همنوع دوستی

انتخاب رنگ طوسی برای دکواسیون خانه بهتراستدر ضلع غربی یا شمال غربی صورت گیرد.شاید بهتر باشد از این رنگ در قسمت ورودی خانه ، به شرط آنکه در ضلع غربی یا شمال غربی واقع باشد، می توانید استفاده کنید.افرادی که از این رنگ در دکوراسیون خانه شان استفاده می کنند، حس همنوع دوستی وکمک به دیگران رادرمیان افراد خانواده خود تقویت می کنند.

منبع:روانشناسی،پیام وتاسیسات آذر ماه 91

معماری پایدار

می دانیم که معماری کهن ایران بسیار غنی بوده و در گذشته های دور در این مرز وبوم،ساختمان ها مطابق با اقلیم وسازگاری با محیط زیست طراحی وساخته می شدند؛بدین منی که مصالح وعناصراستفادهشده در ساختمان سازگار باطبیعت بودندوآسیب چندانی در زمان احداث،بهره برداری وتخریب بر محیط زیست وارد نمی آوردند.معماری سنتی ایران خصوصا هنگامی که به عنوان وسیله ای برای ابزارپایداری و استیلای حاکمان قرار گرفته شده،از به کارگیری شیوه های پایدارسازی(که اکنون ما آن ها را قوانین حاکم برمعماری سنتی می دانیم)فرو گذار نشده است.

عناصری مانند بادگیرها،سرداب ها،تراس های تابستانی وزمستانی ،گودال باغچه ها،جهت گیری صحیح ساختمان و…..از این گونه اند. به علاوه شیوه های ساخت بنا نیز بسیار مبتکرانه بوده است.

مجموع این عوامل باعث پایداری چند ساله این بناها شده است.سرمایش ساختمان ها به شیوه های کاملا پاسخگو وبدون صرف انرژی خاص صورت گرفتند.و گرمایش آن ها نیز باصرف حداقل انرژی سوختنی میسر بوده است.با نگرش عمیق در میابیم که معماری سنتی ایران در شکل و فرم خلاصه نمی شده.بلکه ویژگی های بارزی چون صرفه جویی در انرژی، پایداری،تطابق با محیط،سازگاری با طبیعت واستفاده حداکثر از منابع طبیعی در دسترس چون خورشید،زمین،آب،باد و …. جزء اصول تفکیک ناپذیر معماری ایران بوده است.

معمار ایرانی ،با به همراه داشتن تجربه تاریخی و عقل جمعی معماران نسل های پیش از خود ،از زیاده خواهی وزیاده روی پرهیز می کند.با اتکا به این مستندات است  که همگان براین باورند که معماری گذشته ایران در حیطه زممانی خود،یک معماری “پایدار” بوده است.

در معماری پایدار در سازه های سنتی نحوه قرارگیری اتاق ها وساختمان ها به طور کامل تحت تاثیر وهماهنگی با انرژی خورشیدی شکل گرفته بود.

رنگ ها ،ضخامت جرزها،بازشوها،رنگ شیشه های پنجره هاوسایبان ها همگی همسو با راه حل های اقلیمی به وجود آمده بودند.

در معماری سنتی ایران ،ساختمان براساس موقعیت جغرافیایی خود از طریق مختلف از طریق سقف ها،کاهش سطوح خارجی در برابر تابش مستقیم آفتاب،ایجاد سایبان های متناسب با هر منطقه،بادگیرها وزیرزمین ها،حیاط مرکزی،جان پناه های سایه گستر،پنجره های رو به آفتاب،انتخاب مصالح مناسب سقف،دریوار ،انبار و…. چنان با محیط خارج مقابله می کند که بهترین آسایش فضای داخلی را بدون استفاده از دستگاهای پیچیده انرژی بر وآلود کننده امکان پذیر می سازد.به عبارت دیگر،پیشینیان ما به بهترین نحو از قوانین و سیستم های غیرفعال خورشیدی آگاهی داشته وپیوسته از آن بهره برده اند.

از دیدگاهی دیگر به مسکن های سنتی وبومی مناطق و اقوام مختلف در این کرله ی خاکی ،انسانی دیده می شود که با شیوه های به یادگار مانده از روزگاران گذشته ،شرایط ناسازگار خارج رابا صرف کمترین انرژی به فضای متعادل و مطلوب داخل تبدیل می کندواین سرد وگرم چشیدن از روزگار وکسب تجربه در ساخت فضای های مسکونی ،همان مفهوم معماری سنتی با توجه به اقلیم است که می تواندبارهاوبارها تکرار شود،بدون آنکه رنگ کهنگی بگیرد.

عمده مصالح به کار رفته در بناهای قدیم ایران قابل تجدید ومی توان گفت بومی بوده اند.آجرها وخشت ها قابلیت استفاده مجدد داشته وچوب ها قابل برگشت به چرخه های طبیعی می باشندواز مواد سمی و مضربسیار کم استفاده شده ومصالح از دوام بسیار خوبی برخوردار بوده اندو باد جهت تهویه و خنک کردن فضاهای داخل و در یک سیستم غیرفعال و سودمند درجهت مفهوم پایداری در بادگیرها به کار می رفت.گرچه استفاده از باد وبه عبارت صحیح تر بهره برداری از حرکت هوا و ایجاد نسیم عمده ترین و رایج ترین نوع کاربرد انرژی های بی زیان در معماری سنتی ایران است.

زمین در معماری به عنوان محلی برای تامین آب مصرفی بوده ودر همان حال محلی جهت بازگردانده شدن فاضلاب. البته زیرزمین ها و سردابه ها به همراه بادگیرها،سیستم های تهویه مطبوع سنتی را تشگیل می دادند که مثالی بدیع در زمینه نزدیک شدن معماری گذشته به مفهوم پایداری می باشند.

مفهوم معماری ایدار بیشتر از آنکه با نهگداری زندگی مرتبط است، به افزایش در کیفیت واستاندارد زندگی می پردازد.

بهترین مفهوم معماری پایدار برای ما معماران این است که محیط مصنوع را با توجه به افزایش کیفیت زندگی حال و مرتفع ساختن نیازهای آیندگان بسازیم. از جهت دیگر معماری پایدار با اقلیم هماهنگ می باشدوشرایط داخلی بنا در این نوع معماری در حد آسایشانسان است. معماری پایدار معماری ای است که به اقلیم،انسان،فرهنگ ومحیط زیست خودش احترام بگذارد،با اقلیم همگام است و محیط زیست رابرهم نمی زند.

 

 

منبع:نشریه مسکن مهرماه 91

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چیدمان درست وسایل در آشپزخانه های اپن

بیشتر آشپزخانه های امروزی به صورت اپن ساخته می شوند و فضای آنها از زوایای مختلف نقاط خانه قابل دید است. به همین دلیل هنگام چیدمان آن باید به ظرایف گوناگونی توجه کرد و وسایل را در حای خود ودور از هرگونه ریخت وپاش و بی سروسامانی قرارداد،زیرا بی نظمی آشپزخانه در چیدمان فضای هال و پذیرایی تاثیر گذار است.

طراحان دکوراسیون داخلی،راهکارهای مناسبی برای قراردادن وسایل در آشپزخانه های اپن پیشنهاد میکنند که با برخی از آنها آشنا می شوید.

1) آشپزخانه های اپن هم مانند آشپزخانه های معمولی دارای سه بخش اصلی هستند؛ جایگاه مقابل گاز، ظرفشویی و میز کار یاکابینتی که بیشترکارها روی آن انجام می شود. وسایل در آشپزخانه اپن بایدبه صورتی چیدمان شود که فضای کامل برای حرکت وکار مقابل این سه نقطه وجد داشته باشد. وسایل موردنیاز هر یک از این بخش ها را در اطراف همان قسمت قرار دهیدتاهنگام انجام کار مجبور به حرکت زیادنباشد. ادویه ها،روغن ودیگر وسایل پخت وپز را نزدیک گاز و بشقاب و لیوان ها راکنار ظرفشویی قرار دهید.

2)بهتر است رنگ کابینت آشپزخانه خیلی روشن نباشد،زیرا لک وکثیفی را نمایان می کند.کابینت باید از جنسی باشد که به راحتی بتوان آن را تمیز کرد.

3)امکان ریختن آب در کف آشپزخانه وکثیفی این فضابه دلیل رفت وآمدزیاد وشست وشوی ظروف،زیاداست، پس بهتر است کف آشپزخانه از جنسی باشدمانع لیز خوردن ساکنان شودو لک وکثیفی نیز به راحتی از روی آن پاک شود.

4)دکوراسیون آشپزخانه های اپن از هر طرف دیده می شود.بهتراست وسایلی مانند قابلمه وظروف اضافی که زیبا نیستندرادرمعرض یدقرارندهیم که در این صورت فضای بیشتری خواهیم داشت.

5)به دلیل کمبود فضا وکابینت در آشپزخانه های امروزی بهتر است از وسایل برقی کمتری استفاده کنیم.درصورت نیازاز وسایلی که چندکاغر انجام می دهنداستفاده کنیدتا فضای بیشتری برای قراردادن وسایل ضروری در اختیار داشته باشید.

6)یک هود خوب وپرقدرت،عضوآشپزخانه اپن است،زیرااجازه نمی دهدبوی مطبخ تمامی فضای خانه را پرکند.سعی کنیداز هودهای دارای لوله استفاده کنید،زیرا هودهای ذغالی قدرت چندانی برای از بین بردن بوندارندوبیشترجنبه زیبایی دارند.

7)بهتر است رنگ پرده ها وکفپوش وکابینت آشپزخانه با رنگ وچیدمان هال وپذیرایی تناسب داشته باشد؛در غیر اینصورت آشپزخانه برای آن هایی که در هال و پذیرایی می نشینند،خیلی جلب توجه می کندو هرگونه بی نظمی سریع به چشم می آیند.برای اینکه فضای داخل آشپزخانه از پذیرایی دیده نشودمی توانیداز پرده های حصیری یا کاغذی متحرک روی اپن استفاده کنید.

8)رنگ های تند کابینت وپرده در آشپزخانه های اپن بیشتر به چشم می آید.اگرمنظم هستیدمی توانید از رنگ های تندبرای آشپزخانه استفاده کنید،در غیر این صورت رنگ های روشن را انتخاب کنید،زیراکمتر نمایان می شود.

9)بهتر است در نورپردازی آشپزخانه های اپن،از لامپ های مهتابی زیرکابینتی برای روشن شدن میزکاراستفاده کنید.برای آشپزخانهاز لوستر با لامپ هایی به رنگ روشن استفاده کنیدتادر انجام کارهادچار مشکل نشوید. از لامپ های هالوژن نیز می توان برای نور پردازی آشپزخانه استفاده کرد که البته بیشتر جنبه زیبایی دارد.

10)در آشپزخانه های امروزی به دلیل کمبود جابیشتر از گازهای روکار استفاده می شود.نکته قابل توجه در مورد گازهای روکار،نزدیک بودن شعله ها به وسایل روی کابینت است؛ بنابراین حتما بایدوسایل را دورتر از گازهای توکارقرار داد تا آتش سوزی رخ ندهد.در صورت قرارگرفتن کابینت در زیر گاز، از قراردادن وسایل پلاستیکی و هر وسیله ای که در صورت حرارت دیدن شعله ور می شود اجتناب کنید.

11)سطل آشغال،سطل برنج ودیگر وسایلی که نمای زیبای ندارندو فضا را اشغال می کنندرا حتما داخل کابینت قرار دهیدتافضای بیشتری در آشپزخانه داشته باشید.

12)برخی اوقات از راه آب چاه آشزپخانه بوی بدی متصاعد میشودکه فضای خانه را بدبو می کند.بهتر است همیشه سرپوشی برای راه آب چاه آشپزخانه قرار دهید.

13)هر ماه یک بار لوله های که زیر سینگ آشپزخانه داخل کابینت قرار می گیردرابازبینی کنید؛زیرا پیازوسیب زمینی وسطل های برنج و آشغال در کابینت زیر سینگ قرار می گیردودر صورت نشتی می تواند سبب خرابی و ایجاد بوی بد شود.

14)سینگ آشپزخانه به دلیل استفادهزیادی زود کثیف و لک دار می شود ونمایی کهنه پیدا می کند.باریختن مقداری سرکه سفید روی آن،سینک آشپزخانه شما درست مثل روز اول براق و نو می شود.

 

 

منبع:سایت برترین ها

 

 

چگونه با هزینه کم به بازسازی وتغمییرخانه بپردازیم ؟

همیشه تعویض خانه وخرید یک خانه نوساز برای افراد ممکن نیست،بنابراین در چنین مواقعی بهترین کار تعمییرو نوسازی خانه است.

زمانی که مدت زیادی از عمر یک خانه می گذرد،برخی قسمت های آن فرسوده و خراب می شود وهم چنین ساکنان آن خانه نیاز به تنوع وتحولی در خانه احساس می کنند.

اولویت اول: آشپزخانه

از آنجایی که آشپزخانه از  مهم ترین قسمت های خانه است و رفت وآمددر آن زیاد بوده وتقریبا تمام افراد خانواده مقداری از زمان خود رادر آن سپری می کنند،از این رو دکوراسیون آن از اهمیت زیادی بر خوردار است وباید به نحوی باشدکه برای افراد تازگی داشته باشد.

_ تغییر جلوه کابینت هامی تواند تغییر و تحولی چشم گیری در فضای آشپزخانه ایجاد کند،زیرا بیشترین سهم فضای آشپزخانه به کابینت ها اختصاص دارد.

برای این کار لازم نیست هزینه زیادی را متقبل شوید وبه تغویض کلی کابینت ها بپردازید،بلکه می توانید از ورقه های روکش کابینت که در طرح ها ورنگ های متنوعی در بازار موجوداست،استفاده کنیدو آنها را به راحتی روی در کابینت هابچسبانید.

رنگ وطرح این روکش هاویا اینکه تمام درها یک شکل باشدیابه صورت یکی در میان،کاملا بستگی به سلیقه و نوع چیدمان جدید آشپزخانه شما دارد.

همچنین اگر کابینت های فعلی شما از جنس چوب است می توانیدبا یک رنگ آمیزی سادهو استفاده از جلادهنده جلوه آن هارا نو وزیبا کنید.

_ قدم بعدی تعئیض نمای کانتر آشپزخانه است که بسته به رنگ جدید کابینت ها وچیدمان آشپزخانه می توانیداز جنس های مصنوعی برای کانتر جدید آشپزخانه خود استفاده نمایید.

_ اقدام دیگری که می تواندجلوه آشپزخانه شما را تغییر دهد،استفاده از کاشی های جدید برای کف و دیوار آشپزخانه است.

_ تعویض جای وسایل و همچنین خرید برخی وسایل برقی جدید و استفاده از آن هابه جای وسایل برقی قدیمی و فرسوده تاثیر زیادیدر جلوه آشپزخانه دارد.

(البته این کار را در صورت لزوم انجام دهید ودر غیر اینصورت اجباری بخ صرف هزینه اضافی نیست)

اولویت دوم: سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی نیز ازدیگر قسمت هایی است که فضای آن خیلی زود تکراری و کسل کننده می شود.

تغیییر جلوه سرویس بهداشتی کاربسیار آسانی است وبه راحتی می تونان آن رانو وجدید کرد.

برای مثال با نصب کاشی های جدید برای کف و دیوارها به کلی جلوه سرویس بهداشتی تغییر می کند .فراموش نکنیدکه برای سرویس بهداشتی نیز می توانیداز کاشی هایی برای دیوارها وکف استفاده کنیدکه قابلیت چسبندگی روی کاشی های قبلی را دارند.

علاوه بر نصب کاشی های جدیدبرای دیوار وکف می توانیدتجهیزات سرویس بهداشتی خود راازقبیل توالت،توالت فرهنگی،روشوئی وشیرآلاتوهمچنین آینه را نیز تغویض کنید.که درایت صورت دکواسیون سرویس بهداشتی شما کاملا تغییر می کندو  متحول می شود.

اولویت سوم: فضای خارجی وحیاط

یکی دیگر از فضاهایی که اعمال تغییر در آن می تواندتاثیرزیادی در روحیه و جلوه کلی خانه داشته باشد حیاط و ورودی خانه است.

کمی بیشتر برای حیاط خانه خود وقت صرف کنید.

اگر باغچه ای دارید،به چهن کاری آن بپردازید وگل های زیبا وجدید در آن بکارید. خواهید دید که با انجام همین تغییرات جزئی به چه میزان خانه شما تغییر می کند و در بدو ورود به خانه احساس تازگی وطراوت خواهیدکرد.

ورودی خانه خود را نیزبا قرار دادن گل وگیاه سبز وشاداب آذین بندی کنید.

با انجام این تغییرات ساده می توانیدبا صرف هزینه ای ناچیزدر خانه ای که سال ها در آن زندگی کرده ایدایجاد تحول کنید و آنرا از تکراری بودن برهانید وشادتر و پر انرژی تر روزهای آینده را سپری کنید.

البته فراموش نکنید که در این مطالب حداقل های نوسازی وبازسازی خانه مطرح شدو تنها در حدی بود که تحول را حس کنید. نوسازی و بازسازی خانه می تواندمفصل تر وکامل تراز آنچه در این مطالب گفته شد،باشد

منبع:باشگاه خبرنگاران نشریه مسکن

فضای خسته را تغییر دهیم 

اگرمبلمان و وسایل خانه برای شما خسته کننده شده است،راه های آسانی برای تازگی بخشیدن به فضای داخلی بدون صرف هزینه گزاف وجود دارد. یک تغییرکوچک می تواندتفاوت زیادی به وجودآورد.با جابه جایی دکوراسیون،تغییرات محسوسی دراین فضای خسته کننده ایجاد کنید.

انعکاس

اضافه کردن سطوح منعکس کننده نور،یک اتاق ساده را روشن تر وبزرگ تر جلوه می دهد. یک ظرف شکلات خوری کریستال روی میز و یک سینی آینه ای روی تاقچه،به فضای یکنواخت اطراف خود جلوه خاصی می بخشند.قاب عکس های شیشه ای،زیر لیوانی های آینه ای و مجموعه کریستال های سه تایی یا پنج تایی دیگر گزینه های خوبی هستند.شیشه انداختن میز های چوبی،آنها را براق تر و تمیزترو پرجلوه می سازد. با هر بارکنار زدن پرده یا روشن کردن چراغ،این تغییرات محسوس را حس خواهید کرد.

استفاده از گل گیاه

گیاهان با رنگ و بافت خاص خود طبیعت را به خانه هاو فضای داخلی می آورد.مراقبت از گیاهانی که مخزن آب داشته ونیازی به خاک ندارند (هیدروپونیک) راحت تر است. گیاه “مار”را می توانید به راحتی پرورش داده، با برگ های آن خانه های دارای سقف های کوتاه را بلندتر نشان دهید.     گیاه “فوتوس” گیاهی است که خراب نمی شودو می توان از آنبرای سبز نگه داشتن اطراف یک پنمجره یا یک نرده استفاده کرد. آگلونما ، پاپیتال و گندمی جزو گیاهانی هستند که دکوراسیون شما را زیباتر می کنند.

رنگ کردن

رنگ کردن همیشه بهترین گزینه برای تغییر فضای داخلی بوده است. باگرفتن ترک ها،تورفتگی ها،ضربه ها وانتخاب رنگ مناسب خانه خود راپرجلوه نشان داد. رنگی را که انتخاب کنید که با وسایل و ردکو شما هماهنگ باشد.با رنگ های متفاوت می توانیدقسمت هایی از اتاق مثلا اطراف شومینه راخاص جلوه دهید.

تغییر چیدمان

چیدن دوباره وسایل راه بی هزینه ای برای ایجاد انرژی و تغیردکوراسیون خانه است.باسرزدن به سایت های دکوراسیون و رعایت نکته های کلیدی،چیدمان را طوری انجام دهید که با روحیه شما سازگار وبرایتان آرام بخش باشد.

 

 

منبع:پیام ساختمان وتاسیسات آبان 91

 

 

پاییز سرد ، خانه گرم

حلا که به نیمه دوم فصل پاییز رییده ایم و طبیعت حسابی رنگ و بوی این فصلزیبا را به خود گرفته، خوب است علاوه بر چیدمان متفاوت در پاییز به فکرسرمای هوا هم باشیم و خانه ای گرمو دلنشین برای اعضای خانواده مهیا کنیم.

با استفاده از عناصرورنگ های زیبای پاییزی گرمای دلپذیر را درخانه حس کنیم و چیدمان خانه را بر اساس آن تغییر دهیم. خانه ای گرم و دوست داشتنی که شب های سرد پاییز وزمستان را در آن به خوبی وخوشی بگذرانیم و از تک تک دقایق آن لذت ببریم.

حتما شما هم می دانید؛ استفاده از رنگ های متفاوت تا چه حد در چیدمان خانه و تغییر آن موثر است. رنگ های گرم وسرد تاثیرات متفاوتی بر محیط خانه و روحیه افراد حاضردر آن دارد.

به همین دلیل بهتراست در این فصل بیشتراز رنگ های گرم استفاده کنیدتا گرما وصمیمیت بیشتری در محیط خانه ایجاد شود.البته منظوراز تغییررنگ،حتما تغییر مبلمان یا رنگ کردن دیوارنیست،چون این کارهاهزینه زیادی برای شما خواهدداشت. به جای این کار،باکمی خلاقیت به راحتی وبا هزینه ای اندک می توان رنگ های گرم را وارد فضای خانه کرد.

تزئینات پاییزی

شما می توانیداز کوسن نارنجی و قرمزکمک بگیرید و فضای اتاق نشیمن را تفیر دهید.به غیراز این کار استفاده از تابلوهایی با رنگ های گرم و روشن نیزموثر است.در کناراین مواردفمی توانید در چیدمان خانه از عناصری کمک بگیریدکه نشان دهنده فصل پاییزاست؛پارچه های ضخیم و انواع بافت ازجمله این مواردهستند.برای همین بهتر است پارچه های کوسن هاضخیم تر ازپارچه های تابستانی باشدیا اینکه روی مبلمان از پتوهای تزئینی استفاده کنید. برایپرده ها وپوشش پنجره ها هم می توانیداز انواع پارچه های سنگین با بافت ضخیم کمک بگیرید.

برگ های پاییزی را فراموش نکنید

رنگهای پاییزی را در خانه نمایشدهیدوبا برگهای طبیعی که از بیرون جمع کرده اید،یک قسمت از خانه یا تک تک اتاقها را با رنگ های عنبر،کهربا،قهوه ای،زرد و طلائی تزئین کنید.برای این منظورمی توان کارهای مختلفی انجام داد.بادرست کردن نواری تزئینیاز برگ ها و گذاشتن آن در جاهای مختلف خانه،با تابش نور خورشید به آنها در طول روز،طیفی از رنگهای مختلف خاهید داشت.برگها وشاخه ها رابه صورت گرد وسط میز بگذارید.برای جلب توجه بیشتر،از یک گلدان کبودرنگ پر از گل های پاییزی آفتابگردان یا رزهای زرد،شیری و قهوه ای استفاده کنید حلقه ای از برگهای پاییزی راروی یک اسفنج چسبانده،پشت در ورودی بزنید. ظرف کریستال بزرگیرا انتخابکنیدو داخل آن را با شاخ و برگ های پاییزی پر نمایید. بامقداری چسب برگ های پاییز رابه صورت قلب یاپراکنده روی مقوایی سفید بچسبانید.روی آن کمی اسپری براق کننده بزنیدو برای براق تر شدن برگ ها،روی آنها اکلیل طلائی بپاشید.آن را دااخل قاب عکس گذاشته و به دیواربزنید.چندبرگ همراه با شاخه های کوچک را در امتداد پنجره قرار دهید.

می توانید کدوحلوایی های کوچک ،شمع خاموش و سایر اشیای تزئینی را نیز به آن اضافه کنید.برگ های دارای شاخه را به صورت پخش قرار دهید.برای تزیین شمع ها،از برگ استفاده کنید تا شمع را هنگام روشن بودنرویایی ترکند.برگ ها را روی سنگ های مورد علاقه خود چسبانده، دکوپاژ کنیدو به عنوان یک شئیدکوری زیبا در جاهای مختلف از آن استفاده کنید.

در نهایت فراموش نکنیدفصل پاییز یکی از زیباترین و رنگارنگ ترین فصل ها در طبیعت است . پس بیاییدماهم این زیبایی را به خانه خود بیاوریم و خانه ای گرم و دوست داشتنی بسازیم.

 

 

منبع:پیام ساختمان و تاسیسات آبان 91

 

دکوراسیون فصل سرد

تابه حال به این فکرکرده ایدکه چگونه می توانید درفصلی که تمام طبیعت به خواب فرو رفته است،همچنان نشاط وطراوتع رادر خانه تان حفظ کنید؟ یچگونه می شود در زمانی که در خیابان ها سرمای استخوان سوز حاکم است،محیط خانه شما محیطی گرم برای به آرامش رسیدن خانواده عزیزتان باشد؟

ما به شما این محیط خواهیم گفت که چگونه می توانید این محیط گرم را در فصلی سرد برای خود وخانواده فراهم کنید.تمامی این ایده ها ارزان،سریع وآسان هستند وبا اجرای آنها در اتاق های خود می توانیدمحیطی گرم تر وراحت رابرای خود و خانواده فراهم آورید:

__ برای پرده هادر این فصل از پارچه های ضخیم و سنگین استفاده کنید. پارچه های مخمل برای پرده بهترین گزینه است زیرا علاوه بر گرم بودن،حس لطیفی رابه افراد القا می کند.

__ آباژورها و وسایل تزئیینی چوبی برای دکواسیون خانه در این فصل بسیار مناسب است.

__ علاوه بر استفاده از اشیاء چوبی ،می توانیددر این فصل از ظروف و وسایل سفالی نیز در دکوراسیون اتاق هااستفاده کنید.آویختن قاب های مناسب در محل مناسب می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.فراموش نکنیدکه قاب ها جزء مواردی هستند که باعوض شدن فصول می بایست تعویض شوند.

__ رنگ های مناسب برای دکوراسیون زمستانی ،تنهارنگ های سبزو قرمز نیستند.بلکه رنگ های گرم دیگرمثل نارنجی سیر،طلائی وقهوه ای ؛درست در فصلی که چهره محیط بیرون خانه یکدست سفیداست،می تواند به جلوه وگرمای محیط داخل خانه شما کمک زیادی کند. برای رنگ آمیزی دیوارها رنگ های پیشنهادی ما زرد آفتابگردان یاصورتی سیر است.

__ چیدمان اثاثیه و مبلمان را تغییر دهید. پیشنهاد ما این است که مبلمان را طوری بچینید تا فضا کمی صمیمی تر شود و افرادی که در آن فضا قرارمی گیرند،بتوانندراحت تر با یکدیگر گفتگو کنند. شما حتی می توانیدصندلی ها رانزدیک تر به شومینه بچینیدتا اعضای خانواده و مهمانان در بدو ورودبتوانند در فضایی گرم استراحت کنند.

__ از شمع استفاده کنید.شمع یکی از مهمترین نکته های دکوراسیون زمستانی است.وجود شمع در خانه علاوه بر زییایی،حس گرما را نیز القا می کند.شمع ها را به اشکال مختلف در چیدمان منزلتان استفاده کنید؛ مثلا چند شمع را به صورت گروهی روی شومینه یا کنارگیاهان قراردهید.آنها را مخصوصا در جاهایی که نیاز به گرمای بیشتر دارد مثل اتاق خواب ها و راهروها،در طی روز یا شب هنگام، روشن کنید پیشنهاد دیگر ما این است که شمع ها را در صورت امکان،مقابل آیینه قرار دهید.

__ همیشه ظرفی پراز انار یا خرمالو روی میز یا روی اپن آشپزخانه قرار دهید. این میوه ها،محصولات زمستانی هستند و دیدن آنها با آن رنگهای گرم وزیبایشان به خودی خود،گرمابخش است.

__ چنانچه فرش وقالیچه را جمع کرده بودید،بار دیگر آنها را روی زمین پهن کنید. استفاده از فرش و مخصوصا موکت برای کفپوش،فوق العاده فضای اتاق ها را گرم می کند.

__ در فصل زمستان مطالعه کنار شومینه و روی کاناپه راحت،فوق العاده خوشایند است.بنابراین همیشه جند جلد کتاب یا مجله مورد علاقه تان را روی میز کوچکی کنار کاناپه قرار دهید.

منبع: پیام ساختمان مهرماه 91

ترفندهای برای چیدمان بهتر خانه

چیدمان خانه همیشه کاری لذت بخش است اما باید به یکسری از نکات مهم توجه کردتا بعداز اتمام کار،ناهماهنگی میان وسایل و فضا،سبب پشیمانی شماازاین نوع چیدمان نشدد.با استفاده از این ترفندها،خانه ای زیباوبا چیدمانی اصولی خواهیدداشت.

_ سقف های بلند همیشه زیباتربه نظر میرسند.پس بهتراست برای آنکه ارتفاع سقف تاکف زمین بیشتر به نظربرسد، چوب پرده رانزدیک به سقف نصب کنیدوپرده نیزتا کف زمین آویزان باشد. سعی کنیدپرده فقطعرض پنجرهرا بپوشاندکه در این صورت خانه باشکوه تروبزرگتر به چشم می آید.

_ چیدمان خانه با انواعوسایل چوبی همیشه زیباست ولی این نکته قابل ذکراست که چیدمان خانه با یک رنگ از چوب فضای خانه رابستهوبیروح می کند.بنابراین بهتراست از طیف های مختلف چوب که رنگ هایی نزدیک به هم دارند در خانه استفاده کنید.

_ بهتراست فرش یا قالیچه ای که برای پوشش کف در نظر می گیریدبه اندازه باشد،یعنی حدود 50تا60 سانتی متر از اطراف میزوسط مبلمان بیرون زده باشد. در غیراین صورت فضای خانه از شکل وفرم زیبای خود خارج می شود.

_ سعی کنیداز رنگ های بی روحبرای رنگ آمیزی دیوارها استفاده نکنید،زیرا رنگ هابه خانه،عمق و وسعتمی بخشند.درصورت قرار گرفتن در چنین فضایی،دیوارهای خانه را با تابلوهاوبا تصاویری شادونیز وسایل رنگی تزئین کنید.

_ مبلمان را در خانه به صورتی متعادل چیدمان کنیدکه درهر سمت از مبلمان 50 سانتی متر فضابرای رفت وآمدساکنان داشته باشد. همجنین قراردادن آباژوری بزرگ در یک قسمت از این فضا،خانه را بسیار زیبا می کند. بهتراست مبلمان به دیوارها به طورکامل چسبیده نشود.

_ قراردادن کتاب ها به صورت مرتب روی میز های عسلی یامیزهای کناری کاناپه به فضا حسی خوب و فرهنگی می دهد.بهتراست جلدهای کاغذی از کتاب ها جداشود وکتاب ها با رنگ هاوبارنگ وطرح ونقوش برجسته خودقرار داده شوندکهدراین صورتزیباتربه نظرمی رسد.

_ کوسن ها از جمله وسایل تزئینی برای مبلمان هستند که درزیبا به نظررسیدن آن تاثیرگذارند.بهتراست تعدادمحدودی کوسن رویمبلمان استفاده شود زیرا در صورت قراردادن تعداد زیادی کوسن روی مبلمان ،زیبایی و رنگ وطرح مبلمان نمی شود.

_ قراردادن آیینه های بزرگباشکل وشمایل زیبا به خانه روح می بخشدووسعت دید در چشم بیننده ایجاد می کند.بنابراین همیشه قسمتی از خانه را برای قراردادن آیینه اختصاص دهیدتا از بازتاب نورورنگ در فضای خانه لذت ببرید.

_ قراردادن گل وگیاه همیشه به خانه زیبایی می بخشداما قرر دادن بیش از اندازه گل وگیاه ،فضارا بسته ودلگیر می کند.اگرعلاقه مند به قرار دادن گل وگیاه در خانه هستیدبهتراست تنهافضای کوچکی رابه این کار اختصاص دهید.

منبع؛پیام ساختمان وتاسیسات مهرماه 91

WhatsApp us