اگر در حال خرید میز برای خانه خود هستید و چشم شما به حجم زیادی از میزهای موجود در فروشگاه های مبلمان خیره شده است ، شما تنها نیستید.

خرید برای تزئین خانه ابتدا می تواند استرس زا باشد و تلاش برای درک هدف بسیاری از گزینه های مختلف می تواند آزار دهنده باشد.

در واقع ، بهترین طراحی داخلی تنها زیبا به نظر نمی رسد. همچنین باعث می شود اوقاتی را که در خانه می گذرانید زیبا تر کند.

انواع میزهای اتاق نشیمن

1. میز قهوه

میز قهوه معمولاً در اتاق نشیمن استفاده می شود و در جلوی کاناپه قرار می گیرد. می توانید روی آن غذا و نوشیدنی قرار دهید یا از آن برای نمایش کتاب های میز قهوه ، گیاهان یا مواد مغذی کوچک استفاده کنید.

2. میز کنسول

میزهای کنسول غالباً با میزهای انتهایی (که به آنها مبل راحتی نیز گفته می شود) به جای یکدیگر استفاده می شوند ، زیرا بلند ، نازک و باریک هستند و به راحتی در پشت مبل قرار می گیرند . اگر به ابعادی اضافی یا فقط مکانی برای پرتاب کلیدها نیاز دارید ، میز کنسول نزدیک درب ورودی خود را بسیار مفید می کند.

میز کنسول
میز کنسول

3.میز کناری

همانطور که از نام آن کاملاً مشخص است ، یک میز کناری در کنار مبل قرار می گیرد و مکانی عالی برای چراغ یا نوشیدنی فراهم می کند.

4. میز نوشیدنی

میزهای نوشیدنی بسیار کوچک هستند و فضای کافی برای نوشیدنی دارند! آنها می توانند قد بلندی داشته باشند اما معمولاً در قسمت کوتاه تری قرار دارند.

میز نوشیدنی
میز نوشیدنی

5. میز آشپزخانه

شما به طور معمول میزهای آشپزخانه را در آشپزخانه ها پیدا می کنید! به این دلیل است که آنها میزهایی هستند ، که برای استفاده روزانه خانواده برای صرف غذا ، بازی ، کاردستی ، کار و موارد دیگر طراحی شده اند. بعضی اوقات آنها فقط به اندازه ای بزرگ هستند که می توانند دو نفر را در خود جای دهند ، اما بیشتر اوقات چهار تا شش نفره می باشند. 

6.میز کنار تخت

در اکثر اتاق خواب ها حداقل یک میز وجود دارد ، معمولاً دو میز به شکل تختخواب یا میز کنار تخت در کنار تخت قرار دارند. این مبلمان تقریباً لازم برای قرار دادن وسایلی که از نزدیک تخت به دست شما می رسد مفید است … وسایلی که ممکن است قبل از خواب بیندازید یا هنگام بیدار شدن به آن احتیاج دارید مانند لیوان ، کتاب ، وسایل الکترونیکی و البته زنگ ساعت وحشتناک.

این میزها می توانند میزهای واقعی ، صندوقچه ها ، قفسه های کوچک یا کابینت باشند.

بیشتر آنها میز کنار تخت کوچک هستند ، اگرچه اتاق های خواب بزرگتر می توانند واحدهای بزرگی را در خود جای دهند.

7. میز پاسیو

میزهای پاسیو به منظور کنترل عناصر موجود در یک ایوان یا فضای دیگر در فضای باز طراحی شده اند مبلمان پاسیو امروز محدود به پلاستیک سفید زشت نیستند ، و اغلب برای استفاده در فضای داخلی به نظر می رسد!

میز پاسیو
میز پاسیو

8. میز کار

میز کار بسیار سودمند است و معمولاً با در نظر گرفتن یک کار خاص ساخته می شود: نجاری ، هنری ، باغبانی یا موارد دیگر. بسته به اینکه شما تصمیم دارید از آنها به صورت ایستاده ، نشسته ، داخل یا بیرون استفاده کنید ، از اندازه ها و اندازه های بسیار متنوعی برخوردار هستند.

9. میز کنفرانس

شبیه میز ناهار خوری ، میز کنفرانس بسیار بزرگ و اغلب بسیار باشکوه است. برخلاف میز ناهار خوری ، یک میز کنفرانس اغلب دارای شاخه و پورت برای لپ تاپ و تلفن است.

میز کنفرانس
میز کنفرانس

10. میز کامپیوتر

یک میز کامپیوتر به طور خاص برای استفاده با کامپیوتر طراحی شده است. به طور معمول دارای سوراخ هایی در پشت برای عبور سیم ها و یک کشوی صفحه کلید است. بعضی اوقات دارای قفسه ای است که برای نگهداری چاپگر طراحی شده است.

شکل های متفاوت میز برای خانه

مربع یا مستطیل

بدون شک رایج ترین شکل برای هر نوع میز ، با چهار طرف و چهار گوشه نمی توانید اشتباه کنید! میزهای مستطیلی اغلب برای مکان های باریک و طولانی مناسب ترند و در واقع می توانند خود را کوچکتر از میزهای گرد کنند و در عین حال زمین های زیادی را پوشش می دهند. خواه میزبان یک وعده غذای تعطیلاتی باشید یا میز کار را در کمد بلااستفاده قرار دهید ، مستطیل ها کاملاً متناسب با صورتحساب هستند.

میز گرد

میزهای گرد نیز طرفداران زیادی دارد که معمولا این دسته از میزها نیاز به فضای بیشتری دارند و اگر به عنوان میز ناهار خوری از آنها استفاده شود تعداد نفرات بیشتری می توانند دور آن بنشینند.

صنعتی

در طراحی صنعتی استفاده از موادی معمول در اواخر قرن وجود دارد ، به ویژه آجرهای در معرض ، چوب های مضطرب در لکه های طبیعی و فولاد یا فلزات دیگر. این می تواند یک سبک طراحی واقعاً چشمگیر باشد و حتی اگر در یک آپارتمان زندگی می کنید و نمی توانید تیرهای در معرض آن را آشکار کنید یا یک دیوار آجری در معرض دید قرار دهید ، یک میز صنعتی ساخته شده از فلز و چوب می تواند راهی عالی برای افزودن نوع خود باشد.

میز صنعتی
میز صنعتی

اسکاندیناوی

این یکی از نوع مدرن قرن اواسط است که از خطوط تمیز و منحرف به سمت مینیمالیسم استفاده می کند ، اما سبک اسکاندیناوی واقعی از رنگ های سفید و روشن استفاده می کند و به ندرت از پارچه های فرش یا مخصوصاً مخمل خواب دار استفاده می کند و کف چوبی تمیز و رنگ روشن را ترجیح می دهد. سایه های سفید یا خاکستری. دیوارهای سفید در همه جا وجود دارند ، اگرچه برخی از طراحان اسکاندیناوی از الگوی رنگ هندسی بسیار مدرن در تختخواب ، پرده یا هنر دیوار استفاده می کنند.

میز اسکاندیناوی
میز اسکاندیناوی

آنچه مبلمان اسکاندیناوی را از هم متمایز می کند میزان کاربرد آن است. میزها معمولاً باریک و در عین حال ظریف ، اغلب از چوب یا فلز مهندسی ساخته می شوند و رنگ آمیزی یا رنگ آنها بسیار روشن است. 

جنس های مختلف میزها در خانه

روکش چوب

امروزه محبوب ترین انتخاب برای میزها را کاهش می دهد ، روکش چوب یک صفحه چوبی بسیار نازک است (ضخامت معمولاً کمتر از 3 میلی متر) که روی صفحات اصلی (معمولاً چوب یا تخته خرده چوب دیگری ارزان تر) چسبیده است. وقتی با روکش با کیفیت بالا به خوبی انجام شد ، حتی نمی توانید تشخیص دهید.

روکش چوب گاهی اوقات با ورقه ورقه اشتباه گرفته می شود ، اما کاملا متفاوت است. از آنجا که چوب واقعی است ، می توان آن را سنباده زده و دوباره رنگ آمیزی کرد (البته این کار باید با دقت انجام شود). این سبک نسبت به مبلمان چوبی خالص سبک تر و مقرون به صرفه تر است ، و این گزینه را برای اکثر افرادی که به دنبال یک میز بزرگتر هستند (مانند آشپزخانه ، غذاخوری یا میز کنفرانس) انتخابی عالی است.

 سنگ مرمر

سنگ مرمر خیره کننده است! از آنجا که به گوش مجسمه های یونان و امپراطورهای روم می رسد ، برای افزودن درام یا زیبایی کلاسیک به یک اتاق یک انتخاب عالی است. اگر شما به کاری نیاز دارید که وظیفه سنگین باشد ، انتخاب خوبی نیست. در حالی که میزهای مرمر در اندازه ها ، اشکال ، رنگ ها و لبه های تمام شده بسیار متنوعی قرار دارند ، به راحتی خراشیده و منقوش می شوند و یکی از گزینه های بسیار بالا برای بالای میز است.

شما باید اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم از زیر لیوانی استفاده کنید و آن را فقط با استفاده از پاک کننده های تایید شده تمیز کنید. برخی از سنگ مرمر نیز باید مرتباً آب بندی شود. می توانید سنگ مرمر را توسط یک متخصص حرفه ای اصلاح کنید .

چوب خالص

اگر می خواهید یک میز با دوام داشته باشد و در طول زمان مقاومت کند ، چوب خالص یک انتخاب خارق العاده است. مبلمان چوبی معمولاً سبک نیستند که می توانند سنباده بزنند و دوباره رنگ آمیزی یا رنگ آمیزی شوند ، که ارزش طولانی مدت به میز خریداری شده شما می بخشد .

چوب از نظر نرمی ، دانه و رنگ متفاوت است و به نوع درخت و کیفیت چوب بستگی دارد. به عنوان مثال از بلوط به دلیل سختی نسبی و نیمه مقرون به صرفه بودن اغلب برای مبلمان استفاده می شود. کاج اغلب مقرون به صرفه تر است اما کمی نرم تر از بلوط نیز هست. از چوب های ممتاز آمریکای جنوبی و آسیا نیز می توان استفاده کرد و تمایز چشمگیری در خانه شما ایجاد کرد!

مراقبت از مبلمان چوبی خالص معمولاً بسیار ساده است: بلافاصله نشت ها را تمیز کرده و از پاک کننده مورد استفاده استفاده کنید. شما می توانید مبلمان چوبی خود را به صورت دوره ای واکس یا مهر و موم کنید.

شیشه

شیشه نسبتاً کم نگهداری می شود اگرچه برای جلوگیری از لکه زدگی ، لکه ها و علائم دیگر باید مرتباً تمیز شود. همچنین لازم است با دقت کار شود زیرا می تواند شکسته شود و از آنجا که دارای لبه های تیز است ، برای فضایی که نیاز به اسکان کودکان دارد گزینه مناسبی نیست. با این حال ، می تواند هم سنتی باشد و هم مدرن و باعث ایجاد حس زیبایی در اتاق می شود. اگر لزوماً نمی خواهید میز خود نقطه کانونی دکوراسیون شما باشد ، شیشه گزینه ای عالی است!

نویسنده: ف.حسنخانی

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us