بازسازی

یک تفاوت مهم شرکت معماری و دکوراسیون فن و هنر هماهنگی بین افراد مجموعه است .  برادران حیدری و استاد علی حیدری که از سال 1340 در تهران منطقه قلهک تا تجریش به کار ساخت و دکوراسیون داخلی مشغول بودند ، همکنون دست در دست هم به اجرای سفارشات مشتریان قدیمی و جدید مشغول هستیم  .

این مجموعه با تمام وجود برای مشتریان خود کار میکند ، سابقه بازسازی در شرکت فن و هنر ایران زمین به چیزی در حدود سال 1374 بر میگردد که اولین پروژه خود را اجرا کردیم .

تجربیات و تصاویری از نمونه کارهای ما  :

بازسازی منزل و تغییر دکوراسیون داخلی منزل از طراحی تا اجرا

بازسازی ویلا ( نمونه کار ویلا سازی )

خدمات مشاوره ای در امر ساخت و ساز و بازسازیساختمان و ویلا

بازسازی ویلا ، آپارتمان و یا دفتر کار

محوطه سازی و طراحی و ساخت آلاچیق برای ویلا

طراحی ، نظارت و ساخت انواع ویلا و محوطه سازی با طرح های کلاسیک و مدرن

بازسازی ساختمان و خانه

بازسازی رستوران و تغییر دکوراسیون رستوران

بازسازی سالن های زیبایی

بازسازی هتل ها و مهمانسراها

باز سازی تجاری و باز سازی فروشگاهی

بازسازی اصولی باید با بررسی اولیه منازل و پروژه های ساختمانی صورت بگیرد

شناسایی پتانسیل های مهم فضا و تاثیر گزار در بازسازی

کنترل هزینه بازسازی

برنامه ریزی صحیح جهت اجرای پروژه بازسازی منزل

توجه به تاسیسات وزیرساخت های ساختمان که بسیار باید در امر بازسازی به آنها توجه کرد

بازسازی داخلی , دکوراسیون داخلی منزل , دکوراسیون چوبی بازسازی , بازسازی و تعمیرات ساختمان , شرکت بازسازی ساختمان , بازسازی آپارتمان , هزینه بازسازی آپارتمان , آگهی بازسازی ساختمان , بازسازی ساختمانهای قدیمی , نوسازی ساختمان , بازسازی خانه

حقيقت اين است كه بزرگ بودن شومينه‌ها نشانه عملكرد بهتر و گرمازايي بيشترشان نيست. پس مي‌توان به‌راحتي بي‌خيال آجرچيني‌ها دورتادور شومينه‌ها شد و با برداشتن آنها نماي خانه را بازتر و امروزي‌تر كرد. باز هم رنگ سفيد اين‌جور وقت‌ها كارساز است. شومينه‌هاي امروزي ديگر نه سكوي بلندي دارند و نه آجركاري چنداني؛ آنها با نماي سنگ هستند و ساده.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

شومينه‌ها وقتي به عنوان ابزاري براي تزيين خانه‌ها به ميان آمدند، شكل و شمايل يكساني داشتند. زماني در هر آپارتماني يك شومينه آجري بزرگ گازسوز بود كه به پیروی از شومينه‌هاي واقعي چوبي در خانه‌هاي ويلايي ساخته می‌شد؛ بي‌توجه به فضاي آپارتمان‌ها و كاركرد محدود شومينه‌ها. حالا اين شومينه‌هاي آجري بلاي جان خيلي‌ها در زمان تغيير و بازسازي خانه‌ها شده‌اند. خيلي‌ها شومينه‌هايي ساده دوست دارند اما نمي‌دانند چطور!

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

صاحبخانه مي‌دانست يك جاي كار مي‌لنگد. خانه نقشه و معماري خاص خودش را داشت؛ نيم‌طبقه‌هايي كه از هم جدا شده بودند و خانه را خاص مي‌كردند اما نمي‌دانست چرا اين خانه با وجود پله‌هاي خاصش باز هم زيبا به نظر نمي‌رسد؛ به‌خصوص فضاي راه‌پله‌ها كه حتي با استفاده از موكت‌هاي ضخيمش باز هم بي‌روح و ساده‌تر از معمول به نظر مي‌رسيد.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

طراحان داخلي مشكل را خوب مي‌دانستند. مشكل اصلي اين فضا كفپوش‌ها نبود بلكه مساله نرده‌ها بود و رنگ ديوارهايي كه با موكت‌ها چندان هماهنگي نداشتند. نرده‌هايي كه صاحبخانه قبلي استفاده كرده بود، نوعي بي‌ثباتي در محيط را القا مي‌كردند در حالي كه نرده‌هاي سياه‌رنگ هم نشاني از ثبات در پله‌ها دارند و هم با طرح خاص‌شان اولين المان‌هايي هستند كه به نظر مي‌آيند. بماند كه اين وسط نصب دو لوستر بلند در پاگردها هم به فضاي بي‌روح حجم داده است.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

اوپن آشپزخانه كه ايراد داشت اما داستان اصلي سر فضاي بيروني آن بود. محيطي كه قرار بود به عنوان سالن غذاخوري استفاده شود، رنگ تيره‌اي داشت؛ ‌طوري كه فضا را كوچك‌تر از چيزي كه بود نشان مي‌داد و اصلا جايي براي نفس كشيدن باقي نمي‌گذاشت؛ البته صاحبخانه اين باور را داشت كه به خاطر كفپوش‌ها ديوارها بايد تيره باشند كه طراحان داخلي او را متوجه اشتباهش كردند.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

طراحان براي سروسامان دادن به اين فضا اول از همه رنگ ديوارها را تغيير دادند. رنگي متناسب با سنگ‌هاي كوارتز و كورين روي اوپن آشپزخانه مي‌توانست محيط را بزرگ‌تر از قبل نشان دهد. ميز غذاخوري كه در فضا قرار گرفت آنها به فکر يك لوستر مجلل هم افتادند چراكه هر قدر نور پنجره‌ها هم كافي باشد، باز هم نبايد از شيء مجلل خانه غافل شد. مهم‌ترين عامل در زيباسازي اين فضا هماهنگي رنگ‌ خنثای ديوارها و اشيا بود.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

برای اين اتاق كار زيادي لازم نبود. فقط رنگ ديوارها روشن شد و كفپوش‌ها يك واكس حسابي خوردند؛ همين! با اين دو كار ساده هم كف نماي مجللي گرفت و هم ديوارها از گرفتگي و خفگي درآمدند. گاهي فقط بايد به معجزه رنگ‌هاي روشن و براق در خانه ايمان آورد!

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

اتاق نشيمن اين خانه فضاي عجيبي دارد. سقف زير شيرواني و برش‌هايي كه روي آن قرار گرفته‌ قابليت ساختن يك فضاي لوكس و مجلل را دارد. علاوه بر اين پنجره‌هاي خاص اين خانه با نور كافي و منظره خوب‌شان چيزي كم نداشتند. پس اشكال كار كجا بود؟ به عقيده طراحان داخلي رنگ ديوارها باز هم مشكل‌ساز بود؛ رنگي دلگير كه فضا را بسته و دلگير كرده بود.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

در نگاه اول شايد به اين فكر بيفتيد كه طراحان داخلي با تغيير شومينه خانه فضا را به روز كرده‌اند اما اين‌طور نيست؛ نه شومينه تغييري كرده و نه نماي پنجره‌ها. فقط كفپوش‌ها براق شده‌اند و ديوارها روشن. اين وسط اضافه كردن تعدادي دكوري خاص در گوشه و كنار خانه مونوكروم فضا را از بين برده است. رنگي كه گل‌هاي طبيعي و مبل‌ها دارند براي داشتن يك فضاي آرام كفايت مي‌كند.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

اين همان اتاق نشيمن قبلي است در نمايي ديگر. كفپوش‌ها از بهترين جنس و با رنگي طبيعي هستند، شومينه هم با طراحي روز و كم‌جا، پنجره‌ها هم با منظره خوب‌شان زيبايي اتاق نشيمن را دوبرابر كرده‌اند و سقف هم جاي خودش. با اين حال اين اتاق زياد به دل نمي‌نشيند. چون همخواني رنگ ديوارهاي كناري با رنگ كفپوش‌ها و مونوكروم فضا – تك‌رنگي – چشم را خسته مي‌كند؛ آن‌قدر كه ديگر نه شومينه زيبا به نظر مي‌رسد و نه نماي پنجره‌ها.


در همان نگاه اول اشكال اصلي اين خانه براي طراحان داخلي معلوم شد؛ اينكه اين خانه نه فقط از دكوراسيوني قديمي رنج مي‌برد كه دو ايراد اساسي هم داشت؛ اولين ايراد آن شومينه آجري بزرگ در خانه بود كه فضا را خفه كرده بود و ديگري ديوارهاي بالا كشيده آشپزخانه. درواقع اين خانه از داشتن ديوارهاي زيادي در عذاب بود. ديوارهاي به هم پيوسته خانه را كوچك و شلوغ نشان مي‌دهد.

براي دلباز كردن خانه فقط يك كلنگ لازم بود چراكه برداشتن ديوارهاي بين آشپزخانه و اتاق نشيمن آن‌قدر نور به فضاي اصلي آورد كه ديگر حتي نيازي به دكوراسيون خاص نبود. بعد از آن هم شومينه بزرگ آجري تغيير نما داد و كوچك شد. اين وسط كار اصلي طراحان داخلي انتخاب سنگي مناسب براي روي كانترهاي آشپزخانه و كنار شومينه بود كه با هماهنگي‌شان فضاي يك دستي به وجود آوردند.


يك مسترتوالت مشخصات خودش را دارد؛ سينك دوقلو يا تك اما با ديزاين ويژه، آينه‌هاي مجلل و سنگ‌هاي كانتر خاص و حتي كفپوش‌هايي متفاوت. فقط كافي است يكي از اين المان‌ها به خوبي از آب درنيايد، آن وقت ديگر فضاي سرويس بهداشتي با همه بزرگي‌اش هيچ زيبايي خاصي نخواهد داشت. تركيب رنگ‌ها مهم‌ترين مساله در طراحي فضاي سرويس‌هاي بهداشتي است. به هماهنگي رنگ حوله، لوازم بهداشتي و كابينت‌ها دقت كنيد. آن وقت به ظرافت طراحي و بازسازي فضاي بهداشتي خانه پي مي‌بريد.

داشتن فضاي كافي براي سرويس‌هاي بهداشتي خانه آرزوي هر كسي است اما صرف داشتن فضا دليل بر اين نمي‌شود كه ديگر دستشويي و حمام نيازي به بازسازي نداشته باشند. اين سرويس بهداشتي از نظر فضا هيچ‌چیزی كم نداشت اما دكوراسيون كابينت‌ها و كانترها آن‌قدر قديمي بود كه اصلا يك مسترتوالت را به ياد نمي‌آورد.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی منزل طراحی داخلی دکوراسیون چوبی , رشته طراحی داخلی , دکوراسیون چوبی طراحی داخلی , طراحی داخلی آشپزخانه , دکوراسیون آشپزخانه چوبی , طراحی داخلی منزل ایرانی سنتی , طراحی داخلی دکوراسیون چوبی منزل , طراحی داخلی چیست , تعریف طراحی داخلی , طراحی داخلی ساختمان مسکونی ایرانی
با نمونه‌هاي واقعي قبل و بعد از بازسازي خانه‌هاي قديمي آشنا شويد. این کار کمک می‌کند موقع بازسازی دچار اشتباه نشوید.

مجله منزل: با نمونه‌هاي واقعي قبل و بعد از بازسازي خانه‌هاي قديمي آشنا شويد. این کار کمک می‌کند موقع بازسازی دچار اشتباه نشوید.

حقيقت اين است كه بزرگ بودن شومينه‌ها نشانه عملكرد بهتر و گرمازايي بيشترشان نيست. پس مي‌توان به‌راحتي بي‌خيال آجرچيني‌ها دورتادور شومينه‌ها شد و با برداشتن آنها نماي خانه را بازتر و امروزي‌تر كرد. باز هم رنگ سفيد اين‌جور وقت‌ها كارساز است. شومينه‌هاي امروزي ديگر نه سكوي بلندي دارند و نه آجركاري چنداني؛ آنها با نماي سنگ هستند و ساده.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

شومينه‌ها وقتي به عنوان ابزاري براي تزيين خانه‌ها به ميان آمدند، شكل و شمايل يكساني داشتند. زماني در هر آپارتماني يك شومينه آجري بزرگ گازسوز بود كه به پیروی از شومينه‌هاي واقعي چوبي در خانه‌هاي ويلايي ساخته می‌شد؛ بي‌توجه به فضاي آپارتمان‌ها و كاركرد محدود شومينه‌ها. حالا اين شومينه‌هاي آجري بلاي جان خيلي‌ها در زمان تغيير و بازسازي خانه‌ها شده‌اند. خيلي‌ها شومينه‌هايي ساده دوست دارند اما نمي‌دانند چطور!

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

صاحبخانه مي‌دانست يك جاي كار مي‌لنگد. خانه نقشه و معماري خاص خودش را داشت؛ نيم‌طبقه‌هايي كه از هم جدا شده بودند و خانه را خاص مي‌كردند اما نمي‌دانست چرا اين خانه با وجود پله‌هاي خاصش باز هم زيبا به نظر نمي‌رسد؛ به‌خصوص فضاي راه‌پله‌ها كه حتي با استفاده از موكت‌هاي ضخيمش باز هم بي‌روح و ساده‌تر از معمول به نظر مي‌رسيد.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

طراحان داخلي مشكل را خوب مي‌دانستند. مشكل اصلي اين فضا كفپوش‌ها نبود بلكه مساله نرده‌ها بود و رنگ ديوارهايي كه با موكت‌ها چندان هماهنگي نداشتند. نرده‌هايي كه صاحبخانه قبلي استفاده كرده بود، نوعي بي‌ثباتي در محيط را القا مي‌كردند در حالي كه نرده‌هاي سياه‌رنگ هم نشاني از ثبات در پله‌ها دارند و هم با طرح خاص‌شان اولين المان‌هايي هستند كه به نظر مي‌آيند. بماند كه اين وسط نصب دو لوستر بلند در پاگردها هم به فضاي بي‌روح حجم داده است.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

اوپن آشپزخانه كه ايراد داشت اما داستان اصلي سر فضاي بيروني آن بود. محيطي كه قرار بود به عنوان سالن غذاخوري استفاده شود، رنگ تيره‌اي داشت؛ ‌طوري كه فضا را كوچك‌تر از چيزي كه بود نشان مي‌داد و اصلا جايي براي نفس كشيدن باقي نمي‌گذاشت؛ البته صاحبخانه اين باور را داشت كه به خاطر كفپوش‌ها ديوارها بايد تيره باشند كه طراحان داخلي او را متوجه اشتباهش كردند.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

طراحان براي سروسامان دادن به اين فضا اول از همه رنگ ديوارها را تغيير دادند. رنگي متناسب با سنگ‌هاي كوارتز و كورين روي اوپن آشپزخانه مي‌توانست محيط را بزرگ‌تر از قبل نشان دهد. ميز غذاخوري كه در فضا قرار گرفت آنها به فکر يك لوستر مجلل هم افتادند چراكه هر قدر نور پنجره‌ها هم كافي باشد، باز هم نبايد از شيء مجلل خانه غافل شد. مهم‌ترين عامل در زيباسازي اين فضا هماهنگي رنگ‌ خنثای ديوارها و اشيا بود.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

برای اين اتاق كار زيادي لازم نبود. فقط رنگ ديوارها روشن شد و كفپوش‌ها يك واكس حسابي خوردند؛ همين! با اين دو كار ساده هم كف نماي مجللي گرفت و هم ديوارها از گرفتگي و خفگي درآمدند. گاهي فقط بايد به معجزه رنگ‌هاي روشن و براق در خانه ايمان آورد!

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

اتاق نشيمن اين خانه فضاي عجيبي دارد. سقف زير شيرواني و برش‌هايي كه روي آن قرار گرفته‌ قابليت ساختن يك فضاي لوكس و مجلل را دارد. علاوه بر اين پنجره‌هاي خاص اين خانه با نور كافي و منظره خوب‌شان چيزي كم نداشتند. پس اشكال كار كجا بود؟ به عقيده طراحان داخلي رنگ ديوارها باز هم مشكل‌ساز بود؛ رنگي دلگير كه فضا را بسته و دلگير كرده بود.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

در نگاه اول شايد به اين فكر بيفتيد كه طراحان داخلي با تغيير شومينه خانه فضا را به روز كرده‌اند اما اين‌طور نيست؛ نه شومينه تغييري كرده و نه نماي پنجره‌ها. فقط كفپوش‌ها براق شده‌اند و ديوارها روشن. اين وسط اضافه كردن تعدادي دكوري خاص در گوشه و كنار خانه مونوكروم فضا را از بين برده است. رنگي كه گل‌هاي طبيعي و مبل‌ها دارند براي داشتن يك فضاي آرام كفايت مي‌كند.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

اين همان اتاق نشيمن قبلي است در نمايي ديگر. كفپوش‌ها از بهترين جنس و با رنگي طبيعي هستند، شومينه هم با طراحي روز و كم‌جا، پنجره‌ها هم با منظره خوب‌شان زيبايي اتاق نشيمن را دوبرابر كرده‌اند و سقف هم جاي خودش. با اين حال اين اتاق زياد به دل نمي‌نشيند. چون همخواني رنگ ديوارهاي كناري با رنگ كفپوش‌ها و مونوكروم فضا – تك‌رنگي – چشم را خسته مي‌كند؛ آن‌قدر كه ديگر نه شومينه زيبا به نظر مي‌رسد و نه نماي پنجره‌ها.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

در همان نگاه اول اشكال اصلي اين خانه براي طراحان داخلي معلوم شد؛ اينكه اين خانه نه فقط از دكوراسيوني قديمي رنج مي‌برد كه دو ايراد اساسي هم داشت؛ اولين ايراد آن شومينه آجري بزرگ در خانه بود كه فضا را خفه كرده بود و ديگري ديوارهاي بالا كشيده آشپزخانه. درواقع اين خانه از داشتن ديوارهاي زيادي در عذاب بود. ديوارهاي به هم پيوسته خانه را كوچك و شلوغ نشان مي‌دهد.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

براي دلباز كردن خانه فقط يك كلنگ لازم بود چراكه برداشتن ديوارهاي بين آشپزخانه و اتاق نشيمن آن‌قدر نور به فضاي اصلي آورد كه ديگر حتي نيازي به دكوراسيون خاص نبود. بعد از آن هم شومينه بزرگ آجري تغيير نما داد و كوچك شد. اين وسط كار اصلي طراحان داخلي انتخاب سنگي مناسب براي روي كانترهاي آشپزخانه و كنار شومينه بود كه با هماهنگي‌شان فضاي يك دستي به وجود آوردند.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

يك مسترتوالت مشخصات خودش را دارد؛ سينك دوقلو يا تك اما با ديزاين ويژه، آينه‌هاي مجلل و سنگ‌هاي كانتر خاص و حتي كفپوش‌هايي متفاوت. فقط كافي است يكي از اين المان‌ها به خوبي از آب درنيايد، آن وقت ديگر فضاي سرويس بهداشتي با همه بزرگي‌اش هيچ زيبايي خاصي نخواهد داشت. تركيب رنگ‌ها مهم‌ترين مساله در طراحي فضاي سرويس‌هاي بهداشتي است. به هماهنگي رنگ حوله، لوازم بهداشتي و كابينت‌ها دقت كنيد. آن وقت به ظرافت طراحي و بازسازي فضاي بهداشتي خانه پي مي‌بريد.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)

داشتن فضاي كافي براي سرويس‌هاي بهداشتي خانه آرزوي هر كسي است اما صرف داشتن فضا دليل بر اين نمي‌شود كه ديگر دستشويي و حمام نيازي به بازسازي نداشته باشند. اين سرويس بهداشتي از نظر فضا هيچ‌چیزی كم نداشت اما دكوراسيون كابينت‌ها و كانترها آن‌قدر قديمي بود كه اصلا يك مسترتوالت را به ياد نمي‌آورد.

باز‌سازي از صفر تا صد تا خانه‌‌های قدیمی (2)
WhatsApp us