هنگام انتخاب میز کارِ جدید برای دفتر خانه یا محل کار خود ، تعداد گزینه های موجود می تواند تا حدودی ترسناک باشد ، این ترس به ویژه اگر از اصطلاحاتی که برای توصیف انواع میز کار استفاده می شود ، اطلاع نداشته باشید برای شما بیشتر هم می شود .

خوشبختانه ، ما این مقاله مفید را برای کمک به شما در درک معنی اصطلاحات مختلف مانند موج ، ایستگاه کاری یا نیمکت نوشته ایم .  

این مقاله باید به شما کمک کند تا تجربه خرید میز کار برای تان بسیار دلپذیر و ساده باشد   .       

شایان ذکر است ، اگرچه این اصطلاحات استاندارد صنعت هستند ، اما نمی توانیم تضمین کنیم که سایر تأمین کنندگان مبلمان اداری همیشه به این تعاریف پایبند خواهند بود .در نتیجه ، ما توصیه می کنیم در صورت خرید از جای دیگر ، احتیاط کنید .

انواع میز مستطیل شکل چیست ؟

میز مستطیلی ، همان طور که حدس زده اید ، میز هایی با یک میزِ کار مستطیلی شکل هستند . این ها متداول ترین نوع میز هستند و برای بیشتر کار ها کاربرد دارند .

انواع میز موج چیست ؟

انواع میز موج
انواع میز موج

میز موج کنسول  Valoir

میز های موج میز هایی هستند که دارای یک قسمت جلو خمیده هستند به طوری که میز کار در انتهای آن از عمق بیشتری برخوردار است . این قابلیت اجازه می دهد تا تجهیزات بزرگ تر در انتهای وسیع میز قرار گیرد.

این نوع میز همچنین می توانند هنگام استفاده از ماوس مورد علاقه شما پشتیبانی بیشتری داشته باشد .

میز های موج با پیکربندی چپ یا راست دست ارائه می شود که مربوط به عمق بیشتری در طرف مورد نیاز شما در میز است . برای مثال میز چپ دستی در سمت چپ عمیق تر از سمت راست است .

میز ایستگاه کاری چیست ؟

میز ایستگاه کاری
میز ایستگاه کاری

میز های ایستگاه های کاری گاهی اوقات به عنوان ” میز های گوشه ای ” یا ” میز های شعاعی ” شناخته می شوند . این نوع میز ، میز هایی هستند که برگشت دارند تا میز کار را به سمت راست یا سمت چپ کاربر گسترش دهند . این نوع می تواند برای کاربران با تجهیزات بزرگ تر مفید باشد ، همچنین می تواند به حداکثر رساندن فضای میز تحریر بدون گسترش عرض دسک تاپ کمک کند .

میز های ایستگاه کاری با پیکربندی چپ یا راست دست ارائه می شوند که مربوط به قسمت برگشت میز در اطراف آن است . به عنوان مثال یک میز چپ دست قسمت برگشتی میز تحریر را در سمت چپ دارد .

انواع میز تحریر چیست ؟

آشنایی با میز تحریر
آشنایی با میز تحریر

میز تحریر معمولاً یک میز مستطیل شکل است که برای ایجاد میز های طولانی تر مناسب است .

این میز های تحریر برای دفاتر طرح باز مناسب است .

در دفاتر می توان از این نوع از میز های تحریر به عنوان راه حل استفاده کرد ، به طوری که این میز ها کنار یکدیگر چیده شوند و فضای اطراف شان باز بماند یا اینکه در مرکز قرار بگیرد و میز های دیگر در اطراف آن باشد

کاربرد این میز بالاست و می توان با هر چیدمانی تطبیق یابد ، پایه های محکم و جای زیاد آن یک میز کاربردی از آن ساخته است .

انواع میز پشت به پشت چیست ؟

میز پشت به پشت
میز پشت به پشت

میز های پشت به پشت دو میز را در یک واحد تهیه می کنند .همان طور که از نام آن پیداست ، این واحد ها دو میز کار را ارائه می دهند که پشت به یکدیگر قرار می گیرد ، بنابراین به طور معمول دو برابر عمق میز استاندارد است . این ها بیشتر در دفاتر طرح باز استفاده می شوند .

میز های پشت به پشت معمولاً این امکان را دارند که صفحه نمایش حریم خصوصی بین دو میز را حفظ کند . این باعث بهبود حریم خصوصی می شود و فضای کاری بیشتری را برای هر دو کاربر فراهم می کند .

نویسنده : ن . پاکزاد

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us