مشخصات چوب و روکش چوب مووینگویی  Movingui

چوب مووینگویی  Movingui Ayan ، نیجریه Satinwood
روکش چوب موجود در ایران

Distemonanthus گونه ای از گیاهان گلدار درخانواده حبوبات ، Fabaceae است . متعلق به زیر خانواده Dialioideae است .

مبدا و توزیع جغرافیایی

Distemonanthus benthamianus محل رویش این گونه از گینه و سیرالئون به سمت شرق تا کامرون و از جنوب به گابن و جنوب کنگو رخ می دهد.

توزیع: مرکزی و غربی آفریقای

نامهای متداول چوب و روکش

چوب ساتن آفریقایی ، چوب ساتن زرد (En).
مووینگویی (Fr)

نام و نام های مشترک: Movingui ، Ayan ، نیجریه Satinwood

نام علمی: Distemonanthus benthamianus

اندازه درخت: 100-125 فوت (30-38 متر) قد ، 3-5 فوت (1-1.5 متر) قطر تنه
وزن متوسط ​​خشک: 45 پوند در فوت (320 کیلوگرم بر متر مکعب)
وزن مخصوص (پایه ، 12٪ MC): .58 ، .72
سختی ژانکا : 1،280 پوند (5،680 نیوتن متر)
مدول پارگی: 18،740 lbf / in2 (129.2 MPa)
مدول الاستیک: 1،773،000 lbf / in2 (12.23 GPa)
قدرت خرد کردن: 8،890 lbf / in2 (61.3 MPa) کوچک شدن
: شعاعی: 3.5٪ ، مماس: 5.7٪ ، حجمی: 10.0٪ ، T / R نسبت: 1.6

جزئیات چوب Movingui (چوب خود را بشناسید)

رنگ / شکل ظاهری: قهوه ای زرد تا قهوه ای مایل به لیمویی؛ با افزایش سن ، رنگ تیره تر می شود. Movingui غالباً از الگوهای دانه های بکر مانند یا موج دار استفاده می کند.

کارآیی: به طور کلی کار با این چوب ساده است ، اگرچه Movingui دارای وزن سیلیس تا 1.3 درصد می باشد که ممکن است منجر به اثرات کوک شدن از متوسط ​​تا شدید شود. در حین برنامه ریزی ممکن است سطوح چهارمساول تمایل به پارگی نداشته باشد و ممکن است در حین حفاری چوبی درگیر باشد. چسب ها ، رنگ ها ،در نهایت خوب به پایان می رسد . به خم شدن بخار به خوبی پاسخ می دهد. همچنین Movingui هنگام کار دارای بوی خفیفی است.

دانه / بافت: دانه می تواند از راست بودن به تا موج دار متغیر باشد. بافت خوب و یکنواخت است و دارای درخشندگی طبیعی است.

Endgrain: پراکنده – متخلخل؛ منافذ بزرگ و بدون ترتیب خاص. چند برابر انفرادی و شعاعی 2-3؛ گاهی اوقات لثه ها و دیگر ذخایر چوب قلب وجود دارد. حلقه های رشد نامشخص؛ پرتوهای متوسط ​​، فاصله طبیعی؛ پارانشیم یکنواخت (بالدار و لوزه) ، مخلوط و باند (گاهی اوقات در نوارهای موج دار مورب).

مقاومت در برابر پوسیدگی: از نظر مقاومت پوسیدگی نسبتاً بادوام و نسبتاً در مقابل حمله موریانه مقاوم است.

موارد متداول: روکش ، کابینت ، مبلمان و کفپوش.

نظرات: مانند بسیاری از جنگلهای پر زرق و برق دیگر ، به مینوینگویی اغلب به عنوان Satinwood گفته می شود. رنگ زرد آن می تواند کاملاً پر جنب و جوش باشد ، در حالی که می تواند از شکل ظاهری برجسته ای نیز برخوردار باشد و آن را به عنوان یک چوب مورد علاقه برای روکش و برنامه های مورد استفاده برای سبک های مختلف مورد علاقه قرار می دهد.


چوب آن به رنگ لیمو-زرد تا زرد قهوه ای است. برخی از سیاهه های مربوط چوبی بسیار زیبا را نشان می دهند. وجود احتمالی استرسهای داخلی و لرزش باد. چوب درخت چوب را به روشنی مشخص کرده است. دانه بهم متصل شده و بافت متوسط ​​است.

اثر blunting ( جوش چوب ) زیاد است و پوست کنده و برش خوب گزارش شده است. برخی از مشکلات به دلیل دانه نامنظم. پر کردن به منظور دستیابی به پایان بهتر توصیه می شود. میخ خور خوب است ، اما قبل از حفر ، به خصوص برای میخ های بزرگ (خطر شکاف و ترک ) توصیه می شود از مته استفاده شود . رنگ کاری همانند اکثر چوب ها به خوبی انجام می شود . به طور معمول رنگ خشک می شود. از نظر پایداری نسبتاً پایدار است.

Movingui یک چوب نسبتاً بادوام است و در هنگام خشک شدن دوام دارد.

این گونه برای کاربری خارجی در مناطق گرمسیری مورد استفاده قرار می گیرد اما استفاده از آن در مناطق معتدل محدود است زیرا مستعد حملات قارچ Coriolus versicolor است.

Movingui را می توان برای چندین برنامه کاربردی از جمله موارد زیر استفاده کرد:

دکوراسیون داخلی: روکش بلوط ، روکش فلزی ، کفپوش ، پله ها ، مبلمان کلاس بالا ، روکش برش خورده ، نازک کاری ، نجاری سبک کاربرد دارد .
نمای بیرونی: به عنوان مثال روکش نما ، چارچوب و تیر خانه ای چوبی ، کارگاهی ، کف پوش وسایل نقلیه و ظروف
Movingui حاوی عصاره های زرد محلول در آب است که می تواند عناصر را در تماس با چوب در شرایط رطوبت حفظ کند.

منابع: اداره جنگلداری CIRAD


استفاده از چوب و بخش های از درخت

این چوب که به عنوان “movingui” ، “satinwood آفریقایی” و “satinwood zrit” معامله می شود ، برای مقاصد مختلفی از قبیل ساخت و سازهای سنگین از جمله کارهای هیدرولیک ، کفپوش سنگین ، نجاری ، غرفه های معدن ، ساخت کشتی ، اجساد وسایل نقلیه ، راه آهن استفاده می شود.

مبلمان مخصوص داخلی و خارجی ، کابینت ، کالاهای ورزشی ، آلات موسیقی ، جعبه ، جعبه ، وسایل کشاورزی ، دستگیره ابزار ، گلدان های مخصوص مواد شیمیایی ، زونا ، حکاکی ، ترنس ، روکش و تخته سه لا. همچنین از آن به عنوان هیزم و برای تولید ذغال استفاده می شود.

پوست درخت پوست در طب سنتی استفاده می شود. پوست شکم بر روی شکایات پوستی از جمله پوستی و آبسه استفاده می شود ، که به عنوان مفسد علیه صرع مورد استفاده قرار می گیرد ، برای درمان تپش قلب استفاده می شود و از آن به عنوان ورم برای درمان هپاتیت استفاده می شود.

جوشانده پوست در حمام یا به عنوان یک بخار بخار برای درمان برونشیت ، روماتیسم و ​​تب از جمله مالاریا استفاده می شود. در نیجریه از شاخکها به عنوان چوبهای جویدنی استفاده می شود. از رنگ زرد از ریشه ها برای تزیین بدن استفاده شده است. این درخت در بسیاری از مراسم های محلی محلی استفاده می شود.

مطالب مرتبط با موضوع انواع چوب :

  • معرفی انواع چوب های ساج + قیمت
    چوب ساج یکی از شناخته شده ترین و پرکاربردترین چوب های جهان است. این چوب از درختان ساج که بومی مناطق گرمسیری آسیا هستند، به دست می آید
  • چوب سدر چیست و نکاتی درباره رنگ کاری چوب
    سدر در طول سال ها به عنوان چوب غیر قابل رنگ آمیزی شهرت پیدا کرده است . این قابل درک است با توجه به اینکه چوبی سخت و بسیار متراکم است که به دلیل منافذ فشرده اش تمایل به رد رنگ دارد .
  • تفاوت اصلی بین چوب نرم و چوب سخت
    چوب‌های نرمی مانند صنوبر لبه دار، صنوبر داگ، SPF و کاج زرد جنوبی، و چوب‌های سخت مانند بلوط، ماهون و چوب سرخ سنگ بنای صنعت چوب هستند
  • چوب چهار تراش 1.6*10*300 سانت
    در این مقاله به بررسی و معرفی ابعاد چوب چهار تراش کاج روسی با ابعاد 1.6 * 9 * 300 سانتی متر می‌پردازیم. خرید و براورد قیمت انواع چوب چهار تراش
  • معرفی چوب میرانته ( لاوان )
    چوب مرانتی به طور معمول قهوه ای مایل به قرمز یا ارغوانی تیره است. معمولاً با وجود رگه های رزین سفید.
  • نحوه شناسایی انواع چوب
    چه یک صنعت‌ گر حرفه ‌ای چوب باشید یا یک تلاش ‌گر آخر هفته ، به احتمال زیاد با تکه ‌ای چوب روبرو شده ‌اید که کاملاً نمی ‌توانید آن را شناسایی کنید
WhatsApp us