انتخاب لوستر ، خرید و نحوه انتخاب لوسترهای چوبی

دکوراسیون » دکوری – چیدنی لوستر٬قیمت لوستر چوبی٬لوستر چوبی٬لوستر دیوارکوب٬لوستر های چوبی٬

فوت و فن‌ انتخاب لوستر

انتخاب لوستر براي مكان‌هاي مختلف خانه فوت و فن‌هايي دارد كه ما حسابي از آن غافل هستيم. خريد ويژه اين ماه چند پيشنهاد متفاوت براي انتخاب لوستر است.
عکس لوستر های کریستالی
مجله منزل – زهره ترابي: اولين و اصلی ترين نكته‌ای كه بايد به آن دقت كنيد متراژ اتاق و ارتفاع سقف است.
استفاده از لوسترهاي بلند و ريسه‌اي در خانه‌هايي كه سقف كوتاهی دارند باعث كوتاه‌تر به نظر رسیدن سقف مي‌شود. رابطه ای نسبي بين ارتفاع اتاق و طول لوستر برقرار است. براي اينكه لوستر مناسب خودتان را پيدا كنيد بايد ارتفاع اتاق را يك‌بار تقسيم به چهار و بار ديگر تقسيم به پنج كنيد.اعدادي كه به دست می آورید ابتدا و انتهاي بازه‌اي است كه ارتفاع مناسب لوستر براي اتاق شما را نشان مي‌دهد. حالا كه ويژگي‌ فيزيكي لوستر مشخص شد، بايد هدف‌تان از خريد آن را هم مشخص كنيد؛ اينكه لوستر قرار است صرفا تزئيني باشد يا واقعا به نور آن احتياج داريد. در خانه‌هايي كه لامپ‌هاي هالوژن و ديواركوب دارند تامين نور محيط بر عهده آنهاست و لوستر فقط براي زیباتر شدن خانه استفاده مي‌شود اما اگر لوستر وظيفه تامين نور محيط را دارد بايد فاكتورهاي ديگري مانند تعداد شاخه را هم در زمان خريد درنظر گرفت.

انتخاب لوستر

انتخاب لوستر

اگر مستاجر هستيد و معلوم نيست سال بعد اين موقع زير كدام سقف باشيد كمي در خريد لوستر محتاط باشيد. سعي كنيد حداقل‌هايي را در نظر بگيريد و چيزي نخريد كه سال بعد با تغيير خانه نتوانید از آن استفاده کنید. لوسترهاي ساده‌، باز و بسته كردن‌شان راحت‌تر است و موقع حمل و نقل آسيب كمتري مي‌بينند. اگر مي‌خواهيد لوسترتان حباب‌دار باشد به جنس و شكل حباب‌هاي آن دقت كنيد. لوسترهايي را بخريد كه حباب‌هاي معمولي‌تري دارند تا در صورت شكستن و آسيب ديدن بتوانيد به‌راحتي آن را جايگزين كنيد.

در نهايت هم اينكه چه مستاجريد و چه صاحبخانه موقع خريد نيم‌نگاهي به آينده داشته باشيد و روزهايي را در نظر بگيريد كه قرار است اين لوستر را تميز كنيد. انتخاب لوسترهايي با انحنا و پيچيدگي‌هاي كمتر، دردسر كمتري هم براي تميز كردن دارد. در زیر نمونه ای از لوسترهای بازار همراه با قیمت حدودی شان را برای تان آورده ایم.  اين قيمت‌ها به عواملي مثل تعداد شاخه، توليد ايران يا چين و جنس مواد سازنده شان بستگي دارد.

اتاق پذيرايي

مدل‌هاي سنتي شبيه به اين به خاطر جنس و لاله‌هايي كه در آن به كار رفته يادآور خانه مادربزرگ‌هاي‌مان است. اين لوسترها كه طرح‌هاي آشناي ايراني و بومي دارند، براي فضاهايي مناسب‌ترند كه روح حاكم بر چيدمان‌شان كلاسيك باشد. در بيشتر مدل‌ها روي ستون و شاخه‌هاي لوستر هم با دست كار مي‌كنند كه باعث زيبايي بيشتر آن مي‌شود.

لوستر های چوبی ، ایده در دکوراسیون

لوستر های چوبی ، ایده در دکوراسیون

تنها مشكل اين لوسترها وزن زياد و احتمال سياه شدن آن در اثر مرور زمان است. اگر پول زيادي براي خريد لوستر كنار گذاشته‌ايد بهتر است سراغ جنس اصل آن برويد كه با برنز، برنج، نقره يا آب طلا ساخته شده است اما اگر بودجه‌تان محدود است لوسترهاي طرح برنز در بازار زياد است.

حدود قیمت 300 هزار تومان تا 15 میلیون تومان

 

هرچند كريستال در انواع زيادي از لوسترها به كار مي‌رود اما لوسترهايي هم مانند اين هستند كه جنس‌شان تمام كريستال است؛ يعني همه قطعات از جمله شاخه‌ها و ستون آن هم كريستال است.

دکوراسیون سنتی چوبی

لوستر , میز نهارخوری , دکوراسیون سنتی چوبی

چنين لوسترهايي به خاطر ارتفاع زيادي كه دارند مناسب خانه‌هاي ويلايي يا خانه‌هايي با سقف‌هاي بلند هستند كه دكوراسيون مدرنی ندارند. هنگام خريد چنين لوستري بايد به اصل يا تقلبي بودن كريستال‌ها دقت كنيد. كريستال‌هاي اصل معمولا بي‌رنگ، شفاف و بدون حباب هستند.

حدود قیمت  400 هزار تومان تا 3 میلیون تومان

شيدها ما را ياد فضاهاي كلاسيك اروپايي مي‌اندازند و براي اتاقي كه وسايلش چنين سبكي را دارد بسيار مناسب هستند. لوسترهايي كه شيد دارند نور را به صورت بسيار ملايم مي‌تابانند که در نتيجه لوستر بيشتر حالت تزئيني به خودش مي‌گيرد. پس بهتر است اين لوسترها را در فضايي استفاده كنيد كه نور اتاق از منابع ديگري مثل هالوژن‌ها و چراغ‌هاي سقفي تامين مي‌شود.

لوستر

لوستر

موقع خريد علاوه بر زيبايي، به جنس شيد و آستر آن هم دقت كنيد تا دماي لامپ‌ها آسيبي به آن نرساند. سعي كنيد شيدها را از رنگ‌هاي معمول‌تري انتخاب كنيد تا با رنگ‌هاي زيادي هماهنگ شوند. دراین صورت با تعويض مبلمان و پرده‌ها باز هم لوسترتان با وسايل خانه هماهنگ است.

حدود قیمت 300 هزار تومان تا 2 میلیون تومان

بهترين انتخاب براي خانه‌هاي آپارتماني با سقف‌هاي كوتاه لوستر‌هاي سقفي است. اين لوسترها از لامپ‌هاي سوزني و يك صفحه استيل كه به سقف اتاق پيچ مي‌شود تشكيل شده‌اند. اگر فضاي مدرني داريد كه لوستر قرار است در آن فقط به عنوان يك وسيله تزئيني و نه روشنايي‌بخش به كار رود سراغ چنين گزينه‌اي برويد.

لوستر

لامپ‌هاي سوزني در كنار نور خوبي كه دارند، مصرف‌شان بسيار بالاست و زود هم مي‌سوزند در نتيجه استفاده از آنها براي تامين نور اتاق اصلا توصيه نمي‌شود. لوسترهاي سقفي مدل‌هاي متنوعي دارند؛ مثلا اگر از طرفداران لوسترهاي سنتي با گوي‌هاي كريستال هستيد اما ارتفاع اتاق‌تان كم است مي‌توانيد نوع سقفي آن را بخريد.

حدود قیمت  300 هزار تومان تا 1 میلیون تومان


 اتاق  خواب

براي اتاق خواب‌تان بهتر است دور لوسترهاي پخش‌كننده نور را خط بكشيد. اين لوسترها به خاطر نور زياد و مستقيم‌شان روي تخت، عملا فلسفه اتاق خواب را زير سوال مي‌برند.

روشنایی و لوستر اتاق خواب

روشنایی و لوستر اتاق خواب

در عوض لوسترهايي مثل اين مدل، كه نور را به سمت بالا هدايت مي‌كنند بهترين انتخاب براي چنين اتاق‌هايي هستند چون علاوه بر اينكه فضاي اطراف‌تان را زيباتر مي‌كنند به خاطر نوع طراحي‌‌شان باعث مي‌شوند نور دريافتي شما روي تخت هم، نور كم و ملايمي باشد.

 

 

 

حدود قیمت 80 هزار تومان تا 300 هزار تومان

اگر وسايل اتاق خواب‌تان چوبي است مي‌توانيد از لوسترهايی مشابه اين مدل كه در آن مقدار زيادي چوب به كار رفته استفاده كنيد. معمولا وسايل چوبي رنگ‌هاي متفاوتي دارند و با كمي گشت‌وگذار در بازار مي‌توانيد لوستري را كه رنگ چوب آن با وسايل اتاق‌تان هماهنگ است پيدا كنيد.

لوستر های چوبی

لوستر های چوبی

اين لوستر تا هفت شاخه‌اش هم در بازار پيدا مي‌شود اما با توجه به نوع كاربري اتاق خواب تعداد شاخه‌هاي كمتر مناسب‌تر است.

حدود قیمت 50 هزار تومان تا  600 هزار تومان

اگر خانه‌تان كوچك و تك‌خواب است، اتاق خواب‌تان حالت چندمنظوره پيدا مي‌كند و خيلي وقت‌ها مجبور مي‌شويد براي مطالعه كردن، كار با لپ‌تاپ و كارهاي ديگر هم از آنها استفاده كنيد.

در چنين طرح‌هايي ميزان نور لوستر خيلي مطرح نيست و بيشتر قضيه همان خاص بودن و زيبايي متفاوت آن است.

حدود قیمت  100 هزار تومان تا 3 میلیون تومان

بسته به سليقه شخصي و دكوراسيون آشپزخانه‌تان، لوسترهاي زيادي را مي‌توانيد براي بالاي ميز ناهارخوري‌تان انتخاب كنيد. اما فارغ از هر طرح و مدلي، بايد نكاتي را در مورد چنين لوسترهايي در نظر بگيريد تا نور يك دست و مناسبي سر ميز غذا داشته باشيد.

براي نوردهي بهتر لوستري را انتخاب كنيد كه سر حباب‌هاي آن به سمت پايين بوده و عرض آن از عرض ميز غذاي‌تان 15 تا 30 سانتي‌متر كمتر است. موقع نصب هم لوستر بايد به قدري پايين بيايد كه فاصله‌اش از ميز غذاي‌تان حدود 80 سانتي‌متر باشد.

حدود قیمت 50  هزار تومان تا 400 هزار تومان

يكي از پركاربردترين فضاهايي كه از آن براي آويز استفاده مي‌شود، آشپزخانه است. اين آويزها به خاطر تنوع رنگ و طرحي كه دارند به‌راحتي مي‌توانند با هر آشپزخانه‌اي هماهنگ شوند.

نورپردازی و لوسترهای فانتزی در دکوراسیون داخلی مینیمالیسم

نورپردازی و لوسترهای فانتزی در دکوراسیون داخلی مینیمالیسم

خوبي اين آويزها اين است كه ارتفاع‌شان با توجه به سقف آشپزخانه تا يك متر قابل تنظيم است و ديگر نگراني بابت كوتاهي يا بلندي سقف وجود ندارد. آويزها معمولا يك، دو يا سه روشنایی دارند كه با توجه به متراژ آشپزخانه مي‌توانيد هركدام كه مناسب‌تر است را انتخاب كنيد.

حدود قیمت 50  هزار تومان تا 300 هزار تومان


دست ساز

اين هم از آن لوسترهاي خلاقانه و دست‌سازي است كه اگر كسي به ‌مهمان‌هاي‌تان نگويد آنها هيچ‌وقت متوجه نمي‌شوند كه شما اين لوستر را با استفاده از قاشق يك‌بار مصرف ساخته‌ايد! بله، قاشق يك‌بار مصرف، يك بطري، كمي چسب و يك لامپ به شما چنين لوستري مي‌دهد. درست كردن اين لوستر كار بسيار ساده‌اي است فقط كافي است انتهاي بطري و دسته قاشق‌ها را با كاتر جدا كنيد. بعد هم از پايين بطري قسمت‌هاي باقيمانده از قاشق‌ها را با فواصل معين روي بطري بچسبانيد. در نهايت هم با اضافه كردن لامپ به بقيه وسايل به چنين لوستري مي‌رسيد.

آباژور قاشق پلاستیکی ( lampshade from plastic spoons )

 

اين لوستر بامزه با وسايلي درست شده كه در همه آشپزخانه‌ها هست. كافي است در كابينت‌تان فنجان‌هاي غير قابل استفاده و زيبايي داشته باشيد تا بتوانيد نمونه‌هايي مثل اين را درست كنيد. اگر به لوسترهاي فانتزي و دست‌ساز علاقه‌مند هستيد با سرچ كردن به زبان انگليسي در اينترنت نمونه‌هاي جالب و متنوعي را خواهید دید.

نورپردازی اشپزخانه  , لوستر و چراغ های سقفی در دکوراسیون آشپزخانه

نورپردازی اشپزخانه , لوستر و چراغ های سقفی در دکوراسیون آشپزخانه

اين لوستر به‌طور بالقوه در طبيعت وجود دارد. فقط بايد كمي وقت بگذاريد و در محيط اطراف‌تان بچرخيد تا آن را پيدا كنيد. اگر رنگ آن را دوست نداشتيد و دنبال لوستر براق‌تري بوديد مي‌توانيد آن را رنگ بزنيد و بگذاريد خشك شود.

برچسب ها: راهنمای خرید ، لوستر
WhatsApp us