ئیس دانشگاه آزاد سمنان:
باید به معماری سنتی در سمنان توجه جدی شود
خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با اشاره بر لزوم توجه به معماری اصیل و سنتی در سمنان گفت: توجه به سنت‌ها و معماری سنتی و قدیمی موجود در سمنان و مناطق کویری مهجور باقی مانده است.

عکسهای درب چوبی قدیمی درب چوبی اتاق قدیمی
عکسهای درب چوبی قدیمی درب چوبی اتاق قدیمی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، غلام‌حسین واعظی امروز در دیدار با فرماندار سمنان اظهار کرد: این در حالی است که امروز معماری سنتی در دنیا مورد توجه قرار دارد و از آن به عنوان معماری سبز یاد می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت حضور تکنولوژی‌های نو و جدید برای ارتقای معماری سنتی بیان کرد: امروزه تکنولوژی و علم در دنیا به کمک سنت و میراث فرهنگی آمده است تا به نوعی متفاوت از معماری نوین دست یابند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان خاطرنشان کرد: امروزه می‌توان با کمک علم و تکنولوژی و با بهره‌گیری از معماری سنتی، از انرژی‌های طبیعی و سبز بیشترین بهره برداری را کرد.

واعظی با اشاره به تحصیل دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های معماری و عمران در این دانشگاه افزود: این مهم ظرفیت خوبی را در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در بخش معماری ساخت و ساز قرار داده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای توسعه معماری سنتی و تلفیق آن با تکنولوژی روز و علم گفت: می‌توان پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و طرح‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی را به این سمت هدایت کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان اظهار کرد: همکاری سازمان‌های مرتبط با این نوع از معماری مانند میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز نظام مهندسی در این راه می‌تواند نقشی مهم و اساسی ایفا کند.

انتهای پیام/

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/336213

WhatsApp us