معرفی تکنیک های مرتبط با روکش چوب در دکوراسیون چوبی

مقاله اصلی: فهرست جنگل ها

انواع مختلف جنگل دارای نشانه های امضا منحصر به فرد هستند که می توانند در شناسایی آسان نوع آن کمک کنند. هر دو چوب سخت و نرم در تولید مبلمان استفاده می شود و هر کدام دارای کاربردهای خاص خود هستند.  اغلب، مبلمان با کیفیت از چوب جنگلی ساخته شده از بلوط، افرا، چوب ماهون، تیک، گردو، گیلاس و توس ساخته شده است. چوب های با کیفیت بالا برای رهایی از رطوبت هوا خشک می شوند.

استانداردهای طراحی، قابلیت و ایمنی

این بخش در یک فرمت لیست است که ممکن است بهتر با استفاده از پروس ارائه شود. .

 

مثالها و چشم انداز در این بخش ممکن است نمای جهانی در مورد موضوع را نشان ندهد.  ممکن است این مقاله  بهبود بخشد، بحث در مورد موضوع در صفحه بحث، و یا ایجاد یک مقاله جدید، و عنوان مناسب باشد.

 

تکنیک

تزریق سولفات

جستجو برای تزریق سولفات یک تکنیک به ندرت برای تزئینات سطحی در ساخت کابینت چوبی است.

این تکنیک از قرن 18 میلادی آغاز می شد اما برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار گرفت. بین سال های 1765 تا 1820، کابینت های آلمانی در شهرستان لنکستر پنسیلوانیا از آن برای تزئین سطح سواحل استفاده می کردند.

تولید کننده ها و بازرگانان چنین سدها ممکن است به ندرت مجددا این روش تزئین را دوباره ایجاد کنند.

 

روش تزریق ساده است. یک شیار کوچک به سطح چوب کنده شده سپس گوگرد ریخته شده و پس از سرد شدن و سخت شدن، سطح آن به راحتی می تواند از بین برود.

 

گوگرد به عنوان یک نقطه ذوب پایین استفاده می شود، که به راحتی بر روی یک کوره به دست می آید. این همچنین خطر ریزش چوب را با مواد ماندگار مایع داغ کاهش می دهد. در خنک سازی، گوگرد نیز کمی گسترش می یابد

 

رنگ تزئین گوگرد یک زرد کم رنگ یا سفید است. گرمای بیش از حد گوگرد آن را قهوه ای تیره می کند و همچنین باعث ایجاد گازهای مضر و خطر آتش سوزی می شود.

تکنیک های مرتبط با روکش چوب

پودر ممکن است با یک فرایند مشابه، اگرچه نه گرمتر، به صورت تزئینی فلزی نقره ای تزریق  شود.  چوب نیز به عنوان یک جایگزین با دمای پایین استفاده شده است.

گوگرد نیز به عنوان یک چسب گرم ریخته گری تاریخی برای تنظیم آهک به سنگ یا برای اتصال سنگ به یکدیگر استفاده شده است.

از نیِلو اثر تیره کننده ترکیبات گوگرد در نقره استفاده می کند.

 

چوب روکش

 

روکش چوب

در نجاری، روکش به برش های نازک چوب، معمولا نازک تر از 3 میلیمتر (1/8 اینچ) گویند که به طور معمول بر روی پانل های هسته (معمولا چوب، تخته خرده چوب یا فیبر کربن متوسط) به منظور تولید پانل های مسطح مانند درب ها، تاپس ها و پانل ها برای کابینت، کفپوش پارکت و قطعات مبلمان بکار میرود. آنها همچنین در جواهرات استفاده می شود. تخته سه لایه از سه یا چند لایه روکش تشکیل شده است. به طور معمول، هر یک با دانه آن در زاویه راست به لایه مجاور برای قدرت بیشتر چسبیده میشود. ان  یک لایه نازک از لبه تزئینی است که در اطراف اشیاء مانند جعبه های جواهرات قرار میگیرد. ونیر نیز برای جایگزینی کاغذ های تزئینی در فنیر چوب استفاده می شود. ونير نوعي از تخته ساخته شده است.

 

 

پوسته پوسته شدن چوب تنه درخت یا با برش بلوک های مستطیلی بزرگ از چوب به عنوان روکش کارایی دارند. ظاهر دانه و شکل در چوب از برش از طریق حلقه های رشد درخت می آید و بستگی به زاویه ای است که چوب بریده می شود. سه نوع اصلی از تجهیزات تولید روکش صنعتی استفاده شده است:

 

ماشین تراش دوار که در آن چوب در برابر یک تیغ بسیار تیز قرار گرفته و در یک رول مداوم یا نیمه مداوم پوشیده شده است. روکش عمدتا برای تخته سه لا مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا ظاهر مطلوب نیست وروکش به صورت متمرکز به حلقه های رشد متصل است.

یک ماشین برش که در آن فلیچ یا قطعه ورودی بر روی تیغه بریده شده  می شود.  چنین روکش به عنوان “برش تاج” نامیده می شود.

ماشین تراش نیمه گرد که در آن ورودی یا قطعه ورودی می تواند تبدیل شود و به گونه ای حرکت کند تا جالب ترین بخش های دانه را بوجود آورد، ایجاد احساس و ظاهر بیشتر بافتی؛ چنین روکش معمولا به عنوان “برش شکسته” نامیده می شود.

هر فرآیند برش بسته به نوع درخت، نوع خاصی از دانه را مشخص می کند. در هر یک از روش های برش روکش، هنگامی که برش روتاری برش داده می شود، تخریب دانه رخ می دهد.

. ونیری هنر باستانی است که قدمت آن به حداقل مصریان باستانی است که از ونیرهای چوبی گران و نادر استفاده می کردند تا چوب های ارزان قیمت را برای تولید مبلمان خود بکارند. در طول امپراطوری رومی، رومی ها نیز از کارهای روکش در مقادیر انبوه استفاده می کردند

تولید ونیرهای چوبی ( روکش چوب )

بهترین و نادر ترین سیاهههای مربوط به شرکت هایی تولید می شود که روکش دارند. مزیت این عمل دو برابر است. اولا، سودرا افزایش می دهد. ثانیا اهمیت بیشتری برای کارگران دارد ، زیرا مقدار چوب مصرفی را به مقدار زیادی کاهش می دهد در حالی که چوب استفاده شده برای چوب جامد به قطعه های ضخیم، معمولا نازک تر از 1/8 اینچ (3 میلیمتر) برش داده نمی شود، ورقه های  به اندازه 1/40 اینچ (0.6 میلی متر) نازک می شوند. بسته به فرایند برش استفاده شده توسط سازنده روکش، چوب ضایعات بسیار کمی با ضخامت تیغه  شناخته می شود که به عنوان تیغه اره شناخته می شود. بر این اساس، عملکرد الگوی دانه های نادر یا نوع چوب به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و به نوبه خود باعث کاهش هدر در منابع می شود. بعضی از تولید کنندگان حتی از یک تیغه بسیار وسیع استفاده می کنند تا قطعات نازک روکش کوچک را برش دهند. به این ترتیب هیچ یک از چوب ها هدر نمی رود. برش های روکش همیشه در ترتیب نگهداری می شوند که از آنها می توان برداشت کرد و اغلب به این روش به فروش می رسد.

انواع روکش ها

چند نوع از روکش های موجود وجود دارد، هر کدام به یک هدف خاص بکار می روند.‌

 

منبع : از ویکیپدیا، دانشنامه آزاد

WhatsApp us