ایده های جالب برای نرده راه پله

ایده نرده و هندریل پله
ایده نرده و هندریل پله

طرح های نرده چوبی برای پله ها این قدرت را دارند که ظاهر کلی آن را به طور کامل تغییر دهند و آن را به سطح بعدی ببرند. اگر به دنبال ایده های الهام بخش نرده راه پله چوبی هستید، به جای درستی آمده اید!

یک سیستم راه پله دو یا چند سطح (طبقه) را در یک خانه به هم متصل می کند. اگر قصد دارید یک راه پله در خانه خود بسازید، قبل از نهایی کردن نرده دستی “عالی” برای آن، باید در مورد عوامل مختلفی فکر کنید.

وقتی عمیق‌تر به جزئیات بپردازید، می‌تواند کاملاً یک کار باشد. بنابراین، اجازه دهید ابتدا اصول اولیه را روشن کنیم، درست است؟

مزایای نرده راه پله

آنها ایمنی و پشتیبانی بیشتری را برای صاحبان خانه (به ویژه افراد مسن، معلولان و بچه ها) فراهم می کنند، در حالی که آنها از پله ها بالا و پایین می روند تا از سقوط های بد جلوگیری شود. ایمن ترین نوع راه پله، پلکانی است که دارای پاگرد و مسیر بازگشت است
آنها لحن و سبک را برای کل خانه تنظیم می کنند و زندگی کامل را به طراحی راه پله می بخشند، شبیه به یک عکس در یک قاب عکس زیبا.
آنها استحکام و پایداری را برای چارچوب راه پله فراهم می‌کنند تا بارهای سنگین‌تر و غیر قابل تحمل‌تر را بتوان با سهولت حمل کرد.
آنها برای افرادی که از آکروفوبیا (ترس از ارتفاع) رنج می برند، آرامش خاطر ایجاد می کنند.

چوب به عنوان محبوب ترین انتخاب برای نرده های راه پله

چوب یکی از محبوب ترین مصالح برای نرده های راه پله محسوب می شود. این قابل تنظیم است (شکل و متناسب با هر چیزی)، و می تواند در ترکیب با مواد دیگر (بخوانید: همه کاره) برای زیباتر کردن ظاهر داخلی خانه شما استفاده شود.

نرده های چوبی نیز در صورت مراقبت مناسب از دوام و استحکام بالایی برخوردارند. همچنین در صورت آسیب دیدن بخشی از راه پله، می توان آنها را به راحتی تهیه و جایگزین کرد. بیایید ببینیم که چگونه آنها از نظر بصری در برابر سایر مواد نرده وزن دارند:

فولاد ضد زنگ، شیشه، اکریلیک – ظاهر کلی مدرن، درجه یک و براق است
چوب – ظاهر کلی گرم و دنج است
آهن فرفورژه – ظاهر کلی سنتی و روستیک است

نکاتی که هنگام برنامه ریزی و طراحی راه پله در خانه باید در نظر داشت

بودجه – قبل از اینکه واقعاً وارد آن شوید، بودجه ای برای پروژه راه پله تهیه کنید. این به شما کمک می کند متریال، اندازه و شکل راه پله خود را مطابق با آن نهایی کنید. هزینه نرده راه پله نیز بسته به پیچیدگی طراحی راه پله متفاوت خواهد بود (پیچیده تر -> گران تر)
فضا – میزان فضایی (عمودی و افقی) را که در خانه خود برای ساختن یک راه پله دارید، تجزیه و تحلیل کنید. چیدمان اتاق تصمیم خواهد گرفت که چه سبکی از طراحی راه پله را می توان ترکیب کرد (فضای کوچک -> راه پله مارپیچ، فضای بزرگ -> راه پله مستقیم). فضای سر در پایین و بالای پله ها را نیز در نظر بگیرید.
Vastu Shastra – اگر به Vastu Shastra معتقد هستید، این هشت نکته Vastu را برای راه پله به کار ببرید تا نتایج مثبتی در زندگی خود داشته باشید.
دانش ابتدایی در مورد قطعات راه پله – اطمینان حاصل کنید که دانش ابتدایی در مورد قطعات و انواع راه پله دارید تا با طراح داخلی/دیگر طرف های ذیربط یک بحث خوب تحقیق و ثمربخش داشته باشید. به عنوان مثال نرده ها (دوک ها)، نرده ها (بنیسترها)، پایه های نوین، کف ها و غیره از جمله اجزای یک راه پله هستند.

نقشه نرده و هندریل و کف پله
نقشه نرده و هندریل و کف پله

اندازه گیری ظرفیت باربری و اندازه – اینها برخی از مهمترین معیارهای استحکام و محکم بودن یک راه پله هستند. نرده های راه پله باید از ارتفاع و عرض مناسبی برخوردار باشند تا امنیت کامل اعضای خانواده شما تضمین شود، بنابراین هرگز در مورد این قسمت مصالحه نکنید، حتی اگر کمی از بودجه خود فراتر رفته اید.
هنگامی که پله ها حداقل 30 اینچ (4 پله یا بیشتر) از سطح زمین بلند شوند، نرده های راه پله به یک ضرورت تبدیل می شوند. حداقل فاصله دست 1.5 اینچ از دیوار برای جابجایی آسان مورد نیاز است. نرده های راه پله نیز باید حداقل 90-100 کیلوگرم وزن را تحمل کنند.

اکنون، بیایید دیدنی‌ترین طرح‌های نرده‌های چوبی را که می‌توانند خانه شما را به یک اثر هنری چشمگیر تبدیل کنند، بررسی کنیم.

راه پله چوبی دو نرده کلاسیک

این راه پله چوبی دو نرده کلاسیک با سادگی و ساختار محکم خود واقعاً توجه شما را به خود جلب می کند. دوک‌ها براقی را به سیستم راه پله اضافه می‌کنند در حالی که نرده‌ها در دو ارتفاع مختلف، انعطاف‌پذیری بیشتری را در استفاده از آن به ارمغان می‌آورند. چراغ های آویز صنعتی بالا سایه چوب را برجسته می کند و گرما را به فضا می ریزد.

راه پله چوبی دو نرده کلاسیک
راه پله چوبی دو نرده کلاسیک

نرده و هندریل راه پله چوبی

اگر می‌خواهید حسی به سبک کلبه‌ای را به خانه خود بیاورید، می‌توانید از این راه پله چوبی نرده‌ای به سبک حصاری استفاده کنید. چوب مایل به نارنجی مایل به قهوه ای زیبا به نظر می رسد در حالی که گیاهان سبز و چراغ های آویز تزئینی به گره زدن کل نمای داخلی به یکدیگر کمک می کنند.

نرده و هندریل راه پله چوبی
نرده و هندریل راه پله چوبی

نرده راه پله حلزونی شیشه ای، فولادی و چوبی

این پلکان فولادی، شیشه ای و چوبی حال و هوای مدرن و در عین حال نیمه قرنی را به فضای داخلی راهرو می بخشد. اگرچه شیشه ممکن است اولین انتخاب شما برای جایگزینی نرده های سنتی نباشد، آنها درجه خاصی از باز بودن پیچیده را برای شما فراهم می کنند. این طرح نرده شیشه ای چوبی نیز شبیه به پلکانی به بهشت ​​رویایی به نظر می رسد.

نرده راه پله حلزونی شیشه ای، فولادی و چوبی
نرده راه پله حلزونی شیشه ای، فولادی و چوبی

راه پله فلزی صنعتی با کف و نرده چوبی

این نرده چوبی مدرن پله فوراً نرمی خاصی به ظاهر متضاد و جسورانه چارچوب پلکان فلزی صنعتی می بخشد. از نظر بصری در مقابل فضای داخلی اتاق غذاخوری با تم سفید متمایز است و کاملاً با چراغ های صنعتی آویزان مطابقت دارد.

راه پله فلزی صنعتی با کف و نرده چوبی
راه پله فلزی صنعتی با کف و نرده چوبی

نرده چوبی روستیک از سقف تا کف به سبک پانل

چه کسی می گوید که برای تامین ایمنی شما در پله ها به نرده هایی با طراحی سنتی نیاز دارید؟ نصب پانل های چوبی باریک از سقف تا کف در فواصل کوتاه نیز می تواند به عنوان یک جایگزین فوق العاده باشد. آن‌ها در این سرسرای مدرن، پله‌های بتنی معمولی را به یک اثر هنری روستیک و معاصر تبدیل می‌کنند. با دکور اتاق ترکیب می شود و در عین حال درام بصری را نیز به آن اضافه می کند.

نرده چوبی روستیک از سقف تا کف به سبک پانل
نرده چوبی روستیک از سقف تا کف به سبک پانل

نرده چوبی و استیل راه پله مارپیچ

این طرح نرده راه پله مارپیچ از جنس چوب و استیل کاملا شیک و مجلل به نظر می رسد. راحتی نرده چوبی با دوک های فولادی براق تکمیل شده است. کل راه پله در برابر دیوارهای آجری آهکی روستایی مسحورکننده به نظر می رسد و با پله های چوبی شناور نیز به خوبی جفت می شود.

نرده چوبی و استیل راه پله مارپیچ
نرده چوبی و استیل راه پله مارپیچ

نرده استیل و چوبی به سبک میله ای

زیبایی ساده این راهرو ورودی با نرده های راه پله به سبک میله ای فولادی و چوبی تقویت شده است. دوک های فولادی ضد زنگ به زیبایی توسط نرده های چوبی در دو طرف پوشانده شده اند و پشتیبانی بسیار مورد نیاز را برای کل سیستم راه پله فراهم می کنند. همچنین با کفپوش چوبی همخوانی دارد که این فضا را درخشان نشان می دهد.

نرده استیل و چوبی به سبک میله ای
نرده استیل و چوبی به سبک میله ای

راه پله دوک شده چوبی

آیا به دنبال ظاهری کاملا سنتی برای خانه خود هستید؟ اگر بله، پس این راه پله دوکی چوبی به رنگ قهوه ای روشن بهترین انتخاب برای شماست. این یک حس قدیمی و نرم به آن دارد و مکمل مبلمان با سایه مشابه اطراف است. گیاهان گلدانی سبز در مقابل پنجره های سبک شیروانی عنصر مثبتی را به فضا اضافه می کنند.

نرده استیل و چوبی به سبک میله ای
نرده استیل و چوبی به سبک میله ای

امیدواریم این وبلاگ الهام کافی برای طراحی سیستم نرده راه پله عالی برای خانه خود داشته باشد. بنابراین، زمان را از دست ندهید و فوراً توپ را به چرخش درآورید. ما مشتاقانه منتظر دیدن سفر تحول شما هستیم.


مطالب مرتبط با موضوع نرده پله :

WhatsApp us