تفاوت بین مبلمان بلوط و کاج

مقایسه چوب کاج و چوب بلوط
مقایسه چوب کاج و چوب بلوط

اگر شما می‌خواهید یک مبلمان جدید داشته باشید ، اما نمی دانید چه نوع چوبی را باید انتخاب کنید؟ این مقاله مناسب کار شما است.

یا اینکه بین دو چوب پر طرفدار کاج و بلوط دچار شک شده اید این مقاله مخصوص شما نوشته شده است.

تصمیم گیری بین مبلمان چوب بلوط و کاج یک معضل متداول برای خریداران مبلمان است. این دو گزینه متداول که از نظر ویژگی های آنها بسیار متفاوت است ، بنابراین مهم است که قبل از انجام سرمایه گذاری بزرگ در هر نوع مبلمان ، تفاوت چوب کاج و بلوط را درک کنید.

هر دو چوب خوب هستند و می‌توانند برای کار شما مثبت یامنفی باشند، این به تصمیم گیری آگاهانه و شناخت اولویت ها و ترجیحات شما بستگی دارد.

مبانی چوب بلوط

بلوط گزینه محبوب مبلمان برای قطعات چوبی در سراسر خانه از جمله اتاق نشیمن ، اتاق ناهار خوری و اتاق خواب است .

بلوط نوعی چوب سخت است و در ایالات متحده بسیار محبوب است در واقع ، این وفورترین چوب سخت چوبی است که در ایالات متحده پرورش می یابد. درختان بلوط در مقایسه با درختان کاج به آرامی رشد می کنند.

مقایسه و تفاوت چوب بلوط با چوب کاج
مقایسه و تفاوت چوب بلوط با چوب کاج

از آنجا که درختان به دوره رشد طولانی تری نیاز دارند ، چوب بلوط تمایل دارد هزینه های بیشتری را نیز در بر داشته باشد. این رشد آهسته باعث ایجاد چوب متراکم می شود و ساختاری با دوام و قوی را ایجاد می کند که برای بسیاری از کاربردهای مختلف مناسب است. اما توجه داشته باشید که قیمت آن بسیار بالا تر از چوب کاج است.

مبلمان ساخته شده از بلوط مطمئناً مفهومی جدید نیست. چوب از قرن ها در ساخت مبلمان مورد استفاده قرار گرفته است و آن را به یکی از گزینه های قدیمی مواد و مصالح ابتدایی تبدیل کرده است.

بلوط برای پادشاهان بریتانیایی تودور در انگلستان یک گزینه محبوب بود و همچنان به جذابیت بیشتری برای مصرف کنندگان ادامه می دهد و هر روز محبوب تر از گذشته می شود .

شما ممکن است در طول سالها تغییراتی در سبک ها مشاهده کنید ، اما بلوط در طول تاریخ یکی از اصلی ترین عناصر جهانی برای مبلمان بوده است.

بلوط هنگام ساخت مبلمان ، چوب بسیار متنوع است. اغلب با سبک های مبلمان سنتی همراه است ، اما در زیبایی شناسی مدرن نیز جای می گیرد. این چوب تقریباً برای هر سبک از مبلمان ، از سنتی تا مدرن کار می شود.

این رنگ در طیف وسیعی از رنگهای طبیعی قرار گرفته است ، از نور بسیار تیره تا تاریک. این تغییر رنگ به این دلیل رخ می دهد که بلوط در دو گونه مختلف وجود دارد: بلوط سفید و بلوط قرمز.

بلوط سفید سبکترین رنگ را دارد و از دو نوع دوام بیشتری دارد. این یک کیفیت ضد آب طبیعی است که باعث می شود آن را برای استفاده در فضای باز با دوام بیشتر استفاده کنید.

از لحاظ تاریخی ، بلوط سفید برای کشتی ها ، بشکه ها و سایر مواردی که در فضای باز نگه داشته شده و در معرض آب قرار گرفته اند ، استفاده شده است. 

بلوط قرمز رنگ تیره تری دارد که می تواند از کرم تا قهوه ای گرم با رگه های مایل به قرمز باشد. اغلب برای کابینت ، کفپوش و مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد. این دانه بندی در هر دو نوع بلوط با پرتوهای کمی طولانی تر ، زرد رنگ و رنگ های قابل توجه در بلوط سفید و الگوهای چرخاننده در بلوط قرمز به نظر می رسد.

جوانب مثبت و منفی مبلمان بلوط

جوانب مثبت و منفی مبلمان بلوط
جوانب مثبت و منفی مبلمان بلوط

بلوط یک گزینه محبوب برای مبلمان است ، اما درک این موضوع که در داخل خانه چگونه کار می کند مهم است. نگاهی به جوانب مثبت و منفی چوب به شما ایده بهتر می دهد که آیا این بهترین گزینه برای نیازهای مبلمان شماست یا خیر.

این موارد را از مبلمان چوب بلوط بررسی کنید:

سخت چوب، مبلمان چوب بلوط بسیار سخت و محکم است ، به این معنی که بسیار مقاوم و ماندگار است. قطعات ساخته شده از بلوط کمتر احتمال دارد علائم سایش یا آسیب را نشان دهند. این یک امتیاز عالی برای خانواده چوب بلوط است ، به ویژه برای قطعاتی که همیشه از آن استفاده می شود ، مانند مجموعه های میز و صندلی اتاق غذاخوری.

استفاده همه کاره، چوب بلوط تقریباً برای هر کاربردی در مبلمان کار می کند. در حالی که سختی کار بیشتر  از چوب های نرم تر است ، اما بلوط این مقاومت را دارد که در استفاده از صندلی ها ، میزها ، تختخوابها و سایر مبلمان مقاومت کند .

برای ایجاد یک اتاق هماهنگ می توانید قطعات بلوط را برای هر اتاق و هدف خود انتخاب کنید ، در حالی که دانستن ویژگی های چوبی که به اندازه کافی قوی است برای تمام انواع مبلمان های مختلف نیاز است.

نگاه همه کاره بلوط برای ساخت مبلمان تقریباً در هر سبکی مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ و دانه بندی چوب بلوط، آن را به یک چوب همه کاره تبدیل می کند که تقریباً در هر مکانی کار برد دارد ، از مدرن گرفته تا روستیک یا کلاسیک و.. .

طراحی تلفیقی  استفاده از بلوط در مبلمان چیز جدیدی نیست و روند تغییر، تغییر نخواهد کرد. این بدان معناست که انتخاب یک قطعه مبلمان بلوط چیزی است که با تغییر سبک شما با شما رشد می کند. ظاهر تلفیقی شما از بلوط ، آن را به انتخابی مناسب برای هر نوع کاربرد در مبلمان تبدیل می کند.

قطعات چوبی سرمایه گذاری شده، مبلمان ساخته شده از بلوط تا دهه های گذشته و آینده پتانسیل بهره‌وری را دارد. بسیاری از قطعات بلوط به نسل ای بعد منتقل می شود زیرا آنها بسیار قوی و ماندگار هستند.

دانه بندی مشخص. بلوط دارای یک دانه موج دار بسیار مشخص است که جلوه ای بی نظیر به آن می بخشد. بلوط چوب بسیار زیبا برای مبلمان در نظر گرفته شده است. با یک پوشش رنگ ساده و شفاف عالی به نظر می رسد.

مقاومت در برابر تاب خوردن، کج کردن و.. . مبلمان بلوط با گذشت زمان در برابر پیچیدن چوب مقاومت می کند ، که به ماندگاری آن می افزاید. چوب بلوط قطع شده است تا در برابر پیچ و تاب بیشتر مقاومت کند.

تعمیر و نگهداری کم. مبلمان بلوط به دلیل طبیعت و دوام آن ، از نگهداری بسیار کمی برخوردار است. و فقط به تمیز کردن و صیقل دادن گاه به گاه نیاز دارد ، اما ظاهر خوب آن را بدون مراقبت زیادی از طرف شما حفظ می کند.

به راحتی در دسترس است. برای پیدا کردن مبلمان بلوط نیازی به دور و گشتن بسیار نیست. از آنجا که از محبوبیت بالایی برخوردار است ، مبلمان ساخته شده از بلوط در مقایسه با چوب های عجیب و غریب یا نادر ، تهیه خانه شما بسیار آسان است. این همچنین بدان معنی است که می توانید در طی سالیان متمادی به راحتی به مجموعه مبلمان بلوط خود بیافزایید و در عین حال همان ظاهر بلوط با امضا و سبک خود را بدست آورید.

حتما به اشکالات احتمالی نوع خاصی از چوب توجه کنید تا مطمئن شوید که می توانید با آنها زندگی کنید.

موارد منفی مبلمان بلوط را در نظر بگیرید:

قیمت برای برخی از افراد :

هزینه مبلمان بلوط منفی است، یعنی بالا است. چوب بلوط به دلیل طولانی تر شدن زمان رشد بیش از کاج هزینه دارد. با این حال ، یک تکه از مبلمان بلوط با مراقبت مناسب باعث ماندگار بودن آن خواهد شد. وقتی در طی چند دهه استفاده از مبلمان مبلغی را هزینه می دهید ، هزینه ها در بلند مدت بسیار مناسب است و چوب بلوط در بلند مدت هزینه ها را جبران می کند.

وزن :

بلوط چوبی سنگین است ، که به آن حس و کیفیتی قابل توجهی می بخشد. اگرچه می خواهید مبلمان را جابجا کنید ، این وزن می تواند یک مشکل باشد. اگر دوست دارید مبلمان خود را مرتباً مرتباً مرتباً مرتب کنید یا حرکت زیادی انجام دهید ، این وزن را به خاطر بسپارید. اگر تعداد زیادی مبلمان بلوط داشته باشید ، هزینه های جابجایی برای مقابله با بالابر ، ارزش آن را دارد. اگر قصد جابجایی مبلمان را ندارید ، وزن واقعا مسئله ای نیست و به دلیل افزایش پایداری و استحکام قطعه می تواند یک تصمیم و انتخاب حرفه ای باشد.


آیا چوب بلوط برای مبلمان مناسب است؟

بلوط برای مبلمان خوب است

جواب این سوال بله بسیار جالب است. این چند اشکال بالقوه دارد ، اما ، در کل ، بلوط انتخابی بسیار مناسب برای مبلمان است. بلوط قوی ، بادوام است و در حالی که زیبایی طبیعی دارد تقریباً به هر سبک خانگی متناسب است ، در برابر سایش و ترک خوردن  مقاومت می کند. طراحی تلفیقی آن بدان معنی است که شما می توانید قطعات مبلمان بلوط خود را تا زمانی که بخواهید در دکوراسیون خود نگه دارید.


مبانی چوب کاج

درختان کاج یک گونه درخت با چوب نرم محسوب می شوند ، به این معنی که چوب نرم تر از انواع چوب سخت , نرم تر است. درختان کاج در سرتاسر جهان رشد می کنند ، نه تنها در ایالات متحده آمریکا بلکه در اکثر مناطق در نیمکره شمالی رویش دارد.

کاج از سختی و مقاومت زیادی در برابر شوک برخوردار است و همین امر باعث می شود که از آن برای بسیاری از قطعات مبلمان استفاده شود. تمایل به نرمی، چوب کاج با توجه به ماهیت نرم آن در مراحل ساخت مبلمان باعث می شود که کار با آن راحت تر باشد .

مانند چوب بلوط ، مبلمان کاج نیز از زمان قدیم مورد استفاده بوده است   به طور سنتی از کاج برای قطعات سبک استعماری ، روستیک و صنایع دستی استفاده می شد. این در حال تغییر است ، با چوب کاج برای انواع سبک های مبلمان ، از جمله قطعات معاصر نیز استفاده می شود.

سبک دکوراسیون چوب کاج , سبک استعماری
سبک دکوراسیون چوب کاج , سبک استعماری

کاج از نظر رنگ, معمولی است ، معمولاً با ظاهری خامه ای سفید ، اگرچه سایه و خطوط خاص می تواند تا حدودی متفاوت باشد. برخی از گونه ها رنگی بسیار سفید تولید می شوند. دیگر چوب های کاج به یک رنگ زرد متمایل به کرم , نارنجی , سفید دیده می شوند. رنگ روشن باعث می شود رنگ کاج برای دستیابی به تقریباً به هر رنگی که می خواهید ، آسان باشد ، یا می توانید به سادگی از یک پوشش رنگ شفاف برای محافظت از چوب استفاده کنید ، در حالی که اجازه می دهید رنگ نور طبیعی چوب در مرکز آن قرار بگیرد. کاج همچنین دارای یک دانه بندی برجسته با گره های تیره تر از چوب خود است که جلوه خاصی به آن می بخشد.

جوانب مثبت و منفی مبلمان کاج

مبلمان کاج بسته به نیاز شما دارای مجموعه ای از جوانب مثبت و منفی است. موارد زیر را در مورد مبلمان چوب کاج در نظر بگیرید:

قیمت مبلمان :

کاج اغلب ارزانتر از نسخه بلوط همان قطعات است. رشد سریع درختان کاج دلیل اصلی این اختلاف قیمت است. درختان کاج از مراقبت کمتری برخوردار بوده و از زمان کمتری برای بازاریابی برخوردار هستند که این امر به تولیدکنندگان این امکان را می دهد تا چوب را با قیمت کمتری بفروشند. اگر در درجه اول روی قیمت متمرکز هستید ، کاج یک گزینه جذاب است.

کمد تمام چوب کاج
کمد تمام چوب کاج

رنگ مبلمان :

کاج به دلیل رنگ کم رنگ ، با سایر مبلمان منزل شما مطابقت دارد. از زیبایی ظاهری متنوع برخوردار است که با رنگ های مختلف دیوار ، الگوهای و سایر جزئیات در دکوراسیون شما هماهنگی خوبی دارد.

گزینه هایی برای تغییر رنگ :

برای رسیدن به رنگ دلخواه خود کاج چوب آسانی است. این به شما گزینه های متنوعی از جمله طیف و رنگ را می دهد. همچنین می توانید با انتخاب یک پوشش شفاف به رنگ طبیعی بچسبید. نمونه هایی که با رنگ به اتمام رسیده اند انواع مختلفی را به خوبی انجام می دهد ، بنابراین مهم نیست که چه گزینه ای را انتخاب کنید, اغلب رنگ ها روی چوب کاج به خوبی اجرا می شوند .

سفتی، سختی چوب کاج :

کاج چوب نسبتا سفتی است. این باعث می شود در مبلمان مورد استفاده از آن دوام و استحکام بالایی داشته باشد. این چوب به اندازه بلوط قوی نیست ، اما هنوز هم دوام را ارائه می دهد.

وزن سبک تر است :

در حالی که مبلمان ساخته شده از کاج هنوز هم نسبتاً سنگین و محکم است ، اما از چوب بلوط سبک تر است. وقتی وزن قطعات سبک تر می شود وزن سبک تر است. جابجایی مجدد مبلمان با وزن کمتر راحت تر است ، بنابراین اگر دوست دارید ظاهر اتاق خود را مدام تغییر دهید ، کاج را در نظر بگیرید.

مقاومت در برابر شوک :

کاج در برابر شوک مقاوم است ، که به حداقل رساندن آسیب و ضربه کمک می کند.

نگاه متمایز:

کاج با گره های تیره و رنگ چوب سبک ظاهری کاملاً مشخص دارد. اگر این سبک متناسب با ترجیحات شما باشد ، آن ظاهر متفاوت, فایده ای دارد که باید در نظر بگیرید .

تأثیر محیطی کمتری دارد:

از آنجا که درختان کاج خیلی سریع رشد می کنند ، درختان قطع شده به زودی با رشد جدید جایگزین می شوند. درختان کاج در مزارع طبیعی یا مزارع صنعتی با تأثیر اندکی روی زیستگاههای طبیعی رشد خوبی دارند ، در حالی که بلوط مورد استفاده در مبلمان معمولاً از جنگلهای رشد قدیمی ناشی می شود.

در برابر انقباض و تورم مقاوم است :

در حالی که هر چوب به دلیل اختلاف در رطوبت و دما می تواند کوچک و متورم شود ، کاج در مقابل صدمه مقاوم است. کاج با به حداقل رساندن آن کوچک شدن و تورم ، شکل اصلی خود را حفظ می کند.

همچنین برخی از منفی ها در مورد مبلمان کاج در نظر گرفته شده است.

برخی از این منفی های بالقوه عبارتند از:

تطبیق پذیری سبک کمتر. در حالی که کاج می تواند برای اکثر سبک ها کار کند ، اما تمایل دارد که بیشتر به یک سبک کانتری , سبک سنتی یا نگاه روستیک تکیه داده شود. اگر سبک مدرن تری را ترجیح می دهید ، ممکن است کاج با سلیقه شما مطابقت نداشته باشد.

افزایش علائم سایش :

کاج چوبی نسبتا محکم است و در شرایط سایش دچار اسیب می شود , این چوب به اندازه بلوط سخت نیست . کاج می تواند به راحتی دندانه دندانه شود و خراش پیدا کند. اگر قصد دارید قطعه را به طور نامحدود نگه دارید ، بلوط احتمالاً انتخاب بهتری است.

نگهداری بیشتر:

کاج به دلیل تمایل به خراشیدن ، آسیب دیدن و بدست آوردن پتینه به مرور زمان کهنه می شود ، کاج اغلب به نگهداری بیشتری نسبت به بلوط احتیاج دارد. اگر به ظاهر سالخورده توجه نکنید ، می توانید با نگهداری کمتری روبرو شوید. با این حال ، اگر می خواهید وضعیت اصلی مبلمان کاج را حفظ کنید ، ممکن است لازم باشد که قطعه را مجدداً اصلاح کرده و آسیب هایی را که ایجاد می شود را ، ترمیم کنید.

بالقوه برای گره بیش از حد :

هنگام انتخاب مبلمان کاج ، گره ها را تماشا کنید ، به خصوص اگر سوراخی در مبلمان باشد. گره بیش از حد می تواند باعث ضعف در مبلمان شود. برای اطمینان از خرید یک قطعه با ساخت و ساز با کیفیت ، یک تولید کننده معتبر را انتخاب کنید. ( صنایع چوب فن و هنر ایران زمین )

آیا چوب کاج برای مبلمان مناسب است؟


کاج چوب برای مبلمان مناسب است ؟

در حالی که کاج بسیار متفاوت از بلوط است ، اما بسته به هدف شما نیز می‌تواند برای برخی از مبلمان ها مناسب باشد . این ممکن است به اندازه بلوط دوام نداشته باشد ، اما کاج هنوز هم یک ماده مقاوم در برابر ضربه و مناسب برای مبلمان است ، به خصوص اگر سبک های روستیک یا سنتی را دوست دارید.

با گذشت زمان ، کاج یک حالت پتینه به دست می آورد که کیفیتی مانند آنتیک به آن می بخشد ، این ظاهری جذاب برای برخی افراد است. قوس ها و گودالهایی که در چوب به نمایش گذاشته می شوند فقط به آن ظاهری سالخورده می افزایند.

شباهت های بین کاج و بلوط

این دو نوع چوب از بسیاری جهات, بسیار متفاوت هستند ، از طبیعت چوب نرم در مقابل طبیعت چوب سخت شروع می شود. هر کدام از موارد مثبت و منفی دارند که می توانند تصمیم شما را تغییر دهند. با این حال ، آنها شباهت هایی با یکدیگر دارند. بلوط و کاج , بادوام هستند. در حالی که بلوط در بخش مقاومت از مزیت خاصی برخوردار است ، کاج مقاومت و سفتی را ارائه می دهد که آن را به یک انتخاب مناسب تبدیل می کند.

هر دو نوع چوب مستعد آسیب در معرض رفت و آمد زیاد در معرض رطوبت ، گرما و اشعه ماوراء بنفش هستند. قرار گرفتن هر نوع در جلوی پنجره ممکن است باعث آسیب به چوب شود ، همانطور که می تواند قطعات را در نزدیکی دریچه های حرارتی قرار دهد. در حالی که کاج در برابر پیچ و تاب و مقاومت در برابر خم شدن مقاومت می کند ، رطوبت بیش از حد می تواند به هر دو نوع چوب آسیب برساند.

بلوط و کاج هر دو ظاهری متمایز و زیبا دارند. آنها ممکن است بسیار متفاوت از یکدیگر به نظر برسند ، اما جزئیات هر دو در الگوی دانه های چوبی است که به مبلمان شما سبکی متفاوت می بخشد. همچنین می توانید برای تغییر ظاهری یا تقویت دانه ، از هر نوع مبلمان چوبی رنگ آمیزی کنید.

چوب برای مبلمان فضای باز

انتخاب نوع چوب برای مبلمان فضای باز کمی پیچیده تر است. مبلمان در فضای باز برای ماندگاری در کنار عناصر فرساینده در فضای باز از جمله پرتوهای UV ، رطوبت ، خاک و هوا ، به دوام بیشتری نیاز دارد. چوب بلوط برای مبلمان در فضای باز مناسب است زیرا تمایل دارد در مقابل آسیب آب مقاومت کند. به ویژه بلوط سفید به دلیل داشتن دانه محکم و عدم وجود منافذ باز ، برای کاربردهای فضای داخلی ایده آل است.

چوب برای مبلمان فضای باز
چوب برای مبلمان فضای باز

بلوط قرمز بیشتر احتمال پوسیدگی و نشان دادن سایش را دارد ، بنابراین بهتر است در مبلمان داخلی استفاده شود. اگر برای مبلمان فضای باز بلوط سفید را انتخاب می کنید ، این چوب مناسب فضای باز است . در حالی که چوب ضعیف نمی شود ، با گذشت زمان رنگ تیره می شود و گاهی بدون حفظ مناسب به رنگ قهوه ای تیره تا سیاه می رسد.

تصمیم گیری در مورد اینکه چوب کاج برای مبلمان فضای باز مناسب باشد بستگی به مکان آن دارد. مبلمان کاج مورد استفاده در یک منطقه محافظت شده در فضای باز می تواند مدتی را در خود نگه دارد ، اما استفاده از آن برای مبلمان در معرض عناصر آب و هوا نوعی پوسیدگی و آسیب است. چوب کاج تحت فشار تحت فشار که گاهی اوقات برای عرشه و سایر سازه های فضای باز استفاده می شود ، به طور معمول برای مبلمان مناسب نیست.

تصمیم گیری بین مبلمان بلوط و مبلمان کاج

مبلمان بلوط در مقابل مبلمان کاج

بلوط و کاج در حال حاضر هر دو گزینه محبوب در مبلمان هستند. بلوط همواره در همه زمینه های تولید مبلمان مدعی جدی بوده و همچنان به طیف گسترده ای از مصرف کنندگان توجه دارد. کاج فراتر از منشا روستایی خود با تطبیق پذیری بیشتر در سبک ها گسترش می یابد. بررسی تفاوت بین مبلمان کاج و بلوط به شما کمک می کند تا انتخاب را محدودتر کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید کدام گزینه چوب برای شما مناسب است ، فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

بودجه ی تو.

مبلغی که باید خرج کنید عاملی برای خرید مبلمان است. اگر بودجه کم و بدون فضای انعطاف مالی دارید ، کاج می تواند گزینه ای مقرون به صرفه باشد. مبلمان بلوط بیش از کاج هزینه دارد ، اما این بدان معنا نیست که همیشه خارج از محدوده قیمت شما است ، حتی اگر بودجه شما محدود باشد.

ممکن است شما از آنچه در بلوط قیمت مورد نظر خود پیدا می کنید تعجب کنید. همچنین ، در نظر بگیرید که بلوط بیشتر یک خرید سرمایه گذاری است زیرا این مدت طولانی ادامه می یابد. برای قطعات مبلمان مبلغ بیشتری پرداخت می کنید ، اما به دلیل طولانی بودن عمر این قطعه ، ارزش پول خود را به دست می آورید.

عمر مورد انتظار مبلمان.

چه مدت می خواهید قطعات مبلمان را نگه دارید؟ اگر می خواهید یک قطعه به طور نامحدود نگه داشته شود ، بلوط انتخاب خوبی است. در واقع با مراقبت مناسب می توانید مبلمان بلوط را به فرزندان خود منتقل کنید. کاج هنوز سالها استفاده را ارائه می دهد و مبلمان سخت و سفت و سختی را ایجاد می کند که گزینه ای مقرون به صرفه و با کیفیت برای قطعاتی است که برای ماندگاری لازم نیست.
به عنوان مثال ، کاج ممکن است برای مبلمان کودک مناسب باشد که ممکن است با بزرگتر شدن فرزند شما جایگزین شود.

میزان استفاده از مبلمان.

بلوط نسبت به کاج نسبت به سابیدگی ، خراشیدن و ترک مقاوم تر است ، بنابراین برای مبلمان مناسب است که روزانه استفاده سنگینی خواهد داشت. این امر به ویژه در مورد قطعاتی مانند میز یا میزهایی که در طول فعالیت خود در تماس مستقیم با چوب هستید صادق است.

محل استقرار مبلمان.

هر دو قطعه مبلمان چوب کاج و بلوط در شرایط ایده آل در داخل خانه به خوبی نگهداری می شوند. نوع چوبی را انتخاب کنید که با سایر مبلمان مبلمان ما مطابقت داشته باشد. اگر به دنبال مبلمان چوبی در فضای باز هستید ، برای رسیدن به بهترین نتیجه با بلوط سفید بچسبید.

نگهداری.

اگر می خواهید گزینه کم نگهداری باشید ، بلوط تمایل دارد به حفظ ظاهر اصلی به کار کمتری نیاز داشته باشد. کاج گاهی اوقات کار بیشتری انجام می دهد تا از آسیب یا ترمیم آسیب هایی که بعضا به دلیل ماهیت نرم آن جلوگیری می شود ، جلوگیری کند.

عادات تزئینات شما.

برای قطعات بزرگتر ، توجه شما به برنامه ریزی مجدد از برنامه ریزی مجدد بیشتر است. قطعات بلوط بزرگ بسیار سنگین هستند و اگر می خواهید آنها را دوباره جابجا کنید ، جابجایی آنها دشوار است. کاج هنوز هم چوب سنگین است ، اما وزن آن سبک تر است تا حرکت راحت تر شود. اگر دوست دارید مبلمان خود را در یک نقطه نگه دارید ، وزن برای هر یک از چوب ها مسئله ای نخواهد بود.

نوع مبلمان.

در حالی که تقریباً هر نوع مبلمان را هم در بلوط و کاج می توانید پیدا کنید ، برخی از قطعات مبلمان برای نوع خاصی از چوب مناسب تر هستند. بلوط گزینه مناسبی برای میزهای ناهار خوری است که از آن استفاده زیادی می کنید. وزن سنگین بلوط برای صندلی های ناهار خوری ایده آل است تا آنها را ثابت نگه دارد و از نوک زدن جلوگیری کند. کاج اغلب برای مبلمان اتاق خواب مخصوصاً در اتاق های کودکان مناسب است.

مقایسه چوب ها , تفاوت چوب بلوط با چوب کاج
مقایسه چوب ها , تفاوت چوب بلوط با چوب کاج


بعد از ارزیابی این عوامل ، شما ممکن است برای زندگی خود در زمینه های مختلف تصمیم به کارهای کاج و بلوط بگیرید. به عنوان مثال ، شما ممکن است اتاق خواب بچه های خود را با مبلمان کاج سازید و از چوب بلوط در اتاق ناهار خوری استفاده کنید. طیف گسترده ای از سبک ها و قیمت ها را در هر دو نوع پیدا خواهید کرد. هنگام انتخاب مبلمان ، به دنبال یک شرکت معتبر باشید که از مواد با کیفیت و روش های ساخت و ساز قابل اعتماد استفاده کند. این تضمین می کند که تکه چوب های شما بدون توجه به نوع چوبی که انتخاب می کنید دوام بیشتری داشته باشد.

مقایسه چوب ها , تفاوت چوب بلوط با چوب کاج
مقایسه چوب ها , تفاوت چوب بلوط با چوب کاج

چه مبلمان کاج و چه بلوط را انتخاب کنید ، در خانه خود سرمایه گذاری می کنید. ashwood.ir را برای خرید بعدی چوب خود در نظر بگیرید تا از ساخت و سازهای با کیفیت و مواد ممتاز اطمینان حاصل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مبلمان و چوب های ما وارد پیامرسان واتساپ مجموعه شوید .


اطلاعات عمومی درباره چوب کاج و بلوط :

اساسی ترین تفاوت بین مبلمان بلوط و مبلمان کاج در این است که کاج چوب نرم است و بلوط چوب سخت است. این بدان معنی است که بلوط سنگین ، سخت تحمل ، قوی است و از مقاومت در برابر سایش خارج برخوردار است. کاج از نظر وزن متوسط ​​، از مقاومت در برابر شوک و سفتی بالا برخوردار است.

آیا بلوط یا کاج برای مبلمان بهتر است؟

پاسخ خلاصه این است ، نه. بلوط به عنوان چوب سخت طبقه بندی می شود در حالی که کاج به عنوان چوب نرم طبقه بندی می شود. این بدان معنی است که چوب بلوط سخت پوشیده تر است و کمتر به راحتی آسیب می بیند. با این حال ، چوب کاج هنوز قوی است اما هنوز طول عمر آن مانند مبلمان بلوط نیست.

آیا کاج چوب خوبی برای مبلمان است؟

آیا چوب کاج برای مبلمان مناسب است ؟ در حالی که کاج بسیار متفاوت از بلوط است، آن را نیز یک خوب انتخاب برای مبلمان ، بسته به هدف خود را. این ممکن است به اندازه بلوط دوام نداشته باشد ، اما کاج هنوز هم یک ماده مقاوم در برابر ضربه و مناسب برای مبلمان است ، به خصوص اگر سبک های روستایی یا کشور را دوست دارید.16 ژوئن 2017

آیا آنها همان نوع چوب هستند؟
کاج به عنوان چوب نرم طبقه بندی می شود در حالی که بلوط چوب سخت است. بلوط نسبتاً سنگین ، بادوام و گران است. مبلمان بلوط چوب بلوط سرشار از استحکام و ماندگاری و همچنین مقاوم در برابر رطوبت و رطوبت است. کاج یک چوب نرم ، سبک و ارزان تر از چوب بلوط است. کاج محکم و در برابر شوک مقاوم است اما نسبت به چوب بلوط دوام کمتری دارد.

مبلمان چوب بلوط نسبت به مبلمان چوب کاج مقاوم است
مبلمان چوب بلوط محکم تر ، کاربردی تر و ماندگارتر از مبلمان کاج چوب است ، این دلیل محبوبیت آن است. مبلمان چوب بلوط یک سرمایه گذاری طولانی مدت در خانه شما است و برای شما نسل ها خدمت می کند. در صورت مراقبت مناسب از چوب ، مبلمان جامد بلوط ماندگار خواهد شد. یک موم ملایم چندین بار در سال باعث می شود ظاهر و زیبایی جدید به نظر برسد. در مقایسه با مبلمان بلوط ، کاج نیاز به مراقبت ، تمیز کردن و معالجه اضافی دارد که باید توسط متخصصان انجام شود تا از آسیب در امان باشد و از خستگی و فرسایش جلوگیری کند.

بلوط متنوع تر است
اوک وود متنوع تر است ، می تواند در مجموعه های مختلف ، سبک خانه و مضامین مختلف از مدرن تا سنتی بسیار خوب کار کند. کاج با بلوط متفاوت است ، کاج اگر به تنهایی از آنچه ممکن است استفاده شود به راحتی نمی تواند با هر سبک خانه متناسب باشد. در حالی که ، مبلمان چوب بلوط به راحتی می توانید با سایر مبلمان چوبی مطابقت داشته و جلوه ای تمیز به آن بخشید.

چوب های مخصوص پله؛ چوب درخت بلوط قرمز
چوب های مخصوص پله؛ چوب درخت بلوط قرمز

مبلمان کاج از مبلمان جامد مقرون به صرفه تر است
مبلمان کاج در بودجه سخت متناسب است زیرا خرید آن مقرون به صرفه تر است. کاج وود مقرون به صرفه است و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارد. کاج چوب بیشتر در مبلمان اتاق خواب کودکان استفاده می شود ، زیرا می توانید هنگام بزرگ شدن آنها را به راحتی جایگزین کنید! مبلمان کاج مقرون به صرفه است و همیشه برای تختخواب سفری کودکان استفاده می شود.

یا اگر به دنبال نگه داشتن آن مبلمان برای مدت طولانی هستید ، بلوط ارزش ارزیابی دارد. مبلمان بلوط یک سرمایه گذاری با طول عمر است ، سال ها به همین شکل ظاهر خواهد شد. از سبک های مدرن تا سنتی خانه ، مبلمان بلوط کاملاً مناسب خواهد بود.

چرا بلوط برای مبلمان اتاق ناهار خوری ایده آل است؟
مبلمان بلوط برای پول ارزش دارد ، از ماندگاری و پوشیدن آن سخت تر از مبلمان کاج است. به همین دلیل است که چوب بلوط برای مبلمان اتاق ناهار خوری به خصوص جداول ناهار خوری Oak ترجیح داده شده است .

میزهای ناهار خوری Oak در اتاق غذاخوری شما بیانیه ای ایجاد می کنند و در مقایسه با مبلمان کاج نیاز به مراقبت کمتری دارند.

مبلمان کاج رنگی ، بله ، کاج را می توان نقاشی کرد!
مبلمان بلوط دارای یک دانه بندی و نقوش طبیعی است که بسیار زیبا به نظر می رسد. در حالی که کاج ظاهری شبیه بلوط ندارد. با این وجود ، رنگ آمیزی مبلمان کاج ، ظاهر و سبک کلی آن را تغییر می دهد. مبلمان کاج را می توان رنگ آمیزی کرد ، می توانید انتخاب بزرگی از سبک ها و ظاهر انتخاب کنید.

نتیجه

هیچ برنده یا بازنده ای نیست که وقتی بخواهید مقایسه بلوط و کاج وود را با هم مقایسه کنید ، هر دو مزایای مختلفی دارند ، همه اینها به سلیقه و نیاز شخصی شما بستگی دارد. مبلمان بلوط برای دوام بهترین و کاج در هنگام قیمت مناسب بهترین است. برای مشاهده طیف کاملی از مبلمان چوبی بلوط ، مبلمان چوبی کاج یا انواع چوب ، با مهربانی به فروشگاه مبلمان آنلاین ما مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط با شناخت انواع چوب :

  • انواع چوب آمریکایی و برزیلی
    انواع چوب در دکوراسیون , انواع چوب آمریکایی و برزیلی در دکوراسیون
  • عکس چوب گیلاس
    عکس چوب ، چوب گیلاس ، چوب گیلاس، نامی است که به نوعی چوب با کیفیت و قدرت قوی اطلاق می‌شود که در صنایع چوب استفاده می‌شود
  • عکس چوب گیلاس
    معرفی انواع چوب و چوب گیلاس ،  دکوراسیون با چوب درخت ، دکوراسیون با چوب جنگلی ، دکوراسیون با چوب طبیعی ، دکوراسیون لوازم چوبی ، دکوراسیون تمام چوب ، تصاویر انواع دکوراسیون چوبی .
  • چوب بلسان بنفش ( رزوود Rosewood )
    معرفی چوب بلسان Rosewood – انواع چوب در دکوراسیون منزل – دکوراسیون چوبی ، سطح چوب بلسان بنفش کلاسیک ، این چوب بطور طبیعی و ذاتی بنفش است . البته رنگ چوب ارتباط مستقیم به منطقه پرورش و آب و هوای ان دارد .
  • چوب آهن ایرانی ، چوب انجیلی
    چوب آهن ایرانی ، Parrotia persica (چوب آهن ایرانی) در نیمه اول قرن نوزدهم توسط گیاه شناس آلمانی FW Parrot در ایران کشف شد
  • قطع غیر مجاز درختان
    درختان، عاملین قطع غیر مجاز اشجار در اراضی باغی واقع در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی پس از تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
  • عمر مفید الوار و تخته های ایرانی دانلود فایل pdf
    الوار و تخته
  • چوب کهور
    انواع چوب
  • معرفی انواع چوب
    انواع چوب
  • چوب نراد خارجی
    قیمت و خرید چوب نراد خارجی , قیمت لمبه چوبی ,لمبه کوبی سقف,قیمت لمبه چوب کاج روسی , قیمت سقف کاذب چوبی, سقف کاذب لمبه چوبی , لمبه چیست

با کمال تعجب که شباهت های کمی بین این دو چوب وجود دارد ، هر دو جوانب مختلفی را ارائه می دهند. تمایل کاج به دلیل رنگهایی که می توان در آن به پایان رسید و اینکه بتوان به راحتی برای پیچیده کردن الگوهای ماشین کاری کرد ، متناسب با سبک های روستیک ، مبلمان مکزیکی و سبک های سنتی مناسب است . مبلمان بلوط برای طیف گسترده ای از سبک ها از مبلمان معاصر بلوط گرفته تا طرح های سنتی کشور بلوط استفاده می شود.

اساسی ترین تفاوت بین مبلمان بلوط و مبلمان کاج در این است که کاج چوب نرم است و بلوط چوب سخت است. این بدان معنی است که بلوط سنگین ، سخت تحمل ، قوی است و از مقاومت در برابر سایش خارج برخوردار است. کاج از نظر وزن متوسط ​​، از مقاومت در برابر شوک و سفتی بالا برخوردار است. بلوط برای رشد بسیار طولانی تر طول می کشد که یکی از دلایل گران بودن آن از مبلمان کاج است.

نکته فروش عالی مبلمان کاج این است که قیمت مناسب تری دارد. به همین دلیل مبلمان اتاق خواب بچه های بزرگ را می سازد ، چرا وقتی بزرگتر می شوید از مبلمان سخت چوب سخت خرج می کنید و یا در سن نوجوانی می خواهید یک سبک جدید بخواهید؟ کاج تقریباً همیشه برای تختخواب های تختخوابی استفاده می شود. اثبات چقدر محکم است .

مبلمان بلوط
هزینه های بیشتری را برای مبلمان بلوط می توانید توجیه کنید زیرا ماندگاری و پوشیدن آن از کاج سخت تر است. این امر باعث می شود مبلمان بلوط چوب ایده آل برای مبلمان ناهار خوری ، به خصوص میزهای ناهار خوری بلوط باشد. نمایش چوبی از چوب بلوط روی یک میز ناهار خوری نیز زیبا به نظر می رسد ، یک نقطه تمرکز خیره کننده برای آشپزخانه یا اتاق غذاخوری شما. بسیاری از مجموعه های ناهار خوری کاج و بلوط در وب سایت وجود دارد که ارزش زیادی برای پول دارند (در مقایسه با خرید اجناس به طور جداگانه ، پس انداز کنید).

مبلمان کاج
کاج اغلب برای مبلمان نقاشی شده استفاده می شود که اخیراً بسیار محبوب شده است. مبلمان اتاق خواب عاج ، خامه و سفید به دلیل داشتن لکه ها و رنگ آمیزی مناسب ، مناسب ترین نوع کاج است. از برش های خاص کاج استفاده می شود که بدون گره است به طوری که رنگ صاف و یکدست باشد. برای مشاهده همه مبلمان سفید ما می توانید پیوند را دنبال کنید .

نتیجه
در مقایسه مبلمان کاج و بلوط هیچ برنده ای وجود ندارد . هر دو به همان اندازه زیبا و شیک هستند. کیفیت های متنوعی که هر یک از آنها فقط نیاز به ارزیابی دارند تا بتوانید بهترین چوب را برای خانه خود تعیین کنید. شما می توانید طیف وسیعی از مبلمان بلوط و مبلمان کاج یا فروشگاه خود را با چوب در اینجا مشاهده کنید .

WhatsApp us