افغانستان خواستار 393 میلیون دلار کمک جامعه جهانی شد

اخبار افغانستان 

کابل- ایرنا- رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در نشست مشترک با نماینده سازمان ملل متحد در کابل خواستار کمک 393 میلیون دلاری جامعه جهانی به این کشور شد.

به گزارش ایرنا، عبدالله عبدالله روز چهارشنبه در نشست مشترک با مارک باودن نماینده سازمان ملل متحد و برخی از سفرای کشورهای خارجی مقیم افغانستان از جامعه جهانی خواست که برای سال 2016 میلادی مبلغ 393 میلیون دلار برای مبارزه با حوادث طبیعی و تامین نیازهای 3.5 میلیون نیازمند افغان به این کشور کمک کنند.
عبدالله گفت: مطالعاتی که در افغانستان صورت گرفته است و همچنین تجربه سال گذشته نشان می دهد که در سال 2016 برای ساخت سرپناه اضطراری و اقلام غیر غذایی53.7 میلیون دلار و در بخش غذایی و کشاورزی 110 میلیون دلار، در بخش بهداشت 39.6 میلیون دلار و در بخش آب آشامیدنی بهداشتی 20.5 میلیون دلار نیازمندیم و مابقی کمک در خواستی برای سایر زمینه ها استفاده خواهد شد.
عبدالله با تقدیر از کشورهای کمک کننده اظهار داشت که در سال گذشته افغانستان 417 میلیون دلار برای کمک به نیازمندان از جامعه جهانی تقاضا کرده بود که این کشورها 424 میلیون دلار یعنی بیش از میزان مورد تقاضا کمک کردند.
«مارک باودن» هماهنگ کننده امور بشری سازمان ملل متحد در افغانستان نیز در این نشست، آوارگان افغانستان را یکی از مشکلاتی دانست که نیاز به کمک جامعه جهانی دارند.
وی افزود: ورود بیش از دوهزار پناهجوی پاکستانی که به خاطر جنگ و درگیری وارد افغانستان شده اند نیز بر مشکلات این کشور افزوده است.
باودن گفت که امسال بیش از یک میلیون نفر در افغانستان آواره شده اند که عمدتا به خاطر جنگ قندوز و زلزله بدخشان است که ناگزیر خانه های خود را ترک کرده و در شهرهای مختلف افغانستان پراکنده شده اند.
مقام سازمان ملل متحد گفت که کودکان افغان بیشترین آسیب را در این میان دیده اند و نیاز به کمک بیشتری دارند.
وی وضعیت بشری را در افغانستان شکننده خواند.
باودن با اشاره به جنگ قندوز که در آن هزاران نفر بی خانمان شده اند گفت: کارکنان سازمان های کمک رسانی با به خطر انداختن جان خود در تلاش برای کمک رسانی به نیازمندان هستند، چنانچه بیمارستان پزشکان بدون مرز در قندوز هدف حمله قرار گرفت و تعدادی از کارکنان آنان کشته یا زخمی شدند.

 

WhatsApp us